Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addesmo

Vraagje, is de Lyngdorf nu overbodig en dus roomperfect ook?

DofN

Ah leuk dat je nog meeleest Rubble! Ik ben heel benieuwd waar jij nu staat met je set(s)?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: addesmo on September 29, 2020, 15:38:32
Vraagje, is de Lyngdorf nu overbodig en dus roomperfect ook?

De Lyngdorf fungeert als voorversterker. Ik heb een grenzeloos vertrouwen in zijn digitale volumeknop, en iets minder in de andere oplossingen. RP staat uit maar ik ga nog eens kijken of het beter klinkt als ik RP gebruik en niet de interne DSP.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: Staaled on September 29, 2020, 13:00:59
Leuk.
Veel plezier gewenst. :thumbs-up:

Thx :)
Quote from: 5061 on September 29, 2020, 15:35:05
Proficiat met je mooie aankoop hier zul je ongetwijfeld veel plezier aan beleven.

Gr Leo

Ik hoop het ook.


Quote from: Jumping Jack on September 29, 2020, 13:05:13
Mooi, al vond ik de Dali's (zonder gehoord te hebben) er nog mooier staan  ;)

Ja daar heb je een punt. Ik vond de witte D&D's met de houten kast mooier staan, maar zo zwart is ook niet lelijk.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dirk

Quote from: doorofnight on September 29, 2020, 16:08:07
Ja daar heb je een punt. Ik vond de witte D&D's met de houten kast mooier staan, maar zo zwart is ook niet lelijk.

wslk een open deur maar...waarom heb je die witte uitvoering dan niet gekocht?  :unsure:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

Quote from: doorofnight on September 29, 2020, 16:06:16
RP staat uit maar ik ga nog eens kijken of het beter klinkt als ik RP gebruik en niet de interne DSP.

Heb je de ruimte dan weer opnieuw ingemeten met RP?

Tabcam

Gefeliciteerd met je nieuwe set. Stiekem ook een beetje verdrietig, had graag de Dali Euphonia's gehoord :angel:.

Kan me voorstellen dat je, als je de 8c's met PEQ ingesteld hebt, je weinig kwaliteitswinst met RP haalt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Quote from: jazzman on September 29, 2020, 16:39:00
Heb je de ruimte dan weer opnieuw ingemeten met RP?

De 8C heeft zijn eigen DSP. Eerst geef je de afstanden t.o.v. de boundaries aan. Het filter past zich hierop aan. Vervolgens meet je met REW en de waarden worden automatisch in de DSP gezet. En voila. Het klinkt als een tiet.

RP staat nu dus uit. MAar in plaats van de REW waarden importeren zou ik dus ook een keer kunnen kijken wat RP ervan maakt.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

addesmo

Quote from: doorofnight on September 29, 2020, 16:49:29
De 8C heeft zijn eigen DSP. Eerst geef je de afstanden t.o.v. de boundaries aan. Het filter past zich hierop aan. Vervolgens meet je met REW en de waarden worden automatisch in de DSP gezet. En voila. Het klinkt als een tiet.

RP staat nu dus uit. MAar in plaats van de REW waarden importeren zou ik dus ook een keer kunnen kijken wat RP ervan maakt.
Lijkt me een leuk vergelijk, dus ik ben benieuwd!

chansig

Mooie stands ook... :D

Ik zei toch dat er mooie speakers op kwamen te staan. Jammer dat die Corona poep weer zo'n toevlucht neemt. En goed afscheid nemen van je Dali's. En anders gewoon op je balkon zetten.  :D

Ziet er in ieder geval mooi uit. Gezien de klank die ik gewend ben van de 8m zal dit nog een stapje verder gaan. Veel plezier ermee. En dat REW gebeuren werkt zeker als een tiet. Mooie tijd leven we toch in...niets meer klooien met filters etc. Paar drukken op de knop en je hebt wat je nodig hebt: goed geluid.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: TabCam on September 29, 2020, 16:44:20
Gefeliciteerd met je nieuwe set. Stiekem ook een beetje verdrietig, had graag de Dali Euphonia's gehoord :angel:.


Dank je :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

Mooi hoor !!

Veel plezier van je nieuwe speeltjes !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kwabbernoot

Quote from: doorofnight on September 13, 2020, 18:17:17
De Kii's staan zeker op mijn verlanglijstje om te beluisteren maar ik heb momenteel niet de intentie om veel geld uit te geven aan andere LS en dan wil ik Pura Audio niet vermoeien met mijn nieuwsgierigheid. Het komt vanzelf.

NB: de 8C heeft een subwoofer output (iedere monitor 1). Als je zou willen kan hier naadloos subs bij aansluiten.

