Eddye V2.0 - Zoekt 'zijn' stereo (gevonden)

Started by Eddye, August 1, 2013, 13:36:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

swordfish103

Wow Eddye, dit is toch een stukje sneller gegaan dan waar je zelf vanuit ging.
Erg mooie (qua styling) combinatie, qua klank heb ik geen idee hoe dat matched. De 805D ken ik, een compact formaat maar een erg groot geluid.

Gefeliciteerd met deze zeer mooie aankopen  :pompom:
Stiekem had ik alleen weer high gloss black gekozen
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts"

TV: LG 65G1RLA | AVR: Denon AVC-X6700H | Fronts & Rears: Tannoy DC4 signature | Center: Tannoy LCR4 signature | Sub: SVS SB-3000

weust

Als er niet te kiezen valt houd het natuurlijk op ;-)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

swordfish103

Er valt ALTIJD te kiezen, alleen wordt het prijskaartje en je wachttijd anders.
Maar Rosenut is een erg mooie kleur hoor. Het is enkel dat zijn CM9 (nu van mij) hoogglans zwart waren en Eddy ook verliefd was op die kleur. Ondanks dat het zo besmettelijk als de pest is.

In zijn interieur zal Rosenut ook zeker niet misstaan.
Je had mij bij verkoop van de CM9 een luistersessie beloofd van je nieuwe set. Ik weet niet hoeveel mensen er al op je shortlist staan, maar ik houd me aanbevolen. Ben erg benieuwd naar de verschillen.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts"

TV: LG 65G1RLA | AVR: Denon AVC-X6700H | Fronts & Rears: Tannoy DC4 signature | Center: Tannoy LCR4 signature | Sub: SVS SB-3000

Eddye

Quote from: swordfish103 on August 14, 2013, 14:26:58
Er valt ALTIJD te kiezen, alleen wordt het prijskaartje en je wachttijd anders.
Maar Rosenut is een erg mooie kleur hoor. Het is enkel dat zijn CM9 (nu van mij) hoogglans zwart waren en Eddy ook verliefd was op die kleur. Ondanks dat het zo besmettelijk als de pest is.

In zijn interieur zal Rosenut ook zeker niet misstaan.
Je had mij bij verkoop van de CM9 een luistersessie beloofd van je nieuwe set. Ik weet niet hoeveel mensen er al op je shortlist staan, maar ik houd me aanbevolen. Ben erg benieuwd naar de verschillen.
Klopt, maar dat zou in dit geval heel veel duurder uitvallen.

Ook jij bent welkom, natuurlijk. Maar voor jou is de reistijd wel heel erg kort :) Ik ga gewoon een aantal M&G's plannen, en als dat niet kan kom je een keer apart.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Quote from: swordfish103 on August 14, 2013, 14:26:58
Er valt ALTIJD te kiezen, alleen wordt het prijskaartje en je wachttijd anders.

Aangezien het demo's waren viel er NIET te kiezen.
Twee pagina's terug, post dat de kogel door de kerk was.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

swordfish103

Weust, ik snap wat jij bedoelde, maar ik geloof ook dat jij ook wel snapt wat ik bedoelde met "je KUNT altijd kiezen" ;)
Dan maar geen demo, maar zoals gezegd wordt het prijskaartje dan wat minder leuk. Betekent niet dat het onmogelijk is.

@ Eddye:
Haha, ja ik denk wel dat het een record "meest dichtbij zijnde M&G" kan worden. We houden contact.
Was ook puur toeval dat ik er via de CM9 achter kwam.


