OLED nieuws

Started by 8mile, August 4, 2013, 15:52:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paaj

#50
Quote from: jasjenl on September  8, 2013, 17:09:27
Plat komt er ook aan:
http://tweakers.net/reviews/3203/lg-55ea8800-platte-oled-tv-in-schilderij-lijst.html

55EA8809 hebben we sinds een paar dagen in de Mediamarkt Utrecht hangen... indrukwekkend hoor! Beeld dan, geluid is beroerd. Gelukkig lijkt het er op dat je het scherm ook zonder speakerlijst kunt ophangen.

Nu nog wachten op een ~40" modelletje en dan weet ik wat er over een jaar of twee/drie hier in de kamer staat.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Ronin79

#51
Toen ik hem een paar weken geleden online voorbij zag komen (tijdens een beurs) .. schrok ik wel van die lijsten.
Gelukkig zijn de speakers verbonden met een Toslink kabeltje, wat je makkelijk kan loskoppelen, en de TV
inderdaad zonder lijst kan ophangen. Die lijsten vind ik persoonlijk erg lelijk ... de TV ziet er echter goed uit.
Nu nog een review, om te kijken of deze LG beter is als de Samsung OLED, die pas getest is.
Iets wat eigenlijk wel zou moeten, zeker qua kleuren (ivm dat beide merken een andere manier gebruiken om de kleuren weer te geven.
Die van LG zou in theorie mooiere en betere kleuren moeten geven als de Samsung).

Het enige wat nog naar beneden kan is de prijs ...€ 9.000 a € 9.450 is natuurlijk niet mis.

paaj

Zonder speakerlijst is het qua vormgeving weinig bijzonders, maar wel super strak en plat. Beeld daarentegen... :p
Mooi dat de demo die erop draait duidelijk gefocust is op het contrast, niets geen mooie stranden, wolkenluchten of bakken fruit. Dat durven ze met standaard LED niet :)

Prijs mag nog wel wat zakken, al hangt hij 'al' voor 8000 en dat is natuurlijk slechts wat op de kaart staat.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Syphon

Even volgen dit, de OLED zie je meer en meer, leuk om te horen.

MOHTFAN

Ik zag hem gisteravond in rotterdam. Wow, dat is pas een beeld, weg led, weg plasma. Ik wil niets anders meer. Als ik het geld had had ik het gekocht. Zag ook de samsung. Dat is pas lelijk. Maar beide geven wel een mooi beeld, alhoewel de LG beter leek, maar de LG werd in een licht verduisterd kamer getoond en de samsung in de algemene ruimte.

De Sony XEL... die ik jaren geleden heb gezien was echt bagger, maar deze 2 geven een beeld van de toekomst, de kleur, het contrast wow, geen tv heeft mij deze gevoelens gegeven zoals deze oleds.

Kwa design is de LG  helemaal niet lelijk en het geluid was redelijk voor een tv (bv de 4k sony geeft wel een mooier geluid (in de winkel)), maar misschien een keuze van lijst zou niet gek zijn (misschien is dat wel zo?) Kan zeker hier en daar ook goed zijn voor WAF. Nu nog 65", 4k en hooguit 3.2k euro

Tenzij je nu echt een tv nodig hebt zou ik geen kopen totdat de OLED's er voor een normale prijs zijn, uitgaande van hooguit 2 jaar
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

destroyer2usa

Vandaag uitgebreid getest en bekeken de samsung gebogen Oled TV bij mijn plaatselijke Expert dealer waar ik normaliter elk jaar een nieuwe tv koop. ;D

In 1080 inderdaad een prachtig plaatje, alleen bij beweging viel hij door de mand...ging toch schokkerig en last van trillende detail lijntjes tevens regelamtig bij dat beeldmateriaal van die samsung mediabox die was aangesloten last van beeldruis.

Met 720P en 1080I content vond ik het beeld ronduit zwak en veel minder als mijn huidige full led Philips 46pfl9707.

Vervolgens hebben ze voor mij uitgepakt en opgehangen de nieuwe Philips 65pfl9708 UHD TV. Die kost pakweg de helft minder als de Samsung en was met beweging inderdaad veruit superieur aan de Samsung Oled TV.

Ook die had last van beeldruis en was dus veel te groot!

65 inch is dus echt veel te groot...er onder hing een 46 inch en dat lijkt dan net een kinderkamer tv'tje...

Voor mij de bevestiging dat ik in ieder geval nog 1 jaar wacht zodat we 1 jaar verder zijn in de Oled ontwikkeling, mede gelet op de in brand en snelle slijtageverhalen en heb bekeken dat ik definitief niet groter wil als 55 inch..dat is de maat van de Samsung en dat gaat net ...

alhoewel ik van slijtage persoonlijk met mijn elk jaar een nieuwe tv-aankoop gedrag weinig last van zal hebben... 8)

Ronin79

#56
Thx voor de info  ;)

Daarom wachtte ik ook met een nieuwe TV kopen (al had ik mijn geld het afgelopen jaar
veelal aan rekeningen uit gegeven). OLED en UHD zijn net pas op de markt, en aangezien die TV's
behoorlijk duur zijn .. zal ik toch nog een jaartje moeten sparen (al had ik nog wel een klein beetje
spaargeld overgehouden).

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een 55 inch model. UHD lijkt het te gaan worden Samsung, Panasonic, Sony ??) ,
mits OLED beter (in verband met inbrandingen etc), en een stuk goedkoper word (al zal dat wishful thinking zijn)
Maar geen gebogen OLED, dat vind ik totaal geen enkele meerwaarde hebben.
Ik heb wat testen gelezen, wat het voordeel van een gebogen variant kan wezen ..... laat ik het zo zeggen;
minimaal, tot verwaarloosbaar. Ten tweede; waar moet je zoiets neerzetten als je normaal
je schermen aan de muur hebt hangen. Op een kastje .... maar dan moet die net breed genoeg
wezen om een scherm op te zetten van 140 cm aan scherm oppervlakte.
Thuis heb ik een Spectral Brick (met Grijs glas) staan, waar ik mijn audio spulletjes in heb staan.
Stel dat ik daar een 150 cm of grotere variant van moet kopen ... dan kun je de TV aanschaf wel met
een jaar uitstellen, die zijn namelijk niet goedkoop (Mijn meubel was al zeker € 1800, al
kreeg ik wel korting ivm met een inruil van een custom gemaakte Spectral glazen meubel. Mijn broertje heeft
een groter model met Wit glas, en een paar cm groter, is een paar honderd duurder). Dus een TV ophangen
is de beste optie. LG heeft een 55 inch OLED waar dat bij kan.

Wat ik al zei ... UHD zal waarschijnlijk de keuze gaan worden, omdat deze schermen helemaal niet zo heel veel
duurder zijn als een high-end LED of Plasma. Misschien dat ik na Juli volgend jaar al rustig kan gaan kijken, ten minste
als ik niet weer zoveel (onverwachte) rekeningen krijg, en anders word het wat later ;)

Spice

Review: Samsung curved oled: contrastkampioen.


Conclusie :
De curved oled van Samsung is prachtig afgewerkt en heeft een uniek design. We hadden liever gezien dat het scherm plat was, maar omdat de kromming redelijk subtiel is gehouden, heb je er niet al te veel last van. Het bijzondere ontwerp heeft als belangrijkste nadeel dat de tv niet aan de muur te bevestigen is.

Wat beeldkwaliteit betreft worden de verwachtingen volledig waargemaakt

De interface en de apps werken dankzij de quadcore-soc soepel en de losse break-out-box met aansluitingen vinden we een handige vinding. Bovendien is het een geruststellend idee dat de hardware in de toekomst opgewaardeerd kan worden, al is er nog steeds onzekerheid over de kosten van een dergelijke upgrade. Er is een aantal interessante apps beschikbaar, maar over het geheel genomen is het app-aanbod erg karig in vergelijking met de app-winkels die we van telefoons en tablets kennen.

De mogelijkheid om twee verschillende beelden tegelijk te bekijken, werkt verrassend goed. Wij vinden het vooral leuk voor multiplayer-games, die je zelfs in 3d tegen elkaar kunt spelen. Het lijkt ons niet heel goed voor de relatie om naast elkaar op de bank naar verschillende televisieprogramma's te kijken, maar we vinden het geweldig dat het kan.

Samsungs curved oled is de eerste oled-televisie die we reviewen en moest dus hooggespannen verwachtingen waarmaken. Op het gebied van beeldkwaliteit worden de verwachtingen volledig waargemaakt. Het contrast is fenomenaal en de kleuren zijn schitterend, al moet de tv wel eerst uitgebreid gekalibreerd worden om het onderste uit de kan te halen. De prijs is natuurlijk hoog, maar daarvoor biedt de tv wel de beste beeldkwaliteit die je kunt kopen. Bovendien kun je gelijk beginnen met genieten van het mooie beeld en hoef je niet, zoals bij uhd-tv's het geval is, te wachten tot er content voor beschikbaar is.


Bron: Tweakers.net
http://tweakers.net/reviews/3264/samsung-curved-oled-contrastkampioen.html

vik

Ik heb de review gelezen. Dat ziet er erg goed uit.



Quote from: Spice on October 21, 2013, 10:02:11
Review: Samsung curved oled: contrastkampioen.


Conclusie :
De curved oled van Samsung is prachtig afgewerkt en heeft een uniek design. We hadden liever gezien dat het scherm plat was, maar omdat de kromming redelijk subtiel is gehouden, heb je er niet al te veel last van. Het bijzondere ontwerp heeft als belangrijkste nadeel dat de tv niet aan de muur te bevestigen is.

Wat beeldkwaliteit betreft worden de verwachtingen volledig waargemaakt

De interface en de apps werken dankzij de quadcore-soc soepel en de losse break-out-box met aansluitingen vinden we een handige vinding. Bovendien is het een geruststellend idee dat de hardware in de toekomst opgewaardeerd kan worden, al is er nog steeds onzekerheid over de kosten van een dergelijke upgrade. Er is een aantal interessante apps beschikbaar, maar over het geheel genomen is het app-aanbod erg karig in vergelijking met de app-winkels die we van telefoons en tablets kennen.

De mogelijkheid om twee verschillende beelden tegelijk te bekijken, werkt verrassend goed. Wij vinden het vooral leuk voor multiplayer-games, die je zelfs in 3d tegen elkaar kunt spelen. Het lijkt ons niet heel goed voor de relatie om naast elkaar op de bank naar verschillende televisieprogramma's te kijken, maar we vinden het geweldig dat het kan.

Samsungs curved oled is de eerste oled-televisie die we reviewen en moest dus hooggespannen verwachtingen waarmaken. Op het gebied van beeldkwaliteit worden de verwachtingen volledig waargemaakt. Het contrast is fenomenaal en de kleuren zijn schitterend, al moet de tv wel eerst uitgebreid gekalibreerd worden om het onderste uit de kan te halen. De prijs is natuurlijk hoog, maar daarvoor biedt de tv wel de beste beeldkwaliteit die je kunt kopen. Bovendien kun je gelijk beginnen met genieten van het mooie beeld en hoef je niet, zoals bij uhd-tv's het geval is, te wachten tot er content voor beschikbaar is.


Bron: Tweakers.net
http://tweakers.net/reviews/3264/samsung-curved-oled-contrastkampioen.html
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Ronin79

#59
Toch staat er nog een review in een Duitse Magazine, en die geeft een 77 uit 100.
Ik heb ook wat andere reviews gelezen, en een forum member ervaring (in de winkel een UHD vergeleken
met een OLED, en daar komt iets anders uit dan je zou verwachten, (dat valt denk ik wel uit te leggen)
maar dat heb ik in een andere topic al vermeld. Qua contrast en Zwart-waarde is OLED veelbelovend,
andere zaken kunnen nog verbetert worden. Op dat gebied is UHD beter.

vik

Quote from: SillentWolf on October 25, 2013, 18:43:56
Toch staat er nog een review in een Duitse Magazine, en die geeft een 77 uit 100.
Ik heb ook wat andere reviews gelezen, en een forum member ervaring.
Maar dat heb ik in een andere topic al vermeld. Qua contrast en zwart-waarde is OLED veelbelovend,
andere zaken kunnen nog verbetert worden.


