Mijn audioset

Started by Rowdy, August 8, 2013, 14:00:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pathos

Merk je nou waarneembaar verschil in de audio weergave?
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Rowdy

Heb bij meerdere forumleden een aparte groep gemaakt en kreeg steeds positieve reacties dat het beter was. Gisteren heb ik de nieuwe meterkast gemonteerd met een aparte groep voor de audio. Verder heb ik de groep van keuken, bijkeuken, schuur en wasmachine / droger gesplitst in 4 groepen.
Gisteravond heb ik geluisterd met de hoofdtelefoon op, omdat mijn dochter huiswerk moest maken. Heb de CD Songbird van Eva Cassidy opgezet, deze CD zet ik altijd op als ik iets nieuws heb, het eerste wat me opviel was rust in de muziek. Later wil ik de bijgeleverde zekering en staaf vervangen door 2 zekeringen, óf van hetzelfde merk óf twee verschillende merken.

Pathos

Vraag me dan af of het eigenlijk altijd wel een verbetering is. Dat het niet ineens je "klanksignatuur" van je set veranderd? Je geeft immers wel geld uit aan een "upgrade" die je van te voren niet kan testen. Vandaar mijn twijfel om het te laten doen.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Rowdy

#128
De kabel voor de audiogroep is 3 x 4 mm2 YMvK van Draka à 3,67 euro per meter. De bestaande D-patronen zekeringen is vervangen door een Siemens zekeringenhouder met de bijgeleverde zekering en staaf. Het heeft me nog geen 80 euro gekost. De Siemens zekeringhouder is tweedehands. Het scheelt wel dat ik dit soort dingen zelf kan doen.

Het klanksignatuur is hetzelfde als voorheen.

Rowdy

Heb vandaag de SBooster BOTW AC 16V voeding besteld. De Pro-Ject SpeedBox wordt te heet bij het gebruik van de zelfbouw voeding. Onbelast gaf de zelfbouw voeding al een spanning af van 19 vac, bij een primaire spanning van 226 vac. De benodigde ingangsspanning voor de SpeedBox is 16 vac.

Spijkie

Hallo Rowdy, ik heb exact dezelfde Siemens zekering houder. Aan welke zekering en staafje zit jij te denken als vervanging?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Rowdy

#131
Op dit moment ben ik me nog aan het oriënteren. Het kan een Hifi Tuning Supréme 3 worden, maar ik ga me ook nog inlezen over andere merken. Het kan ook zijn dat ik 2 verschillende merken neem.

Spijkie

Hier hetzelfde wat, ook aan t oriënteren.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Rowdy

De enige merken zekeringen met de afmetingen 10 x 38 mm, die binnen mijn budget vallen, zijn:
- Hifi Tuning Supréme 3 Copper Fuse 
- Quantum Science Audio Blue

Wie kan mij de verschillende klank eigenschappen van deze merken vertellen?

CZ79

Quote from: Rowdy on June  3, 2023, 12:05:33De enige merken zekeringen met de afmetingen 10 x 38 mm, die binnen mijn budget vallen, zijn:
- Hifi Tuning Supréme 3 Copper Fuse
- Quantum Science Audio Blue

Wie kan mij de verschillende klank eigenschappen van deze merken vertellen?

AHP en de Groef audio zijn er ook nog, ik heb nog wel iets liggen denk ik (kun je testen)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rowdy


Rowdy

#136
Vandaag heb ik de SBooster BOTW AC 16 V voeding binnengekregen. Hij is nog niet aangesloten, zal één deze dagen gebeuren.

Pinda13

#137
Quote from: Rowdy on June  3, 2023, 12:05:33De enige merken zekeringen met de afmetingen 10 x 38 mm, die binnen mijn budget vallen, zijn:
- Hifi Tuning Supréme 3 Copper Fuse
- Quantum Science Audio Blue

Wie kan mij de verschillende klank eigenschappen van deze merken vertellen?
De bekende ferraz en mersen zekering. Zijn erg goed, kosten een x 30 euro voor 10 stuks. Wel wat moeilijk te vinden, maar farnell heeft nog wat (week geleden binnen gekregen). Het gaat om de X216151 FR10AM50V20 type.

Edit: andere duurdere merken pakken deze zekering weleens en maken er dan iets audiofiels van. Geen idee of het beter er van wordt. Ik weet wel dat deze al prima klinken. Ik dacht zelfs verzilverde contacten. Verder heb ik een busschman zekering houder, 1 slot aangezien ik weinig ruimte in mijn meterkast heb. Typenr weet ik zo niet meer helaas. Maar werd ook door peacock audio verkocht en door een tovenaar in oosten van het land. :P
" no loss of fine detail "

Rowdy

Heb deze week de zekering in de meterkast omgedraaid om te kijken of er verandering was. Verandering was er zeker in negatieve zin. Het geluidsbeeld werd naar achteren geduwd. Luisteren via de hoofdtelefoon hoor je geen verschil.

De SBooster BOTW AC 16 V heb ik uitgepakt en aangesloten. Het is wel een bakbeest, zo groot. Heb 2 opmerkingen over de SBooster:
- Had liever gezien dat de kabels aan de achterkant zaten en de schakelaar aan de voorkant.
- De uitgangskabel had wat langer mogen zijn.

Laan

Loopt de stroom doorgaans van onder naar boven in zo'n groepenkast of andersom?
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Rowdy

Van onder naar boven. Je gaat de fase (bruine draad) in en komt via de nul (blauwe draad) weer terug.

Laan

Quote from: Rowdy on June 10, 2023, 10:30:37Van onder naar boven. Je gaat de fase (bruine draad) in en komt via de nul (blauwe draad) weer terug.

Dank! Ervan uitgaande dat de ideale stroomrichting van de zekering gelijk is aan het opschrift begint de tekst dan ook onderaan. Een van de twee zekeringen zat bij mij dan verkeerd om. Ben benieuwd of dat scheelt in de klank.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Hannibal_

Quote from: Rowdy on June 10, 2023, 07:26:09De SBooster BOTW AC 16 V heb ik uitgepakt en aangesloten. Het is wel een bakbeest, zo groot. Heb 2 opmerkingen over de SBooster:
- Had liever gezien dat de kabels aan de achterkant zaten en de schakelaar aan de voorkant.
- De uitgangskabel had wat langer mogen zijn.

Ik heb denk ik gemist waar de sbooster voor was...
Waar heb je die op gezet?

Hoor je ook verbetering?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Rowdy

#143
De Pro-Ject SpeedBox wordt te heet bij het gebruik van de zelfbouw voeding. Onbelast gaf de zelfbouw voeding al een spanning af van 19 vac, bij een primaire spanning van 226 vac. De benodigde ingangsspanning voor de SpeedBox is 16 vac. Daarom heb ik de SBooster BOTW AC 16 V besteld.
Doordat de uitgangskabel kort is, kon ik hem niet op de vloer zetten, zoals bij mijn zelfbouw voeding. Heb op de Ikea Kallax meubel wat moeten schuiven, zodat het daar op past.
Heb hem nog niet geprobeerd.

Hannibal_

Aha...
Verstandig om te doen dan inderdaad.
Meer spanning aanbieden dan gespecificeerd is niet altijd goed.

Kun je die uitgangskabel vervangen eventueel, of zit die vast aan de unit? Anyway, het heeft een plaats gevonden, n'est pas?

Nog niet geprobeerd? Hoe kan dat dan?  ;)  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Rowdy

Het is te warm om LP's te draaien.

Hannibal_

Quote from: Rowdy on June 11, 2023, 07:04:51Het is te warm om LP's te draaien.

Ja, snap ik... is behoorlijk warm inderdaad

(Puf)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

In deze warmte kan je kromme platen wel mooi recht maken.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Met dit weer heb ik altijd klamme handen. Vind het dan niet fijn om LP's aan te pakken.

Rowdy

Zo ziet de nieuwe opstelling uit: