Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Quote from: Spijkie on March 15, 2022, 19:59:34
Ik vind dit ook erg gaaf!

Gr Spijkie

Het is een wand van geperst kurk met ribbels van plusminus 3-4 mm. Volgens de leverancier absorbeert het geluid, en dat zal het zeker doen in vergelijking met beton of steen of hout. Het is wel zo dat als ik mijn luisterhoek inloop, het heel stil wordt. Dus samen met het akoestische plafond en een groot paneel aan de wand, een wollen vloerkleed en absorptiepanelen achter de gordijnen (ook niet ideaal) werkt het aardig absorberend.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: Faxe on March 15, 2022, 21:34:15
Nee, ik kon de TDAI3400 met de 2 uitbreidingskaarten voor een hele mooie prijs kopen. De winkel waar ik heb hem gekocht heeft daarbij ook nog mijn marantz versterker en streamer voor een mooie prijs ingeruild. Met mijn beperking (autisme) is het bezoeken van meerdere winkels om een en ander te vergelijken geen doen. Ik raak dan zo overprikkeld dat van een vergelijk niks terecht komt. Roomperfect is ook een mooie blackbox in vergelijking to dirac wat weer minder stress oplevert bij mij.

Ja dat snap ik wel, zo heb ik zelf misschien wel 10 jaar met grote tevredenheid naar Lyngdorf RP geluisterd.
Vervelend dat je autisme je hierin beperkt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: Spijkie on March 16, 2022, 07:18:41
Het klinkt als een verbetering, goed dat je je objectief hebt opgesteld en niet gek hebt laten maken dat er zoveel m33 2e hands werd aangeboden of ingeruild.

Blijkt maar weer dat je het thuis in je eigen set moet luisteren.

Ben heel benieuwd tov de lyngdorf 3400 als je die nog gaat testen en anders gewoon blij wezen dat de m33 de match is toch?

Gr Spijkie

:) Er waren meer positieve verhalen over de NADM33 dan negatieve. En je moet niet vergeten dat maar een heel klein % van de kopers de moeite neemt om erover te lullen op een forum. Al met al zegt het allemaal niet zoveel. Metingen (prima volgens audioscience) en zelf thuis luisteren zeggen het meest.

Onderdeel van mijn hobby is ook "verkennen". Dus dat vergelijk vind ik ook wel weer interessant, ongeacht de uitkomst.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Zelf de Nad M32 in huis gehad en vond ik al een geweldige amp.
Deze doet wellicht nog een stap en lijkt mij een geweldenaar maar niet in iedere ruimte of setup maar dat is met meer merken zo.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Tabcam

#1804
Quote from: DofN on March 16, 2022, 08:20:06
Ingewikkelde zin die je op 2 manieren kan uitleggen. Bij deze versterker zet ik tone controls uit om het goed te laten klinken.
Ik las juist dat de tone control op ON moet en dan de settings allemaal op 0, zie deze post op ASR. Neem aan dat je de nieuwste firmware hebt, misschien dat het daar juist verholpen is. Het zou in ieder geval erg weinig verschil moeten maken als ze het probleem hebben verholpen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Aja, dat doen mensen om te voorkomen dat er distortion optreedt bij bepaalde "HOT with inter-sampling clipping" nummers. Ik ben daar tot nu toe 1 nummer van tegengekomen. Ocean Eyes van Eilish.

In dat ene geval zet ik tone control ON of de subs uit. Dan is er geen distortion. Bij gewone (HR) nummers heb ik tone controls uit en nooit distortion. Volgens NAD is de bug nog niet opgelost en leidt tone control ON + subs tot verlies aan headroom en dynamiek.  En dat is te horen ook. Nare bug, die ze hopelijk gaan oplossen.




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Dank je voor de toelichting en jammer dat het toch effect heeft als je alles op 0 zet. Ik zou verwachten als er niks ingesteld is, je ook geen headroom nodig hebt, maar ik denk vast verkeerd :P.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Het is tamelijk onbegrijpelijk, maar ze proberen headroom te creëren voor de bass of treble (en zo die distortion door intersampling nummers te voorkomen). De dynamiek neemt dan wel af.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Audio-GD

Hoi,

Mag ik vragen waar je die voetplaat hebt gehaald?
Ik heb net een set Epicon 6 gekocht maar daar zit een rechthoekige voetplaat bij.
Die van jou heeft de ronding van de luidsprekers zie ik.
Lijkt me veel mooier.

Eric
Hifi Rose RS150B, Audio-GD HE-1 Pre amp, Audio-GD Master 3A Power amp, Pannde PD-6 multi player, Dali Epicon 6 glossy black.

DofN

#1810
Gefeliciteerd met de Epicon 6 :) Ik heb er nog geen seconde spijt van.

Ik heb ze op maat laten maken door een bedrijf dat ook grafstenen maakt. Het is zwart graniet. Dat ze de ronding volgen vind ik zelf ook fraai.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Audio-GD

Quote from: DofN on June  6, 2022, 15:35:41
Gefeliciteerd met de Epicon 6 :) Ik heb er nog geen seconde spijt van.

Heb je daar toevallig nog een naam of adres van? Of een tekening?
Dat wil ik namelijk ook wel, heb de Epicon nu binnen en de rechthoekige voetplaat er onder maar dat vind ik toch minder :-(
Ik heb ze op maat laten maken door een bedrijf dat ook grafstenen maakt. Het is zwart graniet. Dat ze de ronding volgen vind ik zelf ook fraai.
Hifi Rose RS150B, Audio-GD HE-1 Pre amp, Audio-GD Master 3A Power amp, Pannde PD-6 multi player, Dali Epicon 6 glossy black.

