parasound+dvd/cd

Started by Ehv23, January 9, 2004, 21:41:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ehv23

xx

patrick_vdb

Hi Jeroen,

Dus jij was die andere gelukkige ;D Gefeliciteerd.

De combinatie zoals je in gedachte hebt is een bekende, er zijn nog twee mensen op het forum met een soortgelijke set-up. Persoonlijk vind ik Parasound en B&W wel lekker matchen.

De C2 en C1 verschillen qua performance volgens mij niets, is het schermpje voor jouw geen noodzaak dan is de keuze gemakkelijk lijkt mij.

Ik weet niet of je toevallig nog een speler overhebt vanuit je eerdere set? Zo ja dan is het wellicht verstandig om even op de Parasoud speler te wachten als je toch al valt voor dit merk.

Mvrgr

Patrick

bmateijsen

#2
Hoezo jij ook Patrick?? (ach zie nu de smiley...dom dom dom) In ieder geval gefeliciteerd.. ik zou willen dat ik ook gewonnen had, maar het lotje was niet gevallen op mijn nummers, helaas >:(

Hmm.. vraagje.. waarom B&W en Parasound?? Er zijn zoveel combi's op de markt te vinden.. Dus ben zeer benieuwd waarom precies deze?? (lees gewoon nieuwsgierig.. want je hebt er waarschijnlijk goed over nagedacht)

Groet Bjorn

patrick_vdb

Quote from: bmateijsen on January  9, 2004, 22:13:39Hoezo jij ook Patrick?? (ach zie nu de smiley...dom dom dom)

LOL ;D

Mvrgr

Patrick

thommy

Oh no, jij gaat blijkbaar mijn set copieren ;D

Blijkbaar heb je je toch reeds goed voorbereid en ligt je keuze toch voor 99% vast, misschien dan nog een tip:

C-1 of C-2, kwestie van hoeveel je wil spenderen, beide toestellen zijn qua performance toch gelijk.

Misschien toch even wachten op die Halo dvd player om te zien als hij aan z'n verwachtingen voldoet.

Projector, indien praktisch mogelijk zeker een CRT.

Subwoofer, misschien zelfbouw ;)

Vergeet ook niet de kabeltjes, dat is ook veelbepalend in de weergave van je set.

Je ruimte zeker akoestisch aankleden

Misschien een extra zware tweekanaalsversterker om je N-802 volledig te laten openbloeien.

Je HTM 1 bi-ampen, krijg je een heel andere centerspeaker ;)

enz.....

Indien je wenst mag je steeds eens bij mij terecht, krijg je een goed totaalbeeld van je 'droomset' ;)

Ik woon wel in Begie, echter niet zo ver van de Nederlandse grens.

Mvgr
Yves.

O ja, nog proficiat met je juiste cijfertjes, dit helpt je een veel beetje op weg 8)




bmateijsen

Quote from: Shibmeister on January  9, 2004, 23:59:28
Heb veel meningen van andere gebruikers gezocht en heb de combinatie B&W/Parasound zelf via via (kennis van kennis van familie) kunnen uitproberen/beluisteren. Ook ben ik helemaal weg van de looks van de B&W's en ook van die van Parasound. Dat laatste is natuurlijk puur persoonlijk. Het belangrijkste echter was uiteraard de geluidsqualiteit!! Voor mij was het dubbelop: en super geluidje, en ik vind ze d'r gewoon super mooi uit zien --> Mijn keuze was gemaakt!

Prima.. de 802 is werkelijk prachtig om te zien.. Maar voor de gein zou je eens naar een lexicon of meridian processor kunnen gaan luisteren, gecombineerd met bijv. Theta eindversterking of krell, pass labs, etc.. Er is heel veel op deze aardbol wat prachtig zich beweegt in de high-end sferen, waar ik maar ook vele anderen de rillingen van krijgen.. (en vergeet vooral niet de 2dehands sectie mee te nemen...) Om Garmt nog maar eens aan te halen, de Theta eindversterking, was waarschijnlijk wel het mooiste (misschien nu op Chord na) wat hij ooit gehoord had..

Zoals thommy zegt.. mocht je echt voor de para/802 combi gaan, dan heeft het veel zin om voor de fronts een stabiele eindbak te nemen, om de laatste procentjes performance uit de 802 te persen.

niet onbelangrijk.. hoe groot is je kamer?? Kan je wel die speakers kwijt... Thommy heeft ook niet zo'n grote kamer, maar wel veel akoestische toepassingen gemaakt, waardoor het ook heel goed klinkt bij hem.

Zo even maar een gedachte...

Groet Bjorn

jaco

Gefiliciteerd, ik had ook een beste prijs: 10 Euro..

