Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: doorofnight on April  6, 2014, 15:09:32


Tsja, je hebt een show topic, of je hebt het niet  8) De NAD M51 staat al een paar maanden mee te doen. Is prima.

Deze week worden de schuimpanelen vervangen door een betere Rivasono oplossing. Dan is het klaar...

Prachtige DAC!  :wub:
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Harry HT

Hi Doorofnight,

Erg gaaf zo !

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

DofN

#103
HarryHT, Staaled, Peerless, Lynch, bedankt voor de complimenten :)

Martijn (en Koen), leuk dat jullie uitgebreid de tijd hebben genomen om te luisteren en het is altijd leuker om te horen dat het allemaal in orde is, dan te horen dat er allerlei verbeterpunten zijn. 







You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#104
Ter vervanging van het melamineschuim, een nog iets beter absorberend paneel van Rivasono. Keurig afgewerkt.

Zo blijft de woonkamer nog redelijk normaal en strak terwijl de akoestiek in de luisterhoek goed is. Aan de andere kant staat absorberende "scheidingswand", ook van Rivasono, die veel dikker is maar een kleiner oppervlak heeft. Ze bevinden zich natuurlijk op de eerste reflectiepunten. Zo is er toch nog symmetrische absorptie. Deze wand kan ik wegschuiven als ik niet luister. Dat gebeurt zelden :) Achter de luidsprekers in de hoeken hangen redelijk dunne plooigordijnen en daarachter ruimte en heel veel noppenschuim. Een kleed in het midden is van vilt (luchtdoorlatend) en daarachter zit ook noppenschuim. Ik heb geen fysieke maatregelen voor het laag genomen, daarvoor gebruik ik een DSP.

Goede akoestiek kost een hoop geld en veel uitproberen (en in mijn geval iemand die is komen meten en advies heeft gegeven) maar met een goede akoestiek gooi je geen 80% van de kwaliteit van je set weg.. :) Waarmee ik maar voorzichtig wil zeggen: akoestiek is belangrijk. Misschien wel het belangrijkst.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Net maz op bezoek gehad en we hadden het nog over jouw akoestiek. Ben zeker eens van plan om langs te komen, naast dat je me een super leuk forumlid lijkt als het gaat om muziekliefhebber.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Ik ben benieuwd wat jullie dan besproken hebben :)

De akoestiek is inmiddels wel verbeterd, ik was toen nog aan het experimenteren, en ook heb ik andere luidsprekers die Maz hier toen gehoord heeft. Leuk dat je wil komen, ik had een tijd geleden mezelf ook al eens bij jou uitgenodigd :) En ik wil de set van Maz ook nog eens horen. Gaat allemaal gebeuren.

Het gaat uiteindelijk om de muziek, niet om de apparaten :) Het is altijd leuk om op de eigen set iets te horen wat ik normaal nooit draai en dat zit bij jou wel goed denk ik.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

Quote from: doorofnight on April 25, 2014, 23:18:10
Het gaat uiteindelijk om de muziek, niet om de apparaten :)
^^
Ik overweeg Rivasono ook eens langs te laten komen, om te kijken of er nog verbeteringen haalbaar zijn in mijn akoestiek. gezien je verhaal is het nog steeds verbeterd.

Staaled

Ziet er fraai uit.
Hoe dik is het paneel?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mr.M

Wat wij besproken hebben is zeer geheim ,haha,
Ben benieuwd naar je opstelling nu met alle akoestieke aanpassingen en hoe het allemaal klinkt.
En je weet waar me huis woont dus je bent van harte welkom.
Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Harry HT


Quote from: maz on April 27, 2014, 02:05:05
En je weet waar me huis woont dus je bent van harte welkom.
Gr maz
LOL
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

DofN

Quote from: Staaled on April 26, 2014, 09:20:46
Ziet er fraai uit.
Hoe dik is het paneel?

5 cm en tussen het paneel en de muur zit nog een paar millimeter. Hij werkt beter dan het melamineschuin.

Quote from: maz on April 27, 2014, 02:05:05
Wat wij besproken hebben is zeer geheim ,haha,
Ben benieuwd naar je opstelling nu met alle akoestieke aanpassingen en hoe het allemaal klinkt.
En je weet waar me huis woont dus je bent van harte welkom.
Gr maz

Ik laat het je weten. Ik denk het op korte termijn wel gaat lukken. Je krijgt PM.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Quote from: doorofnight on April 27, 2014, 11:38:20
5 cm en tussen het paneel en de muur zit nog een paar millimeter. Hij werkt beter dan het melamineschuin.


Klopt.
Het zal dan ook een stuk breedbandiger zijn.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Quote from: jazzman on April 26, 2014, 08:02:48
^^
Ik overweeg Rivasono ook eens langs te laten komen, om te kijken of er nog verbeteringen haalbaar zijn in mijn akoestiek. gezien je verhaal is het nog steeds verbeterd.

En is Rivasono al langs geweest?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

klaasje11

Wat een set! Een beetje als de woonkamer van Atmoz: ''weiger aber besser''
(niet achterlijk veel apparatuur maar het budget besteden in een paar hele goede componenten)

Ik heb er de hele avond over zitten denken, ik heb jou setup eerder gezien, heb je toevallig een set Dale Mentor 8's te koop gehad op marktplaats?
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

DofN

Dank je wel :) Dat ben ik geweest, van die Mentoren: je hebt een goed geheugen.

Ik zie dat de eerste post niet meer actueel is, dus die zal ik aanpassen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Daar staan ze dan. Twee lelijke subwoofers. Gelukkig zijn ze niet te groot.




Ik ben nog aan het stoeien met de gain. Als ik ze op het gehoor instel en dan de RP eroverheen gooi, vind ik ze te timide en mis ik laag. Als ik de gain opschroef waardoor de subs iets overheersen en daarna de RP instel, is bij hogere volumes het laag zo overweldigend dat ik vrees voor de buren. Bij lage / normale volumes is het wel goed. Ook hou ik wel van een heel strak laag, dus het moet absoluut niet rommelig of teveel worden. Ik ben er met de gain dus nog niet helemaal uit. Wellicht moeten ze ook nog "wakker" worden. Dat kan een paar dagen duren.

Verder:

- In het laag voegen de subs bij normale/lage volumes informatie toe. Twee voorbeelden: De laatste 10 seconden van Coastal Ship klinken nu - zoals het hoort - dreigend - ook bij lage volumes. Het nummer waar ik altijd mee stoei (en steevast naar al mijn luisterbezoeken mee breng) is Primitive van Annie Lennox. Het laag in dit nummer moet 3D zijn, maar niet rommelen, het moet geluidsdruk geven, gedurende het nummer verdwijnen en dan weer terugkomen. Ik heb dit op de beste sets gehoord en weet hoe dit hoort te klinken. Gelukkig gaat dit nu goed. In electronische muziek hoor ik dat het laag nog wat dieper gaat. :)

- Imaging is iets verbeterd. Muziek kon al goed loskomen van de Helicons, dit is nu nog iets beter geworden. Mannenstemmen klinken iets compacter.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Jumping Jack

Indrukwekkende ruimte waar het ongetwijfeld goed toeven is. Erg smaakvol!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs


Alco

Mooie set in een mooie ruimte! :) Ook een mooi meubel en duidelijk aandacht aan de opstelling besteed.

Verbaas me wel en beetje dat je met 2 van die grote speakers uberhaupt ook nog 2 subs nodig hebt/vind. :unsure:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

DofN

#120
Thx Jumping Jack en Morca :)

@Alco, het was ook geen gemis aan laag maar meer een beoogde verbetering, ook in imaging. Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de fronts het zonder ook goed doen. Misschien een kwestie van goed, beter, best.

Er is die befaamde audioregel: je investeert je suf voor die laatste procentjes van goed naar beter, of van beter naar best met de bekende audiovraag: is het de moeite? Dit zit wat mij betreft op het randje. Ik wilde er toch eens mee experimenteren, bevallen ze uiteindelijk niet dan verkoop ik ze weer.

Ik moet het meer tijd geven en meer experimenteren (ook met de crossover) om tot een definitief oordeel te komen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


DofN

De fronts staan op highpass 80 en de subs op lowpass 80 Hz, dus geen overlap.

Of bedoel je iets anders?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software