Wat mag een CD kosten om kopieeren tegen te gaan ?

Started by J.A.F._Doorhof, January 9, 2004, 10:01:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Wat mag een een CD kosten om kopieeren tegen te gaan ?

€ 5,00
67 (14.1%)
€ 7,50
107 (22.5%)
€ 10,00
183 (38.4%)
€ 12,50
47 (9.9%)
€ 15,00
19 (4%)
€ 17,50
3 (0.6%)
Ik zal altijd blijven kopieeren
31 (6.5%)
Kopieeren is fout dus ik betaal alles
19 (4%)

Total Members Voted: 442

skyfox

Voor een nieuwe release heb ik 10 euro over. MM heeft ook vaak nieuwe releases voor die prijs in de aanbieding en dat zorgt er toch voor dat ik vaak een cdtje meeneem. Voor oudere titels vind ik 5 euro tot 7,50 een prima prijs. Zelf ben ik dan niet zo geinteresseerd in het boekje of een luxe hoesje, ik wil gewoon de muziek hebben.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

gerard1

Ik had al gestemd, maar ik ben gezakt naar 5€ per cd. Meer dan genoeg voor zo'n gevoelig schijfje.

Unicum

Nieuwe releases een euro of 10, lukt ook vaak wel via internet. En wat oudere platen betaal ik eigenlijk altijd maximaal 5 euro voor. Gewoon naar de goede platenzaken gaan en geduld hebben tot ze in de aanbieding gaan :).

Voor wat zeldzamere muziek lukt het niet altijd voor 5 euro, dus dan kan 7,50 ook nog wel.

negotiata

Sinds de opkomst van spotify gebruik ik die premium dienst icm met sonos.
En luister ik totaal geen cdees meer.

Misschien een ideetje om de poll bij te stellen ?
- To be or not to be, thats the question -

Raymond187


rower

Cd`s luister ik niet meer ik heb spotify premium en nog een hele hoop ander materiaal op mijn pc staan. Voor een blu ray wil ik wel een tientje betalen vind die 30 euro die ze ervoor vragen veel teveel. Eerlijk gezegd koop ik alleen nog maar muziek blu ray`s een film kijk je meestal maar 1 keer dus vind die bedragen daarvoor belachelijk. Ik heb mijn abbonement daarvoor van een tientje per maand als je begrijpt wat ik bedoel.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

Xstream

Het is eigenlijk een beetje suf om zo kortzichtig als een CD te denken vandaag de dag. Ik doe al 10 jaar, nee langer zelfs, niet anders dan 't digitaal opslaan. Ik denk dat ik 15 jaar geleden m'n laatste CD gekocht heb.

Al snap ik heel goed dat mensen 't nog steeds graag doen hoor. Je wilt iets in je handen hebben enzo. Maarja, verzamel drift, emotie jadieja. Dan denk ik eigenlijk: koop dan LP's :) Al zien die nog duurder natuurlijk (nieuwe althans).

Maar de stelling is hoe 't kopiëren wordt tegen gegaan.:
Ten eerst hou je dat niet tegen, ongeacht welke prijs, zelfs als 't gratis is - puur omdat 't makkelijk is. Je bezoekt een vriend, die heeft de muziek, joh, doe mij ook een kopie.
Ten tweede moet je juist naar nieuwe manieren kijken om geld te verdienen aan muziek. Een CD heeft daar vandaag de dag nog maar weinig mee te maken. Althans, niet als oplossing.

Sterker nog, zag laatst ergens een grafiek waarin te zien was dat de muziek industrie is enorm gestegen sinds 't mp3 tijdperk. Dus terwijl iedereen zit te piepen is de industrie nog nooit zo groot en booming geweest dankzij de social media e.d.

Wat ik eigenlijk veel kwalijker vind: Waarom beland tegenwoordig van dat vele geld er zo weinig bij de artiest? Want dat is vaak toch wel best karig, op de elite na.
Ik zie weinig nu in de muziek mafia te sponsoren. Daarom vind ik spotify, social media, iTune store e.d. veel belangrijker.
Juist omdat het de mogelijkheid biedt zelf je eigen muziek te releasen en promoten om zo zonder middle man je geld te verdienen voor 't werk wat jij doet.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Oud lid

Ik koop nog steeds cd's. Ik kijk wel waar ze voor een leuke prijs te koop zijn.

Erwin B

Nahpets

Hier ook. Een paar weken geleden nog een boodschappen tas vol (met relatief weinig meuk) voor een paar euro.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

donaldk

Ik koop eigenlijk zelden cds. Ik kocht vroeger eigenlijk nooit LPs, zeker geen singles. Ik had lang geen CD speler, toen wel een PC, waar ik een CD speler inbouwde, maar dan zat je met zo'n koptelefoontje van een afgedankte walkman, of zo-eentje uit vliegtuig of ziekenhuis.

Ik heb helaas geen goeie usenet toegang meer, glasvezel abo kun je niet mee accountsharen en zelf heb ik nog geen abo genomen, downloade toch al niet zoveel meer.

Er was onlangs een aflevering van Grand Designs van een paar jaar geleden, dat hele jaar stond netjes op Youtube, behalve die ene aflevering waarin ze na twaalf jaar teruggingen, dus uTorrent gevonden geinstallerd en nog gewoon via Google een weblink naar de torrent gevonden. Nu doet Google nog moeilijker dan voorheen, dus waar vind je die torrents...

Ik vond als Usenet veteraan (van ruim voor Yencoding en nog handmatig artikelen samenvoegen in Agent) dat p2p gedoe altijd veel te ingewikkeld, maar inmiddels valt het mee, op het zoeken na dan. Ook de nieuwe aflevering gedownload, want op youtube lopen ze weken achter. Die onophoudelijke energie, van die mensen!

carlo

Het hangt er van af, ik denk zo'n 10 euro voor de gewone CD. Voor speciale audiofiele uitgaves of SACD rond de 20 a 25 euro. Ik koop gemiddeld zo'n 16 CD/SACD tje per maand, soms wat meer..en moet dit helaas vaak via internet wereldwijd doen omdat het aanbod in de winkels zeer schaars is. In mijn woonplaats is er eigenlijk geen winkel meer te vinden.
Spotify premium heb ik ook maar het verschil in geluid is niettemin zo groot zelfs via een aparte DAC dat ik albums die ik echt goed vind nog steeds gewoon koop.
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

Multimediaknaller

Ik betaal al heffing op een CD, DVD of Bluray, dus waarom moet daar nog geld bij.

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...