Wat moet een DVD kosten om niet meer te kopieeren?

Started by J.A.F._Doorhof, January 9, 2004, 09:58:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wat mag een DVD kosten om kopieeren tegen te gaan.

€ 5,00
136 (21.5%)
€ 10,00
241 (38%)
€ 12,50
89 (14%)
€ 15,00
69 (10.9%)
€ 17,50
9 (1.4%)
€ 20,00
6 (0.9%)
Ik ben tegen kopieeren
39 (6.2%)
Ik zal altijd kopieeren.
45 (7.1%)

Total Members Voted: 589

oud_account_1

#225
Quote from: scanspeakman on August 20, 2007, 10:40:15
Bij deze maar even mijn bijdrage aan deze discussie. Op zich ben ik best bereid te betalen voor films. Ergens tussen de 5 en 15 euro is een prima prijs. Aangezien de meeste dvd's hier binnen vallen koop ik dus zo alles. Die enkele nieuwe films die iets duurder is vlak na het uitkomen neem ik voor lief.

Er is alleen 1 ding waar ik mij groen en geel aan erger met legale gekochte dvd's en dat is alle anti-piracy rommel voordat de film begint. Hallooooo.....ik heb de film gekocht dus waarom word ik dan lastig gevallen met troep van BREIN, BAF, PIRATERIJ IS DIEFSTAL etc etc. Ik heb die film toch verdomme LEGAAL gekocht. En het mooitste is dat je dat niet kan skippen op een dvd-speler. Het paradoxale is dat als je een films ILLEGAAL download je daar verdomme geen last van hebt.

Nu heb ik van ellende op mijn pc (die ik op dit moment nog gebruik om DVD's af te spelen) maar AnyDVD geinstalleerd (wordt geloof ik door sommige fabrikanten als illegaal gezien). Niet om iets te kopieren maar GEWOON OM LEGALE FILMS AF TE SPELEN op een manier die ik verwacht van een DVD en niet met die onzin geconfronteerd te worden.

Scanspeakman. 
Vanwege exact wat jij hier beschrijft heb ik besloten om geen DVDs meer te huren.
Naast (nou ja, eigenlijk voor/achter) die Brein-troep is het tegenwoordig blijkbaar mode om er trailers van andere films op te zetten waarbij je niet meer naar het menu kunt skippen.
Omdat downloaden legaal is ga ik dat maar doen alhoewel ik er eigenlijk geen voorstander van ben...

(edit: typo)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Mike Philippens

Quote from: squadra on November  4, 2007, 11:31:15
Vanwege exact wat jij hier beschrijft heb ik besloten om geen DVDs meer te huren.
Naast (nou ja, eigenlijk voor/achter) die Brein-troep is het tegenwoordig blijkbaar mode om er trailers van andere films op te zetten waarbij je niet meer naar het menu kunt skippen.
Ik mis wat dat betreft mijn oude Sony speler die ik regiovrij had laten maken. Die kon daardoor ook die UPO's (user prohibited operations) uitvoeren. Heerlijk is dat... ;)
Straks bij mij Pio ook maar laten doen.

MovieMax

Ik ga toch regelmatig naar de bios. In eerste instantie download ik een film die de moeite is. Ik wacht dan tot ik die film in de aanbiedingsbak zie liggen. Bootlegs in het buitenland kopen die ik niet meer. De kwaliteit is zo beroerd. In kom meestal met volle koffers terug met legaal gekochte DVD's uit Thailand. Legale dvd's kosten voor Nederlandse begrippen geen dro..weinig. Zeker als ze een beetje belegen zijn.

Ja die brein filmpjes zijn alleen maar irritant voor de legale koper. De echte piraten schrik je daar echt niet mee af. De films die ik veel bekijk heb ik alleen al daarom geript op mijn HD zonder compressie.

En dan heb Ebay ontdekt. Tegenwoordig bezig met een inhaalslag om de echte toppers op HD-DVD in te slaan. Gelukkig dat ze met HD-DVD eindelijk het licht hebben gezien en die idiote regio coding hebben afgeschaft. M'n dvd speler heb ik meteen uit de doos omgesmurft naar codevrij met een pronto en een file van remotecentral. Al de dvd drivers in mijn pc's hebben een code vrije firmware. Die zinloze zut zit nog steeds op blue ray. Ik verbaas me er nog steeds over dat een dvd in de US $ 10 kost en hier €10 of meer. Droevig hoogtepunt vond ik dat ze voor sommige cd's hier in Nederland meer als € 20 vroegen terwijl die in Amerika $7 kostte. Met play.com moet je toch uitkijken. De dochter playusa is vaak goedkoper door het grote koersverschil en meestal zitten er op de Amerikaanse versies meer features. Een voorbeeld is de 2 disk HD-DVD versie van Blade Runner (komt uit in december) € 28 hiero en € 18 daaro. Nog maar te zwijgen over de 5 disk limited edition alleen maar te krijgen bij playusa. Als je flink zoekt is ebay zelfs met verzendkosten goedkoper.

