Geen Videotheek meer geen HD meer :(

Started by Logix, July 13, 2013, 16:46:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Logix

 Ik zit met het volgende probleem; ik heb een thuisbioscoop en ik kijk wekelijks een film, in full HD content in de vorm van Blu-ray disks. Echter zijn in mijn buurt zijn 2 videotheken failliet sinds deze maand. Ik kan dus geen BD's meer huren/bekijken. Ik heb wat gegoogled en zover ik kan zien zijn verhuur of streaming bedrijven niet in staat BD of full HD Content te leveren. Ook 'Video on demand' is volgens mij geen full HD, staat in ieder geval niks van op hun site. Welke mogelijkheden heb ik nog? Ik vind kopieëren geen optie daar ik een echte filmliefhebber ben en graag voor de content betaal, bovendien vind ik dat geknommel met kopieën maar niks.

HAL

iTunes?
Of downloaden. Het is legaal. Nog wel. En vrij goedkoop.   

Logix

Neem aan dat ik dan een BD brander moet aanschaffen? Zijn de BD schijfjes herbruikbaar? Ben vrij onbekend met kopieeren daar ik altijd gehuurd en gekocht heb.

mijkie

of een NAS en een mediaspeler erbij, hoef je niet te branden, via de mediaspeler speel je de bestanden af !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Siddartha

Quote from: mijkie on July 13, 2013, 17:08:02
of een NAS en een mediaspeler erbij, hoef je niet te branden, via de mediaspeler speel je de bestanden af !!

Lijkt me inderdaad ook de beste optie.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

roland p

#5
Volgens mij kun je ook nog online huren: dvdpost.com
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Exxar

Quote from: roland p on July 13, 2013, 17:42:02
Volgens mij kun je ook nog online huren: dvdpost.com

+1

ik maak daar al jaren gebruik van. Enig nadeel is dat je nooit kunt zeggen welke film ze je gaan toezenden uit jouw lijst.

activ

Netflix zou je ook eens kunnen proberen, beeld en geluid is best aardig en je betaald een vast bedrag per maand.

Shane One

Hier hetzelfde probleem videotheek heeft opheffings uitverkoop daar  had ik een abonnement dat was ideaal
Je wordt verplicht om te downloaden
Zelfs als ik een blu ray zou willen kopen gaat dat niet meer omdat de frs ook al is gesloten ...alleen blokker
Heeft er wat staan

alexander2

Overstappen op downloaden een goede mediaspeler kopen en gaan met die banaan.
Netflix / Video on demand / I Tunes is allemaal leuk en aardig maar totaal niet te vergelijken met de kwaliteit van een BD.

Logix

Oke duidelijk, welke mediaspeler kan BD streamen, heb nu in de huiskamer een WD live- deze kan geloof ik geen BD bestanden streamen. In mijn dedicated HT ruimte heb ik dus nog niks staan. Dus heb een NAS nodig, een BD mediastreamer en een betaalsite om BD content te downloaden?

HAL

Een redelijke pc met XBMC kan BD streamen. Verder kunnen ook de Dune's en de Popcorns dat. Waarom per se een betaalsite? Nogmaals: downloaden van films en muziek voor eigen gebruik is in NL vooralsnog legaal.

activ

#12
Quote from: HAL on July 14, 2013, 09:06:06
Een redelijke pc met XBMC kan BD streamen. Verder kunnen ook de Dune's en de Popcorns dat. Waarom per se een betaalsite? Nogmaals: downloaden van films en muziek voor eigen gebruik is in NL vooralsnog legaal.
Dat iets legaal is wil niet gelijk zeggen dat het ook ethisch is.

Logix

#13
Omdat ik eigenlijk altijd 'eerlijk' aan mijn BD ben gekomen middels kopen en huren, heb ik eigelijk geen idee hoe ik dat snel en eenvoudig binnen kan hengelen op mijn PC (of NAS?) zijn daar eventueel goede handleidingen voor om een NAS -> download -> streamer op te zetten?

Shane One

Quote from: logix on July 14, 2013, 09:18:41
Omdat ik eigenlijk altijd 'eerlijk' aan mijn BD ben gekomen middels kopen en huren, heb ik eigelijk geen idee hoe ik dat snel en eenvoudig binnen kan hengelen op mijn PC (of NAS?) zijn daar eventueel goede handleidingen voor om een NAS -> download -> streamer op te zetten?
e

Ik ben /was ook gewend ff naar de moviemax filmpje uitkiezen en genieten maar

HAL

#15
Er zijn trouwens veel vergelijkingen op internet te vinden tussen iTunes en blu-ray. iTunes verliest altijd, maar slechts nipt. Dit is er bijvoorbeeld één: http://www.avsforum.com/t/1459687/argo-itunes-vs-vudu-vs-blu-ray voordeel voor degenen die dat belangrijk vinden: de makers verdienen er ook wat aan.

activ

Ik koop af en toe films op Itunes en het beeld is best goed, het probleem is voor mij persoonlijk vooral dat er geen HD audio bij is. Niet dat het geluid slecht is, maar daar zit het grootste verschil wat mij betreft.

