Het Michell "liefhebbers" topic ;-)

Started by Cyreg, August 11, 2013, 14:53:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SHFT

Quote from: Cyreg on May 15, 2017, 13:51:02
was alvast even op zoek naar info over 'n originele Michell Eng. snaar voor Gyro, TecnoDec enzo
Vond oa dit recente verhaal (link) > daar werd ik niet blij van :(

https://db.audioasylum.com/mhtml/m.html?forum=vinyl&n=1142576&highlight=gyro+belt&search_url=%2Fcgi%2Fsearch.mpl%3Fforum%3Dvinyl%26searchtext%3Dgyro%2Bbelt 

iemand al ervaringen in deze richting met de snaar?

En de zgn NL importeur (Number4) heeft geen prijslijst en noemt dealers op de site die helemaal geen Michell (meer?) voeren, dus..... >:(

Dat klinkt inderdaad niet al te premium...

Gelukkig is de mijne vrij nieuw
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Fransosowitz

Onderstaande artikek kwam ik laatst tegen. Leuk om te lezen als je interesse hebt in Michell. Er wordt ook gesproken over een mogelijke nieuwe draaitafel. Al is dat vaag en nog ver weg...


http://theaudiophileman.com/michell-factory/

Robiwan

Quote from: Fransosowitz on August 13, 2017, 10:18:45
Onderstaande artikek kwam ik laatst tegen. Leuk om te lezen als je interesse hebt in Michell. Er wordt ook gesproken over een mogelijke nieuwe draaitafel. Al is dat vaag en nog ver weg...


http://theaudiophileman.com/michell-factory/

wat een oude zooi in die "fabriek" :crazy:
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Fransosowitz

De eerste foto's beelden ook oude zaken af.
Maar ik kan me wel wat voorstellen bij je reactie hoor: high tech doet het niet aan... Is ook niet wat ze pretenderen. En veel substantiele ontwikkelingen zijn er de laatste jaren ook niet geweest.

SHFT

Quote from: Fransosowitz on August 13, 2017, 18:44:52
De eerste foto's beelden ook oude zaken af.
Maar ik kan me wel wat voorstellen bij je reactie hoor: high tech doet het niet aan... Is ook niet wat ze pretenderen. En veel substantiele ontwikkelingen zijn er de laatste jaren ook niet geweest.

Haha ik vind het best wel iets hebben. De foto's stralen echt wel "handwerk" uit.

Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Fransosowitz

Voor mijn Michell Gyro SE zit ik te denken aan een andere arm. Op dit moment heb ik een Tecnoarm (en Kiseki Blue NS element).
Welke armen gebruiken jullie zoal/raden jullie aan? SME 309 bijvoorbeeld? Tips en ervaringen zijn welkom. Dank!

jrjhoe


Quote from: Fransosowitz on September 10, 2017, 20:52:07
Voor mijn Michell Gyro SE zit ik te denken aan een andere arm. Op dit moment heb ik een Tecnoarm (en Kiseki Blue NS element).
Welke armen gebruiken jullie zoal/raden jullie aan? SME 309 bijvoorbeeld? Tips en ervaringen zijn welkom. Dank!

Ik kan je de SME 309 van harte aanbevelen. Ik speelde eerst met een zwaar gemodificeerde rb250 (bedrading, tecnoweight, height adjustment) en de 309 die ik nu heb is echt een wereld van verschil. Alleen al de geweldige instelmogelijkheden zijn wat mij betreft het geld al waard, het is er ook nog eens veel beter van gaan klinken.

De kiseki ken ik niet (schijnt wel een prachtig element te zijn!), ik heb zowel met een benz ace als (nu) een audio technica 33ptgii gespeeld in deze arm. Laatste is ook een erg mooie combi overigens, nooit meer igd!
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

Fransosowitz

Dank voor je reactie.
Leuk om te lezen dat je zulke goede ervaringen hebt met de 309.

jazzwessem

Quote from: Fransosowitz on September 10, 2017, 20:52:07
Voor mijn Michell Gyro SE zit ik te denken aan een andere arm. Op dit moment heb ik een Tecnoarm (en Kiseki Blue NS element).
Welke armen gebruiken jullie zoal/raden jullie aan? SME 309 bijvoorbeeld? Tips en ervaringen zijn welkom. Dank!
SME 309 is geweldig in combinatie met de Gyrodec. Je zou eventueel kunnen overwegen om de extra demping unit erbij te kopen, voor meer compabiliteit met verschillende elementen. Hoewel deze demping unit alleen in horizontaal vlak werkt - en niet zoals bij bijvoorbeeld de 3009 horizontaal en verticaal- is het in sommige gevallen een zeer functionele uitbreiding van de arm. Denk er ook aan je armbase te ontkoppelen van het chassis. Michell heeft daar een prima oplossing voor.
Good audio quality is very important. But don't focus only on it. It's the music that counts!

Peerless Monster

#284
Sinds gisteren in mijn bezit en afgesteld.
Er is maar 1 zo'n Michell...
En natuurlijk eekhoorntjes haar.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Cyreg

En hoe klinkt het? en welk Michell model is dit ook alweer? Synchro?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Nahpets

Volgens mij de Clockwork Orange Special.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

#287
Quote from: Cyreg on July 12, 2018, 09:13:31
En hoe klinkt het? en welk Michell model is dit ook alweer? Synchro?

Ook al weer? Nee joh dit is een soort van prototype.
Klinkend verschrikkelijk vloeiend. Niet te zuinig. Heel precies detail vol, 3D, ruimte...
Velen malen mooier dan de Linn Klimax Streamer die ook een tijd had. Wat een verschil.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Cyreg

OK bedankt; er is er dus echt maar 1 zo  8)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Peerless Monster

Quote from: Cyreg on July 12, 2018, 21:00:52
OK bedankt; er is er dus echt maar 1 zo  8)

Hahaha ja echt.
En hij speelt hemels.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Fransosowitz

Recent heb ik de Tecnoarm op mijn Gyro SE geupgrade naar een SME IV. Daar had ik het een jaar geleden al over, maar nu heb ik het dan toch gedaan.  ;D
De eerste indrukken zijn erg goed, en het lijkt zijn geld dan ook waard.








Als iemand interesse heeft in de Tecnoarm, dan hoor ik het graag.

Cyreg

#291
Quote from: Fransosowitz on October 21, 2018, 20:12:12
Als iemand interesse heeft in de Tecnoarm, dan hoor ik het graag.

Welke TecnoArm? A of II, ofwel gebaseerd op de RB250 of de RB202 (3-punts)?

Die SME ziet er prachtig uit  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Fransosowitz

#292
Dit is de Tecnoarm die vervangen is:










Nieuw gekocht in februari 2015.

Cyreg

bedankt voor de plaatjes; dus de 3-punts bevestiging uitvoering  :exclamation:

kan je de armbasis nu ook in hoogte verstellen voor de fine tuning vd aftasthoek?
 
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Fransosowitz

Ja, de VTA kun je instellen met de draairing. Onderstaande VTA instelringen heb ik er bij.





Cyreg

OK bedankt (ook voor het PB; op MP dus!)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

SHFT

Quote from: Cyreg on October 24, 2018, 11:41:20
OK bedankt (ook voor het PB; op MP dus!)

Je zal het je niet beklagen, geweldige combo  O0
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Cyreg

Quote from: SHFT on October 25, 2018, 11:22:50
Je zal het je niet beklagen, geweldige combo  O0

bedankt, maar hoe is het toen afgelopen met je noise uit de speakers?
kreeg je met aanzetten vh het loopwerk en ook met de hand draaien van je TecnoDec?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

SHFT

Quote from: Cyreg on October 25, 2018, 13:37:18
bedankt, maar hoe is het toen afgelopen met je noise uit de speakers?
kreeg je met aanzetten vh het loopwerk en ook met de hand draaien van je TecnoDec?

Een nieuw likje olie en alles klonk weer zoals het hoort  :clapping:
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

scrutinizer

Quote from: Peerless Monster on July 12, 2018, 20:47:16
Ook al weer? Nee joh dit is een soort van prototype.
Klinkend verschrikkelijk vloeiend. Niet te zuinig. Heel precies detail vol, 3D, ruimte...
Velen malen mooier dan de Linn Klimax Streamer die ook een tijd had. Wat een verschil.

Rens. Vinyl met files vergelijken ::)

;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....