"Minimum-Maximum".

Started by Staaled, July 27, 2013, 10:03:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

#1425
Hoe verandert de fase bij het omdraaien van een netstekker? Die snap ik even niet.

Ik heb een plate-amp van JL-Audio ter beoordeling opgestuurd naar een deskundige reparateur. De elco's waren slecht (dat gebeurt in de beste apparatuur, alleen tegenwoordig lijken ze sneller te gaan dan vroeger) en de potmeter moest vervangen worden. Volgens hem was de plate-amp verder prima, en mooi opgebouwd - en de man is kritisch genoeg.


JL-Audio vertelde me dat ze een slechte batch hebben gehad waarbij het soldeersel te heet was tijdens de assemblage; hierdoor zijn al die plate-amps vroegtijdig overleden. Bij de eerste modellen vervingen ze met de plate-amp ook de unit, want die twee zijn op elkaar aangewezen. Bij de latere modellen niet meer. Maar helaas geven ze niet meer informatie.

Ik heb nu 4! nieuwe plate-amps (en 1 gerepareerde op reserve) en daarmee 4 spiksplinternieuwe subwoofers want de kast en units slijten niet. En het speelt te sterren van de hemel. Twee units zijn nu 2 keer onder garantie vervangen: de eerste keer plate-amps uit dezelfde slechte batch. Ik heb bij alle subwoofers nieuwe serial numbers gekregen, en per email de bevestiging dat ze hagelnieuw zijn. Ik bewaar de dozen en alles, zodat ik kan terugvallen op de nieuwe garantie van 2 jaar.  Aangezien al die plate-amps binnen 2 jaar stuk gingen, maak ik me geen zorgen om buiten de garantie te vallen.

Er is een klein verschil: bij de nieuwe plate-amps loopt de volumeknop stroever en lijkt hij steviger in het gelid te zitten. Fingers crossed.

Nu we toch gezellig aan het keuvelen zijn over subwoofers:

Ik heb ze gestacked, en er dipolen van gemaakt. De onderste linker en rechtersubwoofer  staan kamergericht, de twee gestapelde wijzen met de units naar elkaar. Mijn umik-1 is defect dus ik kan het niet nameten, maar gehoormatig klinkt dit een stuk subtieler. Ik zit nog steeds te denken om een umik en een minidsp 2x4 HD te kopen ter aanvulling op de Lyngdorf. De umik moet er sowieso weer komen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

#1426
Quote from: doorofnight on April 27, 2018, 10:53:06
Hoe verandert de fase bij het omdraaien van een netstekker? Die snap ik even niet.

Ik heb een plate-amp van JL-Audio ter beoordeling opgestuurd naar een deskundige reparateur. De elco's waren slecht (dat gebeurt in de beste apparatuur, alleen tegenwoordig lijken ze sneller te gaan dan vroeger) en de potmeter moest vervangen worden. Volgens hem was de plate-amp verder prima, en mooi opgebouwd - en de man is kritisch genoeg.


JL-Audio vertelde me dat ze een slechte batch hebben gehad waarbij het soldeersel te heet was tijdens de assemblage; hierdoor zijn al die plate-amps vroegtijdig overleden. Bij de eerste modellen vervingen ze met de plate-amp ook de unit, want die twee zijn op elkaar aangewezen. Bij de latere modellen niet meer. Maar helaas geven ze niet meer informatie.

Ik heb nu 4! nieuwe plate-amps (en 1 gerepareerde op reserve) en daarmee 4 spiksplinternieuwe subwoofers want de kast en units slijten niet. En het speelt te sterren van de hemel. Twee units zijn nu 2 keer onder garantie vervangen: de eerste keer plate-amps uit dezelfde slechte batch. Ik heb bij alle subwoofers nieuwe serial numbers gekregen, en per email de bevestiging dat ze hagelnieuw zijn. Ik bewaar de dozen en alles, zodat ik kan terugvallen op de nieuwe garantie van 2 jaar.  Aangezien al die plate-amps binnen 2 jaar stuk gingen, maak ik me geen zorgen om buiten de garantie te vallen.

Er is een klein verschil: bij de nieuwe plate-amps loopt de volumeknop stroever en lijkt hij steviger in het gelid te zitten. Fingers crossed.

Nu we toch gezellig aan het keuvelen zijn over subwoofers:

Ik heb ze gestacked, en er dipolen van gemaakt. De onderste linker en rechtersubwoofer  staan kamergericht, de twee gestapelde wijzen met de units naar elkaar. Mijn umik-1 is defect dus ik kan het niet nameten, maar gehoormatig klinkt dit een stuk subtieler. Ik zit nog steeds te denken om een umik en een minidsp 2x4 HD te kopen ter aanvulling op de Lyngdorf. De umik moet er sowieso weer komen.
De fasekant aan het netsnoer (die van de WCD is immers vast) apparaat-zijde.
US-versies hebben dat probleem niet aangezien de WCD-zijde daar op 1 manier past.
Het gedoe is via Soundoctor gegaan ,ook daar aangeschaft.

