Wat moet een DVD kosten om niet meer te kopieeren?

Started by J.A.F._Doorhof, January 9, 2004, 09:58:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat mag een DVD kosten om kopieeren tegen te gaan.

€ 5,00
136 (21.5%)
€ 10,00
241 (38%)
€ 12,50
89 (14%)
€ 15,00
69 (10.9%)
€ 17,50
9 (1.4%)
€ 20,00
6 (0.9%)
Ik ben tegen kopieeren
39 (6.2%)
Ik zal altijd kopieeren.
45 (7.1%)

Total Members Voted: 589

jeroen_B

Ik weet nu al wel zeker dat Rob niet veel belang heeft bij copies die door dvd shrink gemaakt zijn. Op een crt zie je vooral in het zwart een heleboel rotzooi zitten bij opnieuw compresseren van een film. Recompressie proggies hakken als een gek in de kwaliteit van het beeld.

Het geluid word echter door geen een recompressie proggie aangetast. Heb je een dvd copie die slechter klinkt als het origineel heb je waarschijnlijk een screener dvd in je bezit. dat zijn nog niet de uiteindelijke versies.
Screeners moet je ook niet bekijken vind ik eigenlijk. gewoon even wachten tot hij officieel uitkomt

Met een goede copie bedoel ik een 1 op 1 copie gemaakt met een proggie als dvdXcopy die het over 2 disks heen spant. dan zie je geen verschil met het origineel. Op elke andere manier wel.

jeroen

Del member

Quote from: Rob_Dingen on January  9, 2004, 12:57:01
Hoi

Ik koop nu gewoon alle DVD's orgineel omdat de meeste films niet eens gekopieerd kunnen worden zonder compressie naar een DVD.
Verder vind ik de kwaliteit van de iligale dvd's ook niks dus lekker orgineel regio 1 ook nog snelle release data.

Rob

Vroeger had ik een unlimited ADSL lijn en dan had ik snel de neiging veel DivX'en binnen te halen in alle soorten kwaliteiten, van onkijkbaar tot near DVD quality. Het was meestal gokken hoe het eruit zou gaan zien. Nu is er avipreview :)

Op een scherpe PJ als de BG808s valt dat snel tegen, je ziet gewoon alle artefacts. Uiteindelijk is zo'n film enkel genietbaar op een laptop display of een kleine TV en dat interesseert me niet meer.

Enkel DVD5 is kopieerbaar op een DVD-R, DVD9 houdt altijd een compromis in. Heel veel DVD's zijn DVD9 tegenwoordig.

Voor wat een DVD nog in de US of Canada kost importeer ik liever de R1 versie zoals Rob. Soms koop ik wel eens wat R2 in promo, e.g. Taxi 1 & 2 voor 7,5 EUR/stuk . Daar misdoe je weinig mee. Maar als ik me realiseer dat ik de volle pot zou moeten betalen voor een R2 (genre 25 of 30 EUR) dan kijk ik onmiddelijk naar de R1 versie die me hooguit 20$ kost.

jeroen_B

dvd-9 kun je heel simpel over 2 dvd-5 disks heen spannen. Geen verlies van kwaliteit dus. Alleen een diskwissel op de layer wissel (plaspauze dus)

jeroen

Del member

Quote from: jeroen_B on January 21, 2004, 23:29:08
dvd-9 kun je heel simpel over 2 dvd-5 disks heen spannen. Geen verlies van kwaliteit dus. Alleen een diskwissel op de layer wissel (plaspauze dus)

jeroen

Het makkelijkst vind ik een grote HD in een netwerkserver en dan de film over het netwerk kijken door de parent directory van VIDEO_TS te sharen.

jeroen_B

dat kan ook. Maar dan moet ik eerst een netwerk aanschaffen om dat te doen  :D

Adonias

Quote from: Scarp on January  9, 2004, 15:06:11
Voor speciale dvd's en special editions ben ik wel bereid te betalen. Dvd's zoals van Lord of The Rings, enzo. Dat zijn alleen degene die ik koop. De rest huur of leen ik van collega's. Vaak maak ik er een kopie van, voor bijvoorbeeld time shifted kijken of als ik visite heb ofzo die een filmpje wil kijken. Deze dvd's had ik uberhaupt niet gekocht. Qua beeld en geluid zie en hoor ik toch geen verschil bij kopieen.

Precies... trillogies zoals LOTR en novemtologies zoals Starwars zal ik zeker wel gaan kopen... Niet te vergeten the Godfather... wel te verstaan... vanaf het moment dat ik afgestudeerd ben en het geld (ervoor over) heb. Tot die tijd copieer ik alles. De filmbeleving van mijn crt projector en suround set is meer dan genoeg. Muziek daarentegen moet wat mij betreft wel van veel betere kwaliteit zijn dan gebrande mp3's.... Dvd's wil ik best recoden (niet transcoden(!)) om ze op 4,7GB te krijgen.

Maar om terug te komen op de eigenlijke vraag, als goede kwaliteit DVD's voor 12,50 in de schappen liggen wil ik die wel kopen.
"Pieppieppieppieppieppieppieppieppieppiep...................... TWOING" from "For the birds"

Barend

#56
Quote from: jeroen_B on January 11, 2004, 21:30:43
En het zou zo simpel zijn en zo weinig moeite kosten om de subs in heel veel talen op de dvd te zetten. Er is bijna altijd ruimte zal over op de dvd. Daarmee kun je de kosten drukken en 1 prijs voor een groot gebied maken.
Goed voorbeeld hoe de maatschappijen maximale opbrengsten halen uit de verschillende landen.


jeroen

Wordt nogal off-topic op deze manier, maar een subtitle stream neemt wel een deel van de beschikbare bitrate (< 10 Mbps) in beslag die een standalone DVD-player gegarandeert kan afspelen. Op Regio1 DVDs is vaak een betere soundtrack beschikbaar omdat er minder ruimte in beslag wordt genomen door diverse subtitle tracks. Dus juist de puristen zullen een 'one size fits all' DVD productie niet echt kunnen waarderen. Vandaar de superbit uitgaven waarbij de beschikbare bitrate wordt voorbehouden aan beeld en geluid.

Barend

Jeroen.

#57
Van alle kanten krijg ik lijsten toegespeeld met clone-dvd's, echter heb ik nog nooit van zo'n lijst besteld.
Zelf vind ik 17,50 euro meer dan voldoende voor een dvd.
Mijn huidige top ligt op 25 euro, boven dit bedrag wil ik de dvd gewoon niet hebben. De Matrix 3 is nu als 32,99 gepland???

In mijn ogen een absurd bedrag.
Laatst de termintaor 1,2,3 gekocht voor resp, 14,99 9,99 en 19.99 en nog eens 10% eraf.
Kijk dat zijn leuke prijsjes.

Voor mij hoeft er helemaal geen extra's bij ook geen extra bonus disc waar je ook nog voor betaald. Ik kijk ze soms even vluchtig maar meestal komt de dvd niet eens uit het doosje. POTC extra's waren gewoon slecht van kwaliteit van beeld en geluid.

Af en toe komt er wel weer een Suberbit actie langs voor 14,99, daar ben ik zeer blij mee. Goed beeld en geluid en lekker niks overbodigs.

Ik zou graag een FILM-Only dvd willen voor een schappelijk bedrag, en voor de mensen die extra's willen een se of deluxe editie.

Making of  :P bloopers die geen bloopers zijn (spider-man) :-\ directors comment  ??? net of je nog eens naar de film ga kijken met slap geouwehoer erdoorheen.  ::)

Maar nu maak ik me weer druk over de extra's en straks ga ik nog beginnen over de doosjes (karton etc.)

MvGr,

Jeroen

Erik

Btw inhakend op InSomNiac, ik zie nu ook steeds vaker twee dvds van 1 film te koop staan, 1 dvd kaal voor 10 eurrie en de dubbeldisk voor 20/25 eurrie met alle extra's. Dat juich ik toe geef mij maar de film voor 10 eurrie.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

bmwM3

10 - 12,5€ vind ik persoonlijk redelijk voor een nieuwe dvd.  meer als 20€ uitgeven aan een nieuwe dvd vind ik gewoon absurd.  Kijk maar eens aan wat voor dump prijzen je soms diezelfde dvd 2de hands (in perfecte staat, gelijk nieuw) kan krijgen.

dvd kopies hoeven daarom niet slecht te zijn (indien het origineel een dvd5 is kan je makkelijk een 1:1 copy maken, en sommige gevallen ook met een dvd9).  indien je de juiste compressie software gebruikt valt het kwaliteitsverlies bij de meeste dvds te verwaarlozen.

patrick_vdb

Hi,

Quote from: bmwM3 on February 25, 2004, 09:45:23
meer als 20€ uitgeven aan een nieuwe dvd vind ik gewoon absurd.  Kijk maar eens aan wat voor dump prijzen je soms diezelfde dvd 2de hands (in perfecte staat, gelijk nieuw) kan krijgen.

Met dit argument ga ik dit weekeinde eens naar de Bentley garage om een nieuwe Continental GT te scoren, en als 'ie dan niets van de prijs af doet dan jat ik 'm maar uit het wagenpark. Want dat is feitelijk wat men nu doet met DVD's ;)

Mvrgr

Patrick

mradem

Waarom jat je hem al niet bijvoorbaat ;D . Hij zal nooit zoveel van de prijs afhalen dat je hem gratis krijgt :P . Maar idd Een verzamelaar kent geen prijs. Sommige mensen die hebben apparatuur waarvan andere zeggen "nooit van me leven".

VlisChris

Ik las net een berichtje van iemand en die had een animebox gekocht voor ruim 300 dollar om maar een voorbeeld te noemen. Verzamelaars zullen inderdaad veel vaker hogere bedragen neertellen :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Mark Beerens

Ik vind de vergelijkingen die gemaakt worden met dure auto's echt nergens op slaan. Bentley of Rolls Royce zijn merken die exclusief zijn, je hebt ook merken die dat niet zijn. Als je Bentley niet kunt betalen, dan zijn er nog genoeg andere alternatieven.  Bij DVD ligt dit compleet anders. Bij een vluchtige analyse van deze vergelijking merk je meteen dat deze volstrekt mank gaat. DVD is een 'massamedium' wat gewoonweg veel te duur is. Door de (in het leeuwendeel van de gevallen) totaal overbodige extra's wordt de prijs kunstmatig hooggehouden. Daar baal ik van, en ik merk in mijn omgeving dat ik niet enige ben. Zonder schroom zeg ik dan ook dat ik kopieer bij de vleet en dat ik daar geen ethische bezwaren tegen heb. Daar moet meteen bij gezegd worden dat als originele DVD's rond de 12,50 zouden kosten (een prijs waar de filmmaatschappijen en verkopers nog voldoende winst bij zouden behalen) ik alles origineel zou kopen.
:: Mission 753 :: Arcam Diva A85 + P85 :: Marantz CD-16 :: Eichmann Six :: Nordost Flatline Gold MKII ::

patrick_vdb

Hi Mark,

Ik kon ook een grote massa auto noemen als bv de VW Golf of Renault Megane maar die wil ik niet ;D

Het grondbeginsel in de vergelijking ligt 'm in het feit dat men zich iets toe-eigent waarop men geen recht heeft. Daar kun je lang over blijven discusieren en een hoop tegenargumenten bij verzinnen, de conclusie blijft altijd hetzelfde, iets toe-eigenen waarop je geen recht hebt ;)

Mvrg

Patrick

blue-eyes

Quote from: patrick_vdb on March 13, 2004, 22:13:28
Hi Mark,

Ik kon ook een grote massa auto noemen als bv de VW Golf of Renault Megane maar die wil ik niet ;D

Het grondbeginsel in de vergelijking ligt 'm in het feit dat men zich iets toe-eigent waarop men geen recht heeft. Daar kun je lang over blijven discusieren en een hoop tegenargumenten bij verzinnen, de conclusie blijft altijd hetzelfde, iets toe-eigenen waarop je geen recht hebt ;)

Mvrg

Patrick

Je kan het netjes omschrijven met veel woorden en veel zinnen. Ik kan het ook in een woord: diefstal ;) .

Er staat een knipoog achter, ik meen het echter wel. Ik kan me het wel voorstellen, maar ik blijf het diefstal vinden. Ik oordeel echter niet, dat is voor een ieder zijn/haar eigen verantwoording.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

patrick_vdb

Hi Blue-eyes,

Ach zoveel woorden of zinnen waren het ook nog niet ;D Maar idd het is plain and pure diefstal, niets meer en niets minder. Ik kan me ook wel verplaatsen in de argumenten welke worden aangedragen, en (ver)oordeel verder ook niet maar vind ook dat we niet zo om de hete brei heen moeten draaien, kom er gewoon voor uit zonder mooipraterij.

Mvrg

Patrick

MarcoV

Quote from: patrick_vdb on March 13, 2004, 22:30:54
Hi Blue-eyes,

Ach zoveel woorden of zinnen waren het ook nog niet ;D Maar idd het is plain and pure diefstal, niets meer en niets minder. Ik kan me ook wel verplaatsen in de argumenten welke worden aangedragen, en (ver)oordeel verder ook niet maar vind ook dat we niet zo om de hete brei heen moeten draaien, kom er gewoon voor uit zonder mooipraterij.

Mvrg

Patrick

Helemaal mee eens. En zoals al vaker gezegd op dit forum, via internet DVD's aanschaffen is meestal (bijna altijd?) goedkoper dan in Nederland, waardoor het prijsargument vervalt - voor mij de reden dat ik in Nederland bijna nooit koop. Op die manier kun je volledig legaal DVD's kopen tegen een prijs die je vaak wel aanstaat.

Marco

Mark Beerens

Ik begrijp jullie volledig als jullie zeggen dat je het diefstal vindt. Op de kepel bekeken is het ook diefstal. Maar ik heb niet de beschikking over een creditcard, dus het is vrij lastig voor mij om DVD's in het buitenland te kopen. Echt mooie titels of aanbiedingen koop ik ook gewoon. Het is alleen te zot voor woorden dat je hier in Nederland zo ontstellend veel moet betalen voor een nieuwe uitgave, die in andere landen (veel) minder dan de helft kost!! Dat noem ik oplichterij, en ik besef ook wel dat dan maar niet betalen ook niet echt de oplossing is, en dat je in feite steelt van degenen die verantwoordelijk zijn voor het productieproces van de DVD. Ik wil er wel bijzeggen dat als de prijzen zakken tot een acceptabel niveau (daar valt natuurlijk ook over te discussieren) ik de eerste zal zijn die niet meer kopieert. En dat meen ik. Ik heb namelijk ook veel liever een echte DVD dan een neppert.
:: Mission 753 :: Arcam Diva A85 + P85 :: Marantz CD-16 :: Eichmann Six :: Nordost Flatline Gold MKII ::

blue-eyes

Klinkt als boetedoening, geen spijt gaat gewoon door ;D ;D

Tja, een reden ik heb geen creditkaart..... Die kan je op basis van een stufi al krijgen zo ongeveer. Dat is dus geen argument.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mark Beerens

Quote from: Blue-Eyes on March 14, 2004, 19:09:46
Klinkt als boetedoening, geen spijt gaat gewoon door ;D ;D

Tja, een reden ik heb geen creditkaart..... Die kan je op basis van een stufi al krijgen zo ongeveer. Dat is dus geen argument.

Dat wist ik niet. Ik dacht altijd dat je daar vrij groot bedrag per maand voor moest verdienen. Ik zal eens informeren dan. 8)
:: Mission 753 :: Arcam Diva A85 + P85 :: Marantz CD-16 :: Eichmann Six :: Nordost Flatline Gold MKII ::

blue-eyes

Quote from: Mark Beerens on March 14, 2004, 20:36:49

Dat wist ik niet. Ik dacht altijd dat je daar vrij groot bedrag per maand voor moest verdienen. Ik zal eens informeren dan. 8)

dat laatste klopt niet, ik kon kiezen uit meerdere credit cards, ik ben absoluut geen grootverdiener ;)

Tijdens mijn studie tijd had ik er wel een.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Quote from: Mark Beerens on March 14, 2004, 20:36:49

Dat wist ik niet. Ik dacht altijd dat je daar vrij groot bedrag per maand voor moest verdienen. Ik zal eens informeren dan. 8)

Stufi is niet eens noodzakelijk. Een studentenrekening (tenminste, iig bij de ABN-AMRO) is voldoende. Heb ook een CC en momenteel geen stufi meer ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

patrick_vdb

Hi,

Quote from: Mark Beerens on March 14, 2004, 17:29:00
Ik wil er wel bijzeggen dat als de prijzen zakken tot een acceptabel niveau (daar valt natuurlijk ook over te discussieren) ik de eerste zal zijn die niet meer kopieert. 

Wanneer de prijs van een nieuwe Bentley Continental GT zakt tot een acceptabel niveau zal ik 'm zeker ook gewoon gaan kopen ipv stelen ;D

Beetje flauw, sorry maar ik ben blij dat je zelf ook inziet dat het feitelijk diefstal is ;) Een CC krijg je vrij snel tegenwoordig dus ik zou idd maar eens gaan informeren want het loont :D

Mvrg

Patrick

Mark Beerens

In het kader van deze discussie is het iig wel van wezenlijk belang. Wat ik hierboven aan probeerde te geven was dat ik het kotsbeu ben afgezet te worden door Breukhoven en co, terwijl je ergens anders veel minder betaalt. Dat is in feite ook diefstal, weliswaar in subtiel vorm  ;)

Begrijp me goed, ik vind het niet echt een prettig idee "iets te jatten", en dan bedoel ik voornamelijk mensen die niets met de kunstmatige hooghouding van de prijzen van doen hebben. Ik baal alleen dat we hier in NL "opgelicht" worden. Ik heb ook 10 keer liever een originele dvd in mijn rack staan, dus die CC is helemaal geen slecht idee.

MvG,

Mark.

:: Mission 753 :: Arcam Diva A85 + P85 :: Marantz CD-16 :: Eichmann Six :: Nordost Flatline Gold MKII ::