3D werkt niet?

Started by Raphie, July 20, 2013, 13:14:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Ok, of ik doe iets verkeerds of ik kan géén 3D zien

2D films in 3D zetten, geeft alleen een rood/groene zweem en trekt het beeld uit focus
3d films geven rode en groene lijnen naast elkaar en met de bril aan overlappen die elkaar soms maar vaak ook niet
het beeld is donker en uit focus

dit is wat ik doe:
bril aan (rood ledje brandt)
zet 3d film op op de OPPO
pana zegt dat het 3D is
maar het ziet er IMHO gewoon niet uit. met een bril op zijn de kleuren super lelijk en het contrast is weg

wat gaat fout?
JBL PRX Power!

Raphie

#1
nou ik heb het ondertussen werkend
bril ff opnieuw gepaired en moest nog een keer op 3D drukken op de AB om shutters aan te zetten
nu zit ik dus met een flikkerende zonnebril naar een "kijkdoos" effect met een overdaad aan fluor rood en groen te kijken
wat een WAARDELOOS effect is dit zeg, Net ook ff GIJOE II 3D maar zelfde laken een pak
juist het filmische wat ik mooi vind is compleet weg

het effect vind ik ook minimaal, krijg een beetje het "kijkdoos" effect, alles is nog steeds plat maar er liggen wat "bewegende plaatjes" iets meer op de voorgrond
kan er niet echt van onder de indruk raken.
JBL PRX Power!

evilniek

Quote from: Raphie on July 20, 2013, 14:37:20
nou ik heb het ondertussen werkend
bril ff opnieuw gepaired en moest nog een keer op 3D drukken op de AB om shutters aan te zetten
nu zit ik dus met een flikkerende zonnebril naar een "kijkdoos" effect met een overdaad aan fluor rood en groen te kijken
wat een WAARDELOOS effect is dit zeg, Net ook ff GIJOE II 3D maar zelfde laken een pak
juist het filmische wat ik mooi vind is compleet weg

het effect vind ik ook minimaal, krijg een beetje het "kijkdoos" effect, alles is nog steeds plat maar er liggen wat "bewegende plaatjes" iets meer op de voorgrond
kan er niet echt van onder de indruk raken.

Niet direct het beste voorbeeld van 3D, ook al een animatiefilm in 3D gekeken, of Avatar? GI Joe is gewoon een suffe 3D-conversie.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Raphie

net wizard of Oz, deed het ook niet voor mij een paar effectjes in het zwartwit gedeelte en weer het idee van een kijkdoos met groene en rode saturatie in het kleuren gedeelte
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: Raphie on July 20, 2013, 15:05:51
net wizard of Oz, deed het ook niet voor mij een paar effectjes in het zwartwit gedeelte en weer het idee van een kijkdoos met groene en rode saturatie in het kleuren gedeelte
wat is de beste 3D film om te testen?
JBL PRX Power!

skank1

Quote from: Raphie on July 20, 2013, 15:06:29
wat is de beste 3D film om te testen?

Avatar
How to train your dragon
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

garmtz

Wat is je apparatuur??? Groen/rood 3D is uit de jaren '60. Tegenwoordig kijken we in full-color 3D Raphie... :)  En die brillen zijn dus ook niet groen/rood, maar zijn gewoon LCD shutters die om beurten aan en uit gaan.

evilniek

Rio 3D heeft wat meer popout effecten, vond ik wel vrij overtuigend.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

hdnoob

ik denk inderdaad dat iets in je setup niet goed is als je rode en groene lijnen ziet. Volgens mij zie je gewoon 2D maar proberen je hersenen dat te corrigeren.

Probeer dat eerst op te lossen.

Dat flikkeren is dan hoop ik voor je weg.  Zo niet dan moet je een ander 3D scherm/projector aanschaffen moet een betere refresh.

Over dat kijkdoos effect is per film verschillend. Neem een echte 3D film zou ik zeggen maar dat wordt op dit forum erg tegen gesproken. Toch is dat wel mijn ervaring dat dat uitmaakt.

Ik zou zeggen Avatar inderdaad.


hdnoob

Quote from: garmtz on July 20, 2013, 15:18:56
Wat is je apparatuur??? Groen/rood 3D is uit de jaren '60. Tegenwoordig kijken we in full-color 3D Raphie... :)  En die brillen zijn dus ook niet groen/rood, maar zijn gewoon LCD shutters die om beurten aan en uit gaan.

haha nee dat kan wel hoor :) dan moet je maar eens zonder bril kijken.

Het lijkt alsof bij Raphie de bril niet synct met zijn scherm ofzo.

MarkG

#10
3D demootjes via youtube doen het hier overigens prima als test... Misschien is dat een idee. Avatar demo is volgens mij ook wel op Youtube te vinden.
Dat zijn dan meestal twee 720p beelden naast of onder elkaar.
Even met je AB op die 3D modus zetten en je zou 3D moeten kunnen zien met 3D bril op.

[edit]Het was een lange 3D demo van Transformers dat ik op Youtube gevonden had. Zag er goed uit![/edit]
Set 1: Cambridge 740c | Unison Research Unico | Phonar Veritas P5.5 EdMa CAP+ | Set 2: MicroMega CD123 | MircroMega A80 | Phonar Critica

Raphie

ik zie zonder bril ook geen beelden naast elkaar, maar beelden over elkaar?
ik heb in het verleden wel eens 3D gezien, maar daar werdt gewoon het scherm in 2en geknipt?
nu zijn de 3D fims die ik heb gedownload gewoon full screen maar dan met een soort van overlay/blurr die er net naast ligt
JBL PRX Power!

Raphie

HET WERKT :D

op de schotel ff het ASTRA 3D demo kanaal opgezet, dát werkt perfect! i.d.d. zoals ik had verwacht.
goede content vinden dus in ipv verklote recodes
JBL PRX Power!

hdnoob

Quote from: Raphie on July 20, 2013, 16:00:08
HET WERKT :D

op de schotel ff het ASTRA 3D demo kanaal opgezet, dát werkt perfect! i.d.d. zoals ik had verwacht.
goede content vinden dus in ipv verklote recodes

Astra 3D is SBS. Full framed packed 3D werkt misschien nog niet bij je.

Als je die overlay/blurr ziet dan werkt je 3D nog niet.

hdnoob

dit is SBS zonder bril



dit is Full 3D zonder bril


ik hoop dat dit je helpt.


Raphie

SBS werkt dus wel
maar Full dus niet? ik zie de shutters wel flikkeren maar beeld blijft hetzeflde
JBL PRX Power!

hdnoob

schijnbaar niet.

Let op de vegetatie van het Avatar screenshot. Dat is denk ik die groen/rode blurr overlay die je bedoelt.

Raphie

Ja exact, maar waar ligt het nu aan dan?
JBL PRX Power!

evilniek

Kun je in de setup van de tv niet gewoon kiezen voor framepacked 3D?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Spollie

Quote from: evilniek on July 20, 2013, 17:02:22
Kun je in de setup van de tv niet gewoon kiezen voor framepacked 3D?

Ik mag toch hopen dat zijn TV dat zelf wel herkent...

evilniek

Quote from: Spollie on July 20, 2013, 17:15:08
Ik mag toch hopen dat zijn TV dat zelf wel herkent...

Misschien gaat dat fout.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Gaeje

Quote from: Raphie on July 20, 2013, 16:00:08

goede content vinden dus in ipv verklote recodes

typisch... zitten zagen dat de boel niet werkt, maar niet eens de moeite doen om eens wat content te kopen, op een mooie 3D bluray bvb

Raphie

Quote from: Gaeje on July 20, 2013, 17:53:01
typisch... zitten zagen dat de boel niet werkt, maar niet eens de moeite doen om eens wat content te kopen, op een mooie 3D bluray bvb
in NL hebben we content al dubbel en breed betaald....is niet zoals in Belgie, downloaden is gewoon legaal
JBL PRX Power!

VlisChris

En daarnaast weinig relevant in dit topic ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Raphie

Klopt, kan iemand misschien ff een 3D torrent noemen die wel goed geript is voor Full HD? Dan begin ik daar eens mee om te kijken waar het fout gaat
JBL PRX Power!