Subwoofer: DIY vs. nieuw

Started by r3v0ss, July 13, 2013, 09:40:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Ziet er goed uit 8) Heb je toevallig nog wat duidelijkere foto's?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

r3v0ss

Quote from: morca on October 11, 2013, 21:18:45
Met een 2e erbij en goeie dsp en plaatsing heb je een leuke combi,weet ik uit ervaring  :music:
Film kijken met 1 is leuk en mooi,met 2 is meer  :blink:  :wacko:  :headbanging:

Plaatsing wordt lastig, zoveel mogelijkheden heb ik hier niet. En een 2e... Wordt helemaal lastig, WAF-technisch gezien.  :laugh: Eerst maar eens aan deze laten wennen. ;)

Quote from: Martijn90 on October 11, 2013, 21:23:05
Ziet er goed uit 8) Heb je toevallig nog wat duidelijkere foto's?

Dank.  8) Vandaag wordt m'n GRAMMA afgeleverd, dan kan ik 'm netjes erop zetten en in de hoek plaatsen. Foto's volgen daarna!
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.

r3v0ss

#77
kleine necro bump  :angel:

beter laat dan nooit, en belofte maakt schuld. Inmiddels meer dan 1,5 jaar en een dochtertje erbij waar ik de handen vol aan heb... (:inlove:)  Hierbij de foto zoals 'ie nu in de hoek staat.  :blush:




Maar de laatste tijd bekruipt me het gevoel dat er meer in zit. De behuizing is nu gesloten (beter voor muziek), alleen ik luister bijna geen muziek meer, alleen radio. Het leeuwendeel wordt 'ie gebruikt voor series en films. M.a.w., het kriebelt om er een gepoorte box te maken!  :coffee:
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.

morca

Hij staat er netjes bij !
Je wilt er een gepoorte sub van maken?
Ik reken graag wat voor je uit ,deze driver staat volgens mij in de sim opgeslagen omdat ik hem zelf heb en verschillende berekeningen gemaakt heb.
Grote kist tunen op 16 hz.
Beter is een 2e 13W3 erbij voor dat stukje filmervaring.
Kan je zelf kiezen,ik heb me filmsub alleen met film aan.

Ik zet hem net aan want ga nu film kijken  :popcorn:

WilcoL

Mooi man!! Oud topic, maar voor mij actueel. Ik dacht ook voor 2x 13W3 te gaan in per stuk een gesloten behuizing. ICM 2x een DS 4.0.

Dat is inmiddels 2x 12W3 geworden en ik twijfel over de Hypex- of miniDSP plateamps.

Inspirerend topic! Ben benieuwd wat het gaat worden, succes....
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

r3v0ss

Quote from: morca on May 26, 2015, 21:28:06
Hij staat er netjes bij !
Je wilt er een gepoorte sub van maken?

Thanks. Gepoorte sub is idd de bedoeling.

Quote from: morca on May 26, 2015, 21:28:06
Ik reken graag wat voor je uit ,deze driver staat volgens mij in de sim opgeslagen omdat ik hem zelf heb en verschillende berekeningen gemaakt heb.
Grote kist tunen op 16 hz.

Als je dat tussen het filmgeweld door kan doen... Top!

Quote from: WilcoL on May 27, 2015, 09:19:20
Mooi man!! Oud topic, maar voor mij actueel.

Inspirerend topic! Ben benieuwd wat het gaat worden, succes....

Thanks.  :)
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.

morca

Quote from: r3v0ss on May 27, 2015, 20:12:19
Thanks. Gepoorte sub is idd de bedoeling.

Als je dat tussen het filmgeweld door kan doen... Top!

Thanks.  :)
Ik zit nu weer film te kijken  ;D
Moet ik even op me comp boven kijken,maar dat word wel een grote kist als je er echt een monster van wil maken.
Ik denk wel  180 liter netto,maar dan loopt je response ook bijna vlak tot je tuning zeg 16 hz aanhouden .
Volgens mij was die berekening met 3 poorten voor een lage luchtsnelheid.

Kleinere kist heb ik pas nog berekend,110 liter netto, 1 poort van 75 cm/10 cm diameter.
Die moet nog afgemaakt worden.
Hoe groot mag de kist worden?
Voordeel van de grote kist is dat je output van ultralaag tot 16 hz verschillende DB,s harder weeggegeven word.
Met de grote kist krijg je een berg meer 20 hz output voorniks,je moet alleen die kist in je huiskamer kwijt kunnen.

enig punt is de hypex DS4,daar zit geen HPF op om de driver te beschermen onder de tuning van 16 hz.
Gebruik je een dsp nu? Een minidsp bv kan dit.

Ik kom vd week terug op concrete maten als jij weet hoe grote kist je kwijt kan .

Hoe bevalt de driver in gesloten kistje,speelt superstrak met muziek neem ik aan?

r3v0ss

Quote from: morca on May 27, 2015, 21:08:42
Ik zit nu weer film te kijken  ;D
Moet ik even op me comp boven kijken,maar dat word wel een grote kist als je er echt een monster van wil maken.
Ik denk wel  180 liter netto,maar dan loopt je response ook bijna vlak tot je tuning zeg 16 hz aanhouden .
Volgens mij was die berekening met 3 poorten voor een lage luchtsnelheid.

Kleinere kist heb ik pas nog berekend,110 liter netto, 1 poort van 75 cm/10 cm diameter.
Die moet nog afgemaakt worden.
Hoe groot mag de kist worden?
Voordeel van de grote kist is dat je output van ultralaag tot 16 hz verschillende DB,s harder weeggegeven word.
Met de grote kist krijg je een berg meer 20 hz output voorniks,je moet alleen die kist in je huiskamer kwijt kunnen.

enig punt is de hypex DS4,daar zit geen HPF op om de driver te beschermen onder de tuning van 16 hz.
Gebruik je een dsp nu? Een minidsp bv kan dit.

Ik kom vd week terug op concrete maten als jij weet hoe grote kist je kwijt kan .

Hoe bevalt de driver in gesloten kistje,speelt superstrak met muziek neem ik aan?

Hij moet in een hoekje weggestopt worden, heb niet echt veel mogelijkheden wat dat betreft. Het mag wel een staande kist worden, liggend gaat niet passen. DSP heb ik niet.

Qua grootte... Verras me.  :clapping:
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.