Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Started by raindog, August 9, 2013, 23:13:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bama

Quote from: Martin!!! on October 23, 2017, 20:00:26
Die lijnen zijn zeker erg mooi [emoji7] altijd lastig foto's maken. Wat voor houtsoort heb je nu?

Ik heb sinds kort een walnutplinth, was even spannend wat het zou worden. Maar gelukkig is ie ver boven mijn verwachting.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk



Bocote, zal geen fsc hout zijn denk ik :)

Bama

Nieuwe poging maar valt niet mee met een spotje ivm met het weinige aanwezige licht

Bama

Kleur is ook anders als ik de foto's hier plaats, krijg het niet goed op de plaat.

KraaijCheck


raindog

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Robiwan

Quote from: Bama on October 24, 2017, 13:15:24
Kleur is ook anders als ik de foto's hier plaats, krijg het niet goed op de plaat.

mooi, behalve de speakers :crazy: Ze zullen goed klinken neem ik aan? :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

eddy135

#882
Kwestie van smaak, en respect hebben voor een andermans keuzes, zullen we maar zeggen... ;)

Ik vind ze schitterend, overigens  :worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Martin!!!

mainly British stuff

Robiwan

Quote from: eddy135 on October 24, 2017, 21:36:38
Kwestie van smaak, en respect hebben voor een andermans keuzes, zullen we maar zeggen... ;)


dat heb ik ook maar mooi vind ik ze niet :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Graphtuner

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Bama

Ik heb een Lp12 gekocht met een Ekos SE arm en een Radikal voeding en die worden dan straks in mijn platenspeler geplaatst en dan gaat de speler met mijn "oude" spullen in de verkoop. Ik ben erg blij met deze aankomende upgrade maar nu zit er ook een GreenStreet subchassis in. Dit chassis is een "clone" van het Linn Keel chassis en ik heb zelf een Linn Kore.

Ik heb al wat gevonden op het Linn forum maar daar zijn ze niet echt voorstander van third party materieel, wat minder objectief zullen we maar zeggen en ik kan niet uitleggen waarom maar ik neig er zelf ook naar om de Kore te behouden.

Nu ben ik benieuwd of iemand hier de GreenStreet wel eens vergeleken heeft met een Linn Kore?


Faxe

Ben een beetje aan het rondkijken naar een platenspeler die de 40 jarig oude technics van mijn ouders eventueel kan opvolgen. De LP 12 spreekt me erg aan. Veel meer dan het instapmodel zal het in eerste instantie niet worden. Gelukkig zijn er 2 linn dealers op niet al te grote afstand en zelfs 1 op fietsafstand in Vries. Ben benieuwd of het net zo goed klinkt als de techniek die er achter zit doet vermoeden.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Faxe

Nog niet wezen luisteren naar een LP12 maar wel wat meer erover gelezen. Een van de dingen die ik regelmatig heb gelezen is dat een LP12 in vergelijking tot andere spelers wat meer zorg behoeft bij zaken als transport en het in elkaar zetten na aankoop. Het laatste dient bij voorkeur wat ik heb begrepen te gebeuren door de dealer. Aangezien ik zelf niet echt handig/ervaren ben als het om dit soort dingen gaat lijkt het me in ieder geval verstandig. Een rega, clearaudio etc kun je volgens mij eenvoudig zelf uit de doos halen en installeren.

Verder heb ik nog een vraag over hoe tevreden mensen die een Linn Majik of vergelijkbaar instapmodel hebben gekocht na zeg hem pak hem beet 2 jaar nog waren? Had je toen al meerdere upgrades achter de rug of niet? De Lp12 lijkt me best wel een speler die een sterke aanzuigende werking heeft op beschikbare upgrades  ::)
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

raindog

Quote from: Faxe on April 14, 2018, 19:58:01De Lp12 lijkt me best wel een speler die een sterke aanzuigende werking heeft op beschikbare upgrades  ::)

Absoluut! Afhankelijk van hoe je zelf in elkaar steekt kun je daar erg onrustig van worden. Er is altijd wel een upgrade mogelijk, je bent nooit 'klaar'.

Maar de enorme keur aan betere/andere onderdelen geeft je ook de mogelijkheid om juist dat in de muziekweergave te verbeteren wat jij belangrijk vind. Wanneer je een Majik als basis neemt dan zal de één als eerste willen sparen voor een betere voeding terwijl de ander meer waarde hecht aan een mooier subchassis, of een beter element, of een mooiere arm, of... etc. Eigenlijk moet je vanuit een behoefte gaan upgraden. Ervaren wat je eventueel mist in de weergave, of nog sterker wilt ervaren, en juist dat aspect aanpakken. Dat kan met een LP12 juist heel goed.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Faxe

Tot dusverre was ik nooit zo bezig met tweaken van geluidsapparatuur. Wat ik kocht zette op zijn plek sloot het aan en ging dan luisteren. Spul staat er dan een jaar of 10 (of nog langer) en koop dan weer wat nieuws. In het beste geval schuif ik nog wel eens met de luidsprekers. Kabels en dergelijke ben ik niet mee bezig. Dat is niet omdat ik wel of niet geloof in het verschil die een kabel kan maken maar vind het zonde van mijn tijd/energie om daar mee bezig te zijn. Heb nu weer een tijdje een platenspeler en daar ben ik wel bezig met waterpas zetten van de kast waarop de speler staat, naalddruk etc. Vind dit wel leuk omdat je het verschil heel duidelijk hoort.

Wat mij aanspreekt in de upgrade mogelijkheden is dat je met een LP12 een levenlang vooruit kunt als het geluid je aanspreekt. Je kunt alles veranderen en het zo gek maken als je wil.

De rega planar 6 lijkt me ook een mooie draaitafel maar stiekum wil ik een LP12  :hehe:
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Robiwan

Quote from: Faxe on April 15, 2018, 16:46:00
Tot dusverre was ik nooit zo bezig met tweaken van geluidsapparatuur. Wat ik kocht zette op zijn plek sloot het aan en ging dan luisteren. Spul staat er dan een jaar of 10 (of nog langer) en koop dan weer wat nieuws. In het beste geval schuif ik nog wel eens met de luidsprekers. Kabels en dergelijke ben ik niet mee bezig. Dat is niet omdat ik wel of niet geloof in het verschil die een kabel kan maken maar vind het zonde van mijn tijd/energie om daar mee bezig te zijn. Heb nu weer een tijdje een platenspeler en daar ben ik wel bezig met waterpas zetten van de kast waarop de speler staat, naalddruk etc. Vind dit wel leuk omdat je het verschil heel duidelijk hoort.

Wat mij aanspreekt in de upgrade mogelijkheden is dat je met een LP12 een levenlang vooruit kunt als het geluid je aanspreekt. Je kunt alles veranderen en het zo gek maken als je wil.

De rega planar 6 lijkt me ook een mooie draaitafel maar stiekum wil ik een LP12  :hehe:

mijn ervaring met draaitafels is dat dure exemplaren meestal niet brengen wat je verwacht en de "budget" exemplaren dat wel doen.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Als de looks van de lp12 je aanspreken, kun je mss ook een pro-ject Classic overwegen. Kost minder, klinkt erg goed en geen upgrade-virus  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dolby

#893
Quote from: Jumping Jack on April 15, 2018, 17:18:39
Als de looks van de lp12 je aanspreken, kun je mss ook een pro-ject Classic overwegen. Kost minder, klinkt erg goed en geen upgrade-virus  ;).

Toch eigenlijk wel, het element 😉
Is inderdaad een mooie draaitafel

Robiwan

Quote from: Jumping Jack on April 15, 2018, 17:18:39
Als de looks van de lp12 je aanspreken, kun je mss ook een pro-ject Classic overwegen. Kost minder, klinkt erg goed en geen upgrade-virus  ;).

mooi ding behalve het zilverkleurige contragewicht, die had zwart moeten zijn :(
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Faxe

Quote from: Robiwan on April 15, 2018, 17:16:26
mijn ervaring met draaitafels is dat dure exemplaren meestal niet brengen wat je verwacht en de "budget" exemplaren dat wel doen.

Als ik naar een Linn ga luisteren zal ik indien mogelijk mijn 40 jaar oude Technics me nemen om te vergelijken. Mocht de Technics beter klinken dan koop ik voor het geld van de Linn wat anders.

Quote from: Jumping Jack on April 15, 2018, 17:18:39
Als de looks van de lp12 je aanspreken, kun je mss ook een pro-ject Classic overwegen. Kost minder, klinkt erg goed en geen upgrade-virus  ;).

Deze had ik ook al op mijn lijstje staan. In de The Classic SB SuperPack zit een Ortofon Qintet Red dat is ook geen geweldig element?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Bama

#896
Vandaag mijn LP12 weer opgehaald bij BB&G.
Mooi om te zien hoe fijn en met zoveel oog voor detail Jan alles afstelt, een echte vakman die er zichtbaar ook erg veel plezier in heeft. :worship:

Kwam er ook nog een forumgenoot tegen die zijn vakantiegeld aan het uitgeven was ;)

Foto gestolen van de feesboek pagina van BB&G maar de Lingo is Radikal geworden, van Linto naar Urika, Ekos 2 naar Ekos SE en dynavector xx2 naar Akiva.
Op een service beurt na hoeft hier nooit meer iets aan te gebeuren.   ;D


bmateijsen

Erg mooie tafel, met een waanzinnig mooie plinth!

Martin!!!

Quote from: Bama on June  8, 2018, 13:59:35
Kwam er ook nog een forumgenoot tegen die zijn vakantiegeld aan het uitgeven was ;)

Das was ik  ;D ... Jan heeft mijn tafel op het niveau van een full blow (minus) gebracht  :pompom: :pompom:
mainly British stuff

Bama

#899
In het blad Stereo van oktober staat nu weer een verhaal over de LP12.