Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Mooie set hoor. Kan wat mij betreft nooit vaak genoeg gezegd zijn.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#76
Quote from: YamahaRXV on November 16, 2013, 10:48:00
@doorofnight   Heb je zelf ook al eens de NAD M2 kunnen beluisteren, en zo ja wat waren je indrukken ?

Twee keer in een audiozaak. Maar ik kan er echt niets zinnigs over zeggen :(

Ik vind de M2 wel heel erg fraai (maar ook diep, hij past niet in alle audiomeubels). Ik kan me niet goed voorstellen dat de M2 echt beter zal klinken dan de M3, al werkt de M2 heel anders. Aangezien de M3 meer dan voldoende vermogen levert, zoek ik de verschillen iig niet in het meervermogen van de M2.





You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: chansig on November 16, 2013, 11:05:31
Mooie set hoor. Kan wat mij betreft nooit vaak genoeg gezegd zijn.

Gr Hans

Dank je Hans :)
Als je helemaal uitgevogeld bent met je subs en het idee van Martijn, en ik moet in de buurt zijn, kom ik weer even buurten, als dat goed is.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Volgens mij ben ik wel uitgevogeld.  :D Zou leuk zijn als Martijn nog een keer komt meten, want ik ben wel benieuwd of mijn ervaringen overeenkomen met de meetgegevens.

Ik ben de 26e in Rotterdam...We pm'en wel even tegen die tijd.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: chansig on November 16, 2013, 11:12:26
Volgens mij ben ik wel uitgevogeld.  :D Zou leuk zijn als Martijn nog een keer komt meten, want ik ben wel benieuwd of mijn ervaringen overeenkomen met de meetgegevens.

Ik ben de 26e in Rotterdam...We pm'en wel even tegen die tijd.

Gr Hans

Ok zou leuk zijn als het uitkomt de 26e :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Ik heb tot 18.00 uur een afspraak...dus ws rond 18.30 kan ik bij je zijn.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

#81
Gisterenmiddag eindelijk bij Abel langs geweest, na een aantal keren de afspraak te hebben verzet door omstandigheden was het dan zover......

Ik kan beter praten dan schrijven maar ik zal een indruk proberen te geven van wat mij is bijgebleven.

Allereerst mijn complimenten voor de gehele inrichting van je huis, de rust die het uitstraalt is erg aangenaam.
De set staat wel in dezelfde kamer maar is toch gescheiden, en de akoestische aanpassingen zijn waar de set duidelijk merkbaar tegenover de rest van de kamer (die niet als een glambak klinkt)  ;)


Zoals bekend ben ik ook een groot liefhebber van NAD, maar dit is voor mij de eerste keer dat ik bij iemand thuis de Master serie heb mogen horen.
En ik heb er maar een woord voor.....GEWELDIG, de controle die de NAD M3 heeft over de Dali Helicon's MKII.

Het geluidsbeeld is erg breed en sleept je mee in de muziek, tot aan de kleinste details. Q sound heb ik ook gehoord van de cd Amused to Death van Roger Waters wat bij mij thuis helaas niet of nauwelijks te horen is.

Ik had ook wat muziek meegenomen die ik goed ken, om een voorbeeld te geven:

Paolo Fresu zijn trompet klinkt zoals een trompet moet klinken, lekker met een scherp randje.
Ik kan een paar keer het idee als ik mijn ogen dicht deed dat hij echt voor mij stond te spelen.....dat is geweldig als een set dat kan weergeven.

Tom Waits - Hold on.......de man stond voor mij en de muziek aan mijn linker en rechterzijde, heerlijk om zo te kunnen luisteren.

Maar Abel is ook opzoek naar een externe DAC, en ik had mijn Metrum Octave MKII meegenomen om Abel een indruk te geven wat deze kan.
De Metrum gaaf naar mijn mening de aller kleinste details weer, zoals ik gewend ben van de Metrum.
Abel was ook zeer onder de indruk en speelde een aantal keren een nummer van Laurie Anderson waarbij iets hoorde wat hij nog nooit gehoord had  ;D
De Metrum klinkt analoog/warmer met meer details dan de DAC in NADC565BEE (die ik ook bezit), de DAC in C565 is zeker niet slecht maar qua geluid veel donkerder.

Na een aantal uren ben ik weer naar huis gegaan (woon om de hoek) en op de fiets dacht ik nog na over de indruk die ik heb gekregen van zijn set.

