Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scoc

My 2 cents ... die Dali Epicon's 6 verdienen betere eindversterking dan huidige Lyngdorf  :police:
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

addesmo

My 2 cents: Als de Lyngdorf matcht met de Dali's is het een super fijne versterker!

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#1728
Quote from: Xander32 on October 19, 2021, 06:37:25
Exposure, Atoll, AVM schieten mij nog te binnen.

Die Exposure https://exposurehifi.com/wp-content/uploads/2020/09/Exposure_Datsheet_Template_07.pdf vind ik wel interessant. Ga ik verder naar kijken. De RB-1581 Mono Block Power Amplifier lijkt me ook wel wat.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

#1729
Quote from: DofN on October 21, 2021, 07:33:51


Die had ik boven gepost. Ik overweeg nieuwe eindversterking voor bij de minidsp SHD.

Ik heb al wat leuke tips gekregen voor eindversterking :) Dingen waar je zelf niet achter komt.
Het zijn altijd leuke zoektochten, er zijn zoveel leuke opties, Rotel Michi, Benchmark AHB2, Bakoon Amp 13R, Keces S300 of buizenversterkers als Whammerdyme DGA of Pegaso, en nog veel meer leuks ;D. Welke overweeg je? Was gisteravond niet wakker, zag bovenstaande post niet :wacko:  Succes met zoeken en luisteren!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vanzomereng

Quote from: DofN on October 21, 2021, 21:38:38
Die Exposure https://exposurehifi.com/wp-content/uploads/2020/09/Exposure_Datsheet_Template_07.pdf vind ik wel interessant. Ga ik verder naar kijken. De RB-1581 Mono Block Power Amplifier lijkt me ook wel wat.

Veel value for money die RB-1581 maar dit is geen mono-bak maar stereo

Wellicht ook een optie voor jouw: Audiolab 8300MB zeer betaalbare krachte monobloks  class AB  1.200 Euro/stuk adviesprijs





Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD


DofN

Quote from: VANZOMERENG on October 22, 2021, 08:43:14
Veel value for money die RB-1581 maar dit is geen mono-bak maar stereo

Wellicht ook een optie voor jouw: Audiolab 8300MB zeer betaalbare krachte monobloks  class AB  1.200 Euro/stuk adviesprijs

Het mag ook een stereo bak zijn, als die maar in mijn meubel past (ongeveer max 10cm, hangt van de pootjes enz af).
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco

je kan ook een nieuw meubeltje in mekaar lassen  ;)

DofN

Haha :) Nee goed voorbeeld doet niet altijd volgen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Heb je iets van een budget ? Dan ga ik ook even zoeken naar wat ik zou kopen als ik jou was.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Het maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit. Als ik iets heel moois tegenkom met een goede kwaliteit/prijs verhouding is nieuw OK, maar tweedehands ook. Ik wil er niet teveel op verliezen als ik het weer doorverkoop, dus ik ben niet al te happig op iets nieuws met hoge afschrijving. Ik zie dat sommige wat meer high-end mono- en stereo eindversterkers redelijk waardevast zijn.

Qua vormgeving heb ik veel zin in de restek eindblokken en die lijken waardevast genoeg. Maar vind dat ook wel weer veel geld. Mbt de benchmark, die koop ik denk ik niet nieuw. Als de hype over is, is het maar gewoon wat kleine visueel onaantrekkelijke eindversterker zonder servicepunt in Europa (denk ik).

Ik google alle tips en filter alle lijsten. Ben ik nog wel even mee bezig. Er komt vanzelf iets op mijn pad - of niet. Dus tips voor eindversterking blijven welkom.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: chansig on October 22, 2021, 17:11:54
Heb je iets van een budget ? Dan ga ik ook even zoeken naar wat ik zou kopen als ik jou was.

Gr. Hans

Ik ben benieuwd. Laten we zeggen tot max 4500E
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

jahtari

De benchmark is niet zomaar een hype of achterhaald. Zou ik echt gaan proberen.

Wat een rust was dat met de d&d he qua versterking.  :D :tounge:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Contour

Zo bijzonder zijn die versterker modules uit de D&D niet hoor.

DofN

Quote from: jahtari on October 23, 2021, 11:07:39
De benchmark is niet zomaar een hype of achterhaald. Zou ik echt gaan proberen.

Wat een rust was dat met de d&d he qua versterking.  :D :tounge:

:) Ja dat gaf zeker rust. Maar ik vind een beetje zoeken en kijken naar moois ook leuk.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

brt

Quote from: jahtari on October 23, 2021, 11:07:39
De benchmark is niet zomaar een hype of achterhaald. Zou ik echt gaan proberen.

