"Minimum-Maximum".

Started by Staaled, July 27, 2013, 10:03:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Moet ik even voor spitten.

De TV is zeker. Ook een UHD speler.

Voor de rest mogelijk de 7702 naar 7703 Marantz,dat is de wereld niet.

Rechts is wat naar links verschoven ivm de CV.

Het staat wel beter ingeregeld.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#1402
Ah ,dan is er dus wel een hoop veranderd. :lookaround:

Geen Linn meer.
Geen Lyngdorf meer.
Geen Crowns meer.
Geen Nordost Tyr LS kabel meer.

Volledig overgestapt naar Powersofts.
Alles , dus ook stereo streamen ,via de Marantz processor.
VanDamme LS kabels.
XT32 ipv Roomperfect DSP.
DSP naar de subs is nu XT32 en vervolgens de Anti-Mode Dual Core 2.0.
Subwoofers in 20 Hz tune.

En ik maar denken........... :D



"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#1403
Er zit Powersoft technologie in deze subwoofer:https://www.pksound.ca/products/gravity-30
Best een dingetje. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Quote from: Staaled on March  6, 2018, 12:09:57
Ah ,dan is er dus wel een hoop veranderd. :lookaround:

Geen Linn meer.
Geen Lyngdorf meer.
Geen Crowns meer.
Geen Nordost Tyr LS kabel meer.

Volledig overgestapt naar Powersofts.
Alles , dus ook stereo streamen ,via de Marantz processor.
VanDamme LS kabels.
XT32 ipv Roomperfect DSP.
DSP naar de subs is nu XT32 en vervolgens de Anti-Mode Dual Core 2.0.
Subwoofers in 20 Hz tune.

En ik maar denken........... :D

Het ziet er wat opgeruimder uit dan ik me herinner. Ik bedoel.. Minder vol. Maar ik kan me vergissen.

Waarom die Anti-Mode Dual Core 2.0 en bijvoorbeeld geen minidsp 2x4HD?


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

#1405
Die had ik nog. :)

En doet het hier prima.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: doorofnight on March 11, 2018, 21:21:23
Het ziet er wat opgeruimder uit dan ik me herinner. Ik bedoel.. Minder vol. Maar ik kan me vergissen.

Waarom die Anti-Mode Dual Core 2.0 en bijvoorbeeld geen minidsp 2x4HD?
Klopt.
Het is meer gestroomlijnd.
Ik hoef niet meer te switchen bij stereo of HT.
De amps zijn wat kleiner.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Staaled

Gistermiddag was Timvg hier op visite.
Erg leuke ontmoeting en luistersessie.

De set is wat stoffig, tijdgebrek, maar bleek toch te porren. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Timvg

Die textuurverf van de JTR's is een hels karwei om af te stoffen, dat herinner ik me nog  :D

Hier wat impressies: dit weekend dus een korte citytrip naar Amsterdam gemaakt, waar ik o.a. het genoegen heb gehad om bij Staaled op luisterbezoek te gaan en z'n set in levende lijve aan het werk te horen.

Na een fijne welkomstbabbel heeft Edwin de set even uit de doeken gedaan, altijd fijn, al had ik natuurlijk al wat voorkennis van wat me te verwachten stond. De set heeft een prominente plek in de woonkamer, wat in zo'n formaat natuurlijk ook bijna niet anders kan.

De subs zijn me natuurlijk welbekend als voormalig eigenaar van eenzelfde paar, en naar de Noesis lijn (welke dienst doen als mains en surround) was ik toch wel benieuwd. De 3-weg mains hebben als basis een bijzondere coaxiale compressie driver op een 60°x60° hoorn die geladen is tot 400hz, wat ervoor zorgt dat er 1) in principe heel weinig geluid op muren/vloer/plafond gereflecteerd wordt en 2) het geheel zich gedraagt als een quasi-puntbron.

De surrounds (2-weg - met 8" ipv 12" mid/woofers) gedragen zich gelijkaardig met een iet of wat hogere crossover van 1100hz (als ik het me correct voor de geest haal).

Om het geheel af te werken hebben we nog 2 JTR coaxiale "slanted 8HT-LP" die dienst doen als top speakers welke de set naar een volwaardige atmos setup transformeren.

De ruimte werd ook nog eens netjes akoestisch aangepakt, met speciale aandacht voor de achterwand als voornaamte reflectiepunt aangezien de luisterplek kortbij is.

