Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

DoorOfNight komt van Tolkien http://www.johngarth.co.uk/php/tolkiens_earliest_mythology_of_middle-earth.php en staat in de Tolkien kalender van 1995. Vind het gewoon mooi, heeft verder geen betekenis.

Ik woon in Zuid Holland, hou van muziek en een goede muziekweergave. Ik vind het afleggen van luisterbezoeken leuk en zag al zoveel moois dat ik mezelf begon uit te nodigen zonder dat ik me had voorgesteld: dat kan beter dus daarom een fotootje.

[foto's zijn verdwenen]

Achter de gordijnen melamineschuim, noppenschuim. De eerste reflectiewand is gespoten met een acoustische spuc, net als het hele plafond. In het midden hangt een luchtdoorlatend kleed met daarachter flink wat absorptiemateriaal. Rechts hangt een groot Rivasono absorberend paneel van vijf cm. Omdat ik in een betonnen nieuwbouwflat woon, zijn al die maatregelen nodig om niet teveel reflecties te horen. Nu klinkt het aangenaam. De luisterdriehoek is zo'n 2,5-3 meter, dus ik zit er tamelijk direct op. Ik hou van een droog geluid dat toch nog breed en diep klinkt. De Dali Euphonia MS4 doen dat als geen ander in deze situatie.

Aan weerszijden van het meubel staan JL Audio E112's. Het geheel wordt aangestuurd door een Lyngdorf TDAI 2170 en de SDA2400 als einddtrap. De NAD master serie heeft hiervoor het veld moeten ruimen (NAD M3 en de NAD M51 met een aparte Lyngdorf RP1), en ik heb er geen moment spijt van.

[foto verdwenen]
Absorptiepaneel aan de rechterwand.


[foto verdwenen]

Beetje donker. Inclusief luisterstoel. Gaat nét goed met het vrijhouden van de oren. Op de foto staan nog de Helicon 800mk2.. Machtige luidsprekers maar net een maatje te groot.. De onderlinge afstand was te klein waardoor ik de afbeelding af en toe niet goed genoeg vond. Met de Euphonia's heb ik luidsprekers gevonden die qua formaat precies goed zijn en waarvan ik de gelijke nog niet gehoord heb (van dezelfde grootte en voor mijn kamer. In geen enkele prijsklasse).  Technisch zijn ze ook prima. Geen ohm dips lager dan 5 en in een anechoic room meten ze keurig.

Mijn streven in mijn set is niet om thuis (versterkte) live muziek zo goed mogelijk te reproduceren, maar om studio-opnames zo prettig mogelijk te horen. Als ik de muziek voel en beleef, geëmotioneerd kan worden vind ik het goed. Ik heb veel sets gehoord waar ik oprecht enthousiast over ben, maar zelf niet hoef of ambieer en vind het bijzonder leuk om luisterbezoeken af te leggen.

Mijn muzieksmaak is breed maar ik hou vooral van rustige muziek met goede teksten.

De DD8c's heb ik nog, maar staan even in het archief:



En hierbij weer terug bij "af":



Die TV was tijdelijk.  En na jaren is de Lyngdorf versterking vervangen door een NAD M33.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Jumping Jack

Welkom hier! Erg mooie set, en een heel mooi meubel ook. Het ziet er goed uit en klinkt ongetwijfeld net zo... Als je trouwens even googled op 'nad m3' kom je op een filmpje van jouw set  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Thats what we call a serious installation!  :headbanging:

darkman76

NICE! Welkom hier...
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

Bas Akkerman

Leuk Abel. Welkom! Van wat voor muziek houd je? Dat mis ik nog een beetje in je verhaal.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MaLa

#5
Mooie set!
Dat van die gordijn half rondom de speakers had ik nog niet gehoord of gezien, weer wat geleerd dus :) Heeft dit een absorberende of een reflecterende functie?

Om eerlijk te zijn vond ik die Nad niet mooi, maar nu ik hem daar zo trots op de kast zie staan, moet ik die mening toch herzien :)
XTZ - BK - Marantz

Marino

Erg mooi en leuk de onopvallende zwarte apparaten met de opvallende en schitterende zilvere Nad!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

MVG

Welkom hier! Een erg mooie binnenkomer hier wat mij betreft! Prachtige set heb je staan zeg! (nad fan hier) Imposante luidsprekers, alsook versterking! Mooi spul hoor. Leuk dat je er een lyngdorf tussen hebt staan, die zit tussen de pre out en main in van de nad denk ik? Was altijd al benieuwd hoe dit zou werken.. En mooi meubel ook inderdaad, het is dat deze hier te groot zou zijn, ik had deze namelijk zelf bijna ook gekocht.