Wat een rust was dat met de d&d he qua versterking.  :D :tounge:

Ik zou de Benchmark idd niet zien als hype. Die heeft zichzelf al lang bewezen en raak je ook zo weer kwijt, mocht je dat willen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

MAW

Quote from: DofN on October 22, 2021, 19:58:56
Als de hype over is, is het maar gewoon wat kleine visueel onaantrekkelijke eindversterker zonder servicepunt in Europa (denk ik).

Is die gehyped dan? Imo is er niet echt een hype maar is Benchmark gewoon Benchmark level equipment. De dealer waar ik indertijd de dac1 hdr bestelde is ook een servicepunt trouwens.
Gr. Martijn

DofN

In de tussentijd heb ik de SDA2400 maar weer aangekoppeld; in mijn herinnering haalde ik qua ruimtelijkheid met de SDA2400 net iets meer uit de Euphonia MS4.  Theoretisch tegen beter weten in want volgens Lyngdorf hebben de TDAIs een super design t.o.v. van de SDA2400 en zouden beter moeten klinken in mid en hoog frequencies. Ik heb ook nog een tijdje gebiamped met de TDAI en de SDA en dat vond ik dan ook weer prima.

De TDAI2170 levert in theorie genoeg sap voor de afgeroste Epicons. Of het toch het extra vermogen is, of inbeelding.. Of de iets andere klank van de SDA.. Ik weet het niet. Ik ben ook wat gaan googelen op ervaringen van andere SDA2400 gebruikers; had ik al paar jaren niet gedaan en dan zie je dat er toch meer informatie over te vinden is.

Er zijn meer die de SDA2400 beter vinden klinken dan de TDAI versterkers (in het Lyngdorf draadje op een ander forum). Een Duitse review site beoordeelt de "klang" van de SDA2400 op 4,5 ster en de TDAI3400 op 4 sterren. Een reviewer op https://www.whatsbestforum.com/threads/lyngdorf-sda-2400-amplifier-review.20274/ vergeleek de SDA met de 4 keer duurdere MAGTECH eindversterkers https://sanderssoundsystems.com/products/amplifiers/magtech-monoblock-amp en vindt de SDA2400 net iets beter.

Laat het allemaal lood om oud ijzer zijn; de SDA is blijkbaar geen "dommekracht".
https://danishaudiocompany.com/2019/02/19/lyngdorf-mp50-sda2400-review/
https://hometheaterhifi.com/reviews/amplifier/power-amplifier/lyngdorf-sda-2400-amplifier-review/

De drang om hard op zoek te gaan naar een andere versterker (en daarmee ook een andere VV) is nu wel verdwenen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

 :nopompom:


... was er weer eens een tof draadje om te volgen, nu vakkundig om zeep geholpen door een oudje  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

#1745
Ik sluit een eindversterker van NAIM of de Benchmark nog steeds niet uit. Of Restek eindblokken, er er zijn meer interessante dingen voorbij gekomen. Waarvoor bedankt. Het komt allemaal nogal precies (afmetingen, vormgeving, prijs vs  verwachte kwaliteit en hoe het zich verhoudt tot wat er nu staat). Als ik vertrouwen heb ik product for value (ingewikkeld met versterkers) mag het meer kosten dan wat ik nu aan EV heb (rond de 2300 euro)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

addesmo

Zou het kunnen dat het goed bevallen van de Lyngdorf te maken heeft met het principe van geen of bijna geen terug koppeling? Net als bij een buizenversterker.
Ben geen techneut dus pretendeer niet hier iets van te weten of te kunnen onderbouwen, maar ben zelf ook naadloos van vele jaren buizenversterker naar volle tevredenheid overgestapt naar Lyngdorf.

DofN

#1747
Dat weet ik niet. Heb ik weleens naar gevraagd maar kreeg buizenliefhebbers over  me heen die zeiden dat dit een andere no-feedback is en onvergelijkbaar en dat buizenversterkers hoe dan ook superieur zijn. Maakt mij allemaal niet uit. Ik luister de hele avond al muziek. Het klinkt verslavend goed en heb alle tijd voor de mooiste albums. Zoals The War on Drugs - A deeper Understanding.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

brt

Quote from: DofN on October 29, 2021, 22:51:26
Het klinkt verslavend goed en heb alle tijd voor de mooiste albums. Zoals The War on Drugs - A deeper Understanding.

Ze hebben net hun nieuwe uit hè... gewoon een tip van liefhebber tot liefhebber
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

DofN

Staat op mijn lijstje om te beluisteren. Maar of ze het niveau halen van A deeper Understanding? Wat vind jij?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software