Wat mag een CD kosten om kopieeren tegen te gaan ?

Started by J.A.F._Doorhof, January 9, 2004, 10:01:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat mag een een CD kosten om kopieeren tegen te gaan ?

€ 5,00
67 (14.1%)
€ 7,50
107 (22.5%)
€ 10,00
183 (38.4%)
€ 12,50
47 (9.9%)
€ 15,00
19 (4%)
€ 17,50
3 (0.6%)
Ik zal altijd blijven kopieeren
31 (6.5%)
Kopieeren is fout dus ik betaal alles
19 (4%)

Total Members Voted: 442

Lucky.L

Quote from: upbeat on January 12, 2007, 18:51:24
Ik vind dat de platenmaatschappijen niet goed zijn.. Je betaald voor je CD-R.. gewoon aan BumraStemra.. en dus uiteindelijk aan de platenbonzen.. ergens is het hypocriet..




Dat zal dan wel een 'flink' bedrag zijn :P!!

MVG
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Kingpin

#201
Quote from: Lucky.L on January 13, 2007, 08:03:20
Dat zal dan wel een 'flink' bedrag zijn :P!!

MVG
Dat kan nogal aardig oplopen ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Kingpin

Quote from: Lucky.L on February 26, 2007, 14:40:54
Het gaat erom wat er per stuk heen gaat!

MVG
Precies .. teveel.
Wat je misschien nog niet wist is dat wanneer ik een dvd/cd laat maken ik over de 'lege' dvd/cd's ook al copieerheffing betaal.
Dus als je deze in de winkel koopt betaal jij ook nog eens copieerheffing !
Dus 2x ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

sneaky23

Ik vind 12,50 een mooi bedrag voor nieuwe en de wat oudere 10,00 of lager.
Ik blijf gewoon cd`s kopen maar ik download ze eerst en als ik ze echt goed vindt dan koop ik ze pas weet ik echt zeker dat ik waar krijgt voor het geld.
Panasonic 42vt30
Marantz 6006, Dali Ikon 6
sony bluray s480, PS3
Xtreamer

fca

4 top cd's net binnen uit USA. (cd universe)
Totaalbedrag usd 69.

69.00 USD = 52.1584 EUR !

Binnen 5 dagen!

For the record dezelfde cd's kosten in ons kikkerlands euro 83!!
Wat krijg je ervoor..........
1. Een ongeinteresserd persoon die loopt te piepen en te zuchten als je wat vraagt.
2.Wil je alles goed beluisteren dan krijg je een korzelig vies koptelefoontje op je hoofd. :-X
3.Is een cd niet voorraadig reken maar op een levertijd van 2 weken. :o
4.Speciaaltjes zijn helemaal lachwekkend,dan krijg je van die fantastische reakties zoals:
Dianne wie, Reeves meneer deze dame heeft een grammy ontvangen voor:
good night and good luck.
Een wat zegt u. ::)
Intellect als een boomkikker.


Kortom ik vind € 13 euro meer dan  voldoende.

Benco

het gaat me niet alleen om wat hij mag kosten , maar ook dat zijn kwaliteit  gegarandeerd moet zijn !

Een cd die 20€ kost vind ik al behoorlijk veel geeld  waar vele muzielliefhebbers met een laag inkomen  het zeer moeilijk mee hebben maar swat als je die dan koopt met de zekerheid dat deze  goed is opgenomen  , dat je er echt van kan genieten  .... OK !
Maar dat heb je dus niet , je kan nu cds kopen tussen de 7 en 70€  van de nice price collectie tot de zogenaamde super kwaniteit  en dan kom je thuis  met een cdtje van  28€ wat zeker niet weinig is en die klinkt gewoonweg schandalig slecht , daartegen klinkt de disky nice price nog heel goed ... en dat kan dus niet ... dan download ik m nog liever aan 0€ en smijt hem in de prullenmand als hij niet goed is want geld vragen voor een cd die minder goed klinkt dan een  mp3 is al even misdadig of mss nog misdadiger dan  een mp3 downloaden mijn gedacht !

Ik download zelf niet vaak muziek , soms wel als me me iets aanraad dat ik niet ken dat ik het ga downen om te beluisteren en als ik het dan echt goed vind ga ik de cd kopen ... hoewel ik duys al verschillende malen meegemaakt heb dat de originele cd  niet beter klinkt dan de stomme mp3  ???

sr7000

Ik vind 10 euro een mooi bedrag voor een cd.Voor echt hele goede cd's wil ik ook nog wel 20 euro neer leggen, maar hoger dan dat moet het niet worden: Is de reden waarom ik nog steeds geen cd van A Perfect Circle heb.

qinq

Nieuw vind ik 10 euro acceptabel, en oude cd's 5 euro. Soms zie je cd's die al 20 jaar uit zijn nog steeds voor 20 euro in de schappen liggen. Met de huidige prijzen download ik alles in lossless, en als ik iets uitzonderlijk goed vind koop ik de cd. Als oude cd's 5 euro zouden kosten blijft het tenminste leuk om even in winkeltjes te kijken of je nog wat leuks tegen komt. Nu ga ik er alleen heen voor een speciale cd.

Metro2005

#209
Quote from: lincoln on October  2, 2005, 09:12:48

Ik heb vorige week voor het eerst sinds een jaar of 5 weer een paar cd's gekocht. Waarom? Ik had het nieuwe nummer van de rolling stone's te horen gekregen in de media markt, en vond hem goed. Bij de cd aangekomen, zag ik dat ie 9,95 was. Mijn eerste gedachte? "hee, zullen ze het nu leren? ik neem hem mee!" Met als gevolg dat ik verder ben gaan snuffelen en nog 4 cd's van anderen heb gekocht, de duurste (kwam ik bij de kassa pas achter, niet op gelet) 22,95. Daar was ik dus weer geirriteerd over... ???
Voor MIJ zou het werken, elke cd een tientje. Ik wil ook simpelweg alles origineel, maar ik vind het gewoon te gek worden, en ik koop het domweg niet. Hetzelfde geldt voor dvd's. Die koop ik ook alleen als ze 10-15 euro zijn, een goed concert uitgezonderd. Ik ben gewoon kritischer geworden, en kijk meer naar de waarde van dingen. Laatst naar Monsterjam geweest met de kids. Peperduur, maar onvergetelijk. Maar een pluche monstertruck van 30cm kopen voor 35 euro? Forget it!

Dat had ik dus pas ook, ik dacht de prijzen van cd's nu eindelijk wel eens gedaald zouden zijn ivm de komst van DVD. En dvd's zijn echt niet zo heel duur en koop ik ook regelmatig (prijzen zo tussen de 7 en 15 euro en je hebt echt keuze zat). Ik denk nou ga eens kijken voor cd's van Pink floyd, en wat schetst mijn verbazing... ruim 22 euro (hallo, dat is 50 (!) piek) voor een cd  :o
Nou dat gaat dus niet gebeuren. Ik wil best 22 euro neertellen maar niet voor 1 cd, wel voor 2 of 3 cd's maar voor een enkele cd vind ik het echt schandalig duur.
Het valt me sowieso op dat cd's van oudere bands duur zijn. Cd's van the beatles betaal je ook rustig > 20 euro voor. Het spijt me zeer maar dat vind ik gewoon veel te duur, dan download ik wel.

Heb de cd's van pink floyd nu voor mijn verjaardag gekregen  ;D dat kan natuurlijk ook.

prijzen omlaag tot max. 10 euro, dan koop ik een stuk meer cd's dan nu. Dat is een ding wat zeker is
en de kwaliteit van sommige cd's mag wel omhoog vind ik. Had pas nog een set cd's gekocht van Nightwish maar echt beste kwaliteit vond ik het niet. Zeker niet beter dan de 128kb/s mp3's die ik ervan had  :(
Denon AVR 1907
2x klipsch B3 fronts
2x Klipsch B2 rear
1x Klipsch RC-10 center
Heco victa 25 subwoofer
Dvision 310 DVD speler
HTPC amd X2 4850, 1gb DDR2, 80gb hdd, ati video

genesis

4 weken terug in Polen bij Media Markt € 6 tot € 8 betaald voor de laatste cd uitvoeringen :o  Ik zou zeggen tegen de voor Nederland verantwoordelijken van het uitbrengen van cd's 'FUCK YOU!!!' met je oplichters prijzen! >:(

Mijn kinderen en hun vrienden kopieren denk meer dan 95% en terecht met zulke oplichtersprijzen, ook zeggen ze dat ze wel degelijk originele cd's willen kopen als ze rond de 10 euro kosten. Kijk domme mensen bestaan niet en jongeren zijn helemaal kritisch, ook die zien wat er voor dezelfde cd's in het buitenland betaald moet worden, dus eigen schuld dikke bult voor de (Nederlandse) artiesten.

Omdat ikzelf audiofiel ben koop ik altijd de originele cd's maar erger me wel aan de 'flessetrekkers' prijzen :-X

Genesis
Carpe Diem

Whippet

En dan hebben we het nota bene nog over de CD. Niet over een ècht HiFi format zoals vinyl / SACD / DVD-A...
Als je toch door rood loopt, druk dan niet op het knopje.

Shade

15 Euro..

maar dan moet het wel een CD zijn die ik ECHT wil hebben, vroeger kopieerde ik ook alles.. maar sinds mijn HiFi / HT verslaving ben ik toch wel voor de orginele CD's gegaan.

Maar CD's die ik echt wil hebben die koop ik dan, als ik een andere cd wil hebben probeer ik hem in FLAC bestand te downen.. is nog enigszins beter dan mp3 :P
Marantz: SR-4001 // CD-5001 // DV-4001
KEF: Q5 // Q6c // iQ1 // PSW2000
Sony: Playstation 3, Playstation 2
W&M: LS-01,  v.d.Hul: Royal Jade Samsung: 32" HD Ready

Benco

Quote from: Whippet on September 11, 2007, 08:57:48
En dan hebben we het nota bene nog over de CD. Niet over een ècht HiFi format zoals vinyl / SACD / DVD-A...

een goed opgenomen cd kan erg goed klinken en hoeft niet steeds onder te doen voor hdcd e.d., het feit is dat het overgrote deel van de cd's niet goed opgenomen zijn ...

sandman1001

Hoi Frank,

Sorry dat ik even "off topic" ga, maar ik heb een vraagje over een dvd-speler.
Deze heb je mij een jaar of 5 geleden geleverd nadat je 'm regiovrij had gemaakt.
Het gaat hierbij om een Panasonic RA82, het ding heeft altijd prima gewerkt, tot voor ongeveer
een maandje geleden,het begon met het niet meer kunnen kunnen lezen van schijfjes uit "andere regio's", maar kort daarna
las hij ook geen regio 2 schijfjes meer.
Hij geeft daarbij elke keer na even inlezen de melding in het display "HO2", en daarna gaat hij naar stop, en is het over.
Waar zou het aan kunnen liggen, en wat is er evt. aan te doen.

Alzovast bedankt voor de antwoorden,en groetjes

Ad

Kingpin

Quote from: sandman1001 on September 22, 2007, 13:16:30
Hoi Frank,

Sorry dat ik even "off topic" ga, maar ik heb een vraagje over een dvd-speler.
Deze heb je mij een jaar of 5 geleden geleverd nadat je 'm regiovrij had gemaakt.
Het gaat hierbij om een Panasonic RA82, het ding heeft altijd prima gewerkt, tot voor ongeveer
een maandje geleden,het begon met het niet meer kunnen kunnen lezen van schijfjes uit "andere regio's", maar kort daarna
las hij ook geen regio 2 schijfjes meer.
Hij geeft daarbij elke keer na even inlezen de melding in het display "HO2", en daarna gaat hij naar stop, en is het over.
Waar zou het aan kunnen liggen, en wat is er evt. aan te doen.

Alzovast bedankt voor de antwoorden,en groetjes

Ad

Waarschijnlijk is je optische oog of heel vies of kapot, kan ook zijn dat je aandrijfmotor het begeven heeft.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

carlo

Het feit dat het kopiëren zo gemakkelijk kan, maakt ook dat er geklaagd wordt over de prijzen. Boeken zijn in de loop van de jaren veel sterker in prijs gestegen maar een boek kopiëren is duur, tijdrovend en ziet er niet uit dus accepteren we die prijzen gewoon.
Ik heb inmiddels zo'n 4000 originele CD's en een kast vol elpees. Geen enkele kopie. Via internet en met wat zoekwerk kom ik vaak rond de 10 -12,50 euro uit voor een CD. Dat vind ik een redelijke prijs. Wel vind ik dat de opnames, zeker in het populaire genre, er beslist niet op vooruit zijn gegaan. Vinyl krijg ik meestal..dat vind ik trouwens echt buitensporig geprijsd en aangezien het me vooral om de muziek gaat, kies ik dan toch vaak voor de CD versie.
Ik vind het wel jammer dat er hierdoor nauwelijks meer goede CD zaken te vinden zijn waar mensen staan met een hart voor muziek die verstand van zaken hebben. In Oss is er gewoon niks meer met een fatsoenlijk aanbod. Dus moet je wel online bestellen terwijl juist het zoeken naar nieuwe muziek en daar een dag voor op stap gaan zo leuk is....ik word oud, denk ik... :'(
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

Kortekaas

Ik heb ook alleen orginele CD's. Mijn Jean Michel Jarre collectie heb ik bijvoorbeeld grotendeels via marktplaats ed. Alleen als een nieuwe CD werkelijk beregoed is en ik niet kan wachten tot hij in de aanbieding komt dan koop ik 'm voor maximaal 15 euro.

Alleen voor hele speciale edities wil ik nog wel eens wat dieper in de pocket duiken  ;)
Receiver:     Harman Kardon - AVR745
Dvd speler:  Harman Kardon - DVD47
Front:         B&W - 602S3
Center:       B&W - LCR60 Rear:          B&W - 601S3 TV:            Philips 32PFL7332 Bekabeling:  Monster Cable, W&M

Krassienova

E12.50 vind ik een schappelijke prijs voor en cdtje vol muziek. Zelf koop ik ze het liefst in de uitverkoop als ze wat goedkoper zijn. De echte must haves daar heb ik maximaal 25euries voor over, maar dat doe ik dan eens in de zoveel tijd.
Like.No.Other

Bornin7ty2

Quote from: Shade on September 19, 2007, 11:22:50
15 Euro..

maar dan moet het wel een CD zijn die ik ECHT wil hebben, vroeger kopieerde ik ook alles.. maar sinds mijn HiFi / HT verslaving ben ik toch wel voor de orginele CD's gegaan.

Maar CD's die ik echt wil hebben die koop ik dan, als ik een andere cd wil hebben probeer ik hem in FLAC bestand te downen.. is nog enigszins beter dan mp3 :P


Dito hiero, sinds ik goede apparatuur heb ben ik cd's gaan kopen, heb er nu in 4 maanden een stuk of 50 gekocht en in heel mijn pre-HT leven 5 ;D   Downloaden doe ik alleen nog maar lossless en alles wat ik echt goed vind koop ik origineel.

15 euro betaal ik vaak voor een cd maar eigenlijk vind ik het wel te duur betaald, ik koop ze liever als ze een tijdje uit zijn en in prijs gezakt.

Ik heb nu trouwens al 2x een cd bij de mediamarkt verschillend geprijsd gezien, dit was gewoon in hetzelfde filiaal dus het loont de moeite om even goed te kijken ;D
Dit heb ik ook al eens met een Blu-ray gehad btw.

Greets,
72

Rowdy

Tot het jaar 2000 kocht ik zo'n 40 CD's per jaar, daarna nauwelijks. Doordat de platenmaatschappijen zitten te prutsen aan de CD's (lees copy-protection, slechte geluidskwaliteit) koop ik geen CD's meer. Ik wil best 20 euro voor een CD betalen, maar dan verwacht ik wel een CD met een goede geluidskwaliteit. Downloaden van albums doe ik niet, ik heb liever het origineel.

Tegenwoordig koop ik regelmatig muziekcassettes op DCC of LP's, beiden tweedehands.

AnubisNefer

Quote from: qinq on July 24, 2007, 22:02:09
Nieuw vind ik 10 euro acceptabel, en oude cd's 5 euro. Soms zie je cd's die al 20 jaar uit zijn nog steeds voor 20 euro in de schappen liggen. Met de huidige prijzen download ik alles in lossless, en als ik iets uitzonderlijk goed vind koop ik de cd. Als oude cd's 5 euro zouden kosten blijft het tenminste leuk om even in winkeltjes te kijken of je nog wat leuks tegen komt. Nu ga ik er alleen heen voor een speciale cd.

Ik kan me hierin helemaal vinden.......

Uiteraard shop ik wel in het buitenland (via webwinkels) voor datgene wat hier te duur vind.

Fysiek het product hebben blijft toch leuker dan het op een hardeschijf te ''storen''
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

padacom

Goede CD's koop ik altijd origineel maar als ik iets nieuws luister wil ik wel eens eentje downloaden.
Bevalt ie goed, dan koop ik hem weer.
Voor BluRay disks vind ik de prijzen véél te hoog, daar zou ik ook wel een poll over willen zien.
Vooralsnog geen blueray in huis, ik wacht totdat de schijfjes betaalbaarder worden en kijk voorlopig naar mijn 6500A  :xmas:

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

The Foundation

Ik ben de laatste tijd van mening dat een cd niets mag kosten om kopieren tegen te gaan.
Gewoon omdat de platenindustrie en sambam en de copyrightfirmas , niet kunnen of willen zien dat er niet altijd illegaal gewerkt word
Ze eisen geld via verschillende manieren ,
taks op cdr , dvdr , copymachines , tapes , achtergrondmuziek , feestjes , DJ , enz..

De ganse muziekindustrie begint nu ook al het internet op te eisen als hun medium.
In frankrijk is er nu een wet goedgekeurd om illegale dowloaders te bannen.
Ook een megaproces in zweden is alleen mogelijk door de mafiapraktijken van de muziekindustrie

Ook het simpel lyrics zoeken van een lied , online maakt de copyright-industrie , moeilijk .
En dit zonder verdere uitleg welke artiesten ze vertegenwoordigen ed.
De copyright-industrie weet het verzeker ook niet goed meer , en dus beslissen ze maar de rechten te hebben van alle muziek die ze horen

Zo ook op youtube , een choreograaf toont zijn eigen dansje in een homevideo.
Wat raad je ? De muziek was met copyright!
Hoe kan de danser dan zijn talent tonen ?

Ook had ik filmje van mijn kinderen op youtube die een kinderlied MEEzingen.
Resultaat , Filmje gedelete omdat er copyright op zat.

In school moeten kleuters in principe betalen voor de kinderliedjes.
nu hebben ze daar een soort regeling voor ism. de staat of zo.
Maar ik verwacht me wel aan een schoolrekening in de toekomst voor eigen gezongen liedjes.

Ik denk dat dit nu wat de tendens is , in die sektor...