Windows installeren zonder problemen (en snel)

Started by J.A.F._Doorhof, March 31, 2002, 15:57:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Windows met alle software opnieuw binnen 5 minuten ?

Gebruik GHOST van Norton, installeer windows helemaal zoals JIJ hem wilt hebben, en maak dan een ghost van de HD, als je dan in de problemen komt kun je binnen een paar minuten de Ghost terug zetten.

Als we een compleet nieuw systeem moet opzetten, dan gebruiken we de volgende hulpmiddelen:

Kopieer alle bestanden van de installatie CD op je HD, onder een directory WININ. Bij XP kun je vanaf de CD installeren, als je toch vanaf HD wilt installeren start dan wel smartdrv.

Maak met een andere PC (of de huidige) verbinding met internet, en download ALLE nieuwe drivers voor je PC van het net, en plaats deze onder de directory INSTALLS.

Dan kun je je PC met een bootflop opstarten en de installatie starten. Vanaf HD installeert windows 9X, ME in ongeveer 20-25 minuten. Alle drivers zijn op één schijf te vinden dus ook dat gaat razendsnel.

Bijkomend voordeel :
Als je later weer de Windows CD nodig hebt, zal je PC er niet omvragen, maar de gegevens uit de winin directory halen.

MvrGr.
J.A.F. Doorhof
ITC TD.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

#1
Heb je die 5 minuten gemeten met <1 gb aan data Frank  ;D.

Wil onder NT en 2000 nog wel eens problemen opleveren als je je hardware vervangt, maar inderdaad, gebruik het zelf ook.

Spacebass

J.A.F._Doorhof

#2
Hummmm,

Inderdaad hoe meer je gebruikt, des te langer duurt het restoren, maar het blijft VEEL sneller dan windows opnieuw installeren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RichardR

#3
Ik gebruik Norton Ghost bijna dagelijks voor m'n werk. Ik heb een losse HD met daar de configuraties van verschillende PC's opstaan.
Dit werkt erg gemakkelijk. Een HD aansluiten, ghost starten en pompen maar. Echt 1.3 gig in nog geen 40 sec overzetten!! (wel op nieuwere machine natuurlijk)

Spacebass

#4
Okay,
Ik loop aardig achter met een PIII, kijken of ik weer wat budget op werk vrij kan maken... (Voor thuiswerk enzo..  ;D )

Spacebass

Chief

#5
Topprogramma, dat Ghost.  :) Het hangt inderdaad een beetje af van hoe groot je Windows is en hoe snel je PC is, of het lang of kort duurt om alles terug te zetten, maar het blijft inderdaad sneller dan een nieuwe installatie.

Iedereen die een beetje met zijn Windows wil experimenteren, of gewoon snel weer aan het werk wil kunnen als er iets fout loopt, maak zo'n image, je hebt er veel plezier en gemak van.

Greetz, Chief

onkruid71

#6
QuoteIk gebruik Norton Ghost bijna dagelijks voor m'n werk. Ik heb een losse HD met daar de configuraties van verschillende PC's opstaan.
Dit werkt erg gemakkelijk. Een HD aansluiten, ghost starten en pompen maar. Echt 1.3 gig in nog geen 40 sec overzetten!! (wel op nieuwere machine natuurlijk)

Dat is wel erg snel, zeker bordjes met raid controllers er op?
Ik heb een raid bordje. Abit KT7A-RAID en een MSI KT3 Ultra-ARU en dat lukt mij nog niet om 1,3 Gig over te pompen binnen 1 minuut. Heb er toch 7200rpm schijven aan hangen, aan beide.

Wat is het geheim dan?

Chief

#7
Nu je het zegt, 1.3GB in 40 seconden is wel razendsnel...  :o

Even een kort rekensommetje: 1.3GB = 1.3 x 1024MB = 1331MB (afgerond). Deel dit door 40 seconden en je hebt een gemiddelde doorvoersnelheid van ruim 33MB per seconde. De interface van de meeste moederborden kan dit gemakkelijk aan, zelfs een UDMA33-controller kan dit in theorie. Toch is 33MB/s van een harde schijf lezen al een hele prestatie. We praten immers niet over een 'burst'-snelheid van data uit de cache lezen, maar over continue deze snelheid vasthouden. Maar met 33MB/s continue schrijven van data naar een harde schijf is wel erg snel.  :o

Ik ben dus ook benieuwd hoe deze snelheid wordt gehaald...  ???


Cu, Chief