"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts"

TV: LG 65G1RLA | AVR: Denon AVC-X6700H | Fronts & Rears: Tannoy DC4 signature | Center: Tannoy LCR4 signature | Sub: SVS SB-3000

quattronl

Quote from: swordfish103 on August 15, 2013, 10:41:09
Haha, ja ik denk wel dat het een record "meest dichtbij zijnde M&G" kan worden. We houden contact.
Was ook puur toeval dat ik er via de CM9 achter kwam.
Lijkt me leuk, een regio-meet.
Ik woonde tot 1,5 jaar geleden in dezelfde woonplaats als jij en Eddy maar woon nog steeds 'om de hoek'. Kom graag weer eens buurten als het spul binnen is en ingespeeld is. CA plaatje 'onder de arm' en genieten van al het moois.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

weust

Quote from: swordfish103 on August 15, 2013, 10:41:09
Weust, ik snap wat jij bedoelde, maar ik geloof ook dat jij ook wel snapt wat ik bedoelde met "je KUNT altijd kiezen" ;)
Dan maar geen demo, maar zoals gezegd wordt het prijskaartje dan wat minder leuk. Betekent niet dat het onmogelijk is.

In die zin snap ik wat je bedoelt.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

W.Otter

805d en geen Di? en rosenut Eddy? :butbut: waarom geen hoogglans zwart? :D je hebt dus een demomodel weten te bemachtigen waardoor je de devialet 170 aan kan schaffen?

weet je al iets over de levertijd?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Di??

Morgen ga ik de speakers halen en die Fransen zijn pas maandag van vakantie terug, dus een echte levertijd heb ik niet voor de Devialet.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

onee even in de war met de 805 nautilus en diamond :D die Fransen ook, die zijn het hele jaar door op vakantie toch? ;) ga je eerst nog op je rotel combi spelen?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Quote from: W.Otter on August 15, 2013, 14:56:34
onee even in de war met de 805 nautilus en diamond :D die Fransen ook, die zijn het hele jaar door op vakantie toch? ;) ga je eerst nog op je rotel combi spelen?
Ik denk het wel, anders blijft het zo stil... :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

ben benieuwd of de 1582 ze goed van sap kunnen voorzien! is toch geen kleine jongen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Quote from: W.Otter on August 15, 2013, 15:14:29
ben benieuwd of de 1582 ze goed van sap kunnen voorzien! is toch geen kleine jongen
Daar ben ik niet zo bang voor. De Devialet 110 heeft ze echt perfect aangestuurd. Omgerekend is dat 80W. Vermogen zegt m.i. niet zoveel.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

genoeg reserve is natuurlijk altijd lekker om te hebben. Dat de 1582 ze aankunnen is niet zozeer mijn vraag, of het lekker gaat klinken daar ben ik toch wel erg benieuwd naar. heeft de devialet meer controle, zodanig dat het t prijsverschil waard is, of dat de sound totaal verschillend is.. dat zal dan meer aan je dac/vv liggen maar het is wel leuk om te vergelijken?!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Quote from: W.Otter on August 15, 2013, 15:49:12
genoeg reserve is natuurlijk altijd lekker om te hebben. Dat de 1582 ze aankunnen is niet zozeer mijn vraag, of het lekker gaat klinken daar ben ik toch wel erg benieuwd naar. heeft de devialet meer controle, zodanig dat het t prijsverschil waard is, of dat de sound totaal verschillend is.. dat zal dan meer aan je dac/vv liggen maar het is wel leuk om te vergelijken?!
Of het het prijsverschil waard is, moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen. Een Devialet is natuurlijk meer dan alleen een versterker. Ook een DAC, een streamer, voorversterker en phonoversterker. Dat gecombineerd met een erg mooi design. Het is natuurlijk een enorm bedrag (>3x wat ik nu heb staan), en of het ook 3 keer beter is waag ik te betwijfelen. Toch wil ik die stap naar verbetering zetten, dus is het mij dat waard. Voorlopig kan ik testen met de Rotel VV/EV. Over een paar weekjes met de D170 (ik heb besloten de Devialet 170 vanaf nu af te korten naar D170), en daarna zal ik me weer bezig gaan houden met speakerkabels, interlinks, USB kabels e.d. quattronl komt een keer langs met de veelbesproken CA plate. Als dat veel verbetering geeft moet daar ook voor worden gespaard, en zo blijven we lekker doorkl**ien :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

ja ik snap je helemaal! het is prachtig die D170 :D toen ik 'm voor het eerst in Music Emotion zag staan was ik meteen verliefd, totdat ik het prijskaartje bekeek.. En in het segment waar je nu in bevindt ga je echt niet met 3 keer zoveel geld driedubbel resultaat boeken. Dat had ik al met een paar BA A25 die 12 keer zo goedkoop waren maar echt niet 12 keer zo slecht.

dat CA plaatje blijft een merkwaardig ding, ik ben benieuwd of je wat gaat horen/opmerken! met kabels kun je ook oneindig aankl**ten maar het feit dat je een alles in 1 apparaat hebt en die afstandsbedining is toch wel erg mooi.

denk je er ook aan om een platenspeler aan te schaffen?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

#192
Eddy, die streamer waarvan je nu profiteert, is dat een module die in het systeem wordt geïntegreerd of is dat een apart component? die stuur je aan met een App o.i.d.?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Quote from: W.Otter on August 15, 2013, 18:12:55
ja ik snap je helemaal! het is prachtig die D170 :D toen ik 'm voor het eerst in Music Emotion zag staan was ik meteen verliefd, totdat ik het prijskaartje bekeek.. En in het segment waar je nu in bevindt ga je echt niet met 3 keer zoveel geld driedubbel resultaat boeken. Dat had ik al met een paar BA A25 die 12 keer zo goedkoop waren maar echt niet 12 keer zo slecht.

dat CA plaatje blijft een merkwaardig ding, ik ben benieuwd of je wat gaat horen/opmerken! met kabels kun je ook oneindig aankl**ten maar het feit dat je een alles in 1 apparaat hebt en die afstandsbedining is toch wel erg mooi.

denk je er ook aan om een platenspeler aan te schaffen?
Ik sluit niet uit dat er ooit een platenspeler gaat komen. Dat was 1 van de redenen om voor een D170 te gaan in plaats van de Devialet 110 (D110).
De D170 heeft een MM/MC phono-ingang.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Quote from: W.Otter on August 15, 2013, 18:16:12
Eddy, die streamer waarvan je nu profiteert, is dat een module die in het systeem wordt geïntegreerd of is dat een apart component? die stuur je aan met een App o.i.d.?
Het is (volgens Antoine) een losse module die ook later aan te schaffen is. Op je PC/Mac installeer je een App, die fungeert als een virtuele geluidskaart en de muziek draadloos of bedraad naar de D170 stuurt.
Quote from: W.Otter on August 15, 2013, 18:17:10
én kan gebridged worden toch?
Dat kan alleen met de D240.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

ook te gebruiken met je apple gebeuren? NAS?

jammer dat je niet kan bridgen maar volgens mij heeft de 170 genoeg sprit :D
ik ga even eten!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Deleted member

Quote from: Eddye on August 15, 2013, 18:19:14
Het is (volgens Antoine) een losse module die ook later aan te schaffen is. Op je PC/Mac installeer je een App, die fungeert als een virtuele geluidskaart en de muziek draadloos of bedraad naar de D170 stuurt. Dat kan alleen met de D240.

Klopt, en als je een PC in een andere kamer gebruikt dan kan de bediening van bijvoorbeeld een JRiver met JRemote of op een Mac iTunes met de Apple Remote app. In 't Devialet topic worden meerdere opties besproken.

De 110/170/240 hebben daarnaast (dus naast ethernet/WiFi) ook nog een (XMOS) USB implementatie. Upgrades voor de D-Premier komen dit najaar met dezelfde aansluitingen. Bridgen/stacken (alles is mogelijk: dual-mono/bi-amp/multi-room/multi-amp voor actieve setups) kan naast met de 240 ook met de D-Premier gedaan worden trouwens.

