Het Adam Audio topic

Started by Thanatos, July 25, 2013, 20:41:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aws

Heb ooit gespeeld met een accuphase C280L-P800 combi met een set Martin Logan Request, daar klonk een piano ook alsof ie er stond. En stemmen waren heel mooi, heb een opname van Sinatra uit 1959 opgenomen met buis apparatuur, man je viel van je stoel, je kon hem gewoon een hand geven, zo echt! Daarna heb ik alles verkocht, en nu heb ik mijn hobby weer opgepakt, het bloed kruipt ....... :bigsmile:

HuubF

Quote from: aws on March 25, 2014, 08:43:32
... volgens stereophile ook wat 'into your face'...

Inderdaad, ze klinken altijd tamelijk direct. Weet niet helemaal zeker of dat met de grotere modellen ook zo is. Ik hou er in ieder geval wel van.

Quote from: YamahaRXV on March 24, 2014, 23:48:29
Hoe ervaar je de klank en resolutie van de V1, en dan met name bij het luisteren op lage volume standen ?

Als ik hem vergelijk met de NAD M51 die ik hier ook nog heb staan:

De NAD heeft een heldere klank en geeft super-veel details weer. In het begin duizelt het je gewoon. In de combinatie met de Adams ging het echter helemaal fout in het laag. Het was zoekend en het mid-laag leek wel te worden uitgedoofd. In sommige reviews van NAD en Adams wordt geopperd dat er een klein laag-issue is. Mogelijk versterkt het elkaar.

De Naim lijkt iets minder de focus op het hoog te leggen omdat het middengebied zo mooi is. Dat komt bij de Adams goed uit. Het laag is erg diep en opvallend strak. Ook al goed voor de Adams. Al met al een zeer detailrijk, natuurlijk geluid dat prachtig in balans is. De Naim schijnt 100 uur in te moeten spelen; ik ben nog niet eens op de helft maar ik ben nu al ontzettend enthousiast. Op lage volumes gaat het ook goed, vooral het nog steeds diepe laag valt dan op. Dus de match Naim - Adams is veel beter dan Nad - Adam. Wel weer grappig om er zo weer eens achter te komen dat bepaalde apparaten gewoon niet bij elkaar horen want de hele wereld is lyrisch over die NAD.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Vandaag even gebeld met Lex en hem gevraagd of zij de Naim V1 dac/voorversterker al hebben getest i.c.m. een Naim NAP 250 eindversterker... :angel:
Dat was dus niet het geval, maar men is net als ik erg nieuwsgierig naar deze combinatie en dus wordt er een mooie demo set samengesteld binnenkort.

Als deze combi mij bevalt ga ik deze dus ook inzetten i.c.m. mijn Adam Pencil,s  ;)

Word alleen niet zo vrolijk van die prijsverhogingen van Naim per April  :-X
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

#53
Quote from: Thanatos on March 25, 2014, 08:47:30
Dat lees ik vaker maar berust echt op het idee dat alle 'ribbon' achtige fel zijn. Juist Adam ligt fijn in het het gehoor totaal niet fel. Wel gedetailleerd en door de AMT's is het stereobeeld wat directer en zit je meer in de muziek dan dat je er tegenaan kijkt.
Naar mijn oren heeft aws Stereophile wel een punt.  Heb daar al eea over geschreven in Huubs topic dus zal dat hier niet herhalen.
Geen idee of dat in de ribbons zit/zat.  Het is gewoon wat ik hoorde.  Wel goeie speakers, maar (zoals alle) niet 'het einde'.

Zie ook posting van Midcall over het laag...

Thanatos

Ik weet ook niet of het het einde is. Blijkbaar hou ik wel van een wat directe weergave.

De reis gaat verder naar een kwailteits monitor. Adam heeft op het moment niets in het gamma wat ik thuis kan inpassen. Nml een 3-weg monitor.

AbZ

#55
Quote from: Thanatos on March 25, 2014, 18:03:29
Ik weet ook niet of het het einde is. Blijkbaar hou ik wel van een wat directe weergave.

De reis gaat verder naar een kwailteits monitor. Adam heeft op het moment niets in het gamma wat ik thuis kan inpassen. Nml een 3-weg monitor.
Misschien eens naar ATC kijken.  Hebben ook een achtergrond in studio monitoring.

:whatsthat:  maar waarom per se een drieweg? 
Gaat toch om hoe het klinkt en niet om het aantal drivers?  :unsure: dacht ik.

Thanatos

Ik heb ATC en Barefoot reeds op mijn lijstje staan..  ;)

YamahaRXV

Quote from: Thanatos on March 25, 2014, 18:03:29
Blijkbaar hou ik wel van een wat directe weergave.

De reis gaat verder naar een kwailteits monitor. Adam heeft op het moment niets in het gamma wat ik thuis kan inpassen. Nml een 3-weg monitor.