DofN

Het is de exacte voetafdruk van de Dali Helicon 800mk2. Ik heb indertijd een afdruk van de voet gemaakt en ingeleverd bij Timmerman in Rotterdam, aan de Crooswijkseweg. Het was prijzig, maar ik heb er geen gegevens meer van. Die voet was een stuk groter dan de voet van de Epicon 6.. Maar dit is ook best mooi zo.

Ik denk dat als je zelf een vel A3 pakt en de lijnen tekent van je E6, je ook een mooie voet krijgt. Je kan hem eventueel op die manier zelf ook "vergroten".

Kies wel voor een flinke dikte (de mijne zijn 5cm), anders is het nog niet mooi. En zwart graniet, niet dat goedkoop lijkende Belgische hardsteen.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#1813
Zo, de NAD M33 is terug - ik had hem tijdelijk opgeborgen. Geen Accuphase maar toch een mooie versterker.

Het was leuk om te experimenteren met de minidsp SHD. Die gaat nu even terug in de kast. Een heel knappe VV met DIRAC die ik alleen maar kan aanraden.

Ik heb indertijd de NAD M33 vergeleken met de minidsp SHD + lyngdorf EV en mano MK2 ulta DAC.. En hoorde geen verschillen met gelijk getrokken volume. Toch, nu de NAD M33 er weer staat heb ik toch het idee dat het fijner klinkt. Wat het precies is weet ik niet. Het is er vast ook niet, behalve in mijn verbeelding. Wat moet je ermee? Niets, behalve genieten. De Lyngdorf en de Mano gaan binnenkort weer uit het meubel. Die staan nu niet aangesloten.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Met een open meubel heeft het mooie display van de M33 best wat meerwaarde. Vind ik ook mooi bij de Rose RS250 streamer.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Oja, die Rose streamers zijn erg mooi. Cambridge EVO is ook mooi.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

katwax

Van 3 naar 1 toestel is in mijn ogen wel een plus.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vanzomereng

Rose heeft nu ook een zeer fraaie potente All-in-one, de RS-520   ::)

https://www.lowbeats.de/test-hifi-rose-rs520-streaming-vollverstaerker/

Verder lijkt me de nieuwe Atoll SDA-300 ook zeer fraai
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Less = more 👍🏻

Een prachtig afgewerkt component en daarnaast een soort van Zwitsers zakmes.
Echter liet die voor mij toch wat steken vallen in een 1 op 1 vergelijk met een Accuphase e380, op een set Focal Kanta 2. Maar dat zal waarschijnlijk smaak/ voorkeur zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Welk vergelijk? Accuphase e380 vs RS-520?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Ah zo :)

De NAD M33 is een relatief ingewikkeld apparaat, met cross-overs, een tone-control die de headroom en dynamiek nadelig beïnvloedt. Het volume-calibratieproces met DIRAC die speciaal voor de NAD is aangepast vwb de subwoofers, is nogal.. crappy. Er kan van alles fout gaan wat je ervaring zou kunnen verklaren.




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#1822
Godver, wat klinkt het hier toch lekker :)

Laatst stiekem nog zitten kijken naar de Epicon 8 vanwege de extra woofer voor middentonen.. Wat is geld op een bankrekening als je er niet van geniet? Misschien voegt de E8 nog iets toe aan de kwaliteit van stemmen.. Maar ben ook bang dat het geluid "naar beneden duikt" zoals met de Helicon 800mk2's, die ik ook gehad heb. De huidige configuratie benadert voor mij de perfectie van stereo weergave van geluid. Na 20 jaar wisselen van LS en ketens..

En ik hoef maar naar links te kijken voor een geweldig uitzicht over de mooiste, of zo je wil de interessantste, stad van Nederland. Bijna altijd mooie luchten. En vooruit kijken is ook niet akelig. Heerlijke luisterplek. Heb ik jaren over gedaan. Maar dan is het ook goed, wat niet uitsluit dat ik ook blijf experimenteren. Maar nu is het al een hele tijd alleen maar genieten van muziek. Zoals nu.. klassieker: Tracy Chapman met Crossroads. Ik heb ook rust voor wat betreft het beluisteren van sets van anderen. Heb nu zowel alle exoten wel gehoord en ken de vorens en tegens van de verschillende LS.

Mijn droom is toch eens een boerderij kopen in Drenthe of Groningen, met een enorme stal. En hier in het midden een stereo opbouwen. Compromisloos. Met enorme subwoofers. Met enorme luidsprekers. Mijn privé "discotheek". Een goed glas whisky en muziek om bij weg te dromen. Wat dat betreft heb ik 1 referentie. De pro-set van D&D. Een set die op festivals dienst had kunnen doen en ook de hifi-perfectie benaderde (of was). Geef mij maar een boerderij en die set. Maar, tegen de tijd dat dit in mijn leven past ben ik bejaard en half doof..Zinloos dus. Dan blijft over: genieten in het hier en nu :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Laan

Zo te zien heb je het prima voor mekaar! Complimenten hoor. Er moet altijd wat te dromen overblijven.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

vanzomereng

#1824
Tja, je zult je maar moeten behelpen met een NAD M33 en Dali Epicon 6, valt voor jou ook niet mee ;)

Vergeet die Epicons 8 en D&D en zorg dat de Sint op 5 december,
de Dali Kore , in jouw schoentjes doet
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD