X-Fi 2013: Harbeth presentatie in kamer 46

Started by bmateijsen, August 8, 2013, 14:14:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Quote from: NeoPhix on September 17, 2013, 19:28:20
Mijn vader en ik vonden dit ver-uit de best klinkende luisterruimte. Mooi werk!
Dat lijstje met muziek moet ik maar eens afgaan, zat inderdaad een hoop moois tussen. En nog bedankt voor het draaien van Daft Punk  ;)

Graag gedaan... :)

sicob

Quote from: garmtz on September 17, 2013, 10:49:18
We hadden geen heel stricte playlist, maar in ieder geval heb ik vaker gedraaid de volgende muziek (en dit is dus ongeveer 30% van wat ik allemaal heb gedraaid en uit mijn hoofd!):

Streaming
- Anouar Brahem - 'Dance With Waves' (24/96) van The Astounding Eyes of Rita
- Food - 'Chimaera' (24/96) van Mercurial Balm
- Paolo Fresu - 'Electromagnetic' van Jazz Italiano 2008
- Eric Vloeimans - 'To Jon' van Gatecrashin'
- Loreena McKennit - 'The Mystics Dream' van Nights From the Alhambra
- Dead Can Dance - 'Yulunga' van Into The Labyrinth
- Dead Can Dance - 'Cantara' van Within the Realm of a Dying Sun
- Kristin Hersh - 'Your Ghost' van Hips and Makers
- Chromatics - 'Into the Black' van Kill for Love
- Trentemoller - 'Take me Into Your Skin' van Live in Concert EP (Roskilde)
- Eric Truffaz - 'More' van Bending New Corners
- Lynni Treekrem - 'Haugtussa' van Haugtussa
- Red House Painters - 'Medicine Bottle' van Down Colorful Hill
- Red House Painters - 'Katy Song' van Red House Painters I
- The Blue Nile - 'Let's Go out Tonight' van Hats
- Arvo Part - 'Fratres' van Tabula Rasa
- Brendan Perry - 'This Boy' van Ark
- Roxy Music - 'Avalon' van Avalon
- Philippe Herreweghe - 'Jauchzeit' van Bach-Weinachtsoratorium
- Dmitri Badiarov - Suite for solo cella No.1 in G major, BWV 1007: Prelude van Bach Cello Suites, Disc 1
- Dire Straits - 'Brothers in Arms' van Brothers in Arms
- Michael Brook - 'Ultramarine' van Cobalt Blue
- Mari Boine - Track 2 van Eallin
- David Sylvian - 'Cafe Europa' van Dead Bees on a Cake
- Kings of Convenience - '24-25' van Declaration of Dependence
- King Crimson - 'Matte Kudasai' van Discipline
- Ludovico Einaudi - 'Uno' van Divenire
- Phiul Collins - 'Another Day in Paradise' van ...But Seriously (2012 Steve Hoffman remaster)
- Nik Bartsch Ronin - '41_17' van Live en van Holon
- Ane Brun - 'Worship' van 'It All Starts With One'
- etc. etc.

LP
- Pink Floyd - 'Another Brick in the Wall pt1' van The Wall
- Julia Holter - 'Marienplatz' van Ekstasis
- Thomas Dolby - 'I Scare Myself' van The Flat Earth
- Gavin Bryars - 'Old Tower of Löbenicht, for ensemble' van After The Requiem
- Prince - 'Sign of the Times' van 'Sign of the Times'
- Pearl Jam - 'Black' van Ten

altijd leuk , kom je nog eens wat verrassend en vernieuwends tegen :)
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

Madhouse

Ik ben inmiddels ook al het e.a. aan het luisteren van de lijst van Garmt.

Na het gesprekje met Garmt op de xfi merk je hoeveel passie voor muziek hij heeft, erg leuk dat enthousiasme ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Quote from: Madhouse on September 18, 2013, 07:39:11
Ik ben inmiddels ook al het e.a. aan het luisteren van de lijst van Garmt.

Na het gesprekje met Garmt op de xfi merk je hoeveel passie voor muziek hij heeft, erg leuk dat enthousiasme ;)
Inderdaad :) En dat hij geniet van het "DJ-en" ;)




:music: Hey, DJ, Draai nog maar een plaat :D  :music:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

garmtz


Rudi64

@Garmtz

Klinkt de track van Anouar Brahem - 'Dance With Waves' (24/96) van The Astounding Eyes of Rita beter dan de geripte cd versie ?
Het lijkt er op dat deze een fake studio master is volgens een post op de Linn fora.

http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=9180

Ik dacht er aan deze op termijn aan te kopen maar na het lezen van die post ga ik me er gewoon de cd van aanschaffen...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

dazzdax

Was de Harbeth room de best klinkende room van de show? Ik ben er helaas niet geweest.
Zelf vond ik Tidal verrassend goed.

Chris

Madhouse

Persoonlijk vond ik de Naim met Wilson Benesch combi erg mooi. Smaak blijkt dus erg persoonlijk. ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

MarkD

Quote from: Madhouse on September 18, 2013, 15:29:15
Persoonlijk vond ik de Naim met Wilson Benesch combi erg mooi. Smaak blijkt dus erg persoonlijk. ;)

Dat blijkt, want hier vond ik dan weer weinig aan...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Deleted Member 2

Quote from: MarkD on September 18, 2013, 18:16:42
Dat blijkt, want hier vond ik dan weer weinig aan...

Eens. Daar had ik meer van verwacht.
Veruit de meeste indruk heeft op mij de Devore Fidelity Orangutan O/96 gemaakt: Veel dynamiek, fris, ruimtelijk: http://audio-life.nl/devore-fidelity/orangutan-o96

Gr
Henk

Martijn M

Op zaterdag ben ik even in de Harbeth kamer geweest. Eén van de weinige kamers waar muziek gedraaid werd die mensen ook thuis beluisteren.
Dutch & Dutch

bmateijsen

Quote from: keyser on September 18, 2013, 18:36:54
Op zaterdag ben ik even in de Harbeth kamer geweest. Eén van de weinige kamers waar muziek gedraaid werd die mensen ook thuis beluisteren.

Iedereen koopt toch een mooie installatie om juist muziek mee te draaien? Wij draaien ook weleens zeer onbekend materiaal, maar het blijft muziek.

Overigens viel het mij tegen hoe weinig mensen zelf muziek durven te vragen. Ook als het gewoon direct aan ze gevraagd wordt. Waarom is dat toch?

MarkD

Quote from: Onder013 on September 18, 2013, 18:33:55
Eens. Daar had ik meer van verwacht.
Veruit de meeste indruk heeft op mij de Devore Fidelity Orangutan O/96 gemaakt: Veel dynamiek, fris, ruimtelijk: http://audio-life.nl/devore-fidelity/orangutan-o96

Gr
Henk

Die vond ik ook erg fraai! Wel aan de prijs.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

tompj

Quote from: tompj on September 16, 2013, 22:03:26
Was er niet, maar jullie hadden het zo te zien, zoals te verwachten van jullie, weer goed voor elkaar.
Demonstreerden jullie nu met de M30.1 zonder grille?
Zonder?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

MarkD

Quote from: bmateijsen on September 18, 2013, 18:38:39

Overigens viel het mij tegen hoe weinig mensen zelf muziek durven te vragen. Ook als het gewoon direct aan ze gevraagd wordt. Waarom is dat toch?

Jouw intimiderende persoonlijkheid?

Mensen die alleen van apparatuur houden en niet van muziek?

Wellicht de schroom om voor de eigen muzieksmaak uit te komen? Ik durfde ook niet te vragen om de nieuwste plaat van Gerard Joling.

;)

Ik heb ook geen idee...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

bmateijsen


bmateijsen

Quote from: MarkD on September 18, 2013, 18:48:27
Jouw intimiderende persoonlijkheid?

Dat zal het zijn ;)

QuoteMensen die alleen van apparatuur houden en niet van muziek?

Wellicht de schroom om voor de eigen muzieksmaak uit te komen? Ik durfde ook niet te vragen om de nieuwste plaat van Gerard Joling.

;)

Die laatste plaat is toch echt een topper ;D

QuoteIk heb ook geen idee...

Zelfde schuitje... ;)

Madhouse

Quote from: bmateijsen on September 18, 2013, 18:38:39
Overigens viel het mij tegen hoe weinig mensen zelf muziek durven te vragen. Ook als het gewoon direct aan ze gevraagd wordt. Waarom is dat toch?

Mij heb je gehoord hoor tijdens de "prive" luistersessie in de ochtend. Ik was erg onder de indruk van R.E.M.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robiwan

Quote from: bmateijsen on September 18, 2013, 18:38:39
Iedereen koopt toch een mooie installatie om juist muziek mee te draaien? Wij draaien ook weleens zeer onbekend materiaal, maar het blijft muziek.

Overigens viel het mij tegen hoe weinig mensen zelf muziek durven te vragen. Ook als het gewoon direct aan ze gevraagd wordt. Waarom is dat toch?

ik voel me altijd ongemakkelijk als ik tijdens zo'n show m'n eigen muziek wil horen. Geen idee waarom dit zo is?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

bmateijsen

Quote from: Madhouse on September 18, 2013, 19:15:00
Mij heb je gehoord hoor tijdens de "prive" luistersessie in de ochtend. Ik was erg onder de indruk van R.E.M.

I know! En ik vind het altijd leuk als er om muziek gevraagd wordt ;)

Madhouse

Quote from: bmateijsen on September 18, 2013, 19:43:37
I know! En ik vind het altijd leuk als er om muziek gevraagd wordt ;)

Ik ook, vooral om te horen waar andere mensen naar luisteren om zo nieuwe dingen te ontdekken. Al zal dat voor jou en Garmt wat lastiger zijn :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

garmtz

Quote from: Madhouse on September 18, 2013, 19:46:54
Ik ook, vooral om te horen waar andere mensen naar luisteren om zo nieuwe dingen te ontdekken. Al zal dat voor jou en Garmt wat lastiger zijn :D

2 van de (niet echt vele) verzoekjes waren voor Diana Krall en Eva Cassidy... Wist niet hoe snel ik iets anders moest opzetten daarna... :D

RonK.

Quote from: garmtz on September 18, 2013, 20:37:22
2 van de (niet echt vele) verzoekjes waren voor Diana Krall en Eva Cassidy... Wist niet hoe snel ik iets anders moest opzetten daarna... :D


Heeft niemand on Stimela of Tin Pan Alley gevraagd ,.......

garmtz

Quote from: RonK. on September 18, 2013, 20:39:27
Heeft niemand on Stimela of Tin Pan Alley gevraagd ,.......

Nope... Stimela had ik geweigerd... :)

MarkD

Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers