Club site hosting

Started by cinepaulis, December 17, 2001, 07:31:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cinepaulis

beste forummers,

Zoals jullie (wellicht) weten geloof ik nog steeds in een HT club. Hiervoor is een eigen website een waardevolle ondersteuning om artikelen en andere nuttige info op te plaatsen.

Omdat er hier volgens mij genoeg kenners zitten op het gebied van internet, vraag ik me af wie een goede hosting service weet ? Ik heb geen idee op hoeveel verkeer ik moet rekenen en of bijv. 20 Mb voldoende zou zijn voor de site.

Mijn idee is om deze hosting in eerste instantie zelf te betalen, al hebben enkele mensen reeds aangeboden om hier een vrijwillige bijdrage voor te willen betalen. Hiervoor natuurlijk hartelijk dank! Alle hulp is welkom.

Dus heel concreet:
1 - Wie weet een hosting service ?
2 - Wie weet (heeft een idee) welke service er minimaal geboden dient te worden (xx MB verkeer per maand, xx MB diskspace etc.)
3 - Wie wil vrijblijvend een bijdrage leveren aan de kosten ?

Voel je niet verplicht om een financiele bijdrage te doen, de site komt er hoe dan ook. Ook al moet ik hem zelf betalen.

Wederom: Alle input welkom.

groeten,
Paul Harmsen
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

#1
Voor hosting moet je kijken naar:
XS4ALL, vuurwerk, Solcon
Dit zijn providers waar ikzelf goede ervaring mee heb.

Ruimte moet minimaal 20MB zijn.
Voor documenten kun je bv doorlinken naar de documenten pagina van het HT-WEB, waarom dubbel opslaan. En ik vindt het wel goed. Heb je meteen al mijn en Garmt's documenten, en scheelt je ongeveer 5 MB aan webspace, en belangrijker traffic.

Dat is namelijk de echte killer.
Een beetje site, zoals bv onze sites trekken meer dan 5GB per maand (ja ik schrok me ook dood  :( :o). En dat kan een dure business worden, maar verschilt per provider.

Wij hebben nu ook bv de flash sites bij XS4ALL staan, en verwijzen voor alle prijslijsten, filmpjes etc naar onze webhosting van GlobalXS, die een veel hogere limiet heeft. Door het spreiden op 2 servers houden we datatraffic in bedwang.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Brammie

Ik heb zeer goede ervaring met IS.NL. Niet al te duur (vanaf 50 per maand) en uitstekende helpdesk. Voorheen altijd Xs4all maar die lijken steeds meer op hun moederbedrijf KPN...

http://www.is.nl/producten/webhosting.html

Zij hosten op basis van NT. Goedkopere providers hebben meestal Unix. Bij het basis abonnement heb je zelfs de mogelijkheid om gratis Sqlserver te gebruiken voor de database, daar betaal je bij andere providers vaak veel geld extra voor.

Zelf heb ik daar een testsite draaien met een forum.  http://www.travel2.nl/asp/forum/default.asp Ik weet het, het ziet er niet echt hightech uit maar dat wilde de opdrachtgever ook niet. Het is in ieder geval wel snel. Ik heb Frank al eens aangeboden om daar het forum te hosten. Ik vind dit forum nog steeds langzaam, ondanks mijn FastAdsl verbinding. Avsforum (ook USA) is wel snel, dus het ligt naar mijn mening niet aan mijn verbinding.

Bram
JVC DLA-100
- (Barco 1209 / HTPC /Tommy scherm...)

J.A.F._Doorhof

#3
Ligt ook niet aan je verbinding.
Als het kon zou ik het forum zelf hosten.
Maar jammer genoeg geeft XSORBIT de software inclusief server ruimte, en niet de mogelijkheid om het zelf ergens te hosten.

De snelheid is op DIT moment weer traag, maar ik ben aan het mailen om het weer terug te krijgen op het niveau van een week of 2 terug, toen was het echt ZEER snel.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

#4
Hoi Paul,

Ik kan je jammer genoeg niet helpen met je hosting vragen, maar mijn aanbod van een financiele bijdrage blijft gelden.

Ennu, de laatste dagen is de performance van deze site inderdaad nogal niks. Succes met het oplossen hiervan Frank.

Groeten,

Ruud

J.A.F._Doorhof

#5
Heb net een mailtje van XSORBIT gekregen, en ze zijn het aan het meten en onderzoeken, en hopen zeer binnenkort (deze week) een oplossing te hebben.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

LAATSTE UPDATE VAN DIT BERICHT: 18 februari 2002

Wat betreft de financiele bijdrage hebben de volgende mensen aangegeven een vrijwillige te willen doen:

- Raf1
- FrankL
- RuudG
- jaco
- jeroen_B
- Rob Dingen
- J.A.F._Doorhof
- CineBarkoos
- guzz
- Garmtz
- jeroen_pijl
- Timo
- Loud_speaking
- JG_Smit
- Robbo
- Krunk
- Cinepaulis (=ikke)

Mocht ik hier een fout hebben gemaakt (mensen vergeten of mensen ongevraagd op de lijst), aarzel dan niet om te corrigeren.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

jeroen_B

#7
Ik ben ook wel bereid een bijdrage te doen.


jeroen

cinepaulis

DIT BERICHT IS BIJGEWERKT OP:  19 februari 2002

Onderstaande hosting is (hopelijk) representatief voor de kosten:
Service van www.IS.nl het 'instap' pakket:


Eenmalige kosten:     35.70 Euro incl.
Maandelijkse kosten:  17.85 Euro/maand incl. BTW
Harddisk ruimte:      35 Mb
Dataverkeer:          5 GB/maand


Als ik de eenmalige kosten voor eigen rekening neem, zou het dus totaal 214.20 Euro/jaar kosten (HFL 472.03)

We hebben tot nu toe 17 mensen die een financiele bijdrage zouden willen leveren, dus in het meest gunstige geval zou dat neerkomen op 12.60 Euro/persoon (HFL 27.77) per jaar.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Rob_Dingen

#9
Hoi

Ik betaal ook mee geen probleem

Rob

cinepaulis

#10
Rob,
Bij voorbaat alvast: Hartstikke bedankt !
Het kostenplaatje is zojuist aangepast.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

FrankL

#11

Quote- Zijn alle mensen die een vrijwillige bijdrage willen doen bereid om (in ieder geval in het eerste jaar) HFL 78.67 te betalen ?
Moet kunnen.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

RuudG

#12
Hoi Paul,

Is prima.

Groeten,

Ruud

J.A.F._Doorhof

#13
vergeet mij ook niet  ;D, zie me niet tussen het lijstje staan, of mag ik niet meedoen  ;).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

#14
Frank,
Tuurlijk mag je meedoen ! :D
Jij ook alvast bedankt voor de bijdragen

Bedragen per persoon zijn hierdoor wederom verlaagd.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

CineBarkoos

#15
Paul,

Ik doe ook mee, begin volgende maand moet het mogelijk zijn! :P

Groeten,

Koos
CineBarkoos went digital FullHD! New -> Epson TW2000

Bezoek CineBarkoos!
Mijn Triumph Spitfire!

HJ

#16
ik doe ook mee.

maar paul,ik kan je rekensommetje niet helemaal volgen.

jij schrijft:
Als ik de eenmalige kosten voor eigen rekening neem, zou het dus totaal 214.20 Euro/jaar kosten (HFL 472.03)

We hebben tot nu toe 8 mensen die een financiele bijdrage zouden willen leveren, dus in het meest gunstige geval zou dat neerkomen op 26.78 Euro/persoon (HFL 59.00) per jaar.


Mijn vragen aan jullie:
- Kan iemand misschien aangeven of dit een goed plan is ?
- Zijn alle mensen die een vrijwillige bijdrage willen doen bereid om (in ieder geval in het eerste jaar) HFL 78.67 te betalen ?

eerst geef je aan fl 59,- per jaar en onderaan je post is het ineens fl 78,67.
heb je daar die eenmalige kosten soms meegerekend?
het maakt mij niet uit hoor want ik doe zowieso mee maar ik dacht dat er misschien ergens een foutje in was geslopen ???.

mzzl


cinepaulis

#17
CineBarkoos,
Hartstikke mooi! Alvast bedankt!

guzz,
Thanks! Typ-foutje mijnerzijds. De onderste prijs was gebaseerd op een 'oud' aantal deelnemers. De fout is gecorrigeerd en de vet gedrukte prijs info telt.
Ook jij alvast hartelijk dank voor de bijdrage  :D

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

garmtz

#18
Beetje laat, maar ik doe ook graag mee!

jeroen_pijl

#19
ben een tijdje afwezig geweest,maar ik doe natuurlijk ook mee.

 :)JP

cinepaulis

#20
Garmt, jeroen_pijl,
Jullie ook alvast hartstikke bedankt!

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Timo

#21
Paul,

Ik wil ook wel een financiele bijdrage geven.

Groeten
Timo

cinepaulis

#22
Timo,
Ook jij alvast bedankt!

(de bedragen zijn hierdoor wederom verlaagd)
groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Jimi Hendrix

#23
Hi Paul,

Count me in as well!

Kijk voor de gein ook eens op http://www.121host.net/

Als ik me niet vergis is dit een provider die redelijk goede prijzen hanteert.

Groet,

Johan
What we do now echoes in eternity

cinepaulis

#24
Loud_speaking,

Thanks very much! Ik zal eens kijken naar die provider.

Algemeen:
Ik ben zeer aangenaam verrast dat er al zovelen zijn die bereid zijn om financiele steun te geven.   :D

groeten,
Paul

P.S. Prijzen zijn wederom aangepast:
Aantal financiele vrijwilligers = 14
Bedrag per persoon = 15,30 euro
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P