Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

YamahaRXV

Quote from: doorofnight on August 20, 2013, 16:27:35
NB: Ik zou gedacht hebben dat meerdere meubels met notenhout elkaar aanvullen en een mooi geheel vormen samen, maar het kan ook weer teveel worden :) Logica :)

Ik ook..... maar die logica van jou en mij strookt niet helemaal met die van mijn vriendin blijkbaar  :angel:  :D
Enfin, ik ben wel blij hoor met de gekozen kleurstelling.

Als het meubel binnen is gekomen en ''omgebouwd'' door mij zal ik wel een fotootje plaatsen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

DofN

#51
Gisteren en vandaag 2 melamine platen opgehangen, en om symetrisch te absorberen trek ik dunne veloursgordijnen dicht en zet ik daarachter een karton met noppenschuim neer.

Achter de gordijnen in de hoeken nog een paar vierkante meter noppenschuim geplakt. De Lyngdorf na 4 (!) keer inmeten eindelijk het resultaat goed bevonden. Vooralsnog ben ik weer een happy-camper :)





You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

lynch1979

Ziet er netjes uit, wat merk je qua verschil?

DofN

Het was al OK hoor, maar dit zijn de puntjes op de i. Ik hoor een rustiger midden, het hoog blijft hoog en vooral betere plaatsing. Het geluid komt daarnaast beter los van de luidsprekers. Vooral vrouwenstemmen staan beter in het midden. Q-sound effecten zijn iets verbeterd - maar heb dat bij Jerry veel beter gehoord.

En het laag is nu eindelijk precies zoals ik het graag hoor. Ik moest de Lyndorf 4 keer inmeten voordat het goed was.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

lynch1979

Quote from: doorofnight on August 22, 2013, 19:57:09
Het was al OK hoor, maar dit zijn de puntjes op de i. Ik hoor een rustiger midden, het hoog blijft hoog en vooral betere plaatsing. Het geluid komt daarnaast beter los van de luidsprekers. Vooral vrouwenstemmen staan beter in het midden. Q-sound effecten zijn iets verbeterd - maar heb dat bij Jerry veel beter gehoord.

En het laag is nu eindelijk precies zoals ik het graag hoor. Ik moest de Lyndorf 4 keer inmeten voordat het goed was.

Klinkt erg goed....hier hoor ik geen Q-sound  :unhappy:
Maar ik weet ook niet wat ik mis  ;)

DofN

Quote from: lynch1979 on August 22, 2013, 20:04:30
Klinkt erg goed....hier hoor ik geen Q-sound  :unhappy:
Maar ik weet ook niet wat ik mis  ;)

Ik weet niet of je er veel aan mist. Het is grappig, niet muzikaal. Toch zijn er meer albums die maximaal gebruik maken van fase-gedrag, waardoor sommige dingen zo'n beetje naast je te horen zijn. (Tipper, Slagerij van Kampen enzo).

Heb je het nooit bij anderen gehoord? Bij mij kan je eraan proeven. Voor extreme effecten: Jerry. Ik had laatst een vriend op bezoek die zich totaal niet interesseert in muziek en die had zoiets van waar zijn je surroundluidsprekers? toen ik Too Much Rope liet horen.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#56
Een nieuw wandkleed van vilt dat goed "ademt" met wat relief (in opdracht gemaakt) met daarachter 3,5 cm noppenschuim. Ik ben er blij mee: het is een apart wat organisch kleed geworden :)

Links komt een absorptiepaneel, maar dat moet nog geleverd worden. Rechts aan de wand twee grote absorptiepanelen.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

W.Otter

prachtige set en opstelling!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Bas Akkerman

Heerlijk muziek luisteren zo!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Jouw versterker schijnt echt een beul te zijn en kan ook goed warm worden (?).
Jaloers op jouw dedicated luisterruimte!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Erg fraai zo. Dat idee met de gordijnen vind ik erg goed bedacht. Dat wandkleed past er mooi bij en maakt het af.  :worship:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

Quote from: Eddye on November 15, 2013, 07:28:31
Erg fraai zo. Dat idee met de gordijnen vind ik erg goed bedacht. Dat wandkleed past er mooi bij en maakt het af.  :worship:

inderdaad! erg 'clean' en sfeervol

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

DofN

Dank jullie wel. Voelt toch een beetje als een showoff zo, maar dat is deels de functie van dit forum  8)

De NAD M3 is al vanaf het begin mijn "droomversterker" geweest. Heel warm wordt ie niet Xander. Zelfs niet met Helicons.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

YamahaRXV

Quote from: Xander32 on November 15, 2013, 07:24:18
Jouw versterker schijnt echt een beul te zijn en kan ook goed warm worden (?).
Jaloers op jouw dedicated luisterruimte!

De NAD M3 is zeer zeker een goede versterker,maar krijgt (m.i. ten onrechte) niet altijd de credits die hij zou moeten verdienen  ;)

Verder mooie ruimte hoor  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Mooie set.  Alleen de topictitel klopt niet.
Het is niet mijn set maar jouw set.

DofN

Quote from: AbZ on November 15, 2013, 19:22:30
Mooie set.  Alleen de topictitel klopt niet.
Het is niet mijn set maar jouw set.

Als dat alles is :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Jumping Jack

Quote from: doorofnight on November 15, 2013, 18:51:46
Dank jullie wel. Voelt toch een beetje als een showoff zo, maar dat is deels de functie van dit forum  8)


Absoluut! Ook een plek bij uitstek voor voyeurs natuurlijk. Vraag en aanbod  ;).

Erg mooie ruimte, heel sfeervol ingericht en aangepast!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: doorofnight on November 15, 2013, 19:31:43
Als dat alles is :)
Ja  ;D  Je hebt het duidelijk goed voor elkaar  :thumbs-up:

DofN

uhuh ben best tevreden :) Waar kan ik plaatje/omschrijving vinden van jouw set AbZ?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

AbZ

Quote from: doorofnight on November 15, 2013, 20:20:57Waar kan ik plaatje/omschrijving vinden van jouw set AbZ?
Brrr zo'n set is niets voor mij hoor.  Heb een hekel aan audio.

FDLARRY

Quote from: AbZ on November 15, 2013, 23:27:18
Brrr zo'n set is niets voor mij hoor.  Heb een hekel aan audio.
;D
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

DofN

Quote from: AbZ on November 15, 2013, 23:27:18
Brrr zo'n set is niets voor mij hoor.  Heb een hekel aan audio.

Fijn een frisse wind :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

Quote from: doorofnight on November 15, 2013, 18:51:46
Dank jullie wel. Voelt toch een beetje als een showoff zo, maar dat is deels de functie van dit forum  8)

De NAD M3 is al vanaf het begin mijn "droomversterker" geweest. Heel warm wordt ie niet Xander. Zelfs niet met Helicons.
... iemand die er zijn Glenair 15's mee aanstuurde heeft hem van de hand gedaan i.v.m. warmteproductie ... En die baalde van die keuze daar hij helemaal verliefd opde M3 was geworden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Dat is inderdaad jammer. Heeft hij de NAD M2 gekocht? Of een ander merk? Die Glenair is wel een interessante weergever, maar dat die zo lastig aan te sturen is...
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

YamahaRXV

Quote from: doorofnight on November 16, 2013, 09:06:49
Dat is inderdaad jammer. Heeft hij de NAD M2 gekocht? Of een ander merk? Die Glenair is wel een interessante weergever, maar dat die zo lastig aan te sturen is...

@doorofnight   Heb je zelf ook al eens de NAD M2 kunnen beluisteren, en zo ja wat waren je indrukken ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8