Hoe snel het kan gaan in audioland. :laugh:

Gefeliciteerd. Even die kabels wegwerken en het ziet er weer top uit.

Groeten...

PS: Het blijft een prachtig meubel. O0

DofN

De stroomkabel past niet door de smalle openingen in de stands. De luidsprekerkabel vermoedelijk ook niet, ik moet even kijken hoe ik dat wat netter krijg. Kabels met een katoenen hoes vallen mooier.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Id mooie cleane setup zo maar die Dali's waren optisch wel erg fraai en klankmatig erg fijne speakers.
Veel plezier met je nieuwe set!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Janozj

Quote from: doorofnight on September 29, 2020, 16:05:03
Ah leuk dat je nog meeleest Rubble! Ik ben heel benieuwd waar jij nu staat met je set(s)?
Thanks. Ik rommel nog steeds wat aan. De muur van geluid uit de Cerwin Vega's aan de ene kant en zelfbouw aan de andere. Een beetje waar jij in maart dit jaar mee experimenteerde. Een vrij kleine baffle met compressietweeter in een hoorn. En nog een andere set met push push laag, grote breedbander en wederom een compressietweeter met hoorn.

Veel luisterplezier met de 8C's. Waarom wordt de 8M niet meer geleverd eigenlijk, weet jij dat?

vik

Gefeliciteerd Abel daar ga je veel plezier aan beleven. Fraaie speakers de D&D!  :music:  8)


Quote from: doorofnight on September 29, 2020, 12:58:18
Na jaren heel erg tevreden te zijn geweest met mijn Dali Euphonia's, heb ik gekozen voor de 8C.. Super luidsprekers. En ik ben aan het inkrimpen met subwoofers, processors en versterkers. Dat is ook wel lekker, gewoon clean en eenvoudig.

Helaas heb ik geen ruimte in huis om de Dali's te bewaren en af en toe terug te zetten, dus helaas staan die te koop. :( Daar ga ik zeker spijt van krijgen want qua klank hebben ze iets heel fijns.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

BJF

Quote from: doorofnight on September 29, 2020, 19:28:41
De stroomkabel past niet door de smalle openingen in de stands. De luidsprekerkabel vermoedelijk ook niet, ik moet even kijken hoe ik dat wat netter krijg. Kabels met een katoenen hoes vallen mooier.
Setje andere stands kopen wellicht, bijv. Dynaudio stand 20? Daar past de bedrading wel doorheen.
NAD M10 V2
Elac FS247

chansig

Er kunnen wel kabels doorheen. Volgens mij ook wel een stroomkabel, maar die zal je dan moeten demonteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ik heb er nog eens goed over nagedacht, maar ik wil eigenlijk toch wel stands waar ik ze aan vast kan schroeven zodat het allemaal wat stabieler staat. Als ik nu een keer een foutje maak bij het stofzuigen dondert de hele boel zo om.

Ik dacht dat wel zou kunnen met deze stands omdat ze van Liedtke zijn (en zij stands voor de 8C maken), maar ik ben of blind of het kan echt niet :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: chansig on September 30, 2020, 08:59:22
Er kunnen wel kabels doorheen. Volgens mij ook wel een stroomkabel, maar die zal je dan moeten demonteren.

Gr. Hans

Ik vrees dat de opening zo smal is dat hier geen stekkers doorheen passen, alleen kabels. Misschien dat de tulpjes er net doorheen passen, dat kan ik zo even proberen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

5061

Krijg deze week mijn Liedtke-stands en daar zouden de kabels doorkunnen. Dus dat zou moeten lukken.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

DofN

Je hebt meerdere Liedtke stands. Een wat ander duurder model van rond de 800 euro. Daar passen de kabels wellicht wel door. Heb jij er dan daadwerkelijk kabels doorheen getrokken Hans?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Quote from: doorofnight on September 30, 2020, 13:38:52
Je hebt meerdere Liedtke stands. Een wat ander duurder model van rond de 800 euro. Daar passen de kabels wellicht wel door. Heb jij er dan daadwerkelijk kabels doorheen getrokken Hans?

Yep...3 stuks als ik me niet vergis. Het is gepriegel.

Bij deze stands dus niet gedaan. Hier stonden de subs op toen ik die nog naast mijn oren had staan. Maar volgens mij zijn de openingen niet anders dan van de speakers waar mijn speakers op staan. Daar heb ik bij de linker speaker drie kabels doorheen. Signaal vanaf de mac, internet en de doorlus naar de andere speaker. Netkabels heb ik nooit gedaan. Kan me voorstellen dat dit niet past. Bij elkaar dan. Los wel maar dan moet je de kabel demonteren.

De angst voor omstoten heb ik nooit gehad. Maar meest simpele oplossing is gaten in het blad boren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.