Logix

#17
Heeft iTunes dan wel DD of DTS tracks? En is de content altijd full HD of ook weleens 720p?
Ik projecteer 2.4m groot dus full HD is natuurlijk wel een pré als je dat gewend bent  8)

Ps. Modreport gemaakt, in de titel staat bioscoop, maar dit moet natuurlijk videotheek zijn zelf aan te passen dus :angel:

activ

Voor zover mij bekend is de standaard op dit moment in Itunes 1080P met Dolby digital.
En je kunt altijd een film huren om even te testen of je het wat vindt, hoef je niet gelijk te kopen.

Logix

#19
Oke thx. Dus dan zou ik een Apple TV moeten aanschaffen, kan deze de film gelijk streamen of moet ik er een externe HD bij aanschaffen om de content eerst te downloaden? En hoe is het aanbod, de recent uitgekomen films altijd beschikbaar?

activ

Je kunt de films direct streamen, om het aanbod te checken kun je Itunes op je PC zetten en zelf even kijken of je vindt wat je zoekt.

eduard

Gewoon even google gebruiken en dan vind je alles mbt tot hoe downloaden via news groepen.
Ik kwam bij zoeken oa direct op deze pagina uit http://www.binaries4all.nl/beginners/ heb hier verder niet naar gekeken. Maar misschien is dit een goed start punt om informatie te verzamelen.
Volgens mij speelt bijna elke moderne mediaspeler hd materiaal uit.
Ik heb zelf de volgende media spelers een mede8er 400x2 en een xtreamer sidewider III waar ik beide best tevreden mee bent.

Ook op dit forum is veel meer info te vinden over hoe je moet down loaden en afspelen.

Maar zoals als eerder genoemd is download van films en muziek is nog legaal, wat je hier zelf van vind zal je zelf moeten bepalen.

Logix

Ik heb inmiddels Apple TV (gen 3). Ik heb gisteren mijn eerste film gehuurd; Django HD 1080p. Echter als ik deze afspeel is het dus echt geen HD, zelfs geen 720p maar volgens mij gewoon SD en ik heb geen DD 5.1. In ITunes geeft hij wel aan dat het om de 1080p Django gaat en de AV instellingen in iTunes staan ook gewoon op 1080p. Moet er wel bij zeggen dat mijn inet snelheid zo'n 800 kb/s is, deze wordt over 3 weken verhoogt naar 4mb/s. Weet echter niet of dat ermee te maken heeft? Of heb ik een andere instelling over het hoofd gezien?


alexander2

Quote from: logix on August  1, 2013, 10:58:36
Ik heb inmiddels Apple TV (gen 3). Ik heb gisteren mijn eerste film gehuurd; Django HD 1080p. Echter als ik deze afspeel is het dus echt geen HD, zelfs geen 720p maar volgens mij gewoon SD en ik heb geen DD 5.1. In ITunes geeft hij wel aan dat het om de 1080p Django gaat en de AV instellingen in iTunes staan ook gewoon op 1080p. Moet er wel bij zeggen dat mijn inet snelheid zo'n 800 kb/s is, deze wordt over 3 weken verhoogt naar 4mb/s. Weet echter niet of dat ermee te maken heeft? Of heb ik een andere instelling over het hoofd gezien?

Vergeet dat Apple tv ga gewoon downloaden, het mag en je haalt als je een beetje goed zoekt de beste kwaliteit in huis.

activ

Quote from: logix on August  1, 2013, 10:58:36
Ik heb inmiddels Apple TV (gen 3). Ik heb gisteren mijn eerste film gehuurd; Django HD 1080p. Echter als ik deze afspeel is het dus echt geen HD, zelfs geen 720p maar volgens mij gewoon SD en ik heb geen DD 5.1. In ITunes geeft hij wel aan dat het om de 1080p Django gaat en de AV instellingen in iTunes staan ook gewoon op 1080p. Moet er wel bij zeggen dat mijn inet snelheid zo'n 800 kb/s is, deze wordt over 3 weken verhoogt naar 4mb/s. Weet echter niet of dat ermee te maken heeft? Of heb ik een andere instelling over het hoofd gezien?
Hij schakelt terug als de snelheid niet toereikend is, dus de kans is groot dat het met je internet snelheid te maken heeft.