Author Topic: Het Michell "liefhebbers" topic ;-)  (Read 65932 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline SHFT

Re: Het Michell "liefhebbers" topic ;-)
« Reply #275 on: May 24, 2017, 13:16:14 »
was alvast even op zoek naar info over 'n originele Michell Eng. snaar voor Gyro, TecnoDec enzo
Vond oa dit recente verhaal (link) > daar werd ik niet blij van :(

https://db.audioasylum.com/mhtml/m.html?forum=vinyl&n=1142576&highlight=gyro+belt&search_url=%2Fcgi%2Fsearch.mpl%3Fforum%3Dvinyl%26searchtext%3Dgyro%2Bbelt 

iemand al ervaringen in deze richting met de snaar?

En de zgn NL importeur (Number4) heeft geen prijslijst en noemt dealers op de site die helemaal geen Michell (meer?) voeren, dus..... >:(

Dat klinkt inderdaad niet al te premium...

Gelukkig is de mijne vrij nieuw
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Offline Fransosowitz

« Reply #276 on: August 13, 2017, 10:18:45 »
Onderstaande artikek kwam ik laatst tegen. Leuk om te lezen als je interesse hebt in Michell. Er wordt ook gesproken over een mogelijke nieuwe draaitafel. Al is dat vaag en nog ver weg...

http://theaudiophileman.com/michell-factory/

Offline Robiwan

« Reply #277 on: August 13, 2017, 10:23:03 »
Onderstaande artikek kwam ik laatst tegen. Leuk om te lezen als je interesse hebt in Michell. Er wordt ook gesproken over een mogelijke nieuwe draaitafel. Al is dat vaag en nog ver weg...

http://theaudiophileman.com/michell-factory/

wat een oude zooi in die "fabriek" :crazy:
Stereo: Pioneer NC-50DAB | Focal Chorus 816v | Naim NACA5 | Pro-Ject Essential II

Surround: Pioneer | Panasonic | Samsung | Mission | Argon

Offline Fransosowitz

« Reply #278 on: August 13, 2017, 18:44:52 »
De eerste foto's beelden ook oude zaken af.
Maar ik kan me wel wat voorstellen bij je reactie hoor: high tech doet het niet aan... Is ook niet wat ze pretenderen. En veel substantiele ontwikkelingen zijn er de laatste jaren ook niet geweest.

Offline SHFT

« Reply #279 on: August 22, 2017, 11:50:28 »
De eerste foto's beelden ook oude zaken af.
Maar ik kan me wel wat voorstellen bij je reactie hoor: high tech doet het niet aan... Is ook niet wat ze pretenderen. En veel substantiele ontwikkelingen zijn er de laatste jaren ook niet geweest.

Haha ik vind het best wel iets hebben. De foto's stralen echt wel "handwerk" uit.

Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Offline Fransosowitz

« Reply #280 on: September 10, 2017, 20:52:07 »
Voor mijn Michell Gyro SE zit ik te denken aan een andere arm. Op dit moment heb ik een Tecnoarm (en Kiseki Blue NS element).
Welke armen gebruiken jullie zoal/raden jullie aan? SME 309 bijvoorbeeld? Tips en ervaringen zijn welkom. Dank!

Offline jrjhoe

« Reply #281 on: September 11, 2017, 17:24:13 »

Voor mijn Michell Gyro SE zit ik te denken aan een andere arm. Op dit moment heb ik een Tecnoarm (en Kiseki Blue NS element).
Welke armen gebruiken jullie zoal/raden jullie aan? SME 309 bijvoorbeeld? Tips en ervaringen zijn welkom. Dank!

Ik kan je de SME 309 van harte aanbevelen. Ik speelde eerst met een zwaar gemodificeerde rb250 (bedrading, tecnoweight, height adjustment) en de 309 die ik nu heb is echt een wereld van verschil. Alleen al de geweldige instelmogelijkheden zijn wat mij betreft het geld al waard, het is er ook nog eens veel beter van gaan klinken.

De kiseki ken ik niet (schijnt wel een prachtig element te zijn!), ik heb zowel met een benz ace als (nu) een audio technica 33ptgii gespeeld in deze arm. Laatste is ook een erg mooie combi overigens, nooit meer igd!
Stereo: Dynaudio Confidence C2 | REL B1 | Mark Levinson No.332 | Krell KRC-HR/KPE Reference  | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU/AT33PTG/II | Marantz sa-15s1 | Auralic aries mini -> Gustard  U12 (i2s) -> Audio-GD Ref. 5.32 (4xPCM1704UK) | Siltech LS-88MKII/SQ-88MKII
HT: Kef reference model 4/1/200C | Klipsch R-115SW | Denon AVC-A1HD | Marantz UD7007 | Marantz SA-15

Offline Fransosowitz

« Reply #282 on: September 12, 2017, 20:36:58 »
Dank voor je reactie.
Leuk om te lezen dat je zulke goede ervaringen hebt met de 309.

Offline jazzwessem

• New member
  • *
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 0
  • Sound quality is important, music quality more
« Reply #283 on: March 30, 2018, 23:10:17 »
SME 309 is geweldig in combinatie met de Gyrodec. Je zou eventueel kunnen overwegen om de extra demping unit erbij te kopen, voor meer compabiliteit met verschillende elementen. Hoewel deze demping unit alleen in horizontaal vlak werkt - en niet zoals bij bijvoorbeeld de 3009 horizontaal en verticaal- is het in sommige gevallen een zeer functionele uitbreiding van de arm. Denk er ook aan je armbase te ontkoppelen van het chassis. Michell heeft daar een prima oplossing voor.
Good audio quality is very important. But don't focus only on it. It's the music that counts!

Offline Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+51)
  • Total likes: 11
  • Note to my self: Don't lose it!!!
« Reply #284 on: July 11, 2018, 22:27:51 »
Sinds gisteren in mijn bezit en afgesteld.
Er is maar 1 zon Michell...
En natuurlijk eekhoorntjes haar.
« Last Edit: July 11, 2018, 22:29:38 by Peerless Monster »
Stereo: CA-plates | Audio research Reference 2 MKII | Jeff Synergy II | Jeff Rowland model six| Genesis V | Test RS cables | Linn Sneaky | Dual CS510 platenspeler | Akai AM75
HT: JVC HD750 | CA-plate Diamond 2 en 3 | Marantz AV7702 en MM8003 | Acoustat model one gemodificeerd door Audiofiel 2x| Acoustat model one 2x | Acoustat model one + one 2x | Acoustat Spectra 1100 1x center | Subwoofer Teufel M 9500 SW THX Ultra 2 | KEF Reference dipolen DS206 | Jamo Ultra THX 2 center | Apple TV 3 |Dune HD

Offline Cyreg

« Reply #285 on: July 12, 2018, 09:13:31 »
En hoe klinkt het? en welk Michell model is dit ook alweer? Synchro?
setup: Michell TecnoDec/Mi250/MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >>        Exposure XXXV >> Linn K20 >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' (op Ikea Oddvar)
netspul: huiswcd > BN BlackWire Plus+ > BlackNoise Slim5 (blok) > 1x standaard Naim en 2x standaard Longwell

Offline Nahpets

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+73)
  • Total likes: 10
« Reply #286 on: July 12, 2018, 11:48:29 »
Volgens mij de Clockwork Orange Special.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Offline Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
« Reply #287 on: July 12, 2018, 20:47:16 »
En hoe klinkt het? en welk Michell model is dit ook alweer? Synchro?

Ook al weer? Nee joh dit is een soort van prototype.
Klinkend verschrikkelijk vloeiend. Niet te zuinig. Heel precies detail vol, 3D, ruimte...
Velen malen mooier dan de Linn Klimax Streamer die ook een tijd had. Wat een verschil.
« Last Edit: July 12, 2018, 20:48:16 by Peerless Monster »
Stereo: CA-plates | Audio research Reference 2 MKII | Jeff Synergy II | Jeff Rowland model six| Genesis V | Test RS cables | Linn Sneaky | Dual CS510 platenspeler | Akai AM75
HT: JVC HD750 | CA-plate Diamond 2 en 3 | Marantz AV7702 en MM8003 | Acoustat model one gemodificeerd door Audiofiel 2x| Acoustat model one 2x | Acoustat model one + one 2x | Acoustat Spectra 1100 1x center | Subwoofer Teufel M 9500 SW THX Ultra 2 | KEF Reference dipolen DS206 | Jamo Ultra THX 2 center | Apple TV 3 |Dune HD

Offline Cyreg

« Reply #288 on: July 12, 2018, 21:00:52 »
OK bedankt; er is er dus echt maar 1 zo  8)
setup: Michell TecnoDec/Mi250/MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >>        Exposure XXXV >> Linn K20 >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' (op Ikea Oddvar)
netspul: huiswcd > BN BlackWire Plus+ > BlackNoise Slim5 (blok) > 1x standaard Naim en 2x standaard Longwell

Offline Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
« Reply #289 on: July 12, 2018, 23:05:55 »
OK bedankt; er is er dus echt maar 1 zo  8)

Hahaha ja echt.
En hij speelt hemels.