Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: doorofnight on September 25, 2014, 13:37:37
De fronts staan op highpass 80 en de subs op lowpass 80 Hz, dus geen overlap.

Of bedoel je iets anders?
Dat bedoelde ik,we begrepen elkaar al goed  :)

DofN

Ik denk dat ik de gain in orde moet krijgen en dat het dan beter is.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

lynch1979

Quote from: doorofnight on September 25, 2014, 13:45:29
Ik denk dat ik de gain in orde moet krijgen en dat het dan beter is.

Staan je subs gelijk op de grond? Kan niet zien of er spikes onder zitten.....

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

lynch1979

Quote from: doorofnight on September 25, 2014, 13:52:50
Nee op rubberen doppen.

Oke....ik heb zelf thuis gemerkt dat koppelen en daarna ontkoppelen in mijn geval het beste werkt.
Heb je ook de mogelijkheid?

DofN

Nee ik heb geen tegels voor de subs. Maar de verschillen met of zonder stuk steen eronder zijn marginaal. Bovendien, bij subs.. doe ik het liever niet omdat anders dan bij fronts, de afstand tussen woofer en vloer meegenomen is in de berekeningen door de fabrikant. Althans, zover mijn kennis reikt.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

lynch1979

Quote from: doorofnight on September 25, 2014, 14:12:22
Nee ik heb geen tegels voor de subs. Maar de verschillen met of zonder stuk steen eronder zijn marginaal. Bovendien, bij subs.. doe ik het liever niet omdat anders dan bij fronts, de afstand tussen woofer en vloer meegenomen is in de berekeningen door de fabrikant. Althans, zover mijn kennis reikt.

Zover gaat mijn kennis ook niet, maar de ondergrond bij mij is ook anders dan bij jou thuis.

Ik heb een houtenvloer en jij beton, wellicht speelt dat ook mee.

chansig

In mijn situatie spelen de fronts over de hele frequentie mee en de losse woofers tot 110 hz.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#133
Bij beton is het minder van belang.
Je zou evt wel de Soundpath voetjes van SVS kunnen proberen.
De hoogte van de subwoofer speelt iha alleen een rol bij 65-75 Hz. Dit als gevolg van plafondhoogte, (0,0,1) axiaal roommode.

Wat was je volumestand bij enkel de fronts voor een RP meetsessie ?
Je zou namelijk mét subs dat volume kunnen aanhouden. Dan zit je m.i. redelijk nauwkeurig qua gain.
Dat is wel effe telkens heen en weer lopen. ;D

Voorlopig even zou houden qua posities en crossover en wennen aan de nieuwe setup. :thumbs-up:

Hét nadeel van RP is dat het niet inzichtelijk wordt wat er gebeurt.
Een meting zou derhalve wenselijk zijn.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: chansig on September 25, 2014, 14:37:24
In mijn situatie spelen de fronts over de hele frequentie mee en de losse woofers tot 110 hz.

Gr. Hans
Op de DC kun je idd ook geen crossover instellen. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Nou dat is mooi, 1 sub is al defect. Op het moment dat Chansig in mijn topic postte  :(

Heeft wel power en lampjes branden maar komt geen geluid uit. Ook niet als ik de kabel van de wel werkende sub gebruik. Dus het ligt niet aan de apparatuur die ervoor zit.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: Staaled on September 25, 2014, 14:47:04
Bij beton is het minder van belang.
Je zou evt wel de Soundpath voetjes van SVS kunnen proberen.
De hoogte van de subwoofer speelt iha alleen een rol bij 65-75 Hz. Dit als gevolg van plafondhoogte, (0,0,1) axiaal roommode.

Wat was je volumestand bij enkel de fronts voor een RP meetsessie ?
Je zou namelijk mét subs dat volume kunnen aanhouden. Dan zit je m.i. redelijk nauwkeurig qua gain.
Dat is wel effe telkens heen en weer lopen. ;D

Voorlopig even zou houden qua posities en crossover en wennen aan de nieuwe setup. :thumbs-up:

Hét nadeel van RP is dat het niet inzichtelijk wordt wat er gebeurt.
Een meting zou derhalve wenselijk zijn.

Moet je de subs apart inmeten? En dan daarna de fronts apart? Nee toch?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Quote from: doorofnight on September 25, 2014, 15:02:40
Moet je de subs apart inmeten? En dan daarna de fronts apart? Nee toch?
Nee.
Maar je had een inmeetvolume ( het volume dat RP verlangt vóór de sessie) van bijv. 68 toen je enkel de fronts hebt ingemeten,ooit. ;)
Dat zou ik mét crossovers en subs weer nastreven.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: doorofnight on September 25, 2014, 15:00:18
Nou dat is mooi, 1 sub is al defect. Op het moment dat Chansig in mijn topic postte  :(

Heeft wel power en lampjes branden maar komt geen geluid uit. Ook niet als ik de kabel van de wel werkende sub gebruik. Dus het ligt niet aan de apparatuur die ervoor zit.

:-\
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

#140
Ik heb inmiddels contact gehad met SVS die wil dat ik hem openschroef, wat niet lukt. Hij gaat terug naar de dealer. Vervelend maar het is niet anders.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


jeffaudio

#142
hele mooi set! erg smaakvol  ;D
balen van de woofer :confused:
Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

yorkie13

#143
Mooie plaatsing van de subjes  8)

80 hz lijkt me idd een mooi begin om te testen.

De Peerless xxls12 woofers in de sb12nsd moeten zeker een 100 uur inspelen.

Verder zou ik ook eens met een hogere x-over testen, de subs spelen strak tot 230 hz.

Lynghdorp doet dit ook met zijn (corner)woofers en boundery wall subs.

Soms zelf wel op 400 hz met heel toevallig ook Dali monitorluidsprekers.


edit.  Balen dat er 1 subwoofer defect is.

chansig

Quote from: doorofnight on September 25, 2014, 15:00:18
Nou dat is mooi, 1 sub is al defect. Op het moment dat Chansig in mijn topic postte  :(

Heeft wel power en lampjes branden maar komt geen geluid uit. Ook niet als ik de kabel van de wel werkende sub gebruik. Dus het ligt niet aan de apparatuur die ervoor zit.

Oeps..zal toch niet....neeehhh.  :D

Enorm butt..ik hoop dat hij het nu weer gaat doen.

Gr Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Balen van de subwoofer zeg!
Zelf heb ik, nou ja Garmt, lopen stoeien met de fase volgens mij. Juist door die heel anders in te stellen kregen we het beste resultaat.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Quote from: Bas Akkerman on September 25, 2014, 20:02:53
Balen van de subwoofer zeg!
Zelf heb ik, nou ja Garmt, lopen stoeien met de fase volgens mij. Juist door die heel anders in te stellen kregen we het beste resultaat.

Ben je nu helemaal tevreden?
Gebruik jij ook een DSP om je subs aan te sturen? Want volgens mij moet ik dat overlaten aan de Lyngdorf.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Quote from: doorofnight on September 25, 2014, 20:06:34
Ben je nu helemaal tevreden?
Gebruik jij ook een DSP om je subs aan te sturen? Want volgens mij moet ik dat overlaten aan de Lyngdorf.
Ja, hoewel ik er aan denk om hen een standje harder te zetten. Verder wil ik in de toekomst toch eens gaan testen met meerdere, kleine subwoofers om staande golven tegen te gaan.
Klinkt erg negatief zo, maar ik zou geen subwoofer meer willen missen. Niet alleen het extra laag, maar het volwassener, completere en luchtiger geluidsbeeld vind ik een absolute meerwaarde.

In de Velodyne zit een DSP.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

morca

Quote from: doorofnight on September 25, 2014, 20:06:34
Ben je nu helemaal tevreden?
Gebruik jij ook een DSP om je subs aan te sturen? Want volgens mij moet ik dat overlaten aan de Lyngdorf.
Ik denk dat de Lyngdorf hier prima in voldoet.

DofN

Quote from: Bas Akkerman on September 25, 2014, 20:10:40
Ja, hoewel ik er aan denk om hen een standje harder te zetten. Verder wil ik in de toekomst toch eens gaan testen met meerdere, kleine subwoofers om staande golven tegen te gaan.
Klinkt erg negatief zo, maar ik zou geen subwoofer meer willen missen. Niet alleen het extra laag, maar het volwassener, completere en luchtiger geluidsbeeld vind ik een absolute meerwaarde.

In de Velodyne zit een DSP.

Ik begrijp wat je bedoelt :) Zo'n Velodyne is wel erg gaaf.

Ik speel nu met 1 sub en eigenlijk klinkt het heel lekker nu.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software