Wat kan er verbeterd worden dan ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Ronin79

#61
oa. het inbranden, de verversingssnelheid, omdat er karteljes dan wel
artefacten in beeld komen. UHD is daar veel beter en sneller in.
Ik denk dat dat probleem is opgelost, als men 4K OLED gaat gebruiken.
UHD is namelijk niet alleen een hogere contrast.

vik

Quote from: SillentWolf on October 25, 2013, 18:48:56
oa. het inbranden, de verversingssnelheid, omdat er karteljes dan wel
artefacten in beeld komen. UHD is daar veel beter en sneller in.
Ik denk dat dat probleem is opgelost, als men 4K OLED gaat gebruiken.
UHD is namelijk niet alleen een hogere contrast.

Ok.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Rob_Dingen

Quote from: SillentWolf on October 25, 2013, 18:48:56
oa. het inbranden, de verversingssnelheid, omdat er karteljes dan wel
artefacten in beeld komen. UHD is daar veel beter en sneller in.
Ik denk dat dat probleem is opgelost, als men 4K OLED gaat gebruiken.
UHD is namelijk niet alleen een hogere contrast.
Met uitzondering van het inbranden heeft de rest helemaal niets met OLED te maken.
Ook is met UHD het OLED probleem niet opgelost dat heeft ook niets met het probleem wat jij omschrijft te maken.
Ook heeft UHD helemaal niets te maken met hoog contrast.

Rob

Ronin79

#64
Jawel, dat heeft het wel.

De OLED is naast een UHD gezet, en de OLED had duidelijk meer problemen met
beeld dan de UHD. Ik zal letterlijk citeren wat er door de desbetreffende member gezegd is:

In 1080 inderdaad een prachtig plaatje, alleen bij beweging viel hij door de mand...ging toch schokkerig en last van trillende
detail lijntjes tevens regelmatig bij dat beeldmateriaal van die samsung mediabox die was aangesloten last van beeldruis.

Met 720P en 1080I content vond ik het beeld ronduit zwak en veel minder als mijn huidige full led Philips 46pfl9707.

Vervolgens hebben ze voor mij uitgepakt en opgehangen de nieuwe Philips 65pfl9708 UHD TV.
Die kost pakweg de helft minder als de Samsung en was met beweging inderdaad veruit superieur aan de Samsung Oled TV.


Dus ... zoals je ziet heb ik het toch bij het goede eind.

Ik denk dan ook dat dit euvel in ieder geval is opgelost bij een 4K OLED.
Wellicht kan het ook zonder, maar dan zou ik maar eens in de instellingen kijken, en daarbij
de techniek staat nog in de kinderschoenen.

UHD heeft oa. alles te maken met een hogere resolutie. Ik zei contrast, maar bedoelde natuurlijk resolutie.
Al zal het contrast ook wat hoger liggen als normaal. Niet alleen dat, maar feitelijk zouden ook de kleuren, en de
verversingssnelheid beter moeten zijn bij een UHD, dan bij een normale LCD. Zeker 3D zou hier profijt van moeten hebben
(voor de mensen die het uberhaubt kijken).


jasjenl

Sorry maar wat hierboven gezegd wordt klopt echt totaal niet, Rob_Dingen heeft wel gelijk. UHD is sowieso geen techniek zoals OLED dat wel is, UHD is een specificatie van een scherm en dat kan in principe met elke techniek gerealiseerd worden, hetzij Led/lcd, plasma of OLED. UHD vergelijken met OLED alsof het tegenhangers van elkaar zijn slaat nergens op. Zeggen dat trillende beelden die iemand bij een oled tv heeft waargenomen met UHD opgelost zullen zijn is ook een compleet onjuiste manier van conclusies trekken op basis van bovenstaande quote. Andere gewone HD tv's hebben immers ook geen last van dat soort verschijnselen, waarom zou je dan bij oled ineens UHD nodig gaan hebben om dat soort issues, die ik eerder als kinderziektes van de techniek zie, opgelost te krijgen? Je trekt hier volkomen uit zijn verband getrokken conclusies.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

frankly

OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Ronin79

#67
Ik denk dat er niet helemaal begrepen word, wat ik bedoel.
Althans dat blijkt uit jouw verhaaltje.

UHD en OLED lijken niet op elkaar ..... denk je dat ik dat niet weet ?
Al je nou eens (stel) al mijn andere posts van de laatste maanden had bekenen, waar ik het over OLED
en UHD heb, en dat zijn er heel veel. Dan zou je kunnen concluderen dat ik verschillen cq. eigenschappen, dan wel
de verschillende technieken, (als je het zo willen noemen) ... ken.
Niet alleen dat; maar ook van Plasma, LED, QLED en vele soorten panelen wat onder andere in TV's en in
computer schermen word gebruikt.

Daarnaast; als jij goed had gelezen wat ik schreef .... heb ik niet gezegd dat de fouten bij een OLED
'alleen' opgelost kunnen worden met de UHD. Daar gaat het helemaal niet om. Ik heb gezegd; dat
het zo kan wezen dat de bewegingssnelheid, eventueel opgelost kan worden met de UHD, of  laat
ik het anders zeggen; afgezien van de hogere resolutie heeft UHD 4K een framerate van 120 frames
per seconde, of kan het ondersteunen (Rec. 2020) wat wel eens een positief effect kan hebben
op de OLED, die moeite had met het beeld. Wat ik ook aangaf; is dat de techniek nog in de kinderschoenen staan.
Dan zou je kunnen aannemen dat er wellicht kinderziektes inzitten, die er uit gehaald moeten worden.
Echter het feit blijft gewoon staat; .. de UHD (in dit geval een Philips) had een vloeiender beeld,
dan de opgestelde OLED. Of was jij toevallig ook in die winkel aanwezig ??

Waarom slaat het trouwens nergens op als je UHD met OLED gaat vergelijken ?
Waarom slaat het dan bijvoorbeeld wel ergens op als je Plasma met LED gaat vergelijken ?
Ze worden alle 4 verkocht, dus kun en mag je ze ook alle 4 vergelijken. Trouwens; dat bepaal
ik, of ieder ander ... altijd nog zelf wel.


jaco

Laten ze in een winkel dan een UHD TV zien met een bron die 4K en 120 fps is ? Of doet die ook gewoon upscalen van 1080p ?
Dan kijk je naar de chip van de TV en niet naar het beeldscherm :)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Ronin79

#69
Dat weet ik helaas niet. dat zul je aan de Desbetreffende member moeten vragen, waar ik de citaat van gequote heb.
Als het goed is, zal dat in dit topic staan.

Als men een UHD in de winkel presenteert, zou je denken dat ze 4K materiaal gebruiken.
Het zou natuurlijk echter ook zo kunnen zijn, dat ze zowel op de UHD als OLED het zelfde materiaal hadden draaien.
Maar dat is speculeren.

Afgezien van kinderziekten of wat ik eerder benoemde .... vind ik het toch wat vreemd dat men een OLED in de winkel hangt,
die schijnbaar moeite heeft met de bron, dan wel het beeld weergeven zelf. Ik heb wel verschillende uitslagen van testen gezien wat
betreft die OLED (zal de Samsung wezen), en in het algemeen zijn ze reuze enthousiast.
Echter de Duitsers, gaven een 77 van de 100, en Video Vision een 88 van de 100. Als de OLED inderdaad zo verschrikkelijk goed moet zijn,
wat ik qua kleuren. Zwart-waardes etc wel kan geloven ... waarom dan maar die 77, of 88, en niet hoger zoals bij een Z60 of F8000 ?
Misschien wel omdat het de eerste in zijn soort is, die in de winkels verschijnt. Als je die al een 10 heeft, wat geef je een die beter is (LG ??)
Andere reviews schijnen een hoger cijfer te geven. Al is het verdict van een review veelal een mening.
(afgezien van allerlei testen en benchmarks wat je er op los kan laten. Al word daar ook enorm mee gesjoemeld, om een bepaald
soort hardware / software beter uit de testen te laten komen, dat dat het daadwerkelijk het geval is.
Echter vertrouw ik wel bepaalde gerespecteerde hardware sites of magazines, als hun met testen / benchmarks verschijnen.
Veelal raadpleeg ik die als eerste als ik perse een review wil lezen (PC, Video, etc), daarna pas user reviews etc.

Hoe dan ook ... hier is het verdict van Video Vision (75% originele grootte)
Het gaat om de gebogen Samsung OLED.








Duffel

#70
Quote from: SillentWolf on October 26, 2013, 00:22:55

Daarnaast; als jij goed had gelezen wat ik schreef .... heb ik niet gezegd dat de fouten bij een OLED
'alleen' opgelost kunnen worden met de UHD. Daar gaat het helemaal niet om. Ik heb gezegd; dat
het zo kan wezen dat de bewegingssnelheid, eventueel opgelost kan worden met de UHD, of  laat
ik het anders zeggen; afgezien van de hogere resolutie heeft UHD 4K een framerate van 120 frames
per seconde, of kan het ondersteunen (Rec. 2020) wat wel eens een positief effect kan hebben
op de OLED, die moeite had met het beeld. Wat ik ook aangaf; is dat de techniek nog in de kinderschoenen staan.
Dan zou je kunnen aannemen dat er wellicht kinderziektes inzitten, die er uit gehaald moeten worden.
Echter het feit blijft gewoon staat; .. de UHD (in dit geval een Philips) had een vloeiender beeld,
dan de opgestelde OLED. Of was jij toevallig ook in die winkel aanwezig ??

Waarom slaat het trouwens nergens op als je UHD met OLED gaat vergelijken ?
Waarom slaat het dan bijvoorbeeld wel ergens op als je Plasma met LED gaat vergelijken ?
Ze worden alle 4 verkocht, dus kun en mag je ze ook alle 4 vergelijken. Trouwens; dat bepaal
ik, of ieder ander ... altijd nog zelf wel.

Je denkt er heel wat verstand van te hebben maar slaat de plank behoorlijk mis. Je vergelijkt sowieso tv's in een winkel, waar je dus niet weet in welke standen de tv's staan. Wie weet had LCD wel hoge mate van frame interpolatie aanstaan en de OLED niet.
Verversingssnelheid van OLED is belachelijk snel, snel genoeg om 2 personen ieder een andere 3d bluray film te laten zien(op hetzelfde moment). Als dat nog als langzaam word geacht dan kun je met geen enkele tv uit de voeten.
Je kan geen UHD met OLED gebruiken omdat UHD simpelweg een resolutie (SD/HD/UHD) is en OLED een weergavetype (LED-LCD/CCFL-LCD/Plasma/OLED). Dat kan je dus niet vergelijken. Er zijn overigens al UHD Oled panelen gemaakt zijn.

afgezien van de hogere resolutie heeft UHD 4K een framerate van 120 frames
per seconde, of kan het ondersteunen (Rec. 2020) wat wel eens een positief effect kan hebben


Wederom haal je weer een en ander door elkaar. UHD 4k, die term klopt al niet, heeft geen framerate. UHD is resolutie, niet meer als dat. Framerate staat in de standaarden vastgesteld. In dit geval rec.2020. Er is trouwens nog niet een UHD tv die rec.2020 ondersteund.

Hoop dat dit wat opgehelderd heeft voor je.

Duffel

Quote from: SillentWolf on October 26, 2013, 15:21:47
Dat weet ik helaas niet. dat zul je aan de Desbetreffende member moeten vragen, waar ik de citaat van gequote heb.
Als het goed is, zal dat in dit topic staan.

Als men een UHD in de winkel presenteert, zou je denken dat ze 4K materiaal gebruiken.
Het zou natuurlijk echter ook zo kunnen zijn, dat ze zowel op de UHD als OLED het zelfde materiaal hadden draaien.
Maar dat is speculeren.

Afgezien van kinderziekten of wat ik eerder benoemde .... vind ik het toch wat vreemd dat men een OLED in de winkel hangt,
die schijnbaar moeite heeft met de bron, dan wel het beeld weergeven zelf. Ik heb wel verschillende uitslagen van testen gezien wat
betreft die OLED (zal de Samsung wezen), en in het algemeen zijn ze reuze enthousiast.
Echter de Duitsers, gaven een 77 van de 100, en Video Vision een 88 van de 100. Als de OLED inderdaad zo verschrikkelijk goed moet zijn,
wat ik qua kleuren. Zwart-waardes etc wel kan geloven ... waarom dan maar die 77, of 88, en niet hoger zoals bij een Z60 of F8000 ?
Misschien wel omdat het de eerste in zijn soort is, die in de winkels verschijnt. Als je die al een 10 heeft, wat geef je een die beter is (LG ??)
Andere reviews schijnen een hoger cijfer te geven. Al is het verdict van een review veelal een mening.
(afgezien van allerlei testen en benchmarks wat je er op los kan laten. Al word daar ook enorm mee gesjoemeld, om een bepaald
soort hardware / software beter uit de testen te laten komen, dat dat het daadwerkelijk het geval is.
Echter vertrouw ik wel bepaalde gerespecteerde hardware sites of magazines, als hun met testen / benchmarks verschijnen.
Veelal raadpleeg ik die als eerste als ik perse een review wil lezen (PC, Video, etc), daarna pas user reviews etc.

Hoe dan ook ... hier is het verdict van Video Vision (75% originele grootte)
Het gaat om de gebogen Samsung OLED.



Weet ook niet maar zij mee meten, maar ik durf wel te zeggen dat die ansi contrast ratio voor geen meter klopt.

Ronin79

#72
Quote from: Duffel on October 26, 2013, 17:45:08
Je vergelijkt sowieso tv's in een winkel, waar je dus niet weet in welke standen de tv's staan. Wie weet had LCD wel hoge mate van frame interpolatie aanstaan en de OLED niet.
Verversingssnelheid van OLED is belachelijk snel, snel genoeg om 2 personen ieder een andere 3d bluray film te laten zien(op hetzelfde moment). Als dat nog als langzaam word geacht dan kun je met geen enkele tv uit de voeten.
Je kan geen UHD met OLED gebruiken omdat UHD simpelweg een resolutie (SD/HD/UHD) is en OLED een weergavetype (LED-LCD/CCFL-LCD/Plasma/OLED). Dat kan je dus niet vergelijken. Er zijn overigens al UHD Oled panelen gemaakt zijn.

afgezien van de hogere resolutie heeft UHD 4K een framerate van 120 frames
per seconde, of kan het ondersteunen (Rec. 2020) wat wel eens een positief effect kan hebben


Wederom haal je weer een en ander door elkaar. UHD 4k, die term klopt al niet, heeft geen framerate. UHD is resolutie, niet meer als dat. Framerate staat in de standaarden vastgesteld. In dit geval rec.2020. Er is trouwens nog niet een UHD tv die rec.2020 ondersteund.


4K geeft de desbetreffende resolutie aan, 8K en 2K doen datzelfde.
Dus dat hoef je mij niet uit te leggen, dat weet ik.
In principe geef ik het dus wel goed aan UHD 4K ... of zoals je wilt 4K UHD.

Dat er op dit moment nog geen scherm is dat Rec. 2020 ondersteund, dat weet ik ook.
Maar dat is ook niet vastgesteld als je een UHD dan wel de 4K logo wilt hanteren. dat is recentelijk vastgesteld.
Volgens mij is het enige scherm wat redelijk in de buurt komt, is de nieuwe Sony X serie. Dit ivm de techniek
die Sony in hun schermen stopt, heeft dit als effect ... een bredere kleuren bereik. Maar goed, dat terzijde.

Welke standen de OLED aan had staan, of de UHD dat kan ik natuurlijk niet weten. Het verhaal was opgeschreven door
een andere member, die de schermen vergeleken had ... dan zou je hem dat moeten vragen.

Wat de OLED betreft .....

OLED heeft op papier een enorm snelle bewegingssnelheid, dan wel reactiesnelheid. De reactie snelheid van een Samsung OLED
ligt op een 0.02ms. Let wel .... dit zal je met een zak zout moeten nemen. De meeste vermelde reactiesnelheden wat vermeld staat
in specs is gewoon uit de duim gezogen. Ieder heeft zo zijn eigen manier van metingen. Daarnaast zien wij niet eens een verschil beneden de 14ms.
hetzelfde geld voor het gesjoemel met de Inputlag cijfertjes. Mijn Dell 2711 heeft 35ms, en dat zijn de echte waarden gemeten, niet de waarden die
door fabrikant zijn aangegeven. Heb ik daar last van ... helemaal niet. Een Samsung ES8000 heeft een 104ms Inputlag, als je het goed en eerlijk meet.
Om nu even terug te komen naar de reactiesnelheid van een scherm ... dat word gemeten van Wit, naar Zwart, naar Wit. Maar wat doen de meeste
fabrikanten, die meten van Grijs naar Grijs. Dan krijg je dus een geel ander getal te staan. Stel dat mijn scherm 16 ms heeft van Zwart, naar Wit en terug ...
dan zal de fabrikant dat niet vermelden. Die zetten van Grijs naar Grijs erop, van 2 MS (puur als voorbeeld genomen).

Duffel

Quote from: SillentWolf on October 26, 2013, 18:07:38
4K geeft de desbetreffende resolutie aan, 8K en 2K doen datzelfde.
Dus dat hoef je mij niet uit te leggen, dat weet ik.
In principe geef ik het dus wel goed aan UHD 4K ... of zoals je wilt 4K UHD.

Dat er op dit moment nog geen scherm is dat Rec. 2020 ondersteund, dat weet ik ook.
Maar dat is ook niet vastgesteld als je een UHD dan wel de 4K logo wilt hanteren. dat is recentelijk vastgesteld.
Volgens mij is het enige scherm wat redelijk in de buurt komt, is de nieuwe Sony X serie. Dit ivm de techniek
die Sony in hun schermen stopt, heeft dit als effect ... een bredere kleuren bereik. Maar goed, dat terzijde.

Welke standen de OLED aan had staan, of de UHD dat kan ik natuurlijk niet weten. Het verhaal was opgeschreven door
een andere member, die de schermen vergeleken had ... dan zou je hem dat moeten vragen.

Wat de OLED betreft .....

OLED heeft op papier een enorm snelle bewegingssnelheid, dan wel reactiesnelheid. De reactie snelheid van een Samsung OLED
ligt op een 0.02ms. Let wel .... dit zal je met een zak zout moeten nemen. De meeste vermelde reactiesnelheden wat vermeld staat
in specs is gewoon uit de duim gezogen. Ieder heeft zo zijn eigen manier van metingen. Daarnaast zien wij niet eens een verschil beneden de 14ms.
hetzelfde geld voor het gesjoemel met de Inputlag cijfertjes. Mijn Dell 2711 heeft 35ms, en dat zijn de echte waarden gemeten, niet de waarden die
door fabrikant zijn aangegeven. Heb ik daar last van ... helemaal niet. Een Samsung ES8000 heeft een 104ms Inputlag, als je het goed en eerlijk meet.
Om nu even terug te komen naar de reactiesnelheid van een scherm ... dat word gemeten van Wit, naar Zwart, naar Wit. Maar wat doen de meeste
fabrikanten, die meten van Grijs naar Grijs. Dan krijg je dus een geel ander getal te staan. Stel dat mijn scherm 16 ms heeft van Zwart, naar Wit en terug ...
dan zal de fabrikant dat niet vermelden. Die zetten van Grijs naar Grijs erop, van 2 MS (puur als voorbeeld genomen).

Wederom haal je weer een en ander door elkaar. Je verwart verversingssnelheid met reactietijd van het scherm. Of je schrijft het gewoon op een bizarre onbegrijpelijke manier op.  Als fabrikanten al verversingssnelheid van het scherm opgeven is het in Hz. Oled is hierin vele malen sneller. Zo kun je dus met 3d brillen op met zijn 2'en allebei een andere 3d film zien, met nagenoeg geen crosstalk.

Ronin79

#74
Ik verwar geen verversing met reactie snelheid, wees daar maar niet ongerust op. Ik gaf alleen een voorbeeld ;)
Het kan ook zijn; dat het verhaaltje niet word begrepen, maar wil niet zeggen ..... dat ik het verwarrend opschrijf.  :P
Het is maar net hoe je het bekijkt.