Veel plezier met je set!


DofN

Quote from: Jumping Jack on August 13, 2013, 21:40:39
Welkom hier! Erg mooie set, en een heel mooi meubel ook. Het ziet er goed uit en klinkt ongetwijfeld net zo... Als je trouwens even googled op 'nad m3' kom je op een filmpje van jouw set  ;D.

Dank je wel :)

Filmpje weggehaald, was vergeten dat ik dat nog had staan. Was nog met de mentor 8 speakers, ook heel fijne weergevers.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: morca on August 13, 2013, 22:30:27
Wauw mooie set en ruimte,welkom op het forum,have fun  ;)

Dank je wel. Ik heb er een kleine verbouwing voor moeten uitvoeren. Ik ga me rustig inlezen en hoop een aantal leuke luisterbezoeken te kunnen afleggen.


Quote from: MVG on August 13, 2013, 22:20:51
Welkom hier! Een erg mooie binnenkomer hier wat mij betreft! Prachtige set heb je staan zeg! (nad fan hier) Imposante luidsprekers, alsook versterking! Mooi spul hoor. Leuk dat je er een lyngdorf tussen hebt staan, die zit tussen de pre out en main in van de nad denk ik? Was altijd al benieuwd hoe dit zou werken.. En mooi meubel ook inderdaad, het is dat deze hier te groot zou zijn, ik had deze namelijk zelf bijna ook gekocht.

Veel plezier met je set!

Dank je wel. Nee de Lyngdorf zit niet meer tussen de voor- en eindversterker. Dat klonk nergens naar. En ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe de TAPE-loop van de NAD M3 werkt... Misschien is iemand hiermee bekend? De lyngdorf zit nu tussen CD-speler/DAC en CD-input van de NAD. Als ik ooit een andere bron aansluit die niet via de DAC gaat, heb ik een probleem.


Quote from: WickedGame on August 13, 2013, 21:41:59
Thats what we call a serious installation!  :headbanging:

:) Het fijne is, dat het ook bij zachte volumes nog heel redelijk klinkt, inclusief fatsoenlijk laag. Dat is goed want ik woon in een flat en heb 2 buren, waarvan 1 gevoelig is.

Quote from: Marino on August 13, 2013, 22:12:58
Erg mooi en leuk de onopvallende zwarte apparaten met de opvallende en schitterende zilvere Nad!

Wederom dank. Is toeval geweest, de set is zo gegroeid. Ik aas nog op de NAD M51, mocht die echt heel goed zijn. Of misschien een Metrum DAC.. We zien wel.

Quote from: MaLa on August 13, 2013, 22:02:49
Mooie set!
Dat van die gordijn half rondom de speakers had ik nog niet gehoord of gezien, weer wat geleerd dus :) Heeft dit een absorberende of een reflecterende functie?

Om eerlijk te zijn vond ik die Nad niet mooi, maar nu ik hem daar zo trots op de kast zie staan, moet ik die mening toch herzien :)

De gordijnen doen enkel reflecties, voor de rest gebruik ik de Lyngdorf.  Ik hoor dat vaker van de NAD, tot mensen hem echt zien staan hier. Maarja, het blijft een kwestie van smaak. Ik vind BMC of Advance Acoustic fraai om te zien, of een Luxman L507s (die laatste heb ik gehad).

Quote from: darkman76 on August 13, 2013, 21:49:40
NICE! Welkom hier...

Ik begin me erg welkom te voelen :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

YamahaRXV

#11
Mooie set en een mooi strak interieur  :headbanging:
Zoals Jumping Jack al eerder aangaf: een erg mooi audiomeubel zeg !

Ik ben eerlijk gezegd wel nieuwsgierig waar je deze vandaan heb....

En uiteraard welkom hier  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Welkom, Prachtige setup heb je.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

DofN

#13
Quote from: Bas Akkerman on August 13, 2013, 22:00:44
Leuk Abel. Welkom! Van wat voor muziek houd je? Dat mis ik nog een beetje in je verhaal.

