X-Fi 2013: Harbeth presentatie in kamer 46

Started by bmateijsen, August 8, 2013, 14:14:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Harbeth op X-FI 2013 show
Harbeth bestaat sinds 1977 en is beroemd door zijn nog steeds veelvuldig door de BBC gebruikte monitoren. Met hun zeer natuurlijke, warme klank zijn de Harbeth speakers echter ook voor vele consumenten een eindpunt na een soms lange zoektocht.

Als nieuwe importeur van het merk Harbeth, presenteren wij op de X-Fi de meest geprezen monitor van het afgelopen jaar: de Harbeth M30.1. Paul Seydor van The Absolute Sound noemde de M30.1 "het beste compacte tweeweg speaker-systeem dat ik ooit heb gehoord, ongeacht type, prijs of complexiteit". Wij hoeven u uiteraard niet te vertellen dat uw showbezoek zonder een luistersessie met deze monitoren niet compleet is! Naast de M30.1 zullen wij uiteraard ook alle andere modellen in levende lijve tonen. En om de muzikaliteit van de Harbeth speakers te onderstrepen, zullen wij tijdens de show voornamelijk vinyl draaien op een Linn Sondek LP12.

Waar we de Harbeth's mee gaan aansturen, laten we bewust nog even in het midden, maar neem sowieso je mooiste platen mee en kom lekker genieten in onze luisterruimte!

Harbeth zal in kamer 46 door Beter Beeld & Geluid op de X-FI 2013 show gepresenteerd worden. Zij nodigen iedereen uit om vooral zelf ook muziek op LP mee te nemen!

Beter Beeld & Geluid
Looierij 11
4762 AM Zevenbergen
www.harbeth.nl
[email protected]


MarkD

Ik kom waarschijnlijk de 15de even controleren of jullie wel een beetje recht doen aan de kwaliteiten van de M30.1! ;)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Pjotr27

Leuk, ik hoop ook wel even langs te komen ( zondagmiddag)...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

bmateijsen


RonK.

Op naar kamer 46 ,..... ik wil ze echt wel een keer horen  8)


ChrisV

Heb wel een idee waar de boel mee aangestuurd wordt. Leuk, zo'n volledig Britse set! ;)

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

gast2018

Ik hoop dat het een Linn aansturing gaat worden. Zou graag de combie eens horen. Ik denk dat ik zaterdag van de party ben.

bmateijsen

Quote from: Jumping Jack on August 29, 2013, 20:23:19
Supernait 2  :headbanging:

Die ga je zeker bij ons horen, maar komt in de Wilson Benesch kamer te staan, zie het andere persbericht ;)

RonK.


ChrisV

Ik denk eerder aan een ander, nog niet genoemd Brits merk. Prachtige match met Harbeth...

bmateijsen

Quote from: RonK. on August 29, 2013, 21:44:00
Komen er ook nog Revel's naar Veldhoven

Volgens mij staat de importeur van Revel (Audiac) niet op de X-FI show. Wij hebben overigens best een flink assortiment Revel staan in Hilversum, dus kom daar eens langs ;D!

MarkD

Was dus een volledige Linn-aansturing, bestaande uit Akurate DSM en eindversterking waarvan het type mij ontschoten is.  Vooral met de Linn LP12 als bron vond ik het erg mooi klinken.  :music: Wel een behoorlijke boost in het laag door de ruimte, waardoor het wat warm/wollig overkwam, maar daar kon ik goed doorheen luisteren. Met welke bekabeling was de set eigenlijk aangesloten?

Hulde voor het draaien van "normale muziek" in plaats van audiofiel getingel-tangel!
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

bmateijsen

Quote from: MarkD on September 16, 2013, 14:47:34
Was dus een volledige Linn-aansturing, bestaande uit Akurate DSM en eindversterking waarvan het type mij ontschoten is. 

Akurate 2200 balanced.

QuoteVooral met de Linn LP12 als bron vond ik het erg mooi klinken.  :music: Wel een behoorlijke boost in het laag door de ruimte, waardoor het wat warm/wollig overkwam, maar daar kon ik goed doorheen luisteren. Met welke bekabeling was de set eigenlijk aangesloten?

De helft van een Linn K400 (K200 ;) ) De boost in het laag was door de zwevende vloer.

QuoteHulde voor het draaien van "normale muziek" in plaats van audiofiel getingel-tangel!

Thanks!

Groet,

Bjorn

Madhouse

Ik was ook wel onder de indruk van deze speakers en tevens van de Naim Supernait 2 in de andere kamer. Is die combi ook te beluisteren in Hilversum?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

bmateijsen

Quote from: Madhouse on September 16, 2013, 14:52:05
Ik was ook wel onder de indruk van deze speakers en tevens van de Naim Supernait 2 in de andere kamer. Is die combi ook te beluisteren in Hilversum?

Absoluut!

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

MarkD

Quote from: bmateijsen on September 16, 2013, 14:49:35
De helft van een Linn K400 (K200 ;) ) De boost in het laag was door de zwevende vloer.

Bescheiden kabel! Bewust?
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Etiennevh

De Harbeths hebben mij zeer verrast gisteren, complimenten zoals hierboven ook gezegd voor het draaien van vooral "normale" muziek i.p.v. Audioot getangel waar geen hond in het dagelijks leven naar luistert.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

garmtz


Quote from: MarkD on September 16, 2013, 15:18:30
Bescheiden kabel! Bewust?

Zeker bewust! Volledige Linn-bekabeling klinkt gewoon het meest muzikaal.

MarkD

Muzikaal was het zeker! Wat mij betreft de muzikaalste set op de X-fi, maar ik ben niet onbevooroordeeld... ;)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

quattronl

Ik had Harbeth nog nooit gehoord maar was meer dan aangenaam verrast!
Ze kwamen het dichst bij mijn Totem-sound en dat hoor ik niet vaak bij speakers.
Muziek klonk ook heerlijk.
Complimenten.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW


Kerkhoffd

Leuke complimenten voor jullie demo's zijn op hifi.nl te lezen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio