Het Michell "liefhebbers" topic ;-)

Started by Cyreg, August 11, 2013, 14:53:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fransosowitz

Dank voor het medeleven!
Ja, balen en zonde is het. Zeker aangezien hij pas een paar maanden oud was.
Ik moet kennenlijk nog voorzichtiger zijn. Al heb ik geen idee wanneer en waardoor hij stuk gegaan is. Zo'n Sumiko is wel erg kwetsbaar door z'n naaktheid.  ;)


Inderdaad biedt dit weer mogelijkheden voor wat anders. Wel wat eerder dan gepland/gedacht... Retippen kan volgens mij niet.

Deleted Member 2

Quote from: Fransosowitz on May 19, 2015, 21:54:26
Dank voor het medeleven!
Ja, balen en zonde is het. Zeker aangezien hij pas een paar maanden oud was.
Ik moet kennenlijk nog voorzichtiger zijn. Al heb ik geen idee wanneer en waardoor hij stuk gegaan is. Zo'n Sumiko is wel erg kwetsbaar door z'n naaktheid.  ;)


Als je geen volledige stofkap hebt zou het zomaar door bijvoorbeeld stof afnemen veroorzaakt kunnen zijn. Denk ook aan het beschermkapje van het element!
Tijdens het spelen gebeuren dit soort dingen niet zo vaak.

Gr
Henk

Bama

Quote from: Onder013 on May 19, 2015, 22:37:43
Als je geen volledige stofkap hebt zou het zomaar door bijvoorbeeld stof afnemen veroorzaakt kunnen zijn. Denk ook aan het beschermkapje van het element!
Tijdens het spelen gebeuren dit soort dingen niet zo vaak.

Gr
Henk

Ook het eerste waar ik aan dacht, stofdoek.
Heb het ook een keer meegemaakt met mijn clearaudio. Leek wel of het ding stof aantrok en op dat hardblauwe perspex zag je dat goed en op een gegeven moment zag ik de naald er ook helemaal scheef onder staan.

addesmo

Quote from: Fransosowitz on May 19, 2015, 21:54:26
Dank voor het medeleven!
Ja, balen en zonde is het. Zeker aangezien hij pas een paar maanden oud was.
Ik moet kennenlijk nog voorzichtiger zijn. Al heb ik geen idee wanneer en waardoor hij stuk gegaan is. Zo'n Sumiko is wel erg kwetsbaar door z'n naaktheid.  ;)


Inderdaad biedt dit weer mogelijkheden voor wat anders. Wel wat eerder dan gepland/gedacht... Retippen kan volgens mij niet.

Misschien een 1 jaar oude lyra delos wat voor je? Is in perfecte staat!

Fransosowitz

Inderdaad heb ik geen volledige stofkap. Dus het zal wel met schoonmaken ofzo gebeurt zijn. Al hangt het element wel iets van 15 cm boven de plank waar de draaitafel op staat. Het blijft gissen wat de echte oorzaak geweest is.


Inmiddels heb ik beslist wat de opvolger van de Sumiko gaat zijn: het is een Kiseki Blue N.S. geworden!  :pompom:  Deze is dan ook besteld. Ik ben zeer benieuwd.




Robiwan

Quote from: Fransosowitz on May 20, 2015, 20:07:28
Inderdaad heb ik geen volledige stofkap. Dus het zal wel met schoonmaken ofzo gebeurt zijn. Al hangt het element wel iets van 15 cm boven de plank waar de draaitafel op staat. Het blijft gissen wat de echte oorzaak geweest is.


Inmiddels heb ik beslist wat de opvolger van de Sumiko gaat zijn: het is een Kiseki Blue N.S. geworden!  :pompom:  Deze is dan ook besteld. Ik ben zeer benieuwd.





die Jappen kunnen wel mooie elementjes maken :inlove: :inlove: :inlove:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Fransosowitz

Als ie dan ook nog mooi klinkt, dan ben ik tevreden! ;D

Deleted Member 2

Quote from: Fransosowitz on May 21, 2015, 20:45:31
Als ie dan ook nog mooi klinkt, dan ben ik tevreden! ;D

Dat zit wel goed. Gefeliciteerd met een schitterende aanwinst.

Je hebt naar ik aanneem ook de fit (technisch en klankmatig) uitgezocht met de Mitchell arm?

Fransosowitz

Dank!


Ik ben afgegaan op de recensies die ik gelezen heb over de Kiseki en op de ervaringen van twee Michell dealers waar ik regelmatig contact mee heb. De combinatie met de Michell arm (en overige componenten van mijn systeem) zou prima moeten gaan is mij verteld.


De Kiseki had ik stiekem al langer op het oog, maar was nog niet van plan om deze op korte termijn aan te schaffen. Nu de Sumiko gesneuveld is, heb ik beslist om van een nood een deugd te maken.


Nog ca twee weekjes geduld... En dan zal ik een eerste indruk hebben.

Deleted Member 2

Quote from: Fransosowitz on May 22, 2015, 09:06:59
Dank!


Ik ben afgegaan op de recensies die ik gelezen heb over de Kiseki en op de ervaringen van twee Michell dealers waar ik regelmatig contact mee heb. De combinatie met de Michell arm (en overige componenten van mijn systeem) zou prima moeten gaan is mij verteld.


De Kiseki had ik stiekem al langer op het oog, maar was nog niet van plan om deze op korte termijn aan te schaffen. Nu de Sumiko gesneuveld is, heb ik beslist om van een nood een deugd te maken.


Nog ca twee weekjes geduld... En dan zal ik een eerste indruk hebben.

Heel goed en veel plezier er mee.

Gr
Henk

fietser

Mooi die Kiseki. Heb er in de jaren 80 2 "versleten". Een Olympia en Auora. Toen ook al icm een Michell.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Fransosowitz

Sinds een paar dagen kan ik weer platen draaien!  ;D
De Kiseki Blue N.S. is geinstalleerd en de eerste indrukken zijn erg goed. Nu al een zeer groot positief verschil t.o.v. de Sumiko: o.a. aanzienlijk meer ruimte, meer details en een laagweergave met duidelijk meer body. Ik ben benieuwd hoe de klank zich verder gaat verbeteren de komende ca 50 uur.

Deleted Member 2

Quote from: Fransosowitz on June  7, 2015, 21:39:09
Sinds een paar dagen kan ik weer platen draaien!  ;D
De Kiseki Blue N.S. is geinstalleerd en de eerste indrukken zijn erg goed. Nu al een zeer groot positief verschil t.o.v. de Sumiko: o.a. aanzienlijk meer ruimte, meer details en een laagweergave met duidelijk meer body. Ik ben benieuwd hoe de klank zich verder gaat verbeteren de komende ca 50 uur.

ieder nadeel heb zn voordeel..(JC)

aws

#238
Hallo,

Hier ook een Gyro eigenaar, ik heb er 1 uit 2002 met de 1e dc motor en onlangs via dit forum een hr powersupply erbij gekocht. Helaas past de plug niet, precies mijn model heeft een verloopkabeltje nodig, al eerder beschreven op deze topic, ik meen op pagina 4 door forumlid Clockwork. Maar goed, zal de importeur ook even bellen voor zo'n kabel.

Verder ben ik blij met de Gyro, prima tafel, ook mooi om te zien en ik heb er later een SME4 op gekocht, 2e hands en ook nog een Pedersen armboard upgrade, http://www.pedersensgyro.dk/armboard.
Mijn versterker is de accuphase E405, die heeft een hele nette phonotrap, MM & MC, gebaseeerd op de C280 phono voortrap alleen zonder instelbare impedanties. Weleens aan gedacht om er een mooie buizen MC trap voor te zetten, maar tja, dat kost best weer wat en zal het heel veel beter zijn?
Ook heb ik een 4 tal elementen, de Denon DL110, DL 103R, DL304 en de vd Hul one super special (1,25 mv). De vd Hul is duidelijk beter, maar de 304 klinkt als een cd, superstrak, wel mooi, en de 103R is echt dynamisch. Alleen met de DL 110 speel ik niet meer, is verder nog goed en best een heel muzikaal element, maar wellicht zal ik die gaan verkopen.

paar plaatjes:

Met de Denon dl 103R,


Met de vd HUL,


En met de Denon dl 304,

Deleted Member 2

Quote from: aws on September 24, 2015, 08:49:42
Hallo,

Verder ben ik blij met de Gyro, prima tafel, ook mooi om te zien en ik heb er later een SME4 op gekocht, 2e hands en ook nog een Pedersen armboard upgrade, http://www.pedersensgyro.dk/armboard.

En met de Denon dl 304,


Hallo,

Kan je wat aangeven over wat het pedersen armboard heeft gebracht? Ik hoor verschillende berichten, maar nog niet over de combinatie met de SME arm.

Gr
Henk

aws

Hallo Henk,

Ja, het geluid wordt ietsje anders als dat het eerder was, maar het is al zo lang geleden, maar mijn recensie en ook van anderen staan op zijn site.

Mijn reactie destijds:
GyroDec SE, SME IV arm, Denon 304 cartridge, GP Armboard Upgradekit:

"Saturday i mounted the armupgrade on my gyro SE.
It's an improvement !
More " air " around the voices.
Also the lower frequenties are cleaner.
The sound becomes more precieze.
I can say : it's an improvement !"

Deleted Member 2

Quote from: aws on September 24, 2015, 09:44:08
Hallo Henk,

Ja, het geluid wordt ietsje anders als dat het eerder was, maar het is al zo lang geleden, maar mijn recensie en ook van anderen staan op zijn site.

Mijn reactie destijds:
GyroDec SE, SME IV arm, Denon 304 cartridge, GP Armboard Upgradekit:

"Saturday i mounted the armupgrade on my gyro SE.
It's an improvement !
More " air " around the voices.
Also the lower frequenties are cleaner.
The sound becomes more precieze.
I can say : it's an improvement !"

Dank :thumbs-up:

aws


Deleted Member 2

Quote from: aws on September 24, 2015, 12:10:04
Kwam ook nog een review tegen over dat Pederson verhaal, http://www.tnt-audio.com/accessories/pedersen_e.html

Veel van deze ervaringen zijn gepubliceerd voor Michell de bevesting van het armboard heeft aangepast. Voorheen werden starre afstandbussen toegepast. De nieuwere versie heeft rubber ontkoppeling in de afstandbussen waardoor een effect ontstaat zoals van Pederson.

Gr
Henk

aws

Zo zie je maar, is dus nu verbeterd!  :clapping:

garmtz

Je zou zeggen dat een zo stijf mogelijke koppeling tussen arm en lager draaiplateau het beste zou moeten zijn, maar dat is pure theorie.

aws

Ja, nu je het zegt, want als er maar wat speling daartussen is zou je ook vervorming moeten krijgen.

clockwork

#247
ik heb hier overigens geen verloopkabel liggen. Zou om de waarheid te zeggen ook niet weten wat voor kabeltje dat zou moeten zijn.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

aws

Quote from: aws on September 24, 2015, 15:35:23
Ja, nu je het zegt, want als er maar wat speling daartussen is zou je ook vervorming moeten krijgen.

Maar nu heb ik nog een vraag, ik lees nergens hoe strak ik die bouten, met de pederson rubbers etc. ertussen, moeten aantrekken, heb het nu niet vrij stevig aangedraaid, bang om de rubbers te beschadigen.

aws

#249
Quote from: clockwork on September 24, 2015, 15:38:13
ik heb hier overigens geen verloopkabel liggen. Zou om de waarheid te zeggen ook niet weten wat voor kabeltje dat zou moeten zijn.

Ik heb een gyro uit 2002 met de 1e dc motor en die hebben een 3 polig male stekkertje dat uit de motor komt en in de standaard voeding past, maar de HR voeding heeft als ingang ook een male stekkertje, en dat past dus niet, krijg nu via de hifiwinkel een origineel michell verloopstekkertje met 2 x female 3 polig, probleem opgelost.