Mooi dat JL het bij jou goed opgepikt heeft, maar het blijft een misser.
Dat kan ook met een losse amp gebeuren.
Daar ben je echter vrij om met de portemonnee elders te zwaaien.

Vwb Powersoft heb ik mij goed laten informeren en sprak het mij aan.
Interne fabricage ipv assemblage , goede reputatie in pro-audio, fijne en behulpzame dealer en ziet er voor PA spul ook nog eens goed uit.
Vind ik dan. :D
Ik heb Linn ooit bezocht en daar wordt elke print middels Röntgenstraling gecontroleerd voordat het de assemblage ingaat.
Powersoft doet hetzelfde.
En fikt het spul ook nog 24h op vol vermogen in.

Bij mijn inzinking vorig jaar is controledwang aangevoerd als trigger. Kennelijk. :D

Interessante plaatsing.
Ik ben er niet bekend mee en vraag mij nu af wat de verklaring kan zijn.


"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

activ

Quote from: Staaled on April 27, 2018, 09:30:08
Onderdelen , afwerking en robuustheid, prestaties.

Ik verwijs graag naar : https://www.youtube.com/watch?v=tUrhJD1feJQ&list=PLclGwuhaxj1Fl3VJXP2_Lb4iMX7JNn7-3

Plate-amps zijn bovendien onderhevig aan de belasting door de driver.
Er zijn trouwens ook goede plate-amps, echter kijk je naar de uitval en vervanging van veel gerenommeerde subwoofermerken is die groot te noemen.
Service en evt vervanging van veel merken is ook een punt.
Je bent in NL dan vaak aangewezen op een éénpitter die wel zijn best doet maar met weinig armslag bij de buitenlandse producent of je moet direct naar het buitenland.

De druppel was voor mij twee defecte plate-amps van geimporteerde JL's. Tegelijkertijd.
Nul service en hoge kosten (verlies).
Achteraf bleek dat ik na enig afstoffen bij de subs en het losmaken van het netsnoer van beide de stekker had omgekeerd.
De fase was veranderd en daar konden ze niet tegen.
Slecht ontwerp dus, maar daar is nooit op gereageerd.

Aha, het gaat je dus vooral om de betrouwbaarheid en niet over kwaliteit van het geluid.
Kan dat ding ook cross-over doen? Dus dat je een input afhankelijk van de frequentie naar de ene speaker doet of naar de andere?

Staaled

#1428
Quote from: activ on April 27, 2018, 13:56:46
Aha, het gaat je dus vooral om de betrouwbaarheid en niet over kwaliteit van het geluid.
Kan dat ding ook cross-over doen? Dus dat je een input afhankelijk van de frequentie naar de ene speaker doet of naar de andere?
Ik zou niet 123 weten hoe je de kwaliteit tov een plate moet vergelijken.
Met dezelfde sub dan.
Hooguit had ik mijn passieve tov dezelfde , maar dan actieve , sub kunnen doen.
Dure grap. :)

Er is veel PA spul met interne DSP.
Behringer, Crown en ook Powersoft hebben DSP versies.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

Quote from: doorofnight on April 27, 2018, 10:53:06
Nu we toch gezellig aan het keuvelen zijn over subwoofers:

Ik heb ze gestacked, en er dipolen van gemaakt. De onderste linker en rechtersubwoofer  staan kamergericht, de twee gestapelde wijzen met de units naar elkaar. Mijn umik-1 is defect dus ik kan het niet nameten, maar gehoormatig klinkt dit een stuk subtieler. Ik zit nog steeds te denken om een umik en een minidsp 2x4 HD te kopen ter aanvulling op de Lyngdorf. De umik moet er sowieso weer komen.
ik snap even niet wat die opstelling met dipolen te zien heeft...of bedoelde je bipole?  :unsure:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

DofN

Eigenlijk wel  :-[ maar interessant is ook om ze tegen elkaar uit fase te zetten en dan worden het toch weer dipolen (een soort van?). Ik moet me een umik aanschaffen.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Timvg

Bij zo'n golflengtes (geproduceert door in vergelijking 'kleine' woofers) maakt de orientatie nog heel weinig uit.. Ze uit fase zetten zou ik ook niet doen..

Staaled

Ghost in the shell Ultra HD Blu-ray.
Hoewel minder dan het origineel, een visueel pareltje.
De Atmos track doet er niet voor onder. O0
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#1433
Gogo Penguin - Prayer van " A Humdrum Star" studio master laat mij weten waarom ik zo blij ben met de huidige set.
Ik had hem even wat open staan en dan is er zoveel dynamiek en impact. Schrok ervan. :blink:
En diep diep laag.
Fraai nummer ook. :D
De rest van het album is wat op en af.
Te vaak en langdurig een ronkende piano naar mijn smaak.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Hittegolven doorstaan en the Vietnam War van Ken Burns gekeken op Netflix.
Zeer indrukwekkend, met name de persoonlijke getuigenissen.

Set is ongewijzigd.

The Matrix 4K gisteren.
Beeld is niet schokkend beter.
Wel een agressieve en zeer overtuigende Atmos mix.
Tov de blu ray zeer de moeite en het geld waard.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Staaled

#1436
Ik hoop dat dit ook voor jou het geval is. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Staaled

Blade runner 2049 in 4K.
Ik ben pas halverwege  ;D.
De opening enkel al is fantastisch.
Wat een immersie en druk in het laag.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Referentievolume kwam echt tot recht. :devil:
Voor het eerste drie balletjes groen op de Powersofts voor het laag.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

vik

Yep mee eens. Dit is voor mij een nieuwe referentie UHD. Niet voor iedere set weggelegd indien je je speakers op full range hebt draaien.

Gisteravond de orginele Bladerunner UHD gekeken. Ook fenomenaal en lijkt wel of die film zeer recent is geschoten. Geluid is uiteraard niet op het niveau van de 2049 versie maar ook fantastisch om te kijken.


Quote from: Staaled on August 18, 2018, 09:29:28
Blade runner 2049 in 4K.
Ik ben pas halverwege  ;D.
De opening enkel al is fantastisch.
Wat een immersie en druk in het laag.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Staaled

#1441
De kans is groot dat je dan idd wat vreemds hoort.
Een wat ruime subwooferbezetting kan geen kwaad.
Is ook voor het eerst dat ik meer wenste. ;D

BR van Scott maak je mij nu ook wel benieuwd naar. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

denoontje

Quote from: vik on August 18, 2018, 11:23:19
Yep mee eens. Dit is voor mij een nieuwe referentie UHD. Niet voor iedere set weggelegd indien je je speakers op full range hebt draaien.

Gisteravond de orginele Bladerunner UHD gekeken. Ook fenomenaal en lijkt wel of die film zeer recent is geschoten. Geluid is uiteraard niet op het niveau van de 2049 versie maar ook fantastisch om te kijken.



geluid is idd erg goed, maar wat is de film traag (net als zijn voorgangen). Helaas 2 maal in slaap gevallen :-)

Staaled

#1443
Ik zie dit als een normale film. ;D
En heb totaal gebiologeerd gekeken.......... én geluisterd. :devil:

De rest is gewoon zwaar over de top en dusdanig gemonteerd dat hoofdpijn niet uitgesloten is.
Kan ik ,gelukkig maar :D , ook nog steeds van genieten. :yinyang:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

vik

#1444
Zal ook een smaak dingetje zijn vermoed ik. Zelf word ik vanaf minuut 1 gelijk de film in gezogen tot en met het einde.

Ben persoonlijk een beetje klaar met die snelle super helden films van tegenwoordig. Dat vind ik echt dood saai worden bijvoorbeeld.  :)

Quote from: denoontje on August 19, 2018, 08:38:06
geluid is idd erg goed, maar wat is de film traag (net als zijn voorgangen). Helaas 2 maal in slaap gevallen :-)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Quote from: vik on August 19, 2018, 10:08:16
Zal ook een smaak dingetje zijn vermoed ik. Zelf word ik vanaf minuut 1 gelijk de film in gezogen tot en met het einde.

Ben persoonlijk een beetje klaar met die snelle super helden films van tegenwoordig. Dat vind ik echt dood saai worden bijvoorbeeld.  :)


superhelden ben ik idd ook wel klaar mee:

marvel
marvel deel 2, 3
marvel remake
marvel remake deel 2,3
marvel helden samen
marvel helden samen deel 2, 3
etc

wel actie, maar tijd weer voor wat nieuws

Staaled

Disney casht flink op het Marvel universum.
Sony schijnt zich iig het hoofd te breken om ook iets dergelijks te baren.
Stond onlangs uitgebreid in NRC.

Gelukkig zijn er nog series. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Laatste warme dag en ook weer lekker donker s'avonds.
Kijken wordt weer wat fijner zo, al heb ik niet zonder gedaan.

Geen nieuws.
Ook nog steeds hetzelfde kapsel.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Davey

Herfst, winter, eerder donker. Het heeft voor mij ook dat lekkere gevoel. Gelukkig zit je haar nog steeds goed  :D

eddy135

Quote from: Staaled on October 14, 2018, 18:36:56
Laatste warme dag...
Even geduld nog...komen er nog een paar bij, hehe
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN