WA-Quantum - Chips

Started by Lars_Portman, July 23, 2013, 20:54:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lars_Portman

http://www.qualityhifi.nl/Reviews_tests_hifi_accessoires/Review_Test_WA_Quantum_Chips_bij_Kemp_Elektroniks_door_John_van_Polen_april_2012.html

WA-Quantum - Chip , wie heeft hier ervaring mee en wil dat delen?

Ik ben vooral heel benieuwt of andere mensen hier daar ervaring mee hebben.

Staan heel veel mooie lovende reviews maar zie weinig echte gebruikers ervaringen.



Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Kjelt

Ik weet niet of ik hier nou om moet lachen of huilen.

Lars_Portman

Quote from: Kjelt on July 23, 2013, 21:17:02
Ik weet niet of ik hier nou om moet lachen of huilen.

Beide mag, maar ben gewoon heel benieuwt of mensen zijn die ook geprobeerd hebben.

Ik geloof wel in tweaks als ontkoppeling en gebruik van verschillende soorten geleiders. aangepaste stroomgroep. Die zijn duidelijk hoorbaar. En die zijn te onderbouwen.

Maar vraag tekens bij deze chips.
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Staaled

#3
Dit spul ken ik niet, maar Creaktiv houdt zich ook bezig met zaken op dit vlak.

Ik heb eea van Creaktiv in gebruik en binnenkort zelfs een compleet rek.
Het doet vreemd aan maar werkt wel degelijk

Even een editje , naar mijn ervaring. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

Als het zo geweldig werkt waarom hebben ze dan geen patent aangevraagd. Hoezo high tech firma, geen wetenschapper die ooit van ze gehoord heeft, of wetenschappelijk artikel te vinden.
Lijkt er meer op dat als je er maar in geloofd dat je het dan ook van zelf zal horen, waar heb ik dat meer gehoord?
http://www.realhd-audio.com/?p=384

Staaled

Quote from: Kjelt on July 23, 2013, 21:32:14
Als het zo geweldig werkt waarom hebben ze dan geen patent aangevraagd. Hoezo high tech firma, geen wetenschapper die ooit van ze gehoord heeft, of wetenschappelijk artikel te vinden.
Lijkt er meer op dat als je er maar in geloofd dat je het dan ook van zelf zal horen, waar heb ik dat meer gehoord?
http://www.realhd-audio.com/?p=384
Anders dan commentaar niet inhoudelijk. :)
Die Bybees zijn trouwens wel erg gortig. :blink:

Creaktiv maakt een punt van "elektrosmog".
http://www.creaktiv-systems.com/index.php/de/.
Er staat eea op de site ter verklaring.
Zij zijn niet de enige want de CA plates , nogal hot op dit forum momenteel,
claimen ook tegenwerking in deze.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted member

Ik heb er eentje! Maar alleen omdat die standaard op m'n HiFi Tuning DiazedII meterkast zekering zat geplakt.  ;D

Dat 't wat doet geloof ik niet maar ik heb ook niet de moeite genomen om 'm er af te halen om te kijken of 't wat uitmaakt. Naast dus dat ik er niet in geloof ben ik er ook te lui voor. Eigenlijk is deze post dus waardeloos, sorry!  ;)

AbZ

Quote from: Kjelt on July 23, 2013, 21:17:02
Ik weet niet of ik hier nou om moet lachen of huilen.
Gewoon het vaste format van audiofoolery inclusief nep-sceptische recensie.
Met een paar goedgelovigen is totale BS al snel rendabel, net bij spam.

Jumping Jack

Het werkt wel hoor, alleen mag het te dichten lek niet groter zijn dan een halve cm.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Jumping Jack on July 23, 2013, 22:30:19
Het werkt wel hoor, alleen mag het te dichten lek niet groter zijn dan een halve cm.
Niet genoeg om de recensent dicht te plakken.  Kwam nog steeds BS uit.

denoontje

Quote from: Antoine on July 23, 2013, 22:20:35
Ik heb er eentje! Maar alleen omdat die standaard op m'n HiFi Tuning DiazedII meterkast zekering zat geplakt.  ;D

Dat 't wat doet geloof ik niet maar ik heb ook niet de moeite genomen om 'm er af te halen om te kijken of 't wat uitmaakt. Naast dus dat ik er niet in geloof ben ik er ook te lui voor. Eigenlijk is deze post dus waardeloos, sorry!  ;)

Zit bij mij ook op 1 van de 2 zekeringen die ik aan het testen ben in de audiogroep.
Maar ik ga 'm er ook maar niet af pulken want dat vind de verkoper denk ik net zo leuk...1 van de 2 moet nog terug tenslotte.


Toch wel weer jammer dat een topic als dit gelijk weer uitdraait op het altijd zo gezellige ik geloof het niet.... blabla...en dan komen de cynische opmerkingen weer.

Laat mensen nu gewoon bevindingen posten, want daarom wordt gevraagd door de topic starter.

Lars_Portman

Ik zoek inderdaad ervaringen. mensen die misschien blind getest hebben.

Ik heb ze zelf ook geprobeerd. Niet blind getest dan maar ik vond niet schokkend zoals alle reviews aangeven.

En als iemand kan onderbouwen informatie heeft mag altijd geven over de chip maar ben opzoek naar mensen die getest hebben.
Die er mee aan de slag zijn geweest.
En ik kan zo weinig over vinden dan wel veel reviews maar te weinig mensen die echt hebben.En wil echt beide horen, zowel negatieve en positieve ervaringen.


Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

denoontje

Op een ferraz zekering is het wel te horen hoor....
Het geluidsbeeld  trok meer open met chip.

Maar het wisselen met een hifi tuning was extremer (had trouwens ook een chip).
Heus niet kunnen testen van hifi tuning met en zonder.

De hifi tuning blijft erin en de ferraz met chip wordt backup zekering.

flashover

#13
even dit topic nieuw leven inblazen  ;D

Ik krijg geheel gratis een set ter beoordeling thuis gestuurd,... en mag ze lekker uitproberen!

Heb ook altijd geroepen dat powerchords, stroomvoorziening en audiofiele zekeringen niet aan mij besteed zijn....
ai,... daar zat ik dus heel erg naast...

Ik sta open voor zin en onzin,...   

dus ik lach of huil pas als ik het gehoord heb

Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear

flashover

Ik heb ze ondertussen in huis,... het is niet meer dan een sticker om te zien!  :o



Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Lars_Portman

Quote from: flashover on October  4, 2013, 17:16:34
Ik heb ze ondertussen in huis,... het is niet meer dan een sticker om te zien!  :o

Ik ben benieuwt wat bij jou doet.


Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

flashover

Hey,... ik wil geen discussie opstarten ???,  en ook geen belediging om m'n oren krijgen over "believer" of zo.............

Maar ik zit samen met mijn vrouw al de hele avond te luisteren met en zonder stickertjes/chip (zoals ze genoemd worden) ,...
het doet zeker iets moois in het geluid, ik ben gewoon verbaasd. "20,- euro voor zo'n stickertje"
en ik heb ze tussen mijn interlinks/versterker uitgang, speakerkabels, terminals luidsprekers liggen

Het klinkt rustiger, opener, ruimtelijk..... echt heel mooi...

ik meen het echt!!!!








Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear

Lars_Portman

Quote from: flashover on October  5, 2013, 22:27:35
Hey,... ik wil geen discussie opstarten ???,  en ook geen belediging om m'n oren krijgen over "believer" of zo.............

Maar ik zit samen met mijn vrouw al de hele avond te luisteren met en zonder stickertjes/chip (zoals ze genoemd worden) ,...
het doet zeker iets moois in het geluid, ik ben gewoon verbaasd. "20,- euro voor zo'n stickertje"
en ik heb ze tussen mijn interlinks/versterker uitgang, speakerkabels, terminals luidsprekers liggen

Het klinkt rustiger, opener, ruimtelijk..... echt heel mooi...

ik meen het echt!!!!



Toch heb  nu ook weer geprobeerd in mijn versterker en doet echt wel iets...
Heb gebruikte op travo en condensatoren.

Deze vind toch meer doen speaker chips die eerder al had.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

flashover

Hoi Lars,

Ik heb uiteindelijk ook nog de chips op de condensatoren geplaatst en op de voeding, ook de chip in de meterkast deed goed werk..
de speakerchip heb ik niet gekocht hoorde hier niet echt verschil mee,... de kabel chips vond ik wel weer super!

Ik heb ze nooit vastgeplakt zodat ik ze zo nu en dan nog eens kan verwijderen,... blijft leuk om het verschil dan weer te horen!

gr
Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear

Lars_Portman

Toevallig power Chip  in meterkast? of ook bij de veerdeel doos?

Ik hoorde ook een beter focus met chips op voeding en condensatoren. plaatsing leek duidelijker.


Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

flashover

Bij mij was de meterkast 100% score  ;D

op mijn verdeeldoos en powercords vond ik het minder succesvol....

stemmen en focus,... zijn bij mij ook geweldig geworden.

Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear

CZ79

Welke chip is dat en waar plaats je deze in de meterkast? Op de zekering?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Lars_Portman

#23
Quote from: cz79 on August 14, 2014, 22:28:46
Welke chip is dat en waar plaats je deze in de meterkast? Op de zekering?

Ze zijn er voor beide maar werd hier gesproken over de WA-powerchip die kan plaatsen op kast zelf of ook gebruikt kan worden op voedings transformatoren.


Edit: Met beide bedoel dan ook dat voor zekeringen ook zijn.
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

CZ79

Leuk om eens te proberen maar waar plaats je dat in de meterkast? Op de zekeringhouder of beter een zekeringchip nemen of beide?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika