X-Fi 2013: Harbeth presentatie in kamer 46

Started by bmateijsen, August 8, 2013, 14:14:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rudi64

Quote from: garmtz on September 18, 2013, 20:37:22
2 van de (niet echt vele) verzoekjes waren voor Diana Krall en Eva Cassidy... Wist niet hoe snel ik iets anders moest opzetten daarna... :D

Bij Krall kan ik nog begrip opbrengen..maar met Eva Cassidy is toch niets mis,hoor...
Live at Blues Alley word hier nog regelmatig gedraaid...met veel plezier zelf...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz

Quote from: Rudi64 on September 18, 2013, 20:47:21
Bij Krall kan ik nog begrip opbrengen..maar met Eva Cassidy is toch niets mis,hoor...
Live at Blues Alley word hier nog regelmatig gedraaid...met veel plezier zelf...

Ik heb die echt te vaak gehoord... Zal dat thuis nooit, maar dan ook nooit draaien... Maargoed, ieder zijn ding! :)

sultankat

Quote from: MarkD on September 18, 2013, 18:48:27

Wellicht de schroom om voor de eigen muzieksmaak uit te komen? Ik durfde ook niet te vragen om de nieuwste plaat van Gerard Joling.



Die heb je toch al ?!  :-X
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

MarkD

Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Deleted Member 2

Quote from: garmtz on September 18, 2013, 20:37:22
2 van de (niet echt vele) verzoekjes waren voor Diana Krall en Eva Cassidy... Wist niet hoe snel ik iets anders moest opzetten daarna... :D

En zo stimuleer je dus niet dat men met verzoekjes komt.

Overigens is DK Paris Live toch niet zo vervelend?

Het is allemaal een kwestie van smaak Garmt. Als ik zo af en toe eens wat muziek op zoek die wordt gemeld in het topic "welke muziek speel je nu" begrijp ik er vaak niets van dat men de moeite neemt om het op te zetten, laat staan aan te schaffen. Omgekeerd zal men dat ook met "mijn" muziek hebben. Er gieren hier wellicht ook generatieconflicten..... ;D

Gr
Henk

GPO

Quote from: bmateijsen on September 18, 2013, 18:38:39
Iedereen koopt toch een mooie installatie om juist muziek mee te draaien? Wij draaien ook weleens zeer onbekend materiaal, maar het blijft muziek.

Overigens viel het mij tegen hoe weinig mensen zelf muziek durven te vragen. Ook als het gewoon direct aan ze gevraagd wordt. Waarom is dat toch?

De ervaring die ik heb, is dat veel standhouders helemaal niet willen dat er muziek gedraaid wordt die ze niet kennen. Waarschijnlijk zijn ze bang dat hun set door de mand valt? Ik heb in het verleden meerdere keren bij bepaalde kamers "nee" te horen gekregen, omdat ze die 'herrie' niet wilde horen. En dan vroeg ik gewoon om een plaatje van Metallica bv... nou niet bepaald grind-core dus ofzo.

Gelukkig is die instelling wel aan het veranderen en is er soms wel plek voor eigen CD's te laten horen, maar echt heel vaak lijkt daar geen gelegenheid voor te zijn. Als het dan niet expliciet gevraagd wordt, dan zullen mensen dat niet snel zelf voorstellen.

Als ze mij afgelopen zondag het hadden gevraagd, dan had ik meteen een CD in hun handen gedrukt. Dat heb vorig jaar (of het jaar daarvoor) wel gedaan bij de stand met Kef Reference. Toen draaide ze Opeth voor me (en op het juiste volume). top dus!

Misschien moet ik de volgende keer gewoon brutaler zijn en het gewoon vragen?  :headbanging:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Etiennevh

In mijn geval twijfel ik altijd een beetje of hetgeen ik als demo materiaal beschouw ook als demo materiaal door de demonstrateur wordt gezien ;-) een beetje schroom denk ik...
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

garmtz

Quote from: Onder013 on September 18, 2013, 21:19:22
En zo stimuleer je dus niet dat men met verzoekjes komt.

Overigens is DK Paris Live toch niet zo vervelend?

Het is allemaal een kwestie van smaak Garmt. Als ik zo af en toe eens wat muziek op zoek die wordt gemeld in het topic "welke muziek speel je nu" begrijp ik er vaak niets van dat men de moeite neemt om het op te zetten, laat staan aan te schaffen. Omgekeerd zal men dat ook met "mijn" muziek hebben. Er gieren hier wellicht ook generatieconflicten..... ;D

Gr
Henk

Uiteraard laat ik zoiets niet merken, dat is niet netjes naar die personen toe. Echt alles mag worden aangevraagd en ik zal het altijd draaien. Maar het aanvragen van Diana Krall of Eva Cassidy heeft niets met smaak te maken (ik vind beiden zeker niet getuigen van wansmaak oid). Het gaat om originaliteit.

garmtz

Quote from: Etiennevh on September 18, 2013, 21:52:06
In mijn geval twijfel ik altijd een beetje of hetgeen ik als demo materiaal beschouw ook als demo materiaal door de demonstrateur wordt gezien ;-) een beetje schroom denk ik...