Me too, vooral een eerlijke weergave  ;)

Adam Tensor Delta is ook erg mooi hoor John, maar daar was je volgens mij al aardig van gecharmeerd ?
Jammergenoeg alleen niet meer nieuw te verkrijgen  ???

Persoonlijk zou ik nog wel eens de actieve Adam Tensor Gamma (het vorige type) willen hebben en deze gewoon lekker met een dacje met voorversterker functie willen aansturen  8)
Ik denk dat Huub wel eens een heerlijke combi kan hebben nu met de Naim V1 dac  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Thanatos

Quote from: YamahaRXV on March 25, 2014, 18:17:29
Me too, vooral een eerlijke weergave  ;)

Adam Tensor Delta is ook erg mooi hoor John, maar daar was je volgens mij al aardig van gecharmeerd ?
Jammergenoeg alleen niet meer nieuw te verkrijgen  ???

Persoonlijk zou ik nog wel eens de actieve Adam Tensor Gamma (het vorige type) willen hebben en deze gewoon lekker met een dacje met voorversterker functie willen aansturen  8)
Ik denk dat Huub wel eens een heerlijke combi kan hebben nu met de Naim V1 dac  :angel:

De Tensor Delta zou voor mij perfect zijn. Ik heb door mijn beperkte opstel mogelijkheid een bult in het laag waar ik mij al een tijdje aan stoor. Zou ik dit probleem niet hebben was er geen reden tot verandering..  Hopenlijk komt er wat op termijn in de 2e hands markt voorbij..

De Compact is een hele fijne luidspreker. Alleen in direct vergelijk naast de Column's opgesteld had ik direct de voorkeur voor Column's. Vandaar mijn idee voor een 3-weg monitor. Wel de resolutie maar net wat minder in het laag..

frank2

#59
Quote from: Thanatos on March 25, 2014, 18:06:03
Ik heb ATC en Barefoot reeds op mijn lijstje staan..  ;)

Als alternatief zou je ook eens kunnen luisteren naar de Usher Mini Dancer X.

Persoonlijk vind ik adams cq Ushers wel iets van elkaar weghebben al zijn er zeker verschillen.

(heb beide mini dancerX en artist 5 beluisterd, er zit wel een behoorlijk prijsverschil in, maar daar baseer ik deze mening op)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

Quote from: frank2 on March 25, 2014, 18:36:13
Als alternatief zou je ook eens kunnen luisteren naar de Usher Mini Dancer X.

Persoonlijk vind ik adams cq Ushers wel iets van elkaar weghebben al zijn er zeker verschillen.

(heb beide mini dancerX en artist 5 beluisterd, er zit wel een behoorlijk prijsverschil in, maar daar baseer ik deze mening op)

Daar gaan we weer, Frank en Ushers.....

frank2

Quote from: Joris1971 on March 25, 2014, 19:33:26
Daar gaan we weer, Frank en Ushers.....
Wees jij dan maar weer voor de zoveelste keer blij dat je weer tannoy hebt. ;)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Midcall

Quote from: Joris1971 on March 25, 2014, 19:33:26
Daar gaan we weer, Frank en Ushers.....
Die in het geheel niet lijkt op een Adam qua karakter. De enige overeenkomsten die ik kan bedenken zijn dat er uit beiden geluid komt en dat ze beiden langer zijn dan dat ze breed zijn, maar dan houdt iedere vergelijking wel een beetje op. Bijv. een Pencil is (veel) strakker in het laag, kleurt aanzienlijk minder (lees: niet), detailrijker en sneller. Adam klinkt meer upfront, dynamischer en het afstraalgedrag zorgt voor minder problemen voor de ruimte waar ze in staan. De Usher klinkt iets warmer en ziet er uiterlijk wat mooier uit en is gevoeliger voor de kwaliteit van versterking (relatief meer winst te halen bij goed matchende versterking).
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

aws

#63
Quote from: Thanatos on March 25, 2014, 18:30:31
Ik heb door mijn beperkte opstel mogelijkheid een bult in het laag waar ik mij al een tijdje aan stoor. Zou ik dit probleem niet hebben was er geen reden tot verandering.. 

