OLED nieuws

Started by 8mile, August 4, 2013, 15:52:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rho

Als je het type-nr van de LG uit de test die je aanhaalde weet te achterhalen kan je een beetje inschatten of de schermen uit dezelfde periode komen. Als dat zo is, is de kans groot dat de zwartwaarden even goed zijn. Ik denk niet dat LG veel verschillende types schermen in productie heeft, die allen geschikt zijn voor de grotere formaten, zoals de TV markt.

Zwartwaardes zullen bij OLED altijd wel erg goed zijn. Je zet de led namelijk gewoon uit, zoals bij een plasma.
Over contrast van de nieuwe schermen t.o.v. de oude kan ik je weinig vertellen.

8mile

We hebben pas de tweede of derde generatie LG OLEDs. Die dit jaar uitkomen zijn weer wat stabieler als die van 2013, dus die zou ik eerder geneigd zijn te kopen.

rho

De yield is verbeterd. Dat wil niet zeggen dat de schermen die bij de klant komen ook beter zijn.
Voor de fabrikant kunnen er meer schermen die ze maken ook daadwerkelijk verkocht worden. Daarom dat ze overstappen op die nieuwe technieken. Niet omdat de werkende schermen met zekerheid beter zijn dan de vorige versie.

8mile

Quote from: rho on September 24, 2014, 13:58:38
De yield is verbeterd. Dat wil niet zeggen dat de schermen die bij de klant komen ook beter zijn.
Voor de fabrikant kunnen er meer schermen die ze maken ook daadwerkelijk verkocht worden. Daarom dat ze overstappen op die nieuwe technieken. Niet omdat de werkende schermen met zekerheid beter zijn dan de vorige versie.
oke. Lees de user threads op AVS en shootouts er maar op na. 2013 OLEDs lijken een backplane probleem te hebben waardoor er problemen zijn met logo's en zwarte balken, ook zijn er beweging problemen en kleur problemen. Ik neem aan dat de OLEDs van dit jaar wat minder inbrand problemen en betere kleur zal hebben. De beweging problemen, waar niet iedereen last van heeft maar die er wel zijn, zullen blijven omdat LG Sample & Hold gebruikt.

AVS OLED Forum
http://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/

2014 Shootout resultaten_

rho

Ik wou ook niet zeggen dat ze niet beter zijn. Ik wou zeggen dat je daar niet zeker van kan zijn, enkel afgaande op het feit dat ze nieuwer zijn.

Als de technische verbeteringen wel degelijk openbaar zijn gemaakt en er mensen al objectieve info hebben die aantoont dat ze wel degelijk beter zijn op verschillende vlakken is dat natuurlijk des te beter. :)