Je moet ook niet je bekabeling vergeten. Ga inderdaad maar naar Yves toe te luisteren, dan kun je ook rekening houden dat je nog wat Euro's nodig zal hebben voor goede bekabeling.

DVD speler is inderdaad afwachten wat Parasound gaat leveren. Maar misschien ben je eerst wel beter uit met een andere goede speler. Het hangt er denk ik ook een beetje vanaf wat voor projectie systeem je kiest. Als dat bijvoorbeeld een DLP projector is, zou ik gaan voor een DVD speler met een DVI of HDMI output om zo compleet digitaal naar de projector te gaan.
Kies je CRT, dan zul je een scaler moeten gaan gebruiken, en dan zou een component output genoeg kunnen zijn waardoor de keuze in spelers veel groter wordt.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Scarp

Als ik jou was zou ik de C2 nemen. Enige verschil tussen C1 en C2 is een extra component input op de C1, een iets andere voeding op de C1 en het TFT scherm op de C1. Daarbij is de C1 een stukje hoger.

Qua geluid maakt het niets uit (zegt Parasound zelf ook).

Het geld wat je hiermee bespaard kan je beter bewaren en uitgeven aan bekabeling of een dvd speler.

De Parasound Halo DVD speler laat nog ff op zich wachten, maar ze zijn er druk mee bezig. Wat ik ervan weet is dat het een interessante speler word, echter niet goedkoop (> $2500 voor de D2 zoals ie heet), alhoewel ze nog niet de exacte prijs weten. Als je geen haast hebt, zou ik zeker nog ff een poosje wachten.

Zodra er wat bekend is hoor je het vanzelf hier ... d'r zijn meerdere mensen met contacten met Parasound :)

thommy

#8
Quote from: bmateijsen on January 10, 2004, 09:42:49
Prima.. de 802 is werkelijk prachtig om te zien.. Maar voor de gein zou je eens naar een lexicon of meridian processor kunnen gaan luisteren, gecombineerd met bijv. Theta eindversterking of krell, pass labs, etc.. Er is heel veel op deze aardbol wat prachtig zich beweegt in de high-end sferen, waar ik maar ook vele anderen de rillingen van krijgen..

Groet Bjorn

Ook een goed idee,
Zijn wel totaal andere klinkende toestellen, maar toch is het steeds aangeraden voordat je een hoop geld gaat uitgeven dat je dit best ineens goed besteed aan de dingen die jou persoonlijk het meest doen rillingen krijgen.

Er zijn ook genoeg mensen die verschillende van de genoemde toestellen in huis hebben en die je ongetwijfeld wel eens een demo gunnen.

Maar wat wel positief is dat je reeds ervaring hebt met een merk en dat dit merk je heel hard aanspreekt.

Quote from: jaco on January 10, 2004, 10:11:32

DVD speler is inderdaad afwachten wat Parasound gaat leveren. Maar misschien ben je eerst wel beter uit met een andere goede speler.

Jaco


Weet ik nog niet zo, is toch een hele investering die je best ineens goed doet dan.
Die paar maanden extra wachten zijn misschien niets in vergeleken dat je nadien nog eens een andere dure player moet aankopen omdat de eerste dan toch niet echt je ding was ???

Zelf zit ik ook met ongeduld te wachten op de Halo DVD-player, ik ga hem dan wel ook eens vergelijken met nog een paar andere merken.
Maar mijn jarenlange ervaring met Para en het feit dat ze me ook steeds voldoening gegeven hebben sterk zoveel te meer mijn vertrouwen in hun toekomstige player.
Ook hebben ze vroeger toch ervaring met prima CD players die geschoend waren op CEC, toch een referentie in het high end wereldje.

Wat betreft scalers, die zijn er momenteel redelijk op de markt, zelfs die reeds zeer goed betaalbaar zijn.
Ook kan je er van uit gaan dat DVI of HDMI verkrijgbaar gaat zijn op de meeste nieuwe aankomende players.
Dus heb ik een vermoeden dat dit bij de Halo DVD player ook wel zo zal zijn, Para is immers zeer goed bezig met hun toestellen steeds up-to-date te houden, zowel sofware-matig als hardware-matig.
Ook kan je de nieuwe software gewoon van hun site plukken en zelf de update uitvoeren.

Enfin, er wachten je nog zeer drukke dagen vrees ik ;D

Mvgr
ves.





Veel succes...

jaco

Quote from: thommy on January 10, 2004, 11:41:00
Zelf zit ik ook met ongeduld te wachten op de Halo DVD-player, ik ga hem dan wel ook eens vergelijken met nog een paar andere merken.
Maar mijn jarenlange ervaring met Para en het feit dat ze me ook steeds voldoening gegeven hebben sterk zoveel te meer mijn vertrouwen in hun toekomstige player.
Ook hebben ze vroeger toch ervaring met prima CD players die geschoend waren op CEC, toch een referentie in het high end wereldje.
Eerst die DVD speler zien. Hij is al vrij lang aangekondigd, maar is er nog steeds niet.
Het is toch vrij moeilijk een erg goede DVD speler te maken als je niet domweg een pioneer binnenkant neemt en er een eigen buitenkant om heen zet. Als het heel makkelijk was geweest had Parasound hem al lang gehad, maar ze zullen wel als doel hebben een goede DVD speler te willen brengen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Scarp

Over de dvd speler van Parasound: Hij was inderdaad al langere tijd geleden aangekondigd, echter was er rond die tijd een verandering gaande naar alles-spelers en nieuwere technoligien zoals DVI. En mede door het werk wat de rest van de halo lijn gaf, was besloten om met de speler te wachten.

De huidige speler is deels nog in prototyping. Precieze details over wanneer ie uit zou komen weet ik niet, maar wel dat er een aantal interessante dingen inkomen (dcdi, dvi, video inputs voor gebruik als scaler, etc).

Ik verwacht daarom niet dat ie op een pioneer gebaseerd zal zijn. Gezien de hoge prijs wat ie gaat krijgen zal dit zeker niet gebeuren.

Maar goed, aan shibmeister te beslissen of ie wacht of dat ie gewoon een goede topspeler nu koopt.


Scarp

Ik hoop dat die dvd speler er voor half dit jaar is, maar niets is zeker.

Vergeet trouwens ook niet een mooi rack voor je apparatuur :)

thommy

#12
Quote from: Shibmeister on January 10, 2004, 13:20:25
Thommy, wat heb jij precies gedaan om je HT-ruimte akoestisch aan te kleden?

kan ik je vijf emails mee vullen, alleen met de uitleg al ;)

Maar misschien kan je best deze thread eens lezen.(vanaf Reply #10)

Heb Mark ook geantwoord en gezegd hoe ik mijn ruimte akoestisch heb behandeld.
Alleen heb ik deze ruimte reeds van 1997 aangepast en was ik nog niet op internet, laat staan dat ik toendertijd een digitale camera had.

In Mark z'n thread vind je wel pics en een beetje uitleg ;)

Enige verschil is dat mijn kamer van vloer tot plafond voorzien is met die akoestische afwerking(diffuus en demping) en dat mijn stof voor de afwerking een binnenvoeringstof is die je bv in leren jassen vindt.

mvgr
Yves.

FFF

Gefeliciteerd, ik moest het met €5,- doen.

Enige tip die ik je kan geven, is even kijken, uit betrouwbare bron heb ik gehoord dat de B&W 800 serie dit jaar vervangen gaat worden, naar een nieuwe serie die gelijk staat als wat nu de signatures zijn. (behalve de afwerking) Voor de zelfde prijs.

wellicht word de huidige serie goedkoper en koop je voor het zelfde geld nog meer kwaliteit.

De parasound combi is erg mooi, en ik zou idd w88 tot hun dvd speler er is.

Super machine zou je bij teac kunnen kijken, alleen die zijn ook behoorlijk aan de prijs (4000+)

Ik heb zelf de B&W N805, en ben er heel tevreden over.

Vooral de N802's zijn geweldig.

Zelf speel ik op Bryston (nog wel) en ik zou je ook aan kunnen randen eens naar hun pre te kijken.

Scarp

FFF, het is onwaarschijnlijk dat ze de huidige serie goedkoper maken. Ik vermoed dat ze het trucje doen wat Rotel nu ook doet. Ze maken de huidige serie enorm schaars, zodat de prijs niet echt naar beneden gaat.

De nieuwe serie zal ongetwijfeld 10% duurder worden (is altijd bij B&W).

Persoonlijk zou ik niet echt gaan wachten op de nieuwe serie als deze serie je bevalt.

Robbo

Voordat die nieuwe serie uitkomt zijn we vast een jaar verder.   De 700 wordt pas net uitgeleverd en de Signature reeks is ook nog redelijk jong.  

Jinsu

Hoi,

Wacht maar op de nieuwe dvd-speler van Parasound ;) , als de info klopt die ik heb wordt het een juweel ;) .

MvGr,

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Scarp

Helaas zal ie ook wel een aardig prijsje hebben :|

Jinsu

Hoi,

Als je een afweging maakt wat je er voor krijgt is het een koopje ;) .

MvGr,

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Scarp