Demo materiaal is materiaal dat voor jou relevant is om te beluisteren om iets te weten te komen over een installatie.

Ik vind het echt leuk als er dingen worden aangevraagd. Ik vind het alleen minder als die keuzes totaal onorigineel en afgezaagd zijn. Ik vraag me dan gewoon af of die mensen echt niets beters kunnen verzinnen.

Etiennevh

Ok. Zelf heb ik bijv. Wel een keer Morph the Cat bij jullie geluisterd en daar luister ik thuis ook nog wel eens naar. Evenals Agnes Obel of Papa was a Rolling stone geperformed door Phil Collins.. Het is geen moment in me opgekomen om daar om te vragen hahaha
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Maar misschien snap ik wel een beetje wat je bedoelt. Ik heb zondag 4 keer Dave Brubeck Quartet en 2 keer Diana Kralls - Temptation live in Paris ( dacht ik ) voorbij horen komen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Rudi64

Quote from: garmtz on September 18, 2013, 22:10:59
Uiteraard laat ik zoiets niet merken, dat is niet netjes naar die personen toe. Echt alles mag worden aangevraagd en ik zal het altijd draaien. Maar het aanvragen van Diana Krall of Eva Cassidy heeft niets met smaak te maken (ik vind beiden zeker niet getuigen van wansmaak oid). Het gaat om originaliteit.

Ok,ik denk dat ik je begrijp...
Ik herinner me een aantal jaren geleden dat Linn aanwezig was op een beurs (Nederland?)met 2 kamers, een met de Majik reeks,en een met de Klimax lijn,o.a Klimax 350A en KDS...in de kamer met de Klimax lijn weerklonk bij het
betreden ervan doodleuk AC-DC met Back in Black....moet gewoon kunnen...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

mikekiwi

Quote from: garmtz on September 18, 2013, 22:13:56
Demo materiaal is materiaal dat voor jou relevant is om te beluisteren om iets te weten te komen over een installatie.
Quote from: garmtz on September 18, 2013, 22:10:59Maar het aanvragen van Diana Krall of Eva Cassidy heeft niets met smaak te maken (ik vind beiden zeker niet getuigen van wansmaak oid). Het gaat om originaliteit.
Toch merk ik hier een tegenstrijdigheid. Enerzijds is het dus goed dat mensen tracks willen beluisteren die ze goed kennen en goed als referentie kunnen beschouwen, maar het moet wel origineel zijn.

Wat mij betreft zit daar de crux van de weinige aanvragen, ook ik heb tijdens eerdere luistersessies (niet bij jullie) mijn mond niet open gedaan omdat je weet dat je wel met iets heel goeds/origineels moet komen om een beetje indruk te maken op demonstrateur dan wel mede-luisteraars...terwijl ik eigenlijk gewoon de muziek wilde horen die ik thuis vaak draai (en dat kan dan best iets 'standaards' als Eva Cassidy of Diana Krall zijn) omdat dát dan juist mijn referentie is en ik op basis daarvan juist een oordeel kan vellen of een set speakers een upgrade zou kunnen zijn voor hetgeen ik op dat moment bezit.

Voor de duidelijkheid: ik begrijp heus wel dat wat afwisseling voor jullie ook veel fijner is...en dat jullie soms ook graag verrast willen worden...

Deleted Member 2

Quote from: garmtz on September 18, 2013, 22:10:59
Uiteraard laat ik zoiets niet merken, dat is niet netjes naar die personen toe. Echt alles mag worden aangevraagd en ik zal het altijd draaien. Maar het aanvragen van Diana Krall of Eva Cassidy heeft niets met smaak te maken (ik vind beiden zeker niet getuigen van wansmaak oid). Het gaat om originaliteit.

Als ik je zou hebben gevraagd om lady be good van jazz at the pawnshop af te spelen, is dat verre van origineel.
Het voldoet daarmee dus niet aan het door jou gestelde criterium originaliteit.
Hoe het klinkt zegt mij als aanvrager echter heel veel over de set waarop het wordt gespeeld.


Gr
Henk

Etiennevh

Quote from: Onder013 on September 18, 2013, 22:43:26
Als ik je zou hebben gevraagd om lady be good van jazz at the pawnshop af te spelen, is dat verre van origineel.
Het voldoet daarmee dus niet aan het door jou gestelde criterium originaliteit.
Hoe het klinkt zegt mij als aanvrager echter heel veel over de set waarop het wordt gespeeld.


Gr
Henk
daar heb je een goed punt Henk, ik denk dat het in dit geval altijd de interpretatie van "origineel" en "afgezaagd" is die er in dit geval toe doet. Ik denk daarbij dat er een hele grote groep luisteraars is die geen breed scala aan muziek luistert terwijl de mannen van BB&G natuurlijk hier hun werk van hebben gemaakt ;) en uit proffessionaliteit nooit zullen laten merken dat ze dat stempel aan een nummer toekennen ;)

Lekker nummer trouwens Henk!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Deleted Member 2

Quote from: Etiennevh on September 19, 2013, 10:06:28
daar heb je een goed punt Henk, ik denk dat het in dit geval altijd de interpretatie van "origineel" en "afgezaagd" is die er in dit geval toe doet. Ik denk daarbij dat er een hele grote groep luisteraars is die geen breed scala aan muziek luistert terwijl de mannen van BB&G natuurlijk hier hun werk van hebben gemaakt ;) en uit proffessionaliteit nooit zullen laten merken dat ze dat stempel aan een nummer toekennen ;)

Lekker nummer trouwens Henk!

Ik ken die track sinds de eerste release op LP in 1977 en het verveelt me nooit.

garmtz

Nouja, ik geef HIER wel mijn mening natuurlijk... :). Maar dat maakt ook verrder niet uit hopelijk? Laten we wel zijn mensen: Diana Krall en Eva Cassidy ZIJN toch afgezaagde (masr begrijpelijke, op een show) keuzes? Mijn oordeel hierover is persoonlijk en hoop toch niet dat mensen beledigd zijn, anders ben je wel erg onzeker over je muzieksmaak.

Nogmaals, ik heb op de show alle verzoeken (voor zover ik ze bij me had) ingewilligd, zonder mokken... :)

Robiwan

Quote from: garmtz on September 19, 2013, 10:28:39
Nouja, ik geef HIER wel mijn mening natuurlijk... :). Maar dat maakt ook verrder niet uit hopelijk? Laten we wel zijn mensen: Diana Krall en Eva Cassidy ZIJN toch afgezaagde (masr begrijpelijke, op een show) keuzes? Mijn oordeel hierover is persoonlijk en hoop toch niet dat mensen beledigd zijn, anders ben je wel erg onzeker over je muzieksmaak.

Nogmaals, ik heb op de show alle verzoeken (voor zover ik ze bij me had) ingewilligd, zonder mokken... :)

Wat te denken van Jean Pierre van Marcus Miller, Hugh Masekela met tjoe tjoe train (oke best nog een lekkere plaat), Pink Floyd (algemeen), Roger Waters, ook behoorlijk afgezaagd wat mij betreft. Draai iets van Prince, Madonna, Robbie Williams etc. helemaal niets mis mee.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Quote from: LPlover on September 19, 2013, 10:36:11
Draai iets van Prince, Madonna, Robbie Williams etc. helemaal niets mis mee.

Een goeie reden om nooit meer naar een show te gaan :D

Deleted Member 2


Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

sicob

#96
Het gaat er toch om wat ik mooi vind, wat de standhouder ervan vindt zal mij een worst zijn ;) Dan luister hij maar niet  :music:

Op de achtergrond speelt hier nu Roger Waters  ;D
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

newday

#97
Quote from: garmtz on September 19, 2013, 10:28:39
Nouja, ik geef HIER wel mijn mening natuurlijk... :). Maar dat maakt ook verrder niet uit hopelijk? Laten we wel zijn mensen: Diana Krall en Eva Cassidy ZIJN toch afgezaagde (masr begrijpelijke, op een show) keuzes? Mijn oordeel hierover is persoonlijk en hoop toch niet dat mensen beledigd zijn, anders ben je wel erg onzeker over je muzieksmaak.

Nogmaals, ik heb op de show alle verzoeken (voor zover ik ze bij me had) ingewilligd, zonder mokken... :)

Klopt, ik ben nu bijvoorbeeld Loreena McKennit -  Nights From the Alhambra van jullie lijstje aan het draaien en ik denk dat die ook het laatste nummer niet gaat halen ;)

Etiennevh

Quote from: garmtz on September 19, 2013, 10:28:39
Nouja, ik geef HIER wel mijn mening natuurlijk... :). Maar dat maakt ook verrder niet uit hopelijk? Laten we wel zijn mensen: Diana Krall en Eva Cassidy ZIJN toch afgezaagde (masr begrijpelijke, op een show) keuzes? Mijn oordeel hierover is persoonlijk en hoop toch niet dat mensen beledigd zijn, anders ben je wel erg onzeker over je muzieksmaak.

Nogmaals, ik heb op de show alle verzoeken (voor zover ik ze bij me had) ingewilligd, zonder mokken... :)
Tuurlijk maakt dat niet uit. Vind het wel interessant :)

Dat je de verzoeken hebt ingewilligd hoort ook wel een beetje bij jullie professionele instelling denk ik, toch?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

garmtz

Quote from: Etiennevh on September 19, 2013, 11:48:28
Tuurlijk maakt dat niet uit. Vind het wel interessant :)

Dat je de verzoeken hebt ingewilligd hoort ook wel een beetje bij jullie professionele instelling denk ik, toch?

Tja, als je vraagt om verzoekjes, moet je ze natuurlijk wel gewoon draaien! :D  Tenminste, dat vind ik logisch... ;)