Geen Videotheek meer geen HD meer :(

Started by Logix, July 13, 2013, 16:46:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

Quote from: activ on August  1, 2013, 11:07:08
Hij schakelt terug als de snelheid niet toereikend is, dus de kans is groot dat het met je internet snelheid te maken heeft.

Streep dat maar door en maak er van: je internetlijn is ongeschikt. Alleen mijn IP TV via de kpn eet al 8 á 12 mbit. Een beetje 1080P MKV zit al tussen de 12 en 17 mbit.

Dat ga je nooit trekken met een 4mbit lijntje, dat is van te voren al kansloos.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Logix

#26
Ah oke, thx. 22 augustus wordt internetsnelheid flink verhoogd, nog even afwachten dus ;)

@Alexander2, ik snap je punt, echter ben ik een moraalridder en betaal ik graag voor films, gewoon als liefhebber en het geeft me een beter gevoel als ik de film kijk. Vraag me niet waarom, of hoe, heb geen idee  :tongue2:

edit: @Hanky Panky, dus met ziggo Plus (60 Mbit/s) moet dit wel gaan lukken?


Hanky Panky

Quote from: logix on August  1, 2013, 11:56:36
edit: @Hanky Panky, dus met ziggo Plus (60 Mbit/s) moet dit wel gaan lukken?

Dat zou wel moeten lukken lijkt mij, bovendien kun je bij veel aanbieders als Ziggo en UPC ook films huren.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

rho

@Logix: Ik begrijp je helemaal. Ik woon in België en hier is het gewoon niet legaal om te downloaden. Dus heb ik aan de auteursrechten instantie gevraagd hoe ik legaal Full HD content kan downloaden (b.v. wie die dienst aanbiedt online). Het antwoord was dat zoiets niet bestaat of ik moest bij Apple gaan kijken. (en als er 1 firma is die ik het niet gun is 't Apple (persoonlijke mening, waar ik in dit topic niet verder op wil ingaan)) Dan houdt het dus snel op.
Illegaal downloaden is dan nog een optie.
Maar waarom koop je niet gewoon je films online aan, als fysiek schijfje? Ik begrijp dat dat veel plaats in beslag neemt, maar er zitten ook voordelen aan. (het is legaal, je krijgt extra content, je kan ze later nog verder verkopen omdat het een fysiek product is ,...)

quattronl

Als je graag full-HD en HD-audio wilt en je wilt betalen dan lijkt het mij het makkelijkst om je BR's gewoon te kopen (online) en na een keer gekeken te hebben weer te verkopen voor de helft ofzo.
Heb je de beste kwaliteit, kan je het voor jezelf ethisch verantwoorden en hebben wij er ook nog wat aan door aan goedkope BR's te geraken :D

Wil je toch streamen, loop dan eens binnen bij bijv. forumsponsor Wifimedia in Arnhem. Die verkopen op dat gebied alles en hebben veel kennis in huis (en niet geheel onbelangrijk: leveren goede service!).
Of even een avondje Googelen, vind je ook veel.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

_ MarcelloW _

Is "on demand" via je TVprovider geen optie ?

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Joris1971

Het kan toch zo makkelijk, Spotnet downloaden en een goed abonnement nemen.
Ik zit bij Tweakdsl voor iets van 80 euro per jaar, onbeperkt downloaden 10megabyte per sec.. (Bekabeld netwerk)
Ik zet de gewdownloade films/series op een portable usb-drive (als je er 1 koopt, neem er dan zo 1 die geen nodig heeft en neeme gelijk minimaal 1 terabyte).
Ik hang verolgens de usb schijf aan mijn mediaplayer (ik heb een ac Ryan) en kijken maar... Super makkeljk.

danielo

We zijn bijna bij het punt dat streamen echt kan ook voor goeie video. De volgende stap is h.265 waar de bitrate +/- 35% kleiner kan worden. En ook deze encoding zal over tijd beter begrepen/gebruikt worden (net als h.264). Het is bizar wat we straks in een 20Mbit verbinding voor elkaar kunnen krijgen jammer dat het meestal nog slechts 1 richting is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jaco

Quote from: rho on August 21, 2013, 15:13:36
Maar waarom koop je niet gewoon je films online aan, als fysiek schijfje? Ik begrijp dat dat veel plaats in beslag neemt, maar er zitten ook voordelen aan. (het is legaal, je krijgt extra content, je kan ze later nog verder verkopen omdat het een fysiek product is ,...)
Lees de voorwaarden op een gekochte disc (of die er bij horen) maar eens goed door.
Je mag het niet doorverkopen, niet in groepsverband kijken etc. etc.

Als je daar makkelijk overheen stapt, kun je net zo goed gaan downloaden, want dat is ook maar iets wat iemand verzonnen heeft.

HAL

@jaco: je doet net of downloaden illegaal is. Dat is niet zo. Verspreiden wel.

rho

In Belgie is het wel illegaal.
In Nederland is het zelfs illegaal om een BD/DVD/CD af te spelen met een pc als je software nodig hebt om de "protectie" te deactiveren.

LittleNinja

Hoe is de kwaliteit van Netflix eigenlijk ( en meer van dat soort streaming diensten )?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

activ

Netflix beeld is goed te doen en geluid is netjes maar helaas geen HD. Itunes beeld is prima en geluid is goed maar geen HD.

LittleNinja

Ik wil straks de film gewoon downloaden en daarna kijken. Zo werkt het met iTunes toch ook? Ik heb pas eenmaal via iTunes een film gehuurd.. Kwaliteit was redelijk.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

CineSmurf

Even inhaken op de oorspronkelijke vraag: Ik kom zelf al jaren niet meer bij de videotheek. Ik koop veel via forum/marktplaats en verkoop het dan weer (als ik de film niet wil houden). Meestal kan je 'm voor dezelfde prijs of een paar euro minder verkopen. Met de verzendkosten daarbij kost de film je dan hooguit vijf euro. Voordeel is ook dat je alvast een voorraadje films kan aanschaffen die je nog wilt zien.

Als je een nieuwe release wilt zien kan je 'm ook nieuw kopen, snel kijken en met een kleine discount op forum of marktplaats zetten.

Ik heb ook wel gedownload, maar heb persoonlijk nog steeds de voorkeur voor een schijfje.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

activ

Quote from: LittleNinja on August 28, 2013, 11:15:34
Ik wil straks de film gewoon downloaden en daarna kijken. Zo werkt het met iTunes toch ook? Ik heb pas eenmaal via iTunes een film gehuurd.. Kwaliteit was redelijk.
Ja, dat kan met ITunes.

LittleNinja

Quote from: activ on August 28, 2013, 11:27:42
Ja, dat kan met ITunes.

Echter vond ik de kwaliteit niet heel bijzonder... Wil ik niet voor betalen in ieder geval.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

JANJWJMC

Ik heb al jaren de popcornhour c200 nooit problemen mee gehadt speelt alles af wat betreft bluray.
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Logix

Even een update: Internet nu geupgrade en kijk nu gewoon full HD content met DD 5.1 tracks via AppeTV. Werkt als een trein, beeld en geluid zijn gewoon van prima kwaliteit. Voor mij een ideale oplossing nu ik videotheekloos ben  ;D