Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

musfed

Ik heb ze los op mijn (zelfbouw) stands staan. Ik zou wel erg onhandig moeten zijn om ze met stofzuigen van de stands af te stoten. Daar zijn de 8c's veel te zwaar voor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

DofN

Ik ben een onhandig mens en houd rekening met het ergste.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

JeroenGRT

Mooie set zo! Ik zag de 8C (volgens mij) standaard in REW staan.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

musfed

Daar staan ze nu inderdaad in. Werkt als een trein.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

DofN

Ik had wat problemen met de streamer, een laptop en REW. Ook heb ik de LS een paar keer verplaatst. Het geheel staat pas een dag of 3 echt goed te spelen, en eergisteravond en vanavond had ik de rust en tijd om ervoor te gaan zitten. Zoals met alles: je vindt wat en je laat wat. Ik ben een enorme zeikerd en ik ben erg gehecht geraakt aan hoe het hier klonk. Zoals sommigen al schreven: het klonk al erg goed.

De Dali's zijn goed en met sub ondersteuning klinkt het fantastisch, en al zijn ze neutraler dan de gemiddelde LS in de wat hogere prijsklasse, ze hebben toch een eigen klankkleur (waar ik heel erg blij van word). Ze zijn in het midden een beetje ingetogen en laid back terwijl ik zeer tevreden was over de hoogweergave. De DD8c's zijn neutraal. Ze zijn verbazingwekkend goed en ik hoor geen fouten of opvallende dingen. Ze hebben een iets scherpere afbeelding, een strakker en droger laag dan met de subs. Dat is ook wel een beetje afkicken. Ik vermoed dat het laag er niet beter op wordt met subs. Dat ga ik nog weleens proberen maar eerst even niet. En misschien dankzij mijn luisterdriehoek en akoestisch aangepaste ruimte.. Ze klinken bij mij thuis beter dan waar ik ze ook eerder heb gehoord.

Om de emotie bij muziek te voelen die ik met de Dali's voelde moet ik helemaal op mijn gemak zijn, loslaten en de rust nemen. Af en toe is het er al maar nog niet continue. Ik heb gelukkig alle tijd.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: doorofnight on October  7, 2020, 22:22:25
Ik had wat problemen met de streamer, een laptop en REW. Ook heb ik de LS een paar keer verplaatst. Het geheel staat pas een dag of 3 echt goed te spelen, en eergisteravond en vanavond had ik de rust en tijd om ervoor te gaan zitten. Zoals met alles: je vindt wat en je laat wat. Ik ben een enorme zeikerd en ik ben erg gehecht geraakt aan hoe het hier klonk. Zoals sommigen al schreven: het klonk al erg goed.

De Dali's zijn goed en met sub ondersteuning klinkt het fantastisch, en al zijn ze neutraler dan de gemiddelde LS in de wat hogere prijsklasse, ze hebben toch een eigen klankkleur (waar ik heel erg blij van word). Ze zijn in het midden een beetje ingetogen en laid back terwijl ik zeer tevreden was over de hoogweergave. De DD8c's zijn neutraal. Ze zijn verbazingwekkend goed en ik hoor geen fouten of opvallende dingen. Ze hebben een iets scherpere afbeelding, een strakker en droger laag dan met de subs. Dat is ook wel een beetje afkicken. Ik vermoed dat het laag er niet beter op wordt met subs. Dat ga ik nog weleens proberen maar eerst even niet. En misschien dankzij mijn luisterdriehoek en akoestisch aangepaste ruimte.. Ze klinken bij mij thuis beter dan waar ik ze ook eerder heb gehoord.

Om de emotie bij muziek te voelen die ik met de Dali's voelde moet ik helemaal op mijn gemak zijn, loslaten en de rust nemen. Af en toe is het er al maar nog niet continue. Ik heb gelukkig alle tijd.

Spannende tijden DON😉

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: doorofnight on October  7, 2020, 22:34:10
Die verd*mde emotie ook :) Ongrijpbaar.

Klopt. Tis er wél of niet...  geen tussenweg...


chansig

Quote from: doorofnight on October  7, 2020, 22:34:10
Die verd*mde emotie ook :) Ongrijpbaar.

Er zijn programma's voor als het gaat om grip op je emoties te krijgen.

We kunnen simpel beginnen en starten met een stoplicht ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Quote from: doorofnight on September 30, 2020, 17:12:46
Ik ben een onhandig mens en houd rekening met het ergste.