Quote from: W.Otter on August 15, 2013, 18:22:21
ook te gebruiken met je apple gebeuren? NAS?

jammer dat je niet kan bridgen maar volgens mij heeft de 170 genoeg sprit :D
ik ga even eten!

Apple's en Windows PC's worden ondersteund maar geen DLNA/uPnP. Devialet gelooft daar niet in/ziet nadelen in uPnP. Voor streaming heb je altijd een PC/Mac nodig met daarop de AIR software, uiteraard kun je de muziek zelf wel vanaf NAS afspelen maar dus niet zonder een PC. Direct muziek streamen vanaf een iPod/iPhone/iPad is ook mogelijk en in de toekomst mogelijk zelfs direct vanaf de SD kaart die je in de Devialet steekt.

W.Otter

Quote from: Antoine on August 15, 2013, 19:16:15
Klopt, en als je een PC in een andere kamer gebruikt dan kan de bediening van bijvoorbeeld een JRiver met JRemote of op een Mac iTunes met de Apple Remote app. In 't Devialet topic worden meerdere opties besproken.

De 110/170/240 hebben daarnaast (dus naast ethernet/WiFi) ook nog een (XMOS) USB implementatie. Upgrades voor de D-Premier komen dit najaar met dezelfde aansluitingen. Bridgen/stacken (alles is mogelijk: dual-mono/bi-amp/multi-room/multi-amp voor actieve setups) kan naast met de 240 ook met de D-Premier gedaan worden trouwens.

Apple's en Windows PC's worden ondersteund maar geen DLNA/uPnP. Devialet gelooft daar niet in/ziet nadelen in uPnP. Voor streaming heb je altijd een PC/Mac nodig met daarop de AIR software, uiteraard kun je de muziek zelf wel vanaf NAS afspelen maar dus niet zonder een PC. Direct muziek streamen vanaf een iPod/iPhone/iPad is ook mogelijk en in de toekomst mogelijk zelfs direct vanaf de SD kaart die je in de Devialet steekt.

vind ik eigenlijk een vrij achterhaalde functie die 5 jaar geleden al niet aan sloeg en in de toekomst ook niet.. om dat nu nog eens te gaan integreren op een apparaat waar je een leuke tweedehandsauto van kan kopen vind ik dat toch functies die er standaard moeten zitten. Ik vind het wel altijd een nadeel van dure apparaten dat er veel dingen niet mogelijk zijn. Of dit nou een gebrek aan r&d is of het kunst van het weglaten, het blijft een raar fenomeen.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Deleted member

Quote from: W.Otter on August 15, 2013, 19:47:37
vind ik eigenlijk een vrij achterhaalde functie die 5 jaar geleden al niet aan sloeg en in de toekomst ook niet.. om dat nu nog eens te gaan integreren op een apparaat waar je een leuke tweedehandsauto van kan kopen vind ik dat toch functies die er standaard moeten zitten. Ik vind het wel altijd een nadeel van dure apparaten dat er veel dingen niet mogelijk zijn. Of dit nou een gebrek aan r&d is of het kunst van het weglaten, het blijft een raar fenomeen.


Het SD kaartje is momenteel slechts bedoeld voor het opslaan van de configuratie en firmware updates en dat ook altijd geweest. Devialet overweegt de functionaliteit toe te voegen op verzoek van een aantal eigenaren. Het is dus niet zeker dat 't ook echt komt, ook omdat ik heb begrepen dat de allereerste D-Premiers geen kaartjes kunnen lezen groter dan 2GB.

De eerste D-Premiers zijn sowieso geleverd als 'all in one' DAC/versterker, zonder streaming functionaliteit. Die functionaliteit is later 'gratis' toegevoegd' en voor bestaande eigenaren is de module nagestuurd. Elke zes maanden komen er nieuwe features zonder meerkosten beschikbaar.