Subwoofer: DIY vs. nieuw

Started by r3v0ss, July 13, 2013, 09:40:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

r3v0ss

Hoppa, de 13w3v3 is besteld, samen met bijbehorende grill en aansluitmateriaal. Met een beetje geluk is het zaterdag binnen.  :pompom:
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.

knubbe

Top!  :pompom:

Alleen jammer van de grill  :nopompom: die is wel erg caraudio-ish :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


r3v0ss

Quote from: knubbe on July 29, 2013, 20:44:37
Top!  :pompom:

Alleen jammer van de grill  :nopompom: die is wel erg caraudio-ish :)

Ik weet, maar over 6 weken bevalt mijn vriendin, als het goed is, van onze eerste, en die moet met de tengels overal van afblijven. :)

Quote from: morca on July 29, 2013, 21:24:51
wat kost zo,n grille ,ik moet er eigenlijk 2 hebben......

Normaal geloof ik zo'n €29,- per stuk.
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.

knubbe

Alvast proficiat  :pompom:

De mijne is nu 6mnd maar zon woofer krijgt ie nie vlug kapot :)
Tweeters deuken ze wel graag in helaas..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


knubbe

#31
Helaas wel ;( de onze kan nog niet lopen maar een ander kind drukte hem leuk in :)
Ach sinds die kleine er is kan ik me er allemaal niet zo druk om maken gelukkig. Speakers zijn sowieso niet in topstaat en staan op het lijstje om te vervangen :)

Edit;
QuoteNormaal geloof ik zo'n €29,- per stuk.

Als in je hebt een special price ergens gekregen? :P Ik kan er ook nog 1 gebruiken maar dan de 10" variant. Nog tips?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

r3v0ss

Quote from: knubbe on July 30, 2013, 06:36:33
Helaas wel ;( de onze kan nog niet lopen maar een ander kind drukte hem leuk in :)
Ach sinds die kleine er is kan ik me er allemaal niet zo druk om maken gelukkig. Speakers zijn sowieso niet in topstaat en staan op het lijstje om te vervangen :)

Edit;
Als in je hebt een special price ergens gekregen? :P Ik kan er ook nog 1 gebruiken maar dan de 10" variant. Nog tips?

Nee, special price is het niet, gewoon markt conform. Onder andere hier en hier te verkrijgen.
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.

r3v0ss

hoe hebben jullie eigenlijk de sub op de vloer staan? Op spikes, een marmeren plaat handmatig op maat gezaagd uit Italië, of lekker op viltjes?
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.

Ejorne

#34
Quote from: r3v0ss on July 31, 2013, 15:35:07
hoe hebben jullie eigenlijk de sub op de vloer staan? Op spikes, een marmeren plaat handmatig op maat gezaagd uit Italië, of lekker op viltjes?



KILLorBE

Quote from: r3v0ss on July 31, 2013, 15:35:07
hoe hebben jullie eigenlijk de sub op de vloer staan? Op spikes, een marmeren plaat handmatig op maat gezaagd uit Italië, of lekker op viltjes?

:P

Dat is tijdelijk, rechtstreeks op de vloer was geen succes volgens de buren :D
Heb m'n 2e sub gisteren op anti vibratie (wasmachine) dempers gezet, vandaag of morgen de andere sub ook op die dempers zetten en dan even testen.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain


knubbe

#38
1 op subdude gehad, 1 op spikes (+tegel) en de volgende komen op viltjes :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

r3v0ss

Ha, ok. Dat wordt dus de sub op een rubberen band, die vervolgens op een subdude ligt die met spikes op een marmeren plaat staat die op viltjes op de vloer staat.  :pompom:

Ik ben er uit!  :clapping: :headbanging: :P
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.


Ejorne


r3v0ss

#42
Hoppa, de driver,grill, poolklemmen en kabel zijn netjes afgeleverd. Met dank aan JCR Audio Solutions.  :clapping:

Via de oom van m'n vriendin laat ik de mdf plaat komen en op maat zagen. In verband met vakantie zal dit pas tegen 12 augustus gebeuren.

Kan ik ondertussen op zoek naar een hypex.  :headbanging:
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.

morca

Super kerel.... geduld is een schone zaak.
DS4 ging je toch voor,minder of meer zal de woofer en geluidkwaliteit niet goed doen imo.
Nog over een dsp gedacht?

r3v0ss

Quote from: morca on August  3, 2013, 14:49:00
Super kerel.... geduld is een schone zaak.
DS4 ging je toch voor,minder of meer zal de woofer en geluidkwaliteit niet goed doen imo.
Nog over een dsp gedacht?

Ben nu inderdaad aan het rondsnuffelen voor de DS4. Kwam ondertussen wel een amp van BK Electronics uit Engeland tegen.

Ik had in m'n hoofd zitten dat de driver zo'n 4 à 4,5 kilo zou wegen. Is dus 8,05 kg. Was dus even opletten tijdens het uit de doos halen.  :-X  :P

DSP heb ik (nog) niet naar gekeken. Moet ik me in verdiepen.
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.

r3v0ss

Hoe hebben jullie de driver eigenlijk aan de kist vastgemaakt? Middels



of



?
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.

knubbe

In MDF en je wilt de woofer nog ooit eens eruit en weer erin dan altijd voor bouten en inslagmoeren gaan. Een schroef is meer voor eenmalig gebruik, als je het dan eruit haalt is je mdf vaak pulp.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

r3v0ss

Quote from: knubbe on August  5, 2013, 14:21:25
In MDF en je wilt de woofer nog ooit eens eruit en weer erin dan altijd voor bouten en inslagmoeren gaan. Een schroef is meer voor eenmalig gebruik, als je het dan eruit haalt is je mdf vaak pulp.

Dat zat ik zelf ook al te denken. Alleen hoe krijg je de woofer er 'redelijk' makkelijk weer uit de behuizing? Of is dat meer een kwestie van losschroeven, met de woofer naar beneden leggen en de kist er af tillen?
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.

r3v0ss







Een paar pica's van het cadeautje wat de post zaterdag bracht.  :coffee:
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.