Hier is onlangs een speaker tegen de grond gegaan, voor het eerst. Dat krijg je met een breakdancende ADHD-tienjarige in huis...

Niets aan de speaker (WB vertex, speaker en stand vormen 1 geheel), maar 2 erg diepe putten in de parket en een hartverzakking.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Staaled

Quote from: Jumping Jack on October  8, 2020, 07:57:09
Hier is onlangs een speaker tegen de grond gegaan, voor het eerst. Dat krijg je met een breakdancende ADHD-tienjarige in huis...

Niets aan de speaker (WB vertex, speaker en stand vormen 1 geheel), maar 2 erg diepe putten in de parket en een hartverzakking.

Ironisch. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Ralf67

#1137
En dat thuis bij Jumping Jack
Dat is vragen om problemen   :D

Contour

De D&D 8C meet enorm recht dus is absoluut neutraal, perfect voor studio mastering, maar het is geen geheim dat niet vlakke curves voor het gehoor soms beter klinken en zoals je mooi zegt bijv. emotie beter doorgeven.

Mogelijk kun je het geluid met de DSP meer als de Dali maken, als je de frequentie curve van de Dali kent kun je deze nabootsen.

Gr. Walter

DofN

Dat doe ik ook met de housecurve, en ik heb de voicings van Lyngdorf.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Had je met de Dali dezelfde curve dan? Is dat via inmeten? Dan zou het toch al behoorlijk hetzelfde moeten klinken.

addesmo

Volgens mij kan dat laatste nooit, want dan zouden ook speakertjes van de Action met dsp het zelfde klinken als de Dali's :)
Lyngdorf claimt juist dat het eigen karakter van je luidsprekers behouden blijft, dus misschien is dat wel wat je mist met de D&D's? Bij gebruik van dsp dus.

DofN

Quote from: Jumping Jack on October  8, 2020, 07:57:09
Hier is onlangs een speaker tegen de grond gegaan, voor het eerst. Dat krijg je met een breakdancende ADHD-tienjarige in huis...

Niets aan de speaker (WB vertex, speaker en stand vormen 1 geheel), maar 2 erg diepe putten in de parket en een hartverzakking.

Ja dat moet je niet willen. Gelukkig is het nog relatief goed afgelopen? Parket mag leven vind ik, maar je speakers moeten netjes blijven.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#1143
Quote from: Contour on October  8, 2020, 13:07:01
Had je met de Dali dezelfde curve dan? Is dat via inmeten? Dan zou het toch al behoorlijk hetzelfde moeten klinken.

Mijn laptop met alle metingen is naar zijn grootje. Ik heb geen metingen meer.. Maar deze LS meten toch net even anders.

Ik ga over een weekje digitaal uit de Lyngdorf naar de luidsprekers en verwacht dan net iets meer uit de allerhoogste frequenties te halen (studiogalm en ruimtelijke informatie in de opname). Even de kabelbende- en een omvormertje regelen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: addesmo on October  8, 2020, 19:20:22
Volgens mij kan dat laatste nooit, want dan zouden ook speakertjes van de Action met dsp het zelfde klinken als de Dali's :)
Lyngdorf claimt juist dat het eigen karakter van je luidsprekers behouden blijft, dus misschien is dat wel wat je mist met de D&D's? Bij gebruik van dsp dus.

Dat staat nog op het programma: Lyngdorf inmeten en de filters in de DSP van de DD8c's uitzetten.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#1146
Om te kijken wat de Lyngdorf eventueel beter/anders/minder doet dan de interne DSP. Uiteraard laat ik de boundary instellingen wel staan.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Geert (gvc)

Gezien de zeer gecontroleerde directivity van de C8's zullen ze nooit identiek klinken als je vroegere speakers, ze sturen je kamer helemaal anders aan. Dat uit zich niet enkel in een strakkere bas, maar bvb ook in de ruimtelijke weergave.

Waar ik zelf bij nieuwe speakers veel aandacht aan besteed na initiele inregeling is de toe-in, daarmee kan je meestal  de hoogweergave wat finetunen zonder te EQ-en. Vaak kost het wel wat uren luisteren naar verschillende albums alvorens je een goed gemiddelde gevonden hebt.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

DofN

Ze hoeven niet identiek te klinken :) Dan had ik niet hoeven wisselen. En het is precies zoals je schrijft gvc.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Geert (gvc)

Dat begrijp ik, het was een reactie op een statement dat eerder gedaan werd.

Maar dat fine tunen is deel van het plezier natuurlijk.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply