Intel HD3000 via HDMI naar Receiver

Started by Witalik, July 11, 2013, 12:46:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Witalik

Hallo mannen,

Voorheen speelde ik via mini-jack -> RCA van HTPC naar Stereo versterker. Vanaf paar dagen heb ik een receiver in mijn bezit. Nu zit alles dus via HDMI aangesloten. Dit werkt niet helemaal vlekkeloos moet ik zeggen.

In de eerste instantie werd heel de receiver niet herkent via Windows dus ik had geen afspeel mogelijkheden voor het geluid via de receivier. De optie HMDI bleef gewoon grijs en gaf aan dat er niks gevonden was. Nadat ik via Intel site de Driver ge-update heb van de intel HD3000 graphics chip moest ik opnieuw opstarten en toen werd de receiver direct herkent, ik had nu ook geluid via de boxen van de receiver. Maar ik zit nu als ik geen geluid afspeel met een irritant klop geluidje om de seconden. Net alsof er een kanaal open gaat en weer dicht. Dit gaat over de boxen en als ik het volume uitzet is het weg maar zodra ik heb minimaal open zet is het geluid er en daarna kan ik hem wel maximaal open zetten maar het geluids niveau blijft dan hetzelfde van het plop/klop geluidje. Het vreemde is dat als ik bijvoorbeeld de frequentie van de het scherm via windows naar 59 of welk andere instelling dan ook zet, dat het geluid weg is. Totdat ik muziek afspeel en dit is afgelopen en dan is het geluid weer terug. Als ik daarna weer de frequentie aanpas is het geluid weer weg.

Erg vreemd dus. Zijn er meer mensen die zonder problemen via de onboard GPU van intell HD3000 spelen ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Witalik

#1
foutje
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

RonG

Ik had als test voordat ik mijn HTPC bouwde een redelijk nieuwe laptop van het werk meegenomen met een HD3000 GPU onboard.
HD content werd niet goed afgespeeld, zowel beeld als geluid, vooral MKV's van 30GB (hoge bitrate dus). Denk dat deze dat niet aankan.

Heb er verder niet mee getest daarna.

Witalik

#3
Ik had eigenlijk totaal geen problemen met beeld en geluid voor het afspelen van welke content dan ook, maar toen maakte ik voor het geluid gebruik van een mini jack - RCA via de stereo versterker. Nu via HDMI is het eigenlijk niet zoals het was. Het beeld zelf lijkt ook een stuk doffer dan voorheen zwart is niet echt zwart meer, en ook klopte de resolutie nier meer terwijl de receiver eigenlijk niks aan boord heeft om het beeld te upscalen of iets dergelijks dit zou gewoon een doorgeef luik moeten zijn. Voorheen zat de HTPC met HDMI voor beeld gewoon direct op de TV.

(voor de duidelijkheid ik heb dat plop/klop geluidje direct als de pc opgestart is en nog niks geopend)

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

JANJWJMC

Probeer de voedings stekker eens om te draaien.
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Witalik

Ik ga vanmiddag toch weer eens proberen om dit voor elkaar te krijgen. Ik had via Intel support te horen gekregen dat ik de drivers van ASRock moet gebruiken en niet die van intel zelf.

Ik heb nu ook een Monster stekker blok dus in misschien dat er ook een rimpel uit de voedings spanning wordt gehaald en heeft dit al direct effect. Ik had er trouwens nu een oude nvidia kaart in gedaan en daarmee was het geluid weg. Maar omdat die HD3000 alles gewoon moet kunnen afspelen toch maar eens proberen zonder aparte kaart.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"