John, je bedoelt bij de column's? Die hebben toch 2 poorten aan de achterzijde, probeer eens om daar een stevig polyether stuk in te stoppen, je laag zal dan wat eerder aflopen. Misschien is dit een oplossing. Bij o.a. de Kef XQ40 worden die schuim pluggen er standaard bijgeleverd voor dit doel. Probeer eerst 1 poort te dempen en luisteren of er een verbetering is, daarna kun je altijd de andere ook proberen. Wie weet :thumbs-up:

Midcall

Quote from: aws on March 26, 2014, 07:18:18
John, je bedoelt bij de column's? Die hebben toch 2 poorten aan de achterzijde, probeer eens om daar een stevig polyether stuk in te stoppen, je laag zal dan wat eerder aflopen. Misschien is dit een oplossing. Bij o.a. de Kef XQ40 worden die schuim pluggen er standaard bijgeleverd voor dit doel. Probeer eerst 1 poort te dempen en luisteren of er een verbetering is, daarna kun je altijd de andere ook proberen. Wie weet :thumbs-up:
Daarmee demp je wellicht wel wat laag, maar daardoor ruïneer je wel een deel van het middengebied. Overdreven gezegd klinkt het alsof alle vocale partijen met knijpers op de neus worden gezongen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

frank2

De oplossing: antimode 2.0 gebruiken voor 900 euro te koop en probleem voorgoed weg.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Thanatos

Poort dempen is meer symtoombestrijding. Liever los ik het probleem op. Mijn akoestiek kan ik niet veranderen. De luidsprekers kan ik wel vervangen.

De antimode is reeds geprobeerd en komt hier niet meer in huis. Het laag was gecorigeerd. Alleen was ik mijn hoog en resolutie ook kwijt...

frank2

#67
Dat verbaasd mij, ik gebruik zelf de dsp v.d. Anthem, daar is op een fractie na geen verschil te bespeuren tussen dsp aan of uit. ( in de mid en hoge tonen) Ik ging ervan uit dat de anti mode dat ook zo deed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martin!!!

#68
Ik ben op zoek naar een setje voor op mjn slaapkamer welke Adam's raden de experts mij hier voor aan?
mainly British stuff

chansig

Quote from: frank2 on March 26, 2014, 11:11:36
Dat verbaasd mij, ik gebruik zelf de dsp v.d. Anthem, daar is op een fractie na geen verschil te bespeuren tussen dsp aan of uit. Ik ging ervan uit dat de anti mode dat ook zo deed.

Dat de AM wat ook deed...weinig verschil tussen voor en na ?

Zal afhankelijk zijn van wat er gecorrigeerd moet worden in mijn geval is het een verschil van dag en nacht.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

aws

Quote from: Midcall on March 26, 2014, 10:46:12
Daarmee demp je wellicht wel wat laag, maar daardoor ruïneer je wel een deel van het middengebied. Overdreven gezegd klinkt het alsof alle vocale partijen met knijpers op de neus worden gezongen.

Vreemd, heb ik bij de XQ40 nooit gemerkt en die schuimdoppen zitten standaard ook bij de B&W modellen zoals de 800 serie.
Bij de columns gaat de onderste basspeaker niet hoger als 150 hz, dus die zou je wel kunnen dempen zonder een middenprobleem te creëren. Misschien gewoon eens proberen, kost niets, stukje polyether.

YamahaRXV

Quote from: Martin!!! on March 26, 2014, 11:31:52
Ik ben op zoek naar een setje voor op mjn slaapkamer welke Adam's raden de experts mij hier voor aan?

Ha Martin, ik zou deze serieus overwegen, zijn actieve varianten, maar erg "impressive" t.o.v. hun formaat  ;)

http://www.hifistudio79.nl/nl/loudspeakers/luidsprekers-actief/adam-artist-3.html
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Midcall

Quote from: YamahaRXV on March 26, 2014, 20:11:03
Ha Martin, ik zou deze serieus overwegen, zijn actieve varianten, maar erg "impressive" t.o.v. hun formaat  ;)

http://www.hifistudio79.nl/nl/loudspeakers/luidsprekers-actief/adam-artist-3.html
De Artist 5 en 6 zijn erg leuk, een 3 is toch echt niet meer dan een erg goede computer-speaker. Zeker niet voor in een huiskamer.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

YamahaRXV

Quote from: Midcall on March 27, 2014, 02:07:08
De Artist 5 en 6 zijn erg leuk, een 3 is toch echt niet meer dan een erg goede computer-speaker. Zeker niet voor in een huiskamer.

Martin had het dan ook over een setje voor op de slaapkamer, en niet over een setje voor in de huiskamer... ;)
In de huiskamer staan al Harbeth M30.1,s namelijk.
En ja, de Adam Artist 3 is klein, maar klinkt grootser dan hij doet vermoeden.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Midcall

Dan nog zou ik zeker voor een Artist 5 gaan ipv een Artist 3. De prijzen verschillen onderling niet veel en dan hoef je er niet pijnlijk achter te komen dat de in de specs opgenomen 60 Hz schandalig zijn overdreven. 60Hz bij -10dB zullen ze wel bedoelen. Een euvel waar wel meer merken (zeker Duitse) last van hebben. In de praktijk zal je dichter bij de 80Hz (-3 dB) uitkomen. De Artist gaat dan net een (belangrijk) stukje dieper, en kost niet zoveel meer omdat in tegenstelling tot de Artist 3 er geen USB dac in zit (wat ook een beetje aangeeft waar de 3 voor gemaakt is).
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -