2D naar 3D converter van König CMP-2DTO3DCONV?????

Started by meijelsat, August 8, 2013, 12:07:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

meijelsat

Hallo

Mijn 4 jaar  oude  tv Philips 32PFL9604H  met
5 HDMI aansluiting, full HD en geen 3D.

Kan mijn tv met speciale kastje voor 2D
naar 3D converter van König
CMP-2DTO3DCONV of zal ik nieuwe tv kopen van Philips?

LittleNinja

2D naar 3D converteren geeft veelal niet de gewenste effecten. Het is heel kunstmatig en veelal vol met fouten. Daarnaast heb ik niet altijd even veel vertrouwen in de producten van Konig. Het is toch redelijk budget spul en er zijn vaak allerlei kleine tot grotere klachten over.

Verder kun je er een 3D signaal van maken, maar daar weet de TV weinig mee te doen. Je zal dus naar mijn mening moeten kiezen voor een 3D TV.

Vraag jezelf echter ook af of 3D nu echt leidend moet zijn voor de keuze. Wij hebben 3D via de projector, maar kijken het eigenlijk bijzonder weinig. Er is niet gek veel content die ons aanspreekt en vanaf TV is er ook een zeer gering en weinig groeiend aanbod.

Ik zou het zien als een extraatje, maar niet als belangrijkste item op de wishlist.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hdnoob

Die Konig doet precies tegenovergesteld van wat je wilt. Die Konig maakt van 2D een 3D conversie maar dan heb je al wel een 3D scherm nodig.

Er zijn kastjes die 3D content op een 2D scherm kunnen laten werken mbv active shutterglasses. De VIP Theatre en Fury3D bijvoorbeeld.

OP ik denk dat je die zoekt als je je oude TV wilt blijven houden.

Midcall

Quote from: meijelsat on August  8, 2013, 12:07:26
CMP-2DTO3DCONV of zal ik nieuwe tv kopen van Philips?
Kastje heb je niks aan zonder 3D tv, dus die zou ik in jouw geval zeker niet kopen. Overigens ook geen Philips tv, maargoed, dat dis weer een ander onderwerp.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

LittleNinja

Grappig eigenlijk... TS stelt de vraag en is daarna eigenlijk niet meer online geweest. :-X
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"