Wat mag een CD kosten om kopieeren tegen te gaan ?

Started by J.A.F._Doorhof, January 9, 2004, 10:01:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat mag een een CD kosten om kopieeren tegen te gaan ?

€ 5,00
67 (14.1%)
€ 7,50
107 (22.5%)
€ 10,00
183 (38.4%)
€ 12,50
47 (9.9%)
€ 15,00
19 (4%)
€ 17,50
3 (0.6%)
Ik zal altijd blijven kopieeren
31 (6.5%)
Kopieeren is fout dus ik betaal alles
19 (4%)

Total Members Voted: 442

peterrr

ZO, ik heb vandaag een paar japanse versies op een cd/dvd beurs gekocht !
voor 12 E en dat vind ik een redelijke prijs.. voorbeeld.

Ik vond de normale cd`s van Susanne vega maar een beetje schraal klinken
Nu heb ik de "best of" een japanse versie deze klingt veel beter net als de cd fever van kylie (ehh voor mijn vrouw  ;) ) deze klingt niet alleen ook veel beter maar er zitten ook videoclips en is hdcd.
en een gewone cd gekocht copyprotected en wat denk je..... doet het niet,
geprobeerd een copy te maken met nero (je moet toch wat!)
geen probleem !!!!!!! en doet het ...
wat is het nut van  copyprotected dan??

Dan komen we hier er eigenlijk met gewone retail cd`s maar erg bekaaid af voor zo`n gemiddeld 17 euro.

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

kuiperik

10 Euro lijkt mij ook wel een reeele prijs voor een nieuwe CD. CD's ouder dan 5 tot 10 jaar mochten van mij ook wel wat goedkoper aangeboden worden, zeg maar 7,50.
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Mieghie

cd's zijn te duur dus worden cd's gedownload.

Beveiliging tegen kopiëren is al even dom omdat je voor zover ik weet altijd recht  heb op een kopie, zolang je het origineel maar kan voorleggen (kan ondertussen verandert zijn en dan mag je deze post negeren).  Volgen mij is dit een straatje zonder eind, jammer dat de gehele wereld tegenwoordig rond geld draait.

greetz,
Jeroen

BOUBOU

Quote from: Mieghie on November 23, 2004, 15:46:04
cd's zijn te duur dus worden cd's gedownload.

Beveiliging tegen kopiëren is al even dom omdat je voor zover ik weet altijd recht  heb op een kopie, zolang je het origineel maar kan voorleggen (kan ondertussen verandert zijn en dan mag je deze post negeren).  Volgen mij is dit een straatje zonder eind, jammer dat de gehele wereld tegenwoordig rond geld draait.

greetz,
Jeroen

De hedendaagse copieer beveiliging werkt juist averechts.
Ik mijd ze als de pest.
Ik heb in totaal 3 beveiligde cd's in mijn collectie.
2 daar van kan ik met een beetje moeite aan de praat krijgen op mijn DV-6200, maar je blijft wel de tikjes horen tijdens de muziek....verre van ideaal dus  :(
Het toppunt van copieer beveiliging is de nieuwste cd van "Faithless - No Roots"
Deze krijg ik alleen op mijn pc aan de gang, na een update van de aanwezige player op de cd te hebben gedownload.....om te :'( is het.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Scarp

#104
Koop dan ook een goede cd speler :) Mijn speler heeft totaal geen last van kopieerbeveiligingen.

En tot nu toe is elke beveiligde cd makkelijk te kopieren.

BOUBOU

Quote from: Scarp on November 25, 2004, 15:09:56
Koop dan ook een goede cd speler :) Mijn speler heeft totaal geen last van kopieerbeveiligingen.

En tot nu toe is elke beveiligde cd makkelijk te kopieren.