Het cd medium begint op z'n eind te lopen heb ik het gevoel. Laatst heb ik nog KT Tunstall Acoustic Extravaganza als lossless wave gedownload. Klonk echt top dus aangeschaft via Ebay voor € 7. Er zit een dvd en een cd in een doosje. "Gone to the dogs" op de dvd klinkt echt schitterend op mijn surround set. Op de cd klinkt hetzelfde nummer echt van geen meter. Gelijk de cd geript met EAC en upsamplen met de Foobar / secret rabbit DSP combo naar 96 khz/24 bit in een lossless level 5 Flac jasje. Klonk al een heel stuk beter op die manier.

Bij de videoboer kom ik nooit meer. Voor een dagdvd vroegen ze op het laatst 7 euro. Dan nog het gezeik om de boel weer terug te brengen. Nog maar te zwijgen over dat die tuttebol achter de balie jouw smalend zat aan te kijken als je een vleesfilm wilde huren.  ;D


KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

DarknessAwaits

Quote from: squadra on November  4, 2007, 11:31:15
Vanwege exact wat jij hier beschrijft heb ik besloten om geen DVDs meer te huren.
Naast (nou ja, eigenlijk voor/achter) die Brein-troep is het tegenwoordig blijkbaar mode om er trailers van andere films op te zetten waarbij je niet meer naar het menu kunt skippen.
Omdat downloaden legaal is ga ik dat maar doen alhoewel ik er eigenlijk geen voorstander van ben...

(edit: typo)

Die trailers danwel antipiracy-filmpjes zijn echt verschrikkelijk irritant.Had het pas ook met 'Man on Fire', gekocht in de Mediamarkt voor iets van 7 euro. Dat is natuurlijk niet de hoofdprijs maar dan verwacht ik vooralsnog gewoon de film te kunnen kijken zonder verder gedoe zodra ik het schijfje in de DVD speler leg.

Heb het al met meerdere dvd's gehad, een zeer vervelende ontwikkeling.
Denon 3805 - Rotel 1070BX - Kef Q7 - Velodyne CT-150

Kortekaas

Helemaal eens met de piraterij waarschuwings ellende. Je zou bijna DVD's gaan kopieren om zo die waarschuwingen eruit te slopen.

Ik koop alleen nog orginele DVD's. De hele goede kijk ik eerst in de bioscoop en koop ze later in de aanbieding, de wat minder goede goede huur ik eerst en mocht ik 'm toch erg goed vinden koop ik 'm eveneens in de aanbieding.
Receiver:     Harman Kardon - AVR745
Dvd speler:  Harman Kardon - DVD47
Front:         B&W - 602S3
Center:       B&W - LCR60 Rear:          B&W - 601S3 TV:            Philips 32PFL7332 Bekabeling:  Monster Cable, W&M

Krassienova

E17.50 vind ik een redelijke prijs voor een goede DVD. Wederom koop ik ze meestal wanneer ze in de uitverkoop zijn. En de echte specials zoals eerder vermeld door een ander daar spreekt mijn gevoel meer dan mijn portomonee als ik vind dat ik het moet hebben dan leg k er net zo goed 50 als 100 euro voor...
Like.No.Other

Ronin79

De laatste tijden koop ik de meeste DVD's en BluRays in engeland.
Veel goedkoper als in nederland. Daarbij zijn veel engelse Blurays ook nog eens nederlands ondertiteld.  ;D

Spacebass

Quote from: SOS-Master on May 21, 2006, 23:22:27
Ik download en speel iso's direct streaming af via de PC ;D ik brand dus niet


Sosje, Sosje, Sosje.......

Wordt een beetje draaierig  :wacko:

Ronin79

Dat is natuurlijk ook een manier, om je films te bekijken.
Daarbij is dat niet illigaal, maar toegestaan.

De films die ik mooi vindt en graag wil hebben, koop ik toch orgineel.
Speciale aziatische films, die custom ondertiteld worden, pluk ik van het net.
Deze films (zoals. legendary Assassin) komen toch niet in Nederland uit, en voor prive
gebruik moet dat kunnen.

De rest zoals br's, kun je zoals ik al aangaf, beter in engeland kopen.
Verder koop ik ook veel DVD's uit de Hong Kong Legends serie. Sommige zijn welliswaar engels ondertiteld,
maar ik spaar die serie, en in engeland heb je releases, die hier nooit zijn verschenen.

kieskes

dvd's koop ik weinig meer, voor een blue ray heb ik best een euro of 15-20 over.

UltraX

Koop bijna geen dvd's, 10tje is dan voor mij toch wel het maximum. Ga liever voor de prijs keertje gezellig naar bioscoop dan.