Het Michell "liefhebbers" topic ;-)

Started by Cyreg, August 11, 2013, 14:53:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Broem

Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Deleted Member 2

Quote from: clockwork on September  8, 2014, 18:44:51
Dat pleit voor een dealer......

Als deze ervaring heeft met een Gyro.

Overigens is het afstellen niet zo heel erg moeilijk. Alleen de laatste paar procenten er uit knijpen, daar is geduld voor nodig, goede oren en een beetje handigheid.

Groet,
Henk

garmtz


Quote from: Onder013 on September  8, 2014, 18:09:08
of deze:

Wel wat duurder, maar....... :wub:

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/170309/Michell-Gyro-SE,-SME-4-+-Dynavector-DV-20-X-element.html

Succes,
Henk

Wat een waanzinnige combinatie. Die SME past erg goed op een Michell en de DV20x is er zeer fraai bij... En die QC PS...

Deleted Member 2

Quote from: garmtz on September  8, 2014, 19:27:03
Wat een waanzinnige combinatie. Die SME past erg goed op een Michell en de DV20x is er zeer fraai bij... En die QC PS...

Het lijkt warempel of je er verstand van hebt ;D

clockwork

En volgens mij nog wel wat rek in de vraagprijs. Deze zelfde stond laatst op MP voor (volgens mij) 2500.

De QC is hier overigens ook binnen. Helaas kan ik er momenteel alleen naar kijken. Een uurtje later werd mijn (phone) pre amp opgehaald.
:confused:

De motor loopt er wel stiller mee.  ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Robiwan

Quote from: Onder013 on September  8, 2014, 19:34:26
Het lijkt warempel of je er verstand van hebt ;D

Een LP12 klinkt toch nog een heel stuk beter :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Fransosowitz

#156

@clockwork & Onder013
Er is een Gyro SE met Tecnoarm en Sumiko Blue point special element besteld. Met ook direct de Orbe platter kit met Orbe record clamp. Alleen al vanwege de looks (de ronddraaiende "gouden" balansgewichten vind ik niet zo mooi en ook afleidend), maar natuurlijk ook vanwege de klanktechnische verbetering die dat oplevert. De voeding is de normale/standaard. Wie weet upgrade ik die tzt nog eens.


Het is de Michell geworden vanwege de goede reputatie, de upgrade mogelijkheden en uiteraard vanwege de klank. Ik heb de draaitafel in deze combinatie een paar uur kunnen beluisteren en was erg enthousiast. Ik kijk dan ook enorm uit naar de levering!  :colgate:

clockwork

Quote from: Fransosowitz on September  8, 2014, 19:41:11
@clockwork & Onder013
Er is een Gyro SE met Tecnoarm en Sumiko Blue point special element besteld. Met ook direct de Orbe platter kit met Orbe record clamp. Alleen al vanwege de looks (de ronddraaiende "gouden" balansgewichten vind ik niet zo mooi en ook afleidend), maar natuurlijk ook vanwege de klanktechnische verbetering die dat oplevert. De voeding is de normale/standaard. Wie weet upgrade ik die tzt nog eens.


Het is de Michell geworden vanwege de goede reputatie, de upgrade mogelijkheden en uiteraard vanwege de klank. Ik heb de draaitafel in deze combinatie een paar uur kunnen beluisteren en was erg enthousiast. Ik kijk dan ook enorm uit naar de levering!  :colgate:

Mooie combi! Ik ben natuurlijk erg benieuwd hoe dat gaat klinken.
Wat kan wachten dan lang duren.......
(Hoe lang eigenlijk? )
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Robiwan

Quote from: Fransosowitz on September  8, 2014, 19:41:11
@clockwork & Onder013
Er is een Gyro SE met Tecnoarm en Sumiko Blue point special element besteld. Met ook direct de Orbe platter kit met Orbe record clamp. Alleen al vanwege de looks (de ronddraaiende "gouden" balansgewichten vind ik niet zo mooi en ook afleidend), maar natuurlijk ook vanwege de klanktechnische verbetering die dat oplevert. De voeding is de normale/standaard. Wie weet upgrade ik die tzt nog eens.


Het is de Michell geworden vanwege de goede reputatie, de upgrade mogelijkheden en uiteraard vanwege de klank. Ik heb de draaitafel in deze combinatie een paar uur kunnen beluisteren en was erg enthousiast. Ik kijk dan ook enorm uit naar de levering!  :colgate:

Veel luisterplezier :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Fransosowitz

Dank jullie wel!
De levertijd is wat onzeker. Waarschijnlijk rond de twee maanden.
Lang dus, als je er op zit te wachten...  ;)
In de tussentijd is de voorpret met het aanschaffen van LP's natuurlijk ook leuk!

Broem

Quote from: garmtz on September  8, 2014, 19:27:03
Wat een waanzinnige combinatie. Die SME past erg goed op een Michell en de DV20x is er zeer fraai bij... En die QC PS...

Ben ook erg van gecharmeerd. Weet je het verschil tussen de DV20X high of low output element? waar moet ik rekening mee houden? Ik bezit een Clearadio Balanced Symmetry MC phonotrap met automatische aanpassing. Zou dat combineren?
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Deleted Member 2

Quote from: Broem on September  8, 2014, 19:52:20
Ben ook erg van gecharmeerd. Weet je het verschil tussen de DV20X high of low output element? waar moet ik rekening mee houden? Ik bezit een Clearadio Balanced Symmetry MC phonotrap met automatische aanpassing. Zou dat combineren?

Bedoel je de Basic Symmetry of de Balance Reference?

Deleted Member 2

Quote from: clockwork on September  8, 2014, 19:36:34
En volgens mij nog wel wat rek in de vraagprijs. Deze zelfde stond laatst op MP voor (volgens mij) 2500.

De QC is hier overigens ook binnen. Helaas kan ik er momenteel alleen naar kijken. Een uurtje later werd mijn (phone) pre amp opgehaald.
:confused:

De motor loopt er wel stiller mee.  ;)

He, goed bericht over de QC.
heb je de pre verkocht? Dan komt er vast iets dat nog fraaier is.

Gr
Henk

Deleted Member 2

Quote from: Fransosowitz on September  8, 2014, 19:51:32
Dank jullie wel!
De levertijd is wat onzeker. Waarschijnlijk rond de twee maanden.
Lang dus, als je er op zit te wachten...  ;)
In de tussentijd is de voorpret met het aanschaffen van LP's natuurlijk ook leuk!

Gefeliciteerd met een erg mooie aanwinst. De levertijd valt nog mee...

Mag ik je vragen welke leverancier je hebt gekozen? Antwoord kan ook via PM als je dat beter schikt.

Gr
Henk

clockwork

Quote from: Onder013 on September  8, 2014, 20:19:04
He, goed bericht over de QC.
heb je de pre verkocht? Dan komt er vast iets dat nog fraaier is.

Gr
Henk

Ja, dank je. Eindelijk dan.

En de Emotiva pre is inderdaad verkocht. Er komt hopelijk woensdag weer een andere Emotiva pre.  :colgate:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Broem

 :threadclosed:
Quote from: Onder013 on September  8, 2014, 20:13:40
Bedoel je de Basic Symmetry of de Balance Reference?

Symmetry. Die bevalt me al (erg) lang zeer goed en wil ik in combi met een nieuwe draaitafel voorlopig blijven gebruiken
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Deleted Member 2

Quote from: Broem on September  8, 2014, 19:52:20
Ben ook erg van gecharmeerd. Weet je het verschil tussen de DV20X high of low output element? waar moet ik rekening mee houden? Ik bezit een Clearadio Balanced Symmetry MC phonotrap met automatische aanpassing. Zou dat combineren?

De low lijkt wat beter te passen bij je pre. Als je eventueel verder gaat mee deze Gyro, zou ik de pre mee nemen om op lokatie te testen of het bij elkaar past. De input load van de pre en de MC zouden niet bij elkaar kunnen passen. Let dan vooral ook op de weergave van het laag.

Gr
Henk

Broem

Quote from: Onder013 on September  8, 2014, 22:33:12
De low lijkt wat beter te passen bij je pre. Als je eventueel verder gaat mee deze Gyro, zou ik de pre mee nemen om op lokatie te testen of het bij elkaar past. De input load van de pre en de MC zouden niet bij elkaar kunnen passen. Let dan vooral ook op de weergave van het laag.

Gr
Henk

Dank je voor het advies. Had al iets soortgelijks op internet gelezen.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Deleted Member 2

Quote from: Fransosowitz on September  8, 2014, 19:51:32
Dank jullie wel!
De levertijd is wat onzeker. Waarschijnlijk rond de twee maanden.
Lang dus, als je er op zit te wachten...  ;)
In de tussentijd is de voorpret met het aanschaffen van LP's natuurlijk ook leuk!

Ben nu toch wel benieuwd of de bestelde Michell al is geleverd ;D

Ik hoop dat je inmiddels ervaring hebt opgedaan.

Fransosowitz

Helaas heb ik de Michell nog steeds niet. De levertijd is dus flink langer dan van te voren gedacht/gehoopt. Van de dealer heb ik begrepen dat dit o.a. komt doordat men bij Michell problemen heeft met het spuiten van het chassis. Uiteraard niet alleen van de door mij bestelde draaitafel. Dus er zullen meer mensen aan het wachten zijn...


Langzaam aan twijfel ik er aan of hij überhaupt dit jaar nog geleverd gaat worden. Ondertussen vermaak ik me met het wassen van de reeds gekochte platen.  ;)

Deleted Member 2

Quote from: Fransosowitz on December  9, 2014, 21:51:24
Helaas heb ik de Michell nog steeds niet. De levertijd is dus flink langer dan van te voren gedacht/gehoopt. Van de dealer heb ik begrepen dat dit o.a. komt doordat men bij Michell problemen heeft met het spuiten van het chassis. Uiteraard niet alleen van de door mij bestelde draaitafel. Dus er zullen meer mensen aan het wachten zijn...


Langzaam aan twijfel ik er aan of hij überhaupt dit jaar nog geleverd gaat worden. Ondertussen vermaak ik me met het wassen van de reeds gekochte platen.  ;)

Er zijn ook veranderingen geweest in het importeurschap. De importeur gaat nog onder dezelfde naam door het leven (Number4audio) maar Durob is nu de importeur of de holding waar het toe behoort.
Wellicht dat dit ook wat gedoe geeft.

Duimen dat je nog voor de kerst er van genieten. ik verwacht dat je geen spijt zult krijgen van het lange wachten.

Gr
Henk

Fransosowitz

Klopt: ik heb ook begrepen dat het importeurschap is overgenomen door Durob.
Vandaag kreeg ik een mail van mijn dealer dat de draaitafel nu toch echt binnenkort (volgende week) verstuurd gaat worden vanuit Michell naar Nederland. Ik weet niet precies hoe snel het versturen gaat. En dan nog de planning van de installatie etc. Maar er lijkt dus nu wel schot in de zaak te komen. Spannend!  ;D

lynch1979

Quote from: Fransosowitz on December 10, 2014, 21:09:38
Klopt: ik heb ook begrepen dat het importeurschap is overgenomen door Durob.
Vandaag kreeg ik een mail van mijn dealer dat de draaitafel nu toch echt binnenkort (volgende week) verstuurd gaat worden vanuit Michell naar Nederland. Ik weet niet precies hoe snel het versturen gaat. En dan nog de planning van de installatie etc. Maar er lijkt dus nu wel schot in de zaak te komen. Spannend!  ;D

Gefeliciteerd....het lange wachten wordt uiteindelijk beloond  :pompom:

Versturen vanuit Engeland hooguit 4 dagen, ligt er ook aan met wie ze het versturen.

Robiwan

Quote from: lynch1979 on December 10, 2014, 21:20:00
Gefeliciteerd....het lange wachten wordt uiteindelijk beloond  :pompom:

Versturen vanuit Engeland hooguit 4 dagen, ligt er ook aan met wie ze het versturen.

Als het hard waait duurt het wat langer ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Quote from: lynch1979 on December 10, 2014, 21:20:00
Gefeliciteerd....het lange wachten wordt uiteindelijk beloond  :pompom:

Versturen vanuit Engeland hooguit 4 dagen, ligt er ook aan met wie ze het versturen.

Bij mij heeft dat nog 2 weken geduurd.....

Tijdens het wachten vond ik het een kwelling. Daarna was het meer dan het wachten waard.

Gr
Henk