Zelf een lineaire voeding maken? Squeezebox en DAC

Started by Madhouse, July 23, 2013, 10:06:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Thanks! Vind het toch allemaal lastiger dan ik dacht. Ik lees dan weer dat en dan weer wat anders, dat schept verwarring bij mij (iedereen heeft ook een andere mening/beleving natuurlijk). Ik had eerder verwacht een soort DIY pakketje te kunnen kopen en zelf in elkaar zetten, dat word lastig denk ik.

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

#26
Dubbelpost... :nopompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

BuSpu

Quote from: Madhouse on July 23, 2013, 22:19:51
Ik had eerder verwacht een soort DIY pakketje te kunnen kopen en zelf in elkaar zetten, dat word lastig denk ik.
Snap ik, misschien moet je gewoon naar zo'n pakketje op zoek en het dan wel zelf in elkaar zetten/solderen, heb je wel de lol zonder dat je van de hoed en de rand hoeft te weten. Levert die Deen geen pakketjes?

Madhouse

Zover ik weet niet, maar ga wel ff zoeken nog. Een Squeeze Upgrade kan ik altijd nog bestellen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

thebest106

Kijk ook eens naar deze voeding 'DDDAC Power supply 12Volt / 1A - complete kit'. Die is zowel als kit (losse onderdelen, dus zelf solderen) als compleet geassembleerd leverbaar. Maar zie deze zelfbouw niet als een besparing (een behuizing, connectoren, etc zullen de kosten behoorlijk opdrijven), maar wellicht brengt deze voeding nog wat meer kwaliteit en geluidsbeleving met zich mee.

Het is in mijn ogen zeker het proberen waard

Kingpin

Quote from: thebest106 on July 23, 2013, 22:53:21
Kijk ook eens naar deze voeding 'DDDAC Power supply 12Volt / 1A - complete kit'. Die is zowel als kit (losse onderdelen, dus zelf solderen) als compleet geassembleerd leverbaar. Maar zie deze zelfbouw niet als een besparing (een behuizing, connectoren, etc zullen de kosten behoorlijk opdrijven), maar wellicht brengt deze voeding nog wat meer kwaliteit en geluidsbeleving met zich mee.

Het is in mijn ogen zeker het proberen waard



0,74mV/-60dB ruisvloer?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

AbZ

Is dat nou veel minder dan bij een switching PS?

Kingpin

Quote from: AbZ on July 23, 2013, 23:11:28
Is dat nou veel minder dan bij een switching PS?
De onbelaste ruis van de bijgeleverde adapter van de Touch doet op -70dB een ripple van ongeveer 1mV (top-top).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

AbZ

Quote from: Kingpin on July 23, 2013, 23:40:25
De onbelaste ruis van de bijgeleverde adapter van de Touch doet op -70dB een ripple van ongeveer 1mV (top-top).

;D  Dacht ff dat het aan mij lag.  Niet zo makkelijk om beter te doen dus.

Heb je dit ook voor de batterij kunnen meten?  (Of geen spullen voor?)

Kingpin

Quote from: AbZ on July 23, 2013, 23:43:29
;D  Dacht ff dat het aan mij lag.  Niet zo makkelijk om beter te doen dus.

Heb je dit ook voor de batterij kunnen meten?  (Of geen spullen voor?)
Daar heb ik een leuk speeltje voor idd :D om te meten.
Mijn batterijvoeding heeft een ruis bij belasting van (300mA-1,3A) van 10µV (top-top) bij -110dB bij een ingangsspanning van 11,1Vdc over een freq.bereik van 1Hz-100kHz.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

AbZ

Quote from: Kingpin on July 24, 2013, 00:10:29
Daar heb ik een leuk speeltje voor idd :D om te meten.
Mijn batterijvoeding heeft een ruis bij belasting van (300mA-1,3A) van 10µV (top-top) bij -110dB bij een ingangsspanning van 11,1Vdc over een freq.bereik van 1Hz-100kHz.
:worship:

mace_be

http://www.twistedpearaudio.com/power/placid.aspx

Misschien ook een leuke shunt voeding die in kit vorm komt. Ik gebruik deze voor mijn Buffalo DAC
Op diyaudio hebben ze ook een shunt voeding ontworpen maar ben de naam vergeten.