Het Michell "liefhebbers" topic ;-)

Started by Cyreg, August 11, 2013, 14:53:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fransosowitz

Het ging echt over een nieuwe draaitafel. 2 jaar geleden was dat plan er alleen nog op papier met wat tekeningen. Of ze er inmiddels verder mee zijn of niet: geen idee.
Een model boven de Orbe kan best lijkt mij.


Overigens dacht ik dat dat Cusis element al uitgekomen was. Niet dus? Op de Michell web-site is er niets over te vinden. Het gaat daar allemaal niet zo snel (understatement)...  :nopompom:

SHFT

Stiekem hoop ik op een revisie van de TecnoArm. Niet dat ik niet tevreden ben maar die plastieken basis komt wel wat goedkoop over  :eh: :D
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Maneblusser

De Tecnodec verkoopt naar het schijnt niet goed. Misschien wordt die vervangen  ? Dat zou jammer zijn , want het is een zwaar onderschatte draaitafel die nog steeds mee kan . Zie hier een review https://theaudiophileman.com/tecnodec/
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Fransosowitz

Quote from: SHFT on August 20, 2019, 09:44:13
Stiekem hoop ik op een revisie van de TecnoArm. Niet dat ik niet tevreden ben maar die plastieken basis komt wel wat goedkoop over  :eh: :D


Of doe een upgrade naar SME? Ik ben van een Tecnoarm naar een SME IV gegaan, en dat was een mooie stap. Cosmetisch trouwens ook  ;)

SHFT

Quote from: Fransosowitz on August 20, 2019, 20:45:25

Of doe een upgrade naar SME? Ik ben van een Tecnoarm naar een SME IV gegaan, en dat was een mooie stap. Cosmetisch trouwens ook  ;)

Prachtige arm,inderdaad maar Beetje overkill voor een TecnoDec denk ik. Veel te duur ook  :pompom:
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Cyreg

#330
Ik speel al 8 jr met veel plezier en (klank)succes met 'n TecnoDec
Daarop worden veel onderdelen van de duurdere broer gebruikt en gelukkig ;-) geen veersysteem
(oa DCmotor, snaar, PSU, centrale lager met olietoevoer, vinyl platter)

Ook heeft deze TD 'n RB/Mi250 arm met Tecnoweight en heeft armbase VTA hoogte-instelling
(wel voorzichtig zijn met monteren van element en vooral de armbase; te strak en het leven vloeit uit het geluid)
Ook natuurlijk met (noodzakelijk!) gebruik vd Michell clamp en heeft 'n nette Michell UNI cover

Heb ook al van begin dit jaar de 3e stylus in gebruik voor de Nagaoka MP110
Dat is 'n uitstekend klinkend element in deze combi  :clapping:

Dus....tevreden man hier.... :pompom:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Fransosowitz

Quote from: SHFT on August 20, 2019, 21:13:01
Prachtige arm,inderdaad maar Beetje overkill voor een TecnoDec denk ik. Veel te duur ook  :pompom:


SME heeft ook goedkopere armen dan de IV. De IV lijkt mij inderdaad ook overkill voor een TecnoDec. Ik heb mijn IV overigens in de UK besteld (via internet). Dat scheelde erg veel t.o.v. de Nederlandse prijs: meer dan €1000 voor dezelfde arm bij een officiële SME dealer.

SHFT

Quote from: Cyreg on August 20, 2019, 23:39:01
Ik speel al 8 jr met veel plezier en (klank)succes met 'n TecnoDec
Daarop worden veel onderdelen van de duurdere broer gebruikt en gelukkig ;-) geen veersysteem
(oa DCmotor, snaar, PSU, centrale lager met olietoevoer, vinyl platter)

Ook heeft deze TD 'n RB/Mi250 arm met Tecnoweight en heeft armbase VTA hoogte-instelling
(wel voorzichtig zijn met monteren van element en vooral de armbase; te strak en het leven vloeit uit het geluid)
Ook natuurlijk met (noodzakelijk!) gebruik vd Michell clamp en heeft 'n nette Michell UNI cover

Heb ook al van begin dit jaar de 3e stylus in gebruik voor de Nagaoka MP110
Dat is 'n uitstekend klinkend element in deze combi  :clapping:

Dus....tevreden man hier.... :pompom:

Idem! Al staat een betere phono nog steeds op het programma
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

SHFT

Het nieuwe model komt stillaan dichterbij, het gaat inderdaad om een model boven de Orbe  :coffee:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp?articleid=3415&zoneid=4

Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Cyreg

leuk verhaal; wel even via de translator gelezen  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Fransosowitz

Bedankt voor de link SHFT! Dat verhaal had ik nog niet gelezen.
Interessant dat ze inderdaad bezig zijn met een nieuwe draaitafel. Zal nog wel een tijdje duren voordat die op de markt komt.

SHFT

Ze staan niet stil bij Michell er komt een nieuwe website aan en op facebook staat een foto van hun cartridge  :coffee:
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Fransosowitz

Inderdaad, een nieuwe web-site is onderweg. Ben benieuwd.

[/size]
Get Ready... Something Really Cool Is Coming Soon
Sorry for any inconvenience!

SHFT

#338
Nieuwe site is er!

Meer info over de 3 varianten van de Cusis en er is sprake van een TecnoArm 2.   :popcorn:
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Fransosowitz

Dat ziet er een stuk moderner uit dan de oude site.  :thumbs-up:
Hopelijk komen er reviews van de Michell elementen door b.v. Michael Fremer. Ik ben nieuwsgierig naar de prestaties.

SHFT

Quote from: Fransosowitz on February 19, 2020, 21:38:05
Dat ziet er een stuk moderner uit dan de oude site.  :thumbs-up:
Hopelijk komen er reviews van de Michell elementen door b.v. Michael Fremer. Ik ben nieuwsgierig naar de prestaties.

Ik meen mij te herinneren dat ze onderdelen delen met Benz elementen, goed begonnen half gewonnen
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Blewbird33

Hallo, ik ben nieuw hier. Ziet er goed uit!

Ik was erg tevreden met mijn Gyro SE/SME 309 tot ik eigenlijk voor de lol een Technics SL 1210 GR kocht als tweede speler. De basdefinitie van de Technics is beter dan die van de Gyro. En Technics gaat ook beter om met dikkere LP's.

Hartelijke groet,

Blewbird



SHFT

Even een korte update over de Tecnodec, gisteren na 6 jaar het snaar moeten vervangen, quasi volledig doorgescheurd. Ik was eerst wat slecht gezind omdat dat stukje rubber maar liefst €35 euro kost maar wat een verschil met de oude, die werkte dus echt niet meer naar behoren.

Daarna voor het eerst mijn ATOC9III eens gereinigd met stylus reiniger en dat gaf ook nog wat extra, een goeie week voor m'n platen collectie. Terug genieten nu   :coffee:

Ben wel nog op onderzoek naar een nieuwe phonostage maar zie door het bos de bomen niet meer. Spijt dat ik indertijd de Sonneteer hier niet overgenomen heb van Graphtuner.


Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

SHFT

Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Peerless Monster

Quote from: SHFT on July 23, 2022, 14:09:18
Maar helaas ongeveer het dubbele wat ik er aan wil geven :p

Je hebt een michell toch?
Dan zou ik toch ff doorsparen voor wat meer budget.
Vanuit mijn optiek begint het pas echt boven de 1k ...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

addesmo

Helemaal mee eens! Een phono pre doet veel meer dan sommigen denken ;D
In mijn opinie misschien wel belangrijker dan een element upgrade.