Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Kijk.
Mogelijk was de inmiddels dode unit al "kreperend" vanaf het begin.

Dat is wat ik ook tegen heb op actieve subs, de plate amps.
Zeer gevoelig voor uitval, want vaak matig in kwaliteit.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Daarom heb jij passieve en bouw ik zelf.
Hebben we altijd vrije keuze van amp  ;D

Bij genoeg budget dan anders had ik geen Inuke gekocht.......  ;)

DofN

Quote from: Staaled on September 25, 2014, 15:11:21
Nee.
Maar je had een inmeetvolume ( het volume dat RP verlangt vóór de sessie) van bijv. 68 toen je enkel de fronts hebt ingemeten,ooit. ;)
Dat zou ik mét crossovers en subs weer nastreven.

Ik deed dat altijd op het gehoor. Ik zwengel het volume op tot iets hoger dan normaal, en ga dan inmeten.  :-\
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: Staaled on September 25, 2014, 22:34:31
Kijk.
Mogelijk was de inmiddels dode unit al "kreperend" vanaf het begin.

Dat is wat ik ook tegen heb op actieve subs, de plate amps.
Zeer gevoelig voor uitval, want vaak matig in kwaliteit.

:( Ik wil helemaal geen subs van matige kwaliteit.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted member

Ik zie nu pas je topic eigenlijk, maar wat een fraaie set en luisterruimte Abel!

Altijd waanzinnig om te zien wanneer iemand het zo goed voor elkaar heeft.

Jammer van de defecte sub, maar gelukkig wordt er wat aan gedaan. Het lijkt alsof er veel subs sneuvelen de laatste tijd. Volgens mij zijn het -ondanks het solide karakter van een sub- gevoelige apparaten. Mijn eigen historie met subs is ook niet bepaald een verhaal van degelijkheid en betrouwbaarheid gebleken. Ik krijg gelukkig een heel nieuwe sub (hij wordt compleet vervangen), maar zit ernstig in dubio...

Je had het over een track "Coastal Ship"; wat is dat precies? Jouw muzieksmaak komt overeen met mijn smaak, dus ik ben heel benieuwd wat het is.

Stereo-fan for life!

Staaled

Quote from: doorofnight on September 25, 2014, 23:06:22
:( Ik wil helemaal geen subs van matige kwaliteit.
De subs zijn op zich OK, alleen plate amps iha zijn storingsgevoeliger dan externe.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Ik zag de man van DHL de sub uit het busje op een steekkar donderen. Toen hij mij zag was hij voorzichtiger met de tweede. Nu is het spul goed verpakt, maar die losse prints met daarop bevestigde elementen vinden dat niet fijn.

Ik wil graag actieve subs, dat scheelt een versterker in het audiomeubel.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Dat dacht ik al.
Passief is ook bijna altijd zelfbouw.

Vwb vervoer wordt met bijna alles gesmeten dat licht genoeg is. :-\

Jammer van deze misser.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Quote from: technative on September 26, 2014, 08:31:22
(..)
Je had het over een track "Coastal Ship"; wat is dat precies? Jouw muzieksmaak komt overeen met mijn smaak, dus ik ben heel benieuwd wat het is.

Dank je voor de complimenten. Ja er zit veel tijd in en vooral al die afwegingen, met name in akoestiek en plaatsing. Slordig dat ik niet even de zangeres heb genoemd: Kari Bremnes. Wordt vaak gedraaid door mensen op dit forum. Mooie muziek en goed geproduceerd.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted member

Ah, Norwegian Mood! Bekend. Dank je!

Wat je opmerking over het transport van de sub betreft: Je hebt het niet altijd voor het zeggen, maar waar mogelijk ga ik het altijd zelf afhalen.

Jij mag dan wel respect voor spullen hebben, maar een vervoerder heeft zeer zeker minder respect voor het spul. Als het enigszins mogelijk is ga ik het lekker zelf ophalen.
Stereo-fan for life!

morca

Ik mijd de post ook zoveel mogelijk.
Kreeg ooit een receiver daar was echt gegooit met de doos zo te zien.
Gelukkig wel verzekerd  :)

DofN

De postbesteller is maar een schakel in de keten. Ik kan hem de volgende keer wel zelf ophalen, maar er kan dan toch nog 10 keer mee gesmeten zijn.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Idd de komen per schip/container en dat gaat al niet zacht.
Voordat ze in de winkel liggen zijn ze nog een paar keer van ......naar gesleept.

Maar die post is de laatste schakel,en die heb ik net als jouw al eens flink wild zien doen voor de deur.
Dat is niet echt klantvriendelijk,want je ziet het hem doen.
En ik wist ook meteen waarom die deuk in de doos zat,en ook in de receiver.

Deleted member

#163
Inderdaad. Als het spul in een container staat kan er niet zo heel veel gebeuren, denk ik. Het gaat pas fout als het uit de container in een magazijn geplaatst wordt. En het gaat nog meer fout wanneer de chauffeur van DHL, PostNL, of welke vervoerder dan ook jouw spul in handen krijgt. Het interesseert ze niks!

Ik heb wel eens CDs en blurays besteld bij Wehkamp die -dacht ik- niet afgeleverd werden. Bleek dat de bezorger ze in mijn kliko had gegooid / gelegd omdat er niemand thuis was...
Stereo-fan for life!

DofN

Dat is wel geniaal bedacht van die bezorger  ;D Hoe bedenk je zoiets?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted member

Ik reageerde iets minder enthousiast... [emoji15]
Stereo-fan for life!

DofN

Quote from: technative on September 27, 2014, 11:31:33
Ik reageerde iets minder enthousiast... [emoji15]

Kan ik me voorstellen. Deed ie het toch nog? Of weer teruggestuurd?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted member

Jawel, het zat in zo'n zak dus de inhoud was goed beschermd. Maar ik kon wel in de kliko hengelen om die zak eruit te halen... En da's niet een van mijn favoriete bezigheden.
Stereo-fan for life!

Bas Akkerman

Ben benieuwd wat Christiaan hierover te vertellen heeft... ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Hoi abel
Ik denk schrijf even een stukje over je set na mijn tweede luister bezoek.
De eerste keer met de oude dalis was ik niet zo onder indruk, maar wat ik van de week hoorde bij jouw was zeer uitgewogen en in balans. De akoestische maatregelen van je horen meteen terug.

Abels set staat nu bij mij in de top 3 beste sets gehoord bij iemand thuis...

Enbgeloof me ik heb sets beluisters waar de speakerkabels alleen all duurder waren dan abel en mijn set bij elkaar opgeteld...
Dus zo zie je dat akoestiek meer doet dan beste  apparatuur alleen.

Tnx voor gastvrijheid abel..

Ben benieuwd hoeveel het beter kan als je plafond onder hamden neemt...
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Op welke plek komt de set van Jerry?

Ik kan By the weg onderschrijven wat je schrijft over de set van Abel. Rust en uitgewogen...

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#171
Quote from: chansig on October  3, 2014, 09:46:15
Op welke plek komt de set van Jerry?

Ik kan By the weg onderschrijven wat je schrijft over de set van Abel. Rust en uitgewogen...

Gr. Hans

Dank Maz :)

@Hans: Er is nog wel eea veranderd sinds jij kwam luisteren. Het was toen OK, maar het kon nog wel beter. Jij en Baardmans noemden het toen ook: soms bleef het nog wel iets plakken en de luisterplek stond er iets te kort op.

Er staat nu 1 sub bij (1 is defect), en heb ik denk ik nog meer akoestische maatregelen genomen? Weet niet meer zo goed of ik het staande paneel links had toen jij kwam luisteren. En of ik op de achterwand een foto had had hangen of het vilten kleed met absorptieschuim erachter? Ook stonden de luidsprekers toen 40 cm naar achteren en zat je er dichter op. Ik heb de driehoek behoorlijk aangepast en de banken uit het midden van de kamer weggehaald.

Ik ben er bijna uit wat ik met het plafond ga doen :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

lynch1979

Quote from: doorofnight on October  3, 2014, 09:56:20


Ik ben er bijna uit wat ik met het plafond ga doen :)

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat

jeffaudio

Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

daanvanduif

Ben ook wel benieuwd wat je met plafond gaat doen, en welk effect het heeft.
Corazón