Ik wist niet goed waar ik moest beginnen en eindigen. Ik heb meer dan 1000 albums (in FLAC op de HD ge-EACd man wat een werk).. Laat ik willekeurig wat namen noemen:

Ayreon, Annie Lennox/Eurythmics,  Angus and Julia Stone, Bliss, Damien Rice, David Bowie, David Gray, Dead Can Dance, Eels, Efterklang, Fever Ray (the Knife), Goldfrapp, Kate Bush, Ladytron, Laurie Anderson (geweldig), Ryan Adams, (NIET Brian Adams)
Beach House, Chromatics, Glasser, Lulu Rouge, Massive Attack, PJ Harvey.. Er is zoveel meer, maar dit schiet zo even te binnen.

Ik zie ernaar uit om ook meer te weten te komen van jullie. Maar dat duurt even. Dit is een groot forum.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Where is your TV man? :P.  Mooie spullen, inrichting. Meer dan welkom bij ons ;)

DofN

Quote from: YamahaRXV on August 13, 2013, 23:30:10
Mooie set en een mooi strak interieur  :headbanging:
Zoals Jumping Jack al eerder aangaf: een erg mooi audiomeubel zeg !

Ik ben eerlijk gezegd wel nieuwsgierig waar je deze vandaan heb....

En uiteraard welkom hier  ;)

Ik weet het niet zo uit mijn blote hoofd, besteld via een internetwinkel voor niet duur :) Ik kan de bon zo 1 2 3 niet terugvinden, maar zal binnenkort even goed zoeken.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: twani on August 13, 2013, 23:37:15
Where is your TV man? :P.  Mooie spullen, inrichting. Meer dan welkom bij ons ;)

Thx!

De TV staat ergens anders in de kamer. Muziek heb ik gescheiden van de TV..
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

YamahaRXV

Quote from: doorofnight on August 13, 2013, 23:43:35
Ik weet het niet zo uit mijn blote hoofd, besteld via een internetwinkel voor niet duur :) Ik kan de bon zo 1 2 3 niet terugvinden, maar zal binnenkort even goed zoeken.

Top  :worship:

Alvast bedankt  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

JeroenGRT

Wauw mooi set, welkom!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Eddye

Prachtige set hoor. Ook erg smaakvol qua inrichting. Die gordijnen half om de speakers staat ook fraai. Zijn het akoestische gordijnen?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

frank2

De set staat er mooi bij, hoe het klinkt dat weet ik niet maar potentie heeft de set zeker wel.
Wat mij wel verbaasd is dat jij kunt kijken naar de tv met tv geluid ipv het geluid van je set. Ik zou er gek van worden. Je luistert dus ook niet naar radio?

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

activ


Pinohelmond

Quote from: frank2 on August 14, 2013, 07:22:03
De set staat er mooi bij, hoe het klinkt dat weet ik niet maar potentie heeft de set zeker wel.
Wat mij wel verbaasd is dat jij kunt kijken naar de tv met tv geluid ipv het geluid van je set. Ik zou er gek van worden. Je luistert dus ook niet naar radio?

Radio via de squeezebox wellicht?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

lynch1979

Dat is nog eens een binnenkomer....welkom Abel.

Een erg mooie set up en je inrichting is helemaal mijn smaak....en natuurlijk een erg mooie NAD M3  :inlove:

DofN

Quote from: lynch1979 on August 14, 2013, 08:28:58
Dat is nog eens een binnenkomer....welkom Abel.

Een erg mooie set up en je inrichting is helemaal mijn smaak....en natuurlijk een erg mooie NAD M3  :inlove:


Dank u, hier ook al jaren een NAD (zoals de 214) liefhebber. Van de masterserie zou ik alleen de CD speler laten staan.

Quote from: Eddye on August 14, 2013, 07:04:26
Prachtige set hoor. Ook erg smaakvol qua inrichting. Die gordijnen half om de speakers staat ook fraai. Zijn het akoestische gordijnen?

Gewone velours gordijnen. Ze hebben enkel een reflecterende functie. Er staat nog wel wat piepschuim achter maar dat mag geen naam hebben.

Quote from: JeroenGRT on August 14, 2013, 06:31:59
Wauw mooi set, welkom!

Dank je wel. Het valt me op dat er hier op het HTforum veel mooie sets staan!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software