Dynamisch, ruimtelijk, strak en een geweldige stage waren de woorden die in mij opkwamen.

Dankjewel Abel voor de gezellige middag en tot snel.

Mr.M

#82
Leuk frank. Ik moet ook weer langs bij abel.
Laatste keer dat ik daar was stond alles beetje verkeerd opgesteld en de dsp was niet goed ingesteld.
Trouwens de speakers waren ook nog de oude dalies.
Deze zijn veel mooier. Ziet er heel mooi en strak uit abel.moet weer eens langs bij je.

Allemaal dinge voor in het nieuwe jaar.

Gr maz.
**UNDER CONSTRUCTION**

DofN

Leuk dat je er was! Dank je wel voor de complimenten, en leuk om te lezen dat het je beviel! Veel mensen zitten tamelijk ver van hun speakers af, terwijl ik tamelijk dicht op tamelijk grote zuilen zit. Dat is toch wel raar als je het niet gewend bent.

Laurie Anderson - Strange Angels / Monkey's Paw is niet haar meest audiofiele nummer, maar het heeft een mooie soundstage een mooie image en lekker veel details en dan ook nog eens éénmaal in het nummer, een schitterend laag. Dit is een favoriet testnummer, naast dat ik het een weergaloos mooi nummer vind.

Ergens in de eerste 30 seconden hoorde ik rechts een balletje aan een stokje of weet ik veel wat het is, en alhoewel ik het nummer 100.000 keer heb beluisterd, viel dát detail me pas op met de Metrum. Nu zonder Metrum hoor ik het detail ook, maar de Metrum bracht het met iets meer gemak, grotere precisie ten gehore. Het laag moment klonk nóg wat voller dan normaal, en het laag klonk wat natuurlijker (niet persé bij LA maar wel bij andere muziek - autosuggestie of niet). Ik heb nog niet echt gelet op verandering van imaging en soundstage. Daarvoor had ik onvoldoende tijd.

Dit heeft me overstag doen gaan om toch op zoek te gaan naar een betere DAC. Ik heb wel een andere luisterervaring dan Lynch: ik vind de metrum DAC juist wat warmer klinken, en dat zoek ik niet.

Ik ga binnenkort de NAD M51 vergelijken met een Black Lion DAC. De eerste voorbereidingen hiertoe zijn getroffen.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

#84
Deze heb ik gebouwd, topdac voor (incl de uitgangstrafo's) nog geen €650,-


http://www.audio-creative.nl/hifi/dddac-1794-nos-diy-dac-deel-4-2/

DofN

Ik had het al eens gezien :) Petje af, ik doe het je niet na!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

DofN

Quote from: maz on December 23, 2013, 16:48:11
Leuk frank. Ik moet ook weer langs bij abel.
Laatste keer dat ik daar was stond alles beetje verkeerd opgesteld en de dsp was niet goed ingesteld.
Trouwens de speakers waren ook nog de oude dalies.
Deze zijn veel mooier. Ziet er heel mooi en strak uit abel.moet weer eens langs bij je.

Allemaal dinge voor in het nieuwe jaar.

Gr maz.

Klopt, ik was toen de hele dag met Jerry in de weer. Of hij met mijn set. Weerstandjes, bi-ampen, etc. Ik had de set nog niet op orde toen jij langs kwam. Je bent welkom.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#88


Tsja, je hebt een show topic, of je hebt het niet  8) De NAD M51 staat al een paar maanden mee te doen. Is prima.

Deze week worden de schuimpanelen vervangen door een betere Rivasono oplossing. Dan is het klaar...
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

lynch1979

Quote from: doorofnight on April  6, 2014, 15:09:32


Tsja, je hebt een show topic, of je hebt het niet  8) De NAD M51 staat al een paar maanden mee te doen. Is prima.

Deze week worden de schuimpanelen vervangen door een betere Rivasono oplossing. Dan is het klaar...

Wow  :inlove:

Maar de opmerking dan is het klaar......dat is een gevaarlijke opmerking  :D

DofN

Het is meer het uitspreken van de hoop dat het klaar is :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

lynch1979

Quote from: doorofnight on April  6, 2014, 15:23:28
Het is meer het uitspreken van de hoop dat het klaar is :)

Nee   :D

DofN

#92
Quote from: lynch1979 on April  6, 2014, 15:24:12
Nee   :D

Misschien een keer heel echt heel andere speakers.. Geen platenspeler... en integratie met beeld zie ik ook niet zo zitten.
Heel misschien de Epicon 6 of 8 toch nog een kans geven.. Maar ik denk dat de volgende speakers iets heel anders zullen zijn.  Ben daar niet zo mee bezig.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

lynch1979

Quote from: doorofnight on April  6, 2014, 15:29:27
Misschien een keer heel echt heel andere speakers.. Geen platenspeler... en integratie met beeld zie ik ook niet zo zitten.
Heel misschien de Epicon 6 of 8 toch nog een kans geven.. Maar ik denk dat de volgende speakers iets heel anders zullen zijn.  Ben daar niet zo mee bezig.

Heb je al een idee, omdat je zegt heel andere speakers.

Een platenspeler moet je echt voor gaan zitten, qua tijd kost het meer dan een cd opzetten of streamen, maar voor mij heeft een meerwaarde  ;)

DofN

Ik zou wel vloerstaanders willen hebben die net zo goed integreren en een even fraai midden neerzetten en dezelfde fijne resolutie hebben als de Helicons, en dan ook nog dat wide-dispersion effect hebben (soms wel hoorbaar, soms niet), gecombineerd met het afstraalgedrag van de luidsprekers van Martijn  (die dipolen die geen dipolen zijn) hebben. Alhoewel de helicons dat ook heel redelijk doen. Daarom.. ik ben heel tevreden, ben niet eens op zoek nu.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Martijn M

Quote from: doorofnight on April  6, 2014, 15:23:28
Het is meer het uitspreken van de hoop dat het klaar is :)

Dat is geen kwestie van hopen, het is een keuze. Ik heb je set gisteren mogen beluisteren en ik ben van mening dat je tevreden mag zijn :D .
Dutch & Dutch

AbZ

Nog gelukt om je eigen vragen te beantwoorden?  ::)
Quote from: doorofnight on March 14, 2014, 11:55:09
Maarre, Martijn, hoe ervaar jij dat zelf?

Martijn M

Quote from: doorofnight on April  6, 2014, 15:46:44
Ik zou wel vloerstaanders willen hebben die net zo goed integreren en een even fraai midden neerzetten en dezelfde fijne resolutie hebben als de Helicons, en dan ook nog dat wide-dispersion effect hebben (soms wel hoorbaar, soms niet), gecombineerd met het afstraalgedrag van de luidsprekers van Martijn  (die dipolen die geen dipolen zijn) hebben. Alhoewel de helicons dat ook heel redelijk doen. Daarom.. ik ben heel tevreden, ben niet eens op zoek nu.

Tijdens de lunch bij jou thuis had ik gisteren een levendige discussie met Koen over de verschillen en overeenkomsten tussen dipolen en de Synergy Acoustics speakers. Technisch gezien is er een overeenkomst tussen een cardioide middenbehuizing en een dipool (het zijn beide gradient-bronnen), maar qua afstraalgedrag (unidirection vs. figuur-8) en daarmee samenhangend kamerinteractie (praktisch geen voorwandrelfecties vs. sterke voorwandreflecties) leiden tot een wezenlijk andere klank. Koen en ik waren het misschien niet eens oneens; het is misschien meer een kwestie van elkaar vliegen afvangen :D .
Dutch & Dutch

Martijn M

Quote from: AbZ on April  6, 2014, 19:29:49
Nog gelukt om je eigen vragen te beantwoorden?  ::)

Als je nergens meer op rekent, reken dan altijd nog op Abel  ;D . De afgelopen tijd vroegen andere dingen mijn aandacht. Het forum had even een wat lagere prioriteit. Binnenkort zal ik nog even naar dat topic kijken.
Dutch & Dutch

AbZ

Quote from: Martijn - Synergy Acoustics on April  6, 2014, 19:37:01
Als je nergens meer op rekent, reken dan altijd nog op Abel  ;D . De afgelopen tijd vroegen andere dingen mijn aandacht. Het forum had even een wat lagere prioriteit. Binnenkort zal ik nog even naar dat topic kijken.
Omdat je elders wel reageerde, leek het er vrij sterk op, dat je het antwoord daar gewoon vermeed.
Dat heeft mij verbaasd maar ik zie het vooralsnog weer bevestigd.  Zal wel een perceptiekwestie zijn...