Wietplanten bij de buren

Started by Jeroen de Waal, July 19, 2013, 15:40:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jeroen de Waal

Wij hebben sinds kort nieuwe buren. (huurwoning)

Nu we met de zomer "lekker" buiten zitten kregen we ineens last van die rottige wietlucht.
We zagen dat er bij de nieuwe buren 5 grote planten in de achtertuin stonden.

Ik heb de buurman aangesproken en ons probleem verteld.
Hij vertelde dat de planten niet van hem waren en dat ze binnen een paar dagen weg zouden zijn.
Op mijn verzoek heeft hij ze verplaatst.

Echter staan de planten er nu nog steeds en wij hebben er nog net zoveel last van.
Mijn vrouw krijgt er zelfs buik- en hoofdpijn van.

Wat is nu denken jullie de juiste paden om te bewandelen?

Hem nogmaals aanspreken hierover?
-knip-
Het is een stel met een kleine van net 5 (die dus ook bij die planten speelt).
Iedere dag hebben ze knallende ruzie. -knip-

Ik weet ook niet wat de rechten precies zijn over het zelf kweken van een 5-tal planten (+/- 1.5m hoog)
Op het internet wordt ik er niet veel wijzer van.

Moet ik mogelijk de woningstichting op de hoogte stellen.....met het risico dat ze waarschijnlijk wel weten dat wij dat hebben doorgegeven.

Het is niet leuk meer zo iig.


Jeroen.

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Jeroen de Waal

Ja ik heb inderdaad wel gegoogled ;-)...maar bedankt voor de links.

Waar ik gewoon vooral mee zit is of ik wederom in gesprek moet gaan met de buurman.
Hij gaat ze sowieso niet binnen zetten heeft hij gezegd.

Of moet ik het bij politie of de woningstichting/huurstichting gaan melden.

Bij het 2de ben ik eigenlijk wel bang wat de consequenties zullen zijn.
De buren weten denk ik gegarandeerd dat wij geklaagd hebben.
Met hun andere buurman kunnen ze het namelijk goed vinden.

Ik zit dus als eerst met het dilemma van aanspreken of aangeven en als 2de meer met de vraag of ik/wij niet gewoon zeikerds zijn omdat het "maar" 5 planten zijn.


Jeroen.

Zymotic

Als het gewoon legaal is, wat verwacht je dan van de politie of de verhuurder?

Jeroen de Waal

Het mag geen overlast voor de buurt geven.
Dat staat er in de richtlijnen.

En het stinkt enorm!


Jeroen.

Nahpets

Is niet legaal, wordt gedoogd. En veroorzaakt in dit geval stankoverlast.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Zymotic

Ben je dan niet overgeleverd aan de mening van de wijkagent? Gedogen kan beide kanten opwerken. (geen voorstander van!)

Wat je wel zeker weet, is dat je verstandhouding met de buren er niet beter op wordt.

Ik weet niet of jullie een voor- en achtertuin hebben, maar misschien kan hij ze dan verplaatsen naar een andere tuin?

Jeroen de Waal

#7
Ze wonen hier nog maar net. -knip-

-knip-

Hij had al aangegeven dat hij ze niet binnen ging zetten.
Bij onze woningen hier zit de woonkamer aan de achtertuinzijde.

Aan de voorkant van de woning zit de ingang en een stukje betegeling van 2x2m
Daar zal hij de planten sowieso niet neerzetten want dan ziet iedereen het.

-knip-

Ik neig om het toch te melden bij de politie maar ben gewoon wat huiverig voor de consequenties.



Jeroen.

i2Paq

Wat zeggen de andere buren, hebben die ook stank-overlast?

Zo ja, samen gaan praten.

Anders hem er nogmaals op aanspreken en verzoeken er wat aan te doen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

alexander2

Met iedereen in de buurt praten is leuk maar lost niets op.
Maak een afspraak met de wijkagent OP het buro.
Bespreek dit eerst met hem en maak hem duidelijk dat jullie er last van hebben.
Ook goed duidelijk maken dat deze man niet makkelijk is in omgang en dat jij niet het type bent a la Badr.
Ga niet in op zijn prive situatie want die gaat je niets aan, komt ook niet slim over.
Benoem enkel de zaken welke relevant zijn:

Stankoverlast.
Je hebt dit al besproken maar meneer 'denkt' in zijn recht te staan dus heeft ze enkel 1 meter verplaatst.
Overlast ivm ruzies waar jullie je niet gemakkelijk bij voelen.


Het is een groot misverstand in Nederland dat iedereen maar in gesprek moet gaan om de problemen te bespreken, de wijkagent dient op te treden zodra er zaken spelen die wellicht worden gedoogd maar zodra er sprake is van overlast dan dient hij op te treden.
Wiet kan enorm meuren dat weet ik uit ervaring.

LittleNinja

Ik zou hem niet meer aanspreken. Een anonieme melding maken indien je niet wil dat jij genoemd gaat worden.

Als hij jou er op aanspreekt kun je simpelweg aangeven:"Joh, je weet toch dat als ik er een probleem mee heb gewoon met je praat? Dat heb ik de vorige keer toch ook gedaan?".

Stank mag niet en handelen mag naar mijn weten ook niet..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

AbZ

Als het stinkt dan zijn het geen wietplanten.

LittleNinja

Je bent inmiddels al een paar jaar clean toch? ;)

Quote from: alexander2 on July 19, 2013, 16:57:22
Wiet kan enorm meuren dat weet ik uit ervaring.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Wat dan wel?

Quote from: AbZ on July 19, 2013, 16:58:59
Als het stinkt dan zijn het geen wietplanten.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

alexander2

#14
Quote from: AbZ on July 19, 2013, 16:58:59
Als het stinkt dan zijn het geen wietplanten.

Pardon?
Mag hopen dat je een geintje maakt. :D

Lowryder  is de enige soort die ik kan bedenken die niet erg meurt maar zodra die echt gaat bloeien dan riekt het toch echt.

S@m

Quote from: AbZ on July 19, 2013, 16:58:59
Als het stinkt dan zijn het geen wietplanten.

Wel in de bloei.

Jeroen, zet een venilator in de tuin en laat 'm richting buren blazen  ;)

AbZ


AbZ

Quote from: LittleNinja on July 19, 2013, 17:01:28
Wat dan wel?
geen idee  :unsure:  je kunt van alles in de tuin doen..

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

magicbas

Wietplanten "stinken" wel degelijk en onder de juiste omstandigheden bloeien ze meerdere keren per jaar.
In mijn ogen is in gesprek blijven de beste aanpak. Aangeven dat jouw probleem nog niet is opgelost en dat je zijn hulp daarbij nodig hebt. Vooral niet persoonlijk worden, hou het bij je eigen probleem (wat hij dus veroorzaakt). Als hij de deur dichtgooit (figuurlijk of letterlijk) dan heb je in ieder geval geprobeerd om het als goede buur onderling op te lossen. Je staat dan ook sterker bij een eventuele klacht bij de woningbouw of politie.
Overigens is het wel toegestaan om 5 planten te hebben, maar vaak staat er in de huurovereenkomst van de woningbouw dat dit NIET mag. Zij hebben dus het recht om de huurovereenkomst te beëindigen (waar een rechter wellicht anders over oordeelt, maar dat is niet jou probleem).
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

AbZ

Het lijkt me een beetje overdreven.  5 plantjes, niet eens groot.

Met dit weer zijn er meer mensen die stinken  :alien:

alexander2

Quote from: magicbas on July 19, 2013, 17:13:55
Wietplanten "stinken" wel degelijk en onder de juiste omstandigheden bloeien ze meerdere keren per jaar.
In mijn ogen is in gesprek blijven de beste aanpak. Aangeven dat jouw probleem nog niet is opgelost en dat je zijn hulp daarbij nodig hebt. Vooral niet persoonlijk worden, hou het bij je eigen probleem (wat hij dus veroorzaakt). Als hij de deur dichtgooit (figuurlijk of letterlijk) dan heb je in ieder geval geprobeerd om het als goede buur onderling op te lossen. Je staat dan ook sterker bij een eventuele klacht bij de woningbouw of politie.
Overigens is het wel toegestaan om 5 planten te hebben, maar vaak staat er in de huurovereenkomst van de woningbouw dat dit NIET mag. Zij hebben dus het recht om de huurovereenkomst te beëindigen (waar een rechter wellicht anders over oordeelt, maar dat is niet jou probleem).

Ik weet wel zeker dat geen enkele woningbouwvereniging die goed vindt.
Maar hoe je het wendt of keert Jeroen JIJ zal altijd de persoon zijn waarvan hij weet waar de klachten vandaan komen.
Laat je niet intimideren dit soort randfiguren moet je ontwijken en geen enkele discussie meer mee aangaan.
Ga naar de wijkagent bespreekt het en doet hij niets dan rest niets anders dan de woningbouw in te schakelen.

Jinsu

Blijft me toch verbazen dat er mensen zijn die stellig bewijzen dat 5 wietplanten worden gedoogd voor privé gebruik. Indien de agenten ter plaatste constateren dat de 5 wietplanten uiteindelijk een formaat van een klein regenwoud hebben ga je een flinke geldboete en/of celstraf tegenmoet ;) .

Huurwoningen en wietplanten resulteert tot onmiddelijke opzegging van het huurcontract gevolgd door een ontruiming van het pand.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

alexander2

Quote from: Jinsu on July 19, 2013, 17:28:05
Blijft me toch verbazen dat er mensen zijn die stellig bewijzen dat 5 wietplanten worden gedoogd voor privé gebruik. Indien de agenten ter plaatste constateren dat de 5 wietplanten uiteindelijk een formaat van een klein regenwoud hebben ga je een flinke geldboete en/of celstraf tegenmoet ;) .

Huurwoningen en wietplanten resulteert tot onmiddelijke opzegging van het huurcontract gevolgd door een ontruiming van het pand.

Dank u. ;) :D
Kortom foto's nemen Jeroen ( bewijs ) en vrolijk naar de wijkagent.
Doet hij niets ( waar ik sterk aan twijfel ) dan de woningbouw en meneer kan binnen 1 maand een andere woning zoeken.
Wiet en woningbouwverenigingen is een uiterst ongelukkige combinatie. :D

jowi

Zet er een paar mannetjes naast op de wind ;)