Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Quote from: frank2 on August 14, 2013, 07:22:03
De set staat er mooi bij, hoe het klinkt dat weet ik niet maar potentie heeft de set zeker wel.
Wat mij wel verbaasd is dat jij kunt kijken naar de tv met tv geluid ipv het geluid van je set. Ik zou er gek van worden. Je luistert dus ook niet naar radio?

Ik luister soms via de SQBT radio (en dan een jaren 80 muziek streamzender). Ik kijk nauwelijks TV, dus neem de moeite niet om die te integreren in de set.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted Member 2

Ziet er heel fraai uit en er is zorg aan besteed. Ik kijk uit naar het eerste verslag van hoe je set klinkt.

Welkom op dit forum.

Gr
Henk

DofN

Quote from: doorofnight on August 13, 2013, 23:43:35
Ik weet het niet zo uit mijn blote hoofd, besteld via een internetwinkel voor niet duur :) Ik kan de bon zo 1 2 3 niet terugvinden, maar zal binnenkort even goed zoeken.

gevonden!

http://www.interieurvannu.nl/tv-meubel-empire-walnoot.html

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: Onder013 on August 14, 2013, 09:34:24
Ziet er heel fraai uit en er is zorg aan besteed. Ik kijk uit naar het eerste verslag van hoe je set klinkt.

Welkom op dit forum.

Gr
Henk

Ik ben ook benieuwd hoe dat verslag eruit gaat zien :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Peerless Monster

Als gebruiker van de M51 en mijn wisseltempo in acht nemend...
Hij blijft nog errug lang!!! Echt waar het geld dubbel en dwars waard.
Muziek, vloeiendheid, relaxed, focussing, ruimte, tikkeltje warmte en uitermate flexibel (HDMI DAC en asynchrone USB ingang). HDMI loopt wel achter in kwaliteit met de USB aansluiting...

En die M3 is echt Tha Bomb! Wat een ongelofelijk mooie bak!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

DofN

Ik zou graag de NAD M51 eens willen horen :) Zeker als gewisseld kan worden naar een andere DAC, zoals de mijne (die ik dan mee kan nemen).

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Peerless Monster

Quote from: doorofnight on August 14, 2013, 20:02:58
Ik zou graag de NAD M51 eens willen horen :) Zeker als gewisseld kan worden naar een andere DAC, zoals de mijne (die ik dan mee kan nemen).



Wat voor DAC heb je? Ik gebruik hem als voorversterker op 2 monoblokken.
Om even te switchen is lastig denk ik, maar wil wel langskomen...
Weliwaar gaat dat dan niet deze maand plaatsvinden ;). (Druk!! ;)).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Groovy

Dag Abel :D
De complimenten die je krijgt zijn volkomen terecht.
Ik kom zeker nog een keer langs om die mooie Helicon speakers te beluisteren :)
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

DofN

Quote from: Peerless Monster on August 14, 2013, 20:06:13
Wat voor DAC heb je? Ik gebruik hem als voorversterker op 2 monoblokken.
Om even te switchen is lastig denk ik, maar wil wel langskomen...
Weliwaar gaat dat dan niet deze maand plaatsvinden ;). (Druk!! ;)).

Nu de wolfson DAC die in de NAD 565 BEE zit. Dank je wel alvast, zou ik super vinden. Ik heb geen haast, deze maand lukt mij ook niet en begin september ook al niet. We kijken over een paar weken hoe de vlag erbij hangt?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: Groovy on August 14, 2013, 20:06:54
Dag Abel :D
De complimenten die je krijgt zijn volkomen terecht.
Ik kom zeker nog een keer langs om die mooie Helicon speakers te beluisteren :)

Dank je Peter, dat komt vast goed. Eerst zie ik U a.s. vrijdag te Tilburg :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Peerless Monster

Quote from: doorofnight on August 14, 2013, 23:22:55
Nu de wolfson DAC die in de NAD 565 BEE zit. Dank je wel alvast, zou ik super vinden. Ik heb geen haast, deze maand lukt mij ook niet en begin september ook al niet. We kijken over een paar weken hoe de vlag erbij hangt?



Helemaal goed. Kan ik ook bij mijn ouders op bezoek in Tilburg ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

DofN

Quote from: Peerless Monster on August 14, 2013, 23:25:12
Helemaal goed. Kan ik ook bij mijn ouders op bezoek in Tilburg ;)

Misschien is er sprake van een (klein) misverstand: ik ga naar Peter (en Jerry) in Tilburg, maar woon zelf te Rotterdam :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

#38
Quote from: doorofnight on August 14, 2013, 19:38:56
gevonden!

http://www.interieurvannu.nl/tv-meubel-empire-walnoot.html
Fraai! "Uw videorecorder, dvd speler of andere hifi apparaten installeren". Heel erg bij de tijd zijn ze niet. Maar als je zulke mooie spullen maakt, is het je vergeven. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijn M

Leuk dat je je set hier laat zien, Abel! Morgenochtend kom ik je nieuwe luidsprekers even bewonderen  :inlove: .
Dutch & Dutch

Peerless Monster

Quote from: doorofnight on August 14, 2013, 23:48:10
Misschien is er sprake van een (klein) misverstand: ik ga naar Peter (en Jerry) in Tilburg, maar woon zelf te Rotterdam :)


Oh dat is dichterbij... ook prima.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Deleted User

Mooie set en wederom iemand die RoomPerfect waardeert. Ook in was in de markt voor de RP-1, maar heb het toch anders aangepakt..

DofN

Wat heb je dan gedaan? Fysieke aanpassingen? Ik ga overigens ook de richting in van fysieke aanpassingen + DSP/Lyngdorf.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

Ik heb een aparte luisterkamer, want mijn vrouw houdt niet van jazzzzz in de algemene zin van het woord. Ik bedoelde dat ik in mn toenmalige set de RP-1 wilde hebben, maar uiteindelijk de DPA-1 en SDA 2175 aangeschaft heb. Een gouden greep... werkelijk.

De einige aanpassing is, dat ik bij 1 raam, waar mijn Dynaudio's staan, altijd het gordijn dicht heb. En zo heeft RoomPerfect de kamer ingemeten.

IK ben tevreden met wat ik heb bereikt  ;D

Robiwan

Ziet er zeer goed uit Abel, en weer een Rotterdammert erbij :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

ldegouw

Wat een mooie set  :clapping:
Denon x4000; Panny 42pv70; B&O beolab 1, beolab 2, beolab 8000, beocenter 2300; Raspberry pi met XBMC, humax 5000c, wii, en wat andere rommel

DofN

Dank u LPLover :) Dank u Ldegouw. Ik ben er blij mee. Sommige sets doen veel verbleken, zoals die van Jerry waar ik vrijdag nog even was. Maar na de cold turkey is het toch weer goed toeven op mijn luisterplek.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: jazzman on August 17, 2013, 09:13:42
Ik heb een aparte luisterkamer, want mijn vrouw houdt niet van jazzzzz in de algemene zin van het woord. Ik bedoelde dat ik in mn toenmalige set de RP-1 wilde hebben, maar uiteindelijk de DPA-1 en SDA 2175 aangeschaft heb. Een gouden greep... werkelijk.

De einige aanpassing is, dat ik bij 1 raam, waar mijn Dynaudio's staan, altijd het gordijn dicht heb. En zo heeft RoomPerfect de kamer ingemeten.

IK ben tevreden met wat ik heb bereikt  ;D

Ideaal een eigen luisterruimte! Dynaudio staat goed aangeschreven.

De versterking van Lyngdorf schijnt heel goed te zijn, toch wilde ik RP hiervan gescheiden houden. Ik merk dat hier en daar nog weerstand is tegen DSP en misschien wel meer tegen de Lyngdorf die een groter frequentiegebied aanpakt dan de meeste DSP-s, toch bevalt hij me uitstekend. Niemand die hier over de vloer komt, vindt de Lyngdorf storend, ook niet degenen die van te voren al "tegen" zijn. De volgende Lyngdorf zal vast flexibeler zijn, zodat er meer apparaten (ook optisch) op aan gesloten kunnen worden en met een goede (draadloze) verbinding met de PC.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

YamahaRXV

#48
Quote from: doorofnight on August 14, 2013, 19:38:56
gevonden!

http://www.interieurvannu.nl/tv-meubel-empire-walnoot.html

En besteld !  ;D  Na lang beraad met mijn vriendin is de keus op de wit zwarte variant gevallen die mijn vriendin toch mooier vond daar wij al een dressoir en salontafel in notenhout hebben staan en het volgens haar wat ''to much'' zou gaan worden  :wacko:

Verder heb ik al wat modificaties in mijn hoofd met het meubel; de interne laden worden verwijderd en de zijfronten en het middenfront gaan voorzien worden van veerdempers/scharnieren zodat ik meer componenten kan gaan huisvesten op de plaatsen waar nu laden zijn. De ladenfronten worden dus nu simpelweg kastdeurtjes.

p.s. binnenkort kan je waarschijnlijk nog wel een mail of pm ontvangen van nog iemand die blij was met het plaatsen van je foto,s en de link naar de leverancier van dit mooie meubel  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

DofN

Leuk om te lezen en een slim plan om de laden om te toveren tot kastjes :) Ik ben benieuwd naar het resultaat.

NB: Ik zou gedacht hebben dat meerdere meubels met notenhout elkaar aanvullen en een mooi geheel vormen samen, maar het kan ook weer teveel worden :) Logica :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software