We zijn begonnen in stereo, en hebben hier wat van alle genres de revue laten passeren.
Wat meteen opvalt is dat de set netjes het karakter van elke opname laat doorkomen. De set klinkt verdomd verfijnd - nooit scherp, maar tegelijk zonder dat er wordt ingeboet op detaillering of transparantie. De som van het geheel is belangrijker dan de individuele componenten en er is duidelijk tijd en moeite gestoken in het afstellen van de set in de ruimte om tot een fraai geheel te komen. Storende resonanties zijn dan ook nergens te bespeuren, en de set klinkt evenzeer op laag volume tot.. waar je oren het niet langer uithouden. Er is geen half werk verricht, en het geheel van de heel fraaie componenten en de manier waarop ze afgesteld zijn, is dan ook een plezier om naar te luisteren. Eén van mijn gedachten was "dit zou niet misstaan in een studio als main-monitor system", en daar ben ik niet meer van afgeweken. Dit is een volwaardig full-range systeem welk accuraat de opname weergeeft zonder dynamische limieten. Van enige hoorbare vervorming is dus nooit sprake.

Na het luisteren in stereo hebben we nog wat Atmos demo's overlopen, en ook hier viel opnieuw de fijne afstelling op. De JTRs zijn netjes gematched in timbre, wat zorgt voor een nette 'bubble' en je middenin de actie plaatst.

Hierna was het jammer genoeg weer tijd om te vertrekken - aangezien er nog wat materiaal bij een ander forumlid moest afgehaald worden en we dan nog een goeie 3u terugrit voor de boeg hadden.

Nogmaals bedankt voor uitnodiging, Edwin. Het was me zeer aangenaam jou te ontmoeten en jouw indrukwekkende set eens aan het werk te horen.




Staaled

Graag gedaan Tim. :)

Ondanks dat ik over mij eigen set spreek ( ik weet dat adaptatie altijd op de loer ligt  ;)) kan ik mij geheel vinden in jouw beschrijving.
Dit was het streven en ik ben blij met hoe het uitgepakt heeft.
De ruimte en opstelling zijn zeker niet optimaal en het heeft dan ook idd tijd en 'moeite', gepaard met veel plezier, gekost.
Juist daarom een hoop opgestoken. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

En ik vergeet nog bijna de fun-factor als doel.
Met de komst van de JTRs en Powersofts kwam ook een hoop lol mee.
Atypisch ,lekker woest , en nooit om een antwoord verlegen. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Timvg

#1412
Heb je toevallig een plaatje van jouw 'house curve', Edwin? Klonk fijn!

Ik denk tenzij men echt van bij de bouw (of verbouwing) de ruimte mee in acht neemt, dat het altijd wel wat zoeken is. Ik vind het persoonlijk ook leuk om binnen een bestaande ruimte te puzzelen om tot een goed resultaat te komen.
Al ben ik bij de volgende woonst toch wel zinnens van de akoestiek mee te integreren in de bouw. Panelen en dergelijke zijn nu een beetje een no-go zone voor de vrouw des huizes en gisteren werd me toch nogmaals duidelijk wat gezonde aandacht voor akoestiek kan betekenen.

Ik geloof toch wel dat we qua 'smaak' enorm dicht bij mekaar aanleunen. Neutraal kan wat flauw in de oren klinken, dus laten we het maar op accuraat en eerlijk houden. Opmerkelijk ook dat we onder totaal verschillende omstandigheden ook uitkomen bij bv Revel (jij voor je maat, ik voor de woonkamer) als voorbeeld van 'goed' geluid.

Gisteren was ook nogmaals een bewijs dat Hifi/pro/studio alleen maar woorden zijn die verder weinig betekenis hebben. Goed geluid is goed geluid, en het komt er op neer de juiste componenten te implementeren voor je eigen wensen en noden. Bij jou is dit opmerkelijk goed gelukt. Werkelijk voor mezelf één van de meest aangename setups die ik al heb mogen beluisteren.

Staaled

#1413
Ik zal mijn curve posten.

Klopt,het optimale
En dan is er met 'goede' apparatuur en weergevers bij aandacht voor akoestiek al zo veel mogelijk.

Tot die conclusie kom ik ook. :)
En de Revels zijn zonder opsmuk in onze oren dan ook fijne weergevers.

Het komt samen idd en voor mij was dat een tijdje terug een ooropener.
Lekker om met die gedachte aan de gang te gaan en iets naar de zin samen te stellen.

:music: en dank voor het compliment.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#1414
Ik zie nu dat ik enkel tot 200 Hz heb voor het sublevel en ook niet eens de -11 volume op de Anti-Mode Dual Core.
Wij hebben op -11 geluisterd.
XT32 stond op de reference targetcurve. s' Avonds gebruik ik vaak Flat.
Als ik de kans zie ga ik wat meten.

Deze meting is op -10 dus met een iets luidere subwoofer.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Timvg

Erg netjes! Ben benieuwd naar een full meting en het verschil tussen de verschillende settings (op papier).

Staaled

Volume op de Dual Core gaat trouwens per dB.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Timvg

#1417
Ben n.a.v. gisteren ook nog even met de housecurve aan het spelen hier. Miste plots toch een tikkeltje body :D
Curve bij mij is wel iets minder vlak dan de jouwe - Subs zijn nu als 1 geheel afgesteld door ARC. Misschien dat ik toch nog eens ga spelen met individueel afstellen.

Mede door de wat minder vlakke curve momenteel is het nog wat koorddansen met nét teveel of nét te weinig .. maar het laatste uurtje klinkt alles naar wens.
Edit: mss nog even bijvermelden dat ARC corrigeert over de volledige bank - dit is natuurlijk gemeten op de luisterplek.

subs" border="0

Staaled

Ik neem aan ook 12dB/oct. smoothing, dan idd wat grilliger.
Ongeveer vergelijkbaar met wat Roomperfect van Lyngdorf bij mij deed.

:thumbs-up: :music:

Ik kon met de Dual Core geen verschil maken tussen dual mono of duals.
Maar kan best dat Arc daar anders mee omgaat.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

op eigen verzoek verwijderd.

Leuk om te lezen!

Vooral dat idee van een neutraal geluid. Ik denk dat veel goede sets veel erg hetzelfde klinken.

  O0

Staaled

Het komt, zoals Timvg en jij nu ook al zegt , vaak samen.

En dat is ook wat Toole middels onderzoek laat zien . Een soort geluid dat door de grootste groep luisteraars consequent hoog wordt gewaardeerd.
Zegt hij nog erbij dat de rest gehoorproblemen heeft.
Daar waag ik mij niet aan.  :D

Dat soort geluid zouden we idd als neutraal kunnen bestempelen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Timvg

Smaakverschillen (of inconsequente opnames) bestaan natuurlijk. Maar volgens mij beperkt het zich inderdaad tot wat tweaking hier en daar.. maw het verloop van de housecurve. Wat ook nog een keertje samenhangt met het gemiddeld luisterniveau.

Resonanties (zoweel breed- als smalbandig), vervorming, onregelmatig afstraalgedrag (we spreken dus niet over smalle of brede afstraling) .. worden unaniem als storend ervaren. Eens we hier voorbij zijn kunnen in mijn mening beginnen spreken van neutraliteit. Helaas zijn er nog wat vooroordelen over dat woord :-)

op eigen verzoek verwijderd.

Wat betreft die housecurve, ik kom altijd weer op een knetterrecht lijntje uit. Vind het, als ik het weer eens niet kan laten, in het begin wel lekker maar het voelt dan na verloop van tijd toch onnatuurlijk aan ofzo.

Toch wel grappig dat zelfs bij de Toole aanhangers er nog wel zaken zijn waarover subjectief geleuterd kan worden.

;D

Timvg

Zelfs Harman maakt gebruik van target curves (o.a. in Synthesis).. dus ja :-)

effe (één van) hun target curve(s) in REW geladen. Vandaag merkte ik dus dat ik toch nog wat body miste i.v.m. wat ik bij Staaled te horen kreeg. Ik ga morgen nog eens nameten, maar met een kleine aanpassing moet ik wel in de buurt komen van deze curve. Boven 300hz corrigeer ik trouwens niet.

target" border="0

Staaled

#1424
Quote from: activ on April 27, 2018, 07:27:40
Excuus voor wie het niet boeit dat ik nog even off topic door ga, maar wat is daar beter aan?
En als bonus vraag: Kan dat ding als crossover fungeren?

Onderdelen , afwerking en robuustheid, prestaties.

Ik verwijs graag naar : https://www.youtube.com/watch?v=tUrhJD1feJQ&list=PLclGwuhaxj1Fl3VJXP2_Lb4iMX7JNn7-3

Plate-amps zijn bovendien onderhevig aan de belasting door de driver.
Er zijn trouwens ook goede plate-amps, echter kijk je naar de uitval en vervanging van veel gerenommeerde subwoofermerken is die groot te noemen.
Service en evt vervanging van veel merken is ook een punt.
Je bent in NL dan vaak aangewezen op een éénpitter die wel zijn best doet maar met weinig armslag bij de buitenlandse producent of je moet direct naar het buitenland.

De druppel was voor mij twee defecte plate-amps van geimporteerde JL's. Tegelijkertijd.
Nul service en hoge kosten (verlies).
Achteraf bleek dat ik na enig afstoffen bij de subs en het losmaken van het netsnoer van beide de stekker had omgekeerd.
De fase was veranderd en daar konden ze niet tegen.
Slecht ontwerp dus, maar daar is nooit op gereageerd.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)