X-Fi 2013: Harbeth presentatie in kamer 46

Started by bmateijsen, August 8, 2013, 14:14:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: Kerkhoffd on September 16, 2013, 18:47:13
Leuke complimenten voor jullie demo's zijn op hifi.nl te lezen.

Zijn we ook erg blij mee! 8)


Martin!!!

Het was bij jullie inderdaad lekker muziek luisteren....... en wat mij betreft een zeer goede keuze om zonder polsdikke interlinks en luidsprekerkabels de sets tentoon te stellen  :thumbs-up:

Mooie (terechte) complimenten!
mainly British stuff

RonK.

#28
Ik ben zondag tweemaal komen luisteren, de eerste keer heb ik vriendelijk geknikt, de 2x maal was je druk bezig maar dat terzijde.

Ik vond het geluid van de M30.1 zeker mooi en indrukwekkend maar ik vond ze ook wel wat "donker" klinken, ik miste wat hoge tonen en behoorlijk laidback.

De muziek was zeker vloeiend en muzikaal maar ook terughoudend.

Ik heb een keer achterin gestaan in het midden en een keer zitten luisten links achter op de stoel.

Is dit een echte klankeigenschap van Harbeth  of was hier ruimte en apparatuur ook van invloed.




tompj

Quote from: garmtz on September 16, 2013, 19:23:34
Hier de link naar het hifi.nl verslag over obze ruimtes:

http://www.hifi.nl/artikel_pagina4/21065/Verslag-X-fi-High-End-Audioshow-2013-De-laatste-gang-contrasten.html
Was er niet, maar jullie hadden het zo te zien, zoals te verwachten van jullie, weer goed voor elkaar.
Demonstreerden jullie nu met de M30.1 zonder grille?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

denoontje


Etiennevh

Mannen, ik heb een behoorlijke tijd zitten luisteren in jullie beide ruimtes en verschillende mooie muziek voorbij horen komen. Zouden jullie een klein playlistje kunnen maken van wat nummertjes die voorbij zijn gekomen? Ik was echt aangenaam verrast :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martin!!!

Quote from: RonK. on September 16, 2013, 22:02:50
Ik vond het geluid van de M30.1 zeker mooi en indrukwekkend maar ik vond ze ook wel wat "donker" klinken, ik miste wat hoge tonen en behoorlijk laidback.

De muziek was zeker vloeiend en muzikaal maar ook terughoudend.

Ik heb een keer achterin gestaan in het midden en een keer zitten luisten links achter op de stoel.

Is dit een echte klankeigenschap van Harbeth  of was hier ruimte en apparatuur ook van invloed.

Dat moet de ruimte en apparatuur zijn geweest, ik heb zelf de M30.1 en die zijn zeker niet donker, laidback en terughoudend en hebben voldoende hoog (gelukkig niet te veel)
mainly British stuff

twani

#33
Quote from: Martin!!! on September 16, 2013, 20:17:58
Het was bij jullie inderdaad lekker muziek luisteren....... en wat mij betreft een zeer goede keuze om zonder polsdikke interlinks en luidsprekerkabels de sets tentoon te stellen  :thumbs-up:

Mooie (terechte) complimenten!
Heel erg mee eens Martin. Prima om zo'n relatief eenvoudige set te plaatsen en terug te gaan naar de basis. Less is more is hier waarschijnlijk aan de hand, en klinkt (daardoor?) erg lekker.

Niet toevallig heb ik mijn set de laatste tijd ook "terug getuned"  tot slechts het hoognodige.

En inderdaad, daar hoort Harbeth bij ;)


high-q

Quote from: denoontje on September 16, 2013, 22:11:55
Zie ik daar wat forumgenoten in de foto van het artikel :-)

In ieder geval 1: Aandachtig de linn "doosjes" beluisterend  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

garmtz

Quote from: RonK. on September 16, 2013, 22:02:50
De muziek was zeker vloeiend en muzikaal maar ook terughoudend.

Ik heb een keer achterin gestaan in het midden en een keer zitten luisten links achter op de stoel.

Is dit een echte klankeigenschap van Harbeth  of was hier ruimte en apparatuur ook van invloed.

Het terughoudende karakter is door meerdere redenen te verklaren:
- Door de wat grotere luisterafstanden heb je meer hoog-afval (ik zit zelf het liefst < 3 m van de speakers af)
- Door de grotere kamer hoor je meer indirect geluid en waar de M30.1 op de luisteras erg recht is, krijgt hij van de as af 'last' van het meer directionele karakter van de woofer rond het overnamepunt van woofer naar tweeter (rond 2 kHz). Dit zorgt voor een wat meer 'laid back' karakter. Is je kamer kleiner en je luisterafstand ook (dus meer direct geluid), is dat laid-back karakter weg. Bedenk dat de M30.1 een broadcast monitor is, die is gemaakt om al op zeer korte afstand een homogeen geluidsbeeld te creëren.
- We speelden met Linn elektronica en die is zeker niet 'up front', heeft zelfs een kalmerende invloed.
- De kamer gaf een behoorlijke boost in het laag, wat de balans nog extra op laat schuiven naar het laag.

garmtz

#36
Quote from: Etiennevh on September 16, 2013, 22:27:51
Mannen, ik heb een behoorlijke tijd zitten luisteren in jullie beide ruimtes en verschillende mooie muziek voorbij horen komen. Zouden jullie een klein playlistje kunnen maken van wat nummertjes die voorbij zijn gekomen? Ik was echt aangenaam verrast :)

We hadden geen heel stricte playlist, maar in ieder geval heb ik vaker gedraaid de volgende muziek (en dit is dus ongeveer 30% van wat ik allemaal heb gedraaid en uit mijn hoofd!):

Streaming
- Anouar Brahem - 'Dance With Waves' (24/96) van The Astounding Eyes of Rita
- Food - 'Chimaera' (24/96) van Mercurial Balm
- Paolo Fresu - 'Electromagnetic' van Jazz Italiano 2008
- Eric Vloeimans - 'To Jon' van Gatecrashin'
- Loreena McKennit - 'The Mystics Dream' van Nights From the Alhambra
- Dead Can Dance - 'Yulunga' van Into The Labyrinth
- Dead Can Dance - 'Cantara' van Within the Realm of a Dying Sun
- Kristin Hersh - 'Your Ghost' van Hips and Makers
- Chromatics - 'Into the Black' van Kill for Love
- Trentemoller - 'Take me Into Your Skin' van Live in Concert EP (Roskilde)
- Eric Truffaz - 'More' van Bending New Corners
- Lynni Treekrem - 'Haugtussa' van Haugtussa
- Red House Painters - 'Medicine Bottle' van Down Colorful Hill
- Red House Painters - 'Katy Song' van Red House Painters I
- The Blue Nile - 'Let's Go out Tonight' van Hats
- Arvo Part - 'Fratres' van Tabula Rasa
- Brendan Perry - 'This Boy' van Ark
- Roxy Music - 'Avalon' van Avalon
- Philippe Herreweghe - 'Jauchzeit' van Bach-Weinachtsoratorium
- Dmitri Badiarov - Suite for solo cella No.1 in G major, BWV 1007: Prelude van Bach Cello Suites, Disc 1
- Dire Straits - 'Brothers in Arms' van Brothers in Arms
- Michael Brook - 'Ultramarine' van Cobalt Blue
- Mari Boine - Track 2 van Eallin
- David Sylvian - 'Cafe Europa' van Dead Bees on a Cake
- Kings of Convenience - '24-25' van Declaration of Dependence
- King Crimson - 'Matte Kudasai' van Discipline
- Ludovico Einaudi - 'Uno' van Divenire
- Phiul Collins - 'Another Day in Paradise' van ...But Seriously (2012 Steve Hoffman remaster)
- Nik Bartsch Ronin - '41_17' van Live en van Holon
- Ane Brun - 'Worship' van 'It All Starts With One'
- etc. etc.

LP
- Pink Floyd - 'Another Brick in the Wall pt1' van The Wall
- Julia Holter - 'Marienplatz' van Ekstasis
- Thomas Dolby - 'I Scare Myself' van The Flat Earth
- Gavin Bryars - 'Old Tower of Löbenicht, for ensemble' van After The Requiem
- Prince - 'Sign of the Times' van 'Sign of the Times'
- Pearl Jam - 'Black' van Ten

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

clockwork

leuk lijstje  ;D. Heb ze maar even in een playlist in Lumin gezet.

o ja: het is Marienbad ipv Marienplatz.  ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

garmtz

Quote from: clockwork on September 17, 2013, 11:57:42
leuk lijstje  ;D. Heb ze maar even in een playlist in Lumin gezet.

o ja: het is Marienbad ipv Marienplatz.  ;)


Krijg je als je het uit je hoofd doet... :)

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Mordante

Van die hele lijst ken ik maar 3 nummers en de meeste artiesten zeggen mij niks.

garmtz


Mordante


sultankat

Quote from: garmtz on September 17, 2013, 10:49:18


Streaming
- Anouar Brahem - 'Dance With Waves' (24/96) van The Astounding Eyes of Rita

Verpletterend mooie cd! Zowel muzikaal als opnametechnisch.

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

NeoPhix

Mijn vader en ik vonden dit ver-uit de best klinkende luisterruimte. Mooi werk!
Dat lijstje met muziek moet ik maar eens afgaan, zat inderdaad een hoop moois tussen. En nog bedankt voor het draaien van Daft Punk  ;)

RonK.

Bedankt voor je duidelijke uitleg Garmt ...

De tweeters op de juiste hoogte, afstand en axis is redelijk belangrijk lijkt me dus.


Ik vond buiten deze twee zaken het geluid toch wel erg mooi en vloeiend misschien wel het mooiste in deze voor mij realistische klasse  8) .. [ even vloeken in de kerk, Rik Stoet met zijn "home made" platenspeler en twee Kudos monitoren vond ik ook erg mooi ]


Buiten het indrukwekkende lijstje heb ik ook Pearl Jam gehoort .

MarkD

Misschien waren we er dan tegelijkertijd. Garmt heeft op verzoek van een kameraad Black op LP gedraaid. Hetzelfde nummer hadden we even daarvoor zeer beroerd weergegeven horen worden door Daudio, maar nu konden we horen hoe het ook kan! Resultaat: hij wil direct een Linn LP12 kopen en op termijn wellicht Harbeths... :D
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Katrien

Garmtz en Bjorn,

Het was absoluut fijn vertoeven in jullie ruimtes. Mooie muziek, goed geluid en sfeervol!

Guido

garmtz

Dank allen voor de mooie commentaren... Hartverwarmend... Zal Ten er ook even bijzetten, heb die ook meerdere keren gedraaid namelijk... ;)