Author Topic: Het Michell "liefhebbers" topic ;-)  (Read 79858 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Fransosowitz

Re: Het Michell "liefhebbers" topic ;-)
« Reply #325 on: August 19, 2019, 20:33:53 »
Het ging echt over een nieuwe draaitafel. 2 jaar geleden was dat plan er alleen nog op papier met wat tekeningen. Of ze er inmiddels verder mee zijn of niet: geen idee.
Een model boven de Orbe kan best lijkt mij.

Overigens dacht ik dat dat Cusis element al uitgekomen was. Niet dus? Op de Michell web-site is er niets over te vinden. Het gaat daar allemaal niet zo snel (understatement)...  :nopompom:

Offline SHFT

« Reply #326 on: August 20, 2019, 09:44:13 »
Stiekem hoop ik op een revisie van de TecnoArm. Niet dat ik niet tevreden ben maar die plastieken basis komt wel wat goedkoop over  :eh: :D
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Offline Maneblusser

« Reply #327 on: August 20, 2019, 12:16:28 »
De Tecnodec verkoopt naar het schijnt niet goed. Misschien wordt die vervangen  ? Dat zou jammer zijn , want het is een zwaar onderschatte draaitafel die nog steeds mee kan . Zie hier een review https://theaudiophileman.com/tecnodec/
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Offline Fransosowitz

« Reply #328 on: August 20, 2019, 20:45:25 »
Stiekem hoop ik op een revisie van de TecnoArm. Niet dat ik niet tevreden ben maar die plastieken basis komt wel wat goedkoop over  :eh: :D

Of doe een upgrade naar SME? Ik ben van een Tecnoarm naar een SME IV gegaan, en dat was een mooie stap. Cosmetisch trouwens ook  ;)

Offline SHFT

« Reply #329 on: August 20, 2019, 21:13:01 »

Of doe een upgrade naar SME? Ik ben van een Tecnoarm naar een SME IV gegaan, en dat was een mooie stap. Cosmetisch trouwens ook  ;)

Prachtige arm,inderdaad maar Beetje overkill voor een TecnoDec denk ik. Veel te duur ook  :pompom:

Offline Cyreg

« Reply #330 on: August 20, 2019, 23:39:01 »
Ik speel al 8 jr met veel plezier en (klank)succes met 'n TecnoDec
Daarop worden veel onderdelen van de duurdere broer gebruikt en gelukkig ;-) geen veersysteem
(oa DCmotor, snaar, PSU, centrale lager met olietoevoer, vinyl platter)

Ook heeft deze TD 'n RB/Mi250 arm met Tecnoweight en heeft armbase VTA hoogte-instelling
(wel voorzichtig zijn met monteren van element en vooral de armbase; te strak en het leven vloeit uit het geluid)
Ook natuurlijk met (noodzakelijk!) gebruik vd Michell clamp en heeft 'n nette Michell UNI cover

Heb ook al van begin dit jaar de 3e stylus in gebruik voor de Nagaoka MP110
Dat is 'n uitstekend klinkend element in deze combi  :clapping:

Dus....tevreden man hier.... :pompom:
« Last Edit: August 21, 2019, 19:55:25 by Cyreg »
setup:    Michell TecnoDec/RB250/MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure XXXV INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' (op Ikea Oddvar)
netspul: huiswcd > HT AC11+ plus /FI-11/11 > Supra MD06-EU MKIII > AH!TriAC (XXXV), ArtSpeak (FM7) en HT Pro AC11 /FI-35/15 (8SE)

Offline Fransosowitz

« Reply #331 on: August 21, 2019, 20:18:28 »
Prachtige arm,inderdaad maar Beetje overkill voor een TecnoDec denk ik. Veel te duur ook  :pompom:

SME heeft ook goedkopere armen dan de IV. De IV lijkt mij inderdaad ook overkill voor een TecnoDec. Ik heb mijn IV overigens in de UK besteld (via internet). Dat scheelde erg veel t.o.v. de Nederlandse prijs: meer dan Ä1000 voor dezelfde arm bij een officiŽle SME dealer.

Offline SHFT

« Reply #332 on: August 21, 2019, 21:36:50 »
Ik speel al 8 jr met veel plezier en (klank)succes met 'n TecnoDec
Daarop worden veel onderdelen van de duurdere broer gebruikt en gelukkig ;-) geen veersysteem
(oa DCmotor, snaar, PSU, centrale lager met olietoevoer, vinyl platter)

Ook heeft deze TD 'n RB/Mi250 arm met Tecnoweight en heeft armbase VTA hoogte-instelling
(wel voorzichtig zijn met monteren van element en vooral de armbase; te strak en het leven vloeit uit het geluid)
Ook natuurlijk met (noodzakelijk!) gebruik vd Michell clamp en heeft 'n nette Michell UNI cover

Heb ook al van begin dit jaar de 3e stylus in gebruik voor de Nagaoka MP110
Dat is 'n uitstekend klinkend element in deze combi  :clapping:

Dus....tevreden man hier.... :pompom:

Idem! Al staat een betere phono nog steeds op het programma

Offline SHFT

« Reply #333 on: December 3, 2019, 11:27:32 »
Het nieuwe model komt stillaan dichterbij, het gaat inderdaad om een model boven de Orbe  :coffee:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp?articleid=3415&zoneid=4

Offline Cyreg

« Reply #334 on: December 3, 2019, 13:24:36 »
leuk verhaal; wel even via de translator gelezen  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure XXXV INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' (op Ikea Oddvar)
netspul: huiswcd > HT AC11+ plus /FI-11/11 > Supra MD06-EU MKIII > AH!TriAC (XXXV), ArtSpeak (FM7) en HT Pro AC11 /FI-35/15 (8SE)

Offline Fransosowitz

« Reply #335 on: December 3, 2019, 20:50:55 »
Bedankt voor de link SHFT! Dat verhaal had ik nog niet gelezen.
Interessant dat ze inderdaad bezig zijn met een nieuwe draaitafel. Zal nog wel een tijdje duren voordat die op de markt komt.

Offline SHFT

« Reply #336 on: January 31, 2020, 07:39:18 »
Ze staan niet stil bij Michell er komt een nieuwe website aan en op facebook staat een foto van hun cartridge  :coffee:

Offline Fransosowitz

« Reply #337 on: February 4, 2020, 20:41:32 »
Inderdaad, een nieuwe web-site is onderweg. Ben benieuwd.

[/size]
Get Ready... Something Really Cool Is Coming Soon
Sorry for any inconvenience!

Offline SHFT

« Reply #338 on: February 19, 2020, 19:48:02 »
Nieuwe site is er!

Meer info over de 3 varianten van de Cusis en er is sprake van een TecnoArm 2.   :popcorn:
« Last Edit: February 19, 2020, 21:41:01 by SHFT »

Offline Fransosowitz

« Reply #339 on: February 19, 2020, 21:38:05 »
Dat ziet er een stuk moderner uit dan de oude site.  :thumbs-up:
Hopelijk komen er reviews van de Michell elementen door b.v. Michael Fremer. Ik ben nieuwsgierig naar de prestaties.

Offline SHFT

« Reply #340 on: February 19, 2020, 21:47:54 »
Dat ziet er een stuk moderner uit dan de oude site.  :thumbs-up:
Hopelijk komen er reviews van de Michell elementen door b.v. Michael Fremer. Ik ben nieuwsgierig naar de prestaties.

Ik meen mij te herinneren dat ze onderdelen delen met Benz elementen, goed begonnen half gewonnen