Wat mag een CD kosten om kopieeren tegen te gaan ?

Started by J.A.F._Doorhof, January 9, 2004, 10:01:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat mag een een CD kosten om kopieeren tegen te gaan ?

€ 5,00
67 (14.1%)
€ 7,50
107 (22.5%)
€ 10,00
183 (38.4%)
€ 12,50
47 (9.9%)
€ 15,00
19 (4%)
€ 17,50
3 (0.6%)
Ik zal altijd blijven kopieeren
31 (6.5%)
Kopieeren is fout dus ik betaal alles
19 (4%)

Total Members Voted: 442

The Foundation

Wat mag een CD kosten om kopieeren tegen te gaan ?

- 2 euro

blue-eyes

Quote from: Scarp on April  8, 2004, 19:57:30
Gewoon MTV cribs kijken en alle artiesten die zo superrijk zijn boycotten ...
Helaas werkt dat niet, want dan geven de maatschappijen iets anders wel weer de schuld.


Wat is dat nu weer voor onzin? Omdat ze veel geld hebben boycotten?

Blijkbaar is hun muziek populair, dat verkoopt nu eenmaal.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

#77
Of ze hebben hele goede contracten afgesloten...veel artiesten krijgen een bom geld om om de in drie jaar tijd zoveel CD's af te leveren  ;)

blue-eyes

Dat is toch puur business? Dat doet een ieder toch ook als je gaat solliciteren? Compleet normaal. Alleen een artiest heeft wat meer potentie aan geldontwikkeling ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

RubenP

Quote from: Anthrax on April  8, 2004, 19:57:39
Wat mag een CD kosten om kopieeren tegen te gaan ?

- 2 euro

Het klopt wel dat als een cd 2 euro kost er niet meer wordt gekopieerd, maar dit is welk een onzinbedrag  ::)
Ik vind 12 - 15 euro een redelijk bedrag, en dan verwacht ik een echte cd die voldoet aan het red book.

Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

Spacebass

#80
Quoteen dan verwacht ik een echte cd die voldoet aan het red book.

Het wordt een soort kip/ei verhaal...en een hoop betalende klanten zijn de duppe..."How to loose a paying customer"...hmmm misschien een goede titel voor een film :D

RubenP

QuoteHet wordt een soort kip/ei verhaal...en een hoop betalende klanten zijn de duppe

Tja, straks komt er weer een andere beveiliging die weer andere compatibiliteitsproblemen geeft.

Laat ze overstappen op SACD, of een andere standaard van mijn part.
Ik wil best een redelijk bedrag betalen voor muziek  :-\

Maar dan wil ik geen problemen meer!

Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

jurjen

Quote from: Anthrax on April  8, 2004, 19:57:39
Wat mag een CD kosten om kopieeren tegen te gaan ?

- 2 euro

Je bent zeker in de war met:  Wat mag een blanco CD kosten om kopieeren tegen te gaan
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Spacebass

Voor het geval jullie het nog niet wisten...jullie betalen al bij blanco CD's...was vroeger ok zo met cassettebandjes (als jullie oud genoeg zijn om het te herrinneren)

het vervelende is, de artiesten zien niets van dat geld  :(

Gaeje

Quote from: Spacebass on April  8, 2004, 20:32:38
Voor het geval jullie het nog niet wisten...jullie betalen al bij blanco CD's...was vroeger ok zo met cassettebandjes (als jullie oud genoeg zijn om het te herrinneren)

het vervelende is, de artiesten zien niets van dat geld  :(

is dat wel zo? want je kan toch CD-R's voor vanalles gebruiken dat NIET muziek is? cassetjes kon je alleen maar daarvoor gebruiken hé. Of bedoel je van die zogezegde muziek CD-R's, want die zijn / waren(als dat ondertussen nog bestaat) inderdaad duurder

Spacebass

#85
idd en daar wringt hem dan ook de schoen...cassettebandjes kan je trouwens ook "Data" op kwijt  :)

Ze willlen zelfs printerpapier belasten.....ze zijn echt van de pot gerukt die lui....

Link Hier kan je er over lezen....

Spacebass

Nog iets over de kwaliteit...het zou"Maar" om MP3'tjes gan die bij aplle gedownload kunnen worden, maar:

  • 128 kbps AAC (Advanced Audio Coding= subset van MPEG 4 is beter dan WMF of de standaard MP3)
    en schijnt door het gootste deel niet te onderschjden te zijn van 16 bit...zou ik zelf eerst moeten horen.
  • Songs mogen op 3 verschillende PC beluiterd worden.
  • Mag het oneindig kopieeren op CD of MP3 cd-roms
  • Oneindig veel kopieeren op IPod's.

De beveiliging valt dus opzich reuze mee met als gedachtegang het geen uitdaging te maken voor wiz-kids  ;D

Jiri

The Los Angeles Times today is reporting that Universal Music Group, the largest record conglomerate in the world, has announced an increase in the prices of their CDs. This comes only months after UMG slashed prices in order to make CDs more competitive in a marketplace that features pay downloads as well as the dreaded "free" (or as record executives and the RIAA like to call them "illegal" downloads"). Representatives from Universal Music Group were not available for comment at the time of publishing.

UMG reportedly will increase wholesale prices to $9.49 per disc (an increase of $0.40). The most popular discs will sell for a little more than $10 at the wholesale level. Despite UMG's effort to slash prices, other labels held their prices firm over the last few months. At the same time record retailers continued to struggle with Tower Records even filing bankruptcy. It seems that retailers were not passing the wholesale savings on to consumers thus why not increase the price back to the industry standard levels?

The CD has bigger problems than being overpriced. Competing with illegal downloads is impossible; however, the problem with the CD as a format is that it no longer meets the technological or entertainment value demanded by the modern consumer. On a technological level, CDs sound better than MP3's without question but in comparison to DVD-Audio or SACD (UMG prefers SACD but has released a number of titles in each format) the CD is pathetically underpowered. CDs (in almost all cases) do not have 5.1 surround sound, higher resolution stereo tracks (20 and 24 bits at 96 or 192 kHz sampling rates) and other added values found on the new DVD-Audio and partly on the SACD format. Despite the late rush to promote and sell lower resolution downloadable music, consumers still appreciate better quality. In the world of video, hundreds of thousands of consumers per month upgrade to HDTVs that are exponentially more expensive than traditional TVs. Even with very little HDTV programming being broadcast to date, consumers find the value proposition of a wider, more resolute TV worth $3,000 to $30,000 or even higher. Thevalue proposition of CDs is far less favorable to consumers now 20 plus years into the format's tremendous run.

Technologically, there are formats already in the marketplace poised to replace the CD but none are better than the DVD. DVD discs (DVD-Video and even DVD-Audio) have the ability to reproduce both audio and video content simultaneously. CDs have been the method for which record companies sell consumers "albums". An album means a collection – but why does that mean a collection of just audio tracks? Generation X (and even more so with Generation Y) was raised on media like MTV, video games and the Internet, all of which are audio-video experiences. Their Baby Boomer parents have historically been more comfortable buying collections of songs as an album be it on LP or CD. Baby Boomers are also more patient listeners who can be transported to a musical Shangri-la by two speakers. Their kids demand more.

The long term diminishing sales of prerecorded music has as much to do with the lack of video in the value proposition for a CD as it does with the overall price of a CD. Everyone from soccer moms to teenagers line up at Costco or go online to pay $19.95 for a blockbuster Hollywood movie on DVD despite the fact that $20 (or higher) is more than the $13 that a hit CD would sell for. Hot video games for Xbox and Playstation2 sell to their audience for even higher prices. An encouraging sign is that in 2003, record companies saw the segment of music videos (concerts etc...) on DVD-video spike in sales. This proves that Gen X and Gen Y want to see their music as much as they want to hear it (in surround).

With Dual Discs in development (CD on one side and DVD on the other) the idea of delivering content to consumers that satiates their lust for audio and video entertainment on the same disc is coming to fruition. MP3s can be ripped from the Red Book CD layer and the CD layer is perfect to fit into car players (despite early concerns Dual Discs were going to be too thick). The DVD layer can hold a concert video with a DTS, Dolby Digital surround sound mix for six (or more) speakers. Or the DVD layer can hold many of the audio and video elements found on a DVD-Audio disc.

Mid-way through 2004, CDs are quickly running to the end of their commercial viability as they fail to compete favorably in the marketplace with DVD-Video and video games. In order to sell significantly more CDs labels might need to drop the prices dramatically but as proven my UMG, who knows if the retailers are going to go along with the price cuts? The real solution to the dilemma of how record companies can sell more physical discs at a profitable level is to create an impressive audio-video experience that competes with DVD-Video movies. This means well-crafted surround sound mixes and CD backwards compatibility for people wanting to play discs in hundreds of millions of players. They could also provide prerecorded MP3 versions of the songs that are professionally mixed so they sound good all to go along with video content. This offering will compel consumers to buy a potentially profitable physical disc instead of buying (or stealing) the one or two hit songs from the Internet.

Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Gaeje

wow... ze hebben er precies wel al over nagedacht  :)

Scarp

Interessant artikel: http://www.kensei-news.com/bizdev/publish/factoids_us/article_23374.shtml

Blijkbaar rekent de muziek industrie alleen in het aantal units dat ze verschepen naar de winkels en dat is omlaag gegaan, maar het aantal cd's wat uiteindelijk is verkocht is omhoog gegaan.

Voornaamste reden is dat winkels minder voorraad nemen.

Volgens mij worden we dus uiteindelijk belazerd door de muziek industrie die ons zeggen dat ze verliezen hebben.

De maatschappijen gebruiken dus de volgende redenering:
Quote
I shipped 1000 units last year and sold 700 of them. This year I sold 770 units but shipped only 930 units. I shipped 10% less units this year. And this is what the RIAA wants the public to accept as "a loss."

Gijs82

€10 vind ik wel een redelijke prijs.
maar dan zou ik wel de hele cd mooi moeten vinden  ;D
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

Scarp

BMG komt na al die jaren *eindelijk* op het slimme idee om eens iets aan de prijzen van CD's te gaan doen.

Er worden nu drie prijzen gehanteert voor (nieuwe) titels:
- 9.99 voor de CD zonder luxe boekje en met de titels gedrukt op de CD.
- 12.99 voor de CD zoals we hem nu kennen. Dat is dan een prijsverlaging van enkele euro's
- 17.99 voor de CD zoals we hem nu kennen en met een extra bonus DVD.

Zelf hopen ze hierdoor toch meer cd's te kopen. Toch wel slim dat ze na al die jaren eindelijk dit zelf een bedenken.

Bron: http://www.spiegel.de/spiegel/0,1518,307109,00.html

Ow ja, uiteraard zit er een copieerbeveiliging op deze cd's. Uiteraard is die beveiling supersimpel te omzeilen en kan je alsnog een kopie maken. Een kopie zal je wel moeten maken als je 'm in een auto ofzo wilt gebruiken, omdat auto cd spelers meestal alleen echt "redbook" compliant zijn en de BMG cd's dit niet zijn.

Erik

Dus een boekje kost al bijna 7 hollandse guldens ??? Dus helemaal hebben ze het licht nog niet gezien.  maar goed het begin is er.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

HeavyMountain

Ik vind tussen de €10,00 en €12,50 en mooie prijs, voor dat geld ga ik zeker NIET kopieeren !
Echter €22,00 is gewoon belachelijk en dat geef ik zelden voor een CDtje, als de prijzen verder naar beneden zullen zakken tot de €10,00 zal ik zeker bijna altijd legale CD's kopen !


Marco.

WrineX

DOWNLOADEN :) het ligt er maar aan in hoeverre je aan volledige albums kan komen en wat voor kwaliteit.

mensen die de mogelijkheid niet hebben zeggen snel jah ik koop ze wel want uh uh , geen flauw ideee want het bedrag wat je nu betaald is schandalig!!!!!!!!


zolang het zo duur is geef ik er bijna geen geld aan uit! muziekanten klagen over dat ze zo weinig krijgen voor hun muziek  dan moeten ze dat maar eens regelen met de verkoop en  de record comp etc. van mij part zonder geil gelikt hoesje gemaakt door *******    het gaat om de muziek!!!  en of ze nu 10Mil verdienen  of 0,2 als muziek hun leven en passie is maken ze het. waarom zou een muziekant een paar miljoen moeten verdienen ? de rest die normaal werk afleverd verdient dat toch ook niet.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

FrankB

Tja, ik vind 20 euro of meer ook een hoop geld. Maar ik koop over het algemeen klassieke muziek, waarvoor een selecte groep afnemers is en de kosten om zo'n SACD op te nemen met de nieuwste opnametechnieken is best duur. Basis economische principes vertellen dat als de kosten hoog zijn en het aantal waarover deze kosten kunnen worden verdeeld laag is, de kosten per stuk dus hoog zijn.

Dus daarvoor betaal ik wel makkelijk wat meer. Maar voor de top40 artiesten makkelijk gezegd vind ik 20 euro ook belachelijk. Daar betaal je alleen maar voor hun weelderige leven en dat van de platenbazen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Erik

Het lullige is dat het gros van het geld niet naar de artiesten gaat maar maar de bazen.
De meesten hebben wurg contracten en dat heb je maar te slikken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

WrineX

kan zijn wurg contracten maar ze gaan er zelf mee in zee ! geen centen voor de record comps zonder artiesten.
vind dat al die muziek niet zoveel op hoeft te leveren, muziek van een film of iets wat niet zo bekend is is spontaan goedkoper toch vreemd he.

Volumius

7.50 heb ik ingevuld. Gezien het feit dat je nu steeds meer dvd audio en SACD hebt vind ik dat wel een goede prijs. En 10 euro voor een behoorlijk nieuwe cd met boekje en andere frutsels. Waar ik mij vooral aan erger is nog niet eens dat sommige cd's 20 euro zijn maar dat cd's van 5 jaar oud dat ook nog steeds vaak zijn. Bij dvd's zie je al veel sneller dat ze snel zakken in prijs naarmate ze langer op de markt zijn.