Ik weet dat je een hele mooie te koop hebt staan, maar helaas staan er een aantal dingen op het programma die ook het nodige gaan kosten  :(
Mischien begin volgend jaar  :D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Roland

Volgens mij komen de problemen vooral (of alleen?) voor als je een beveiligde CD in een bepaalde DVD-speler wilt afspelen.
De CD's die het hier niet goed doen in mijn DVD-speler (gegenereerde tikken op vaste momenten in nrs) doen het wel goed als ik ze in mijn CD-speler afspeel.

Als ik nou geld had, had ik allang een dedicated CD-speler (een betere die ik nu heb :)) staan, maar nee ..... dat zit er voorlopig niet in.
En om nou een kopie van een originele CD te gaan maken, voordat je hem normaal af kunt spelen ... dat gaat iets te ver :)

audionut

7,50 euro is zat, heb ooit tijdens mijn studie eens het een en ander over de kostprijs moeten uitzoeken en kwam toen op een kostprijs voor de platenmaatschappij incl reclame en distributiekosten op 2,63 gulden (was een jaar of 10 terug).

Ik heb gelukkig een vrij oude cdspeler waar ik tot nu toe nog nooit kopierbeveiligingsproblemen mee heb gehad.

Op diverse dvdspelers heb ik ze helaas wel al een aantal keren meegemaakt (vooral de startrekboxen waren een groot probleem) Op mijn huidige dvdspeler NAD T562 speelt nu vrijwel alles zonder problemen tenzij het multi-angle exemplaren zijn. Die doen het wel goed op mijn daytek van 60 euro :(
Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

ottema

ik zie dat veel mensen 10 euro invullen. Voor dit geld kun je dus tegewoordig hele mooie cd's kopen.
Ik zelf wil geen kopieen en dan zeg ik dit niet voor de kwaliteit maar bij een orginelen cd luister je gevoels matig veel pretiger.

overgens ik heb kopieen gehoort die beter zijn dan enkelen van mijn orginelen cd's (the cats erg oud al, 25 denk ik.!!)

mvg ottema
Roken is 10x zo verslavend als Heroïne  HT is echter het meest verslavend.

DVD: Philips dvd640
Reciever: JVC rx 5032 Front: JBL TLX 5000 Center: JVC sp100 Surround: JVC sp 100 Subwoofer: JBL atx 100

Harry HT

Hoi Ottema,
Quote from: ottema on February  4, 2005, 14:40:00
overgens ik heb kopieen gehoort die beter zijn dan enkelen van mijn orginelen cd's (the cats erg oud al, 25 denk ik.!!)
Dit kan ik niet helemaal volgen, hoe bedoel je dat? Cd's zijn toch pas te koop vanaf '84?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

christian19

Ik heb €5,- ingevuld, en dan hoofdzakelijk
voor het doosje.
Heb naamelijk vaak het idee dat een kopie
beter klinkt dan de orginele.

BOUBOU

Quote from: Harry HT on February  4, 2005, 15:28:05
Hoi Ottema,Dit kan ik niet helemaal volgen, hoe bedoel je dat? Cd's zijn toch pas te koop vanaf '84?

Gegroet,

Harry

De cd werd uitgevonden tussen '78 en '82.....het kan dus wel, al moet het haast wel de aller eerste cd ooit geperst  ;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Scarp

Quote from: audionut on November 25, 2004, 16:11:46
Op diverse dvdspelers heb ik ze helaas wel al een aantal keren meegemaakt (vooral de startrekboxen waren een groot probleem) Op mijn huidige dvdspeler NAD T562 speelt nu vrijwel alles zonder problemen tenzij het multi-angle exemplaren zijn. Die doen het wel goed op mijn daytek van 60 euro :(
Startrek op cd met kopieer beveiliging? Multi Angle CD's? Volgens mij haal je 1 en ander door elkaar. Dit topic gaat over cd's hoor :) DVD's zijn nagenoeg altijd kopieer beveiligt via CSS, echter dit is al jaren terug gekraakt en geen enkel probleem.

Overigens werkt kopieerbeveiliging op cd's ook niets. Ik ben al mijn cd's met EAC om aan het zetten naar MP3 en ondervind totaal geen problemen met beveiligde cd's (o.a. Massive Attack 1000th window).

Jean Sibelius

Ik heb €10 ingevuld. Voor zo'n bedrag (bij aanbiedingen vaak zelfs voor €7.50) wil ik toch nog wel eens 10 CD's tegelijk meenemen. Om €20 te betalen voor een CD vind ik gekkenwerk (doe ik alleen in zéér uitzonderlijke gevallen). Dus uiteindelijk is het aan de muziekindustrie om uit te rekenen wanneer ze meer winst maken 10 CD's verkopen à €10 of slechts zelden eentje voor €20. Gelukkig vind je de laatste tijd steeds meer goede CD's in de aanbieding, dus mijn collectie is nog steeds flink aan het groeien ;D.
Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Spacebass

Klopt, ik heb het niet bijgehouden maar ben mijn Stanley Clark verzameling aan het omzetten van LP naar CD. En die CD's gaan ook zo rond de 10 / 12 euro. Ik koop idd net als jij er meteen ook andere bij (experimenteel vanwege onbekendheid). Dat zou ik niet doen als het prijskaartje rond de 20 zou liggen.

ottema

Quote from: BOUBOU on February  4, 2005, 19:22:28
De cd werd uitgevonden tussen '78 en '82.....het kan dus wel, al moet het haast wel de aller eerste cd ooit geperst ;)

MvGr. BOUBOU

ik wil hiermee zeggen dat de opnames zo oud zijn ONGEVEER 25 JAAR en niet ver daar naast
Roken is 10x zo verslavend als Heroïne  HT is echter het meest verslavend.

DVD: Philips dvd640
Reciever: JVC rx 5032 Front: JBL TLX 5000 Center: JVC sp100 Surround: JVC sp 100 Subwoofer: JBL atx 100

BOUBOU

Quote from: ottema on February  8, 2005, 19:18:00
ik wil hiermee zeggen dat de opnames zo oud zijn ONGEVEER 25 JAAR en niet ver daar naast

Ik reageerde hiermee op de reply van Harry.
Het is dus wel degelijk mogelijk dat jouw cd 25 jaar oud kan zijn  ;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Paul1967

Ben ten eerste tegen illegaal kopieeren.

Vind wel dat "nieuwe" cd's idioot duur zijn met gemiddeld 20 euro.
Denk ook niet dat illegaal kopieeren stopt cq kan worden tegengehouden met het drastisch verlagen van cd prijzen.
Ik vraag mij zelfs af of het uberhaupt wat zal uitmaken; een illegaal kopietje kost hooguit een paar kwartjes. Daar kan nooit tegen opgebokst worden.

Voor de aanschaf van een origineel schijfje vind ik een bedrag rond de 10 euri wel mooi klinken. 8)


BOUBOU

Quote from: paulh on February 27, 2005, 13:52:21

Denk ook niet dat illegaal kopieeren stopt cq kan worden tegengehouden met het drastisch verlagen van cd prijzen.
Ik vraag mij zelfs af of het uberhaupt wat zal uitmaken; een illegaal kopietje kost hooguit een paar kwartjes. Daar kan nooit tegen opgebokst worden.


Ik denk dat als de prijs voor een nieuwe cd 10 euro zou zijn, de mensen die de muziek echt goed vinden, de cd best zullen gaan kopen.

Er zullen altijd mensen blijven die alleen maar muziek copieeren om de heb.
Hier zal de muziek industrie geen inkomsten op verliezen, aangezien zij deze muziek bij het ontbreken van een copieer mogelijkheid, ook niet zullen kopen.

MvGr. BOUBOU 
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Tomaz

Het is toch belachelijk, dat een CD uit 85 bijv. nogsteeds meer dan 20 euro moet kosten! Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de CD's van Iron Maiden. Laatst wilde ik mijn collectie gekopieerde Iron Maiden CD's inwisselen voor de orginelen omdat ik eindelijk eens geld voor dat soort grappen heb en ik vind dat ze de koop waard zijn. Wil ik ze bestellen; kosten ze bijna allemaal 20 euro per stuk! Moeten ze die speciaal voor je persen ofzo?! Schandalig!!!  >:( Daarom zeg ik; lekker kopiëren en downloaden en we zien wel wie er hier de langste adem heeft!!  8)
Stereo: Accuphase DP-65 || MIT Terminator 2 || Accuphase E-306 || Cardas Neutral Reference || B&W CDM 9NT
"HT": JVC XV-S42, VdH Optocoupler, Denon AVC3800, Oehlbach, Wharfedale

FrankB

Quote from: Tomaz on March 16, 2005, 19:58:24
Het is toch belachelijk, dat een CD uit 85 bijv. nogsteeds meer dan 20 euro moet kosten! Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de CD's van Iron Maiden. Laatst wilde ik mijn collectie gekopieerde Iron Maiden CD's inwisselen voor de orginelen omdat ik eindelijk eens geld voor dat soort grappen heb en ik vind dat ze de koop waard zijn. Wil ik ze bestellen; kosten ze bijna allemaal 20 euro per stuk! Moeten ze die speciaal voor je persen ofzo?! Schandalig!!!  >:( Daarom zeg ik; lekker kopiëren en downloaden en we zien wel wie er hier de langste adem heeft!!  8)

Hahaha ik heb nog een stapel Iron maiden cd's liggen  8) uit m'n wilde haren tijd  >:D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Tomaz

#121
Quote from: FrenkB on March 16, 2005, 20:00:16
Hahaha ik heb nog een stapel Iron maiden cd's liggen  8) uit m'n wilde haren tijd  >:D
En aan mijn herinneringen aan die tijd (en moet zeggen dat het zo heel af-en-toe nog wel eens op staat) wil ik graag gehoor geven door gewoon netjes alle orginele CD's te kopen  ;D. En dan krijg je zoiets; stug allemaal 20 euro of meer.

Ditzelfde geldt ook voor andere populaire muziek, ookal is het al 20 jaar oud  :'(
Stereo: Accuphase DP-65 || MIT Terminator 2 || Accuphase E-306 || Cardas Neutral Reference || B&W CDM 9NT
"HT": JVC XV-S42, VdH Optocoupler, Denon AVC3800, Oehlbach, Wharfedale

MickeyMan

Op play.com zijn de meesten Euro 15,99, inclusief verzendkosten!

Michael.
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

FrankB

Quote from: Tomaz on March 18, 2005, 11:09:53
En aan mijn herinneringen aan die tijd (en moet zeggen dat het zo heel af-en-toe nog wel eens op staat) wil ik graag gehoor geven door gewoon netjes alle orginele CD's te kopen  ;D. En dan krijg je zoiets; stug allemaal 20 euro of meer.

Ditzelfde geldt ook voor andere populaire muziek, ookal is het al 20 jaar oud  :'(

Ik heb alle vier de MFSL uitvoeringen van cd's van Patricia Barber: 30 euro per stuk  :o  :o maar goed, daar is de kwaliteit ook wel naar gelukkig!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Lucky.L

Quote from: BOUBOU on February 27, 2005, 16:17:41
Ik denk dat als de prijs voor een nieuwe cd 10 euro zou zijn, de mensen die de muziek echt goed vinden, de cd best zullen gaan kopen.

Er zullen altijd mensen blijven die alleen maar muziek copieeren om de heb.
Hier zal de muziek industrie geen inkomsten op verliezen, aangezien zij deze muziek bij het ontbreken van een copieer mogelijkheid, ook niet zullen kopen.

MvGr. BOUBOU 
Zo denk ik er ook over!!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A