De sonos Magna......

Started by dre73, July 10, 2013, 19:12:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dre73

Mijn Sonos was al een tijdje defect toen ik de magna mod als tip kreeg en besloot contact op te nemen of hun ook in staat waren om de voeding te herstellen.
Ze wilden er wel naar kijken tegen een geringe vergoeding,dus zo gezegd zo gedaan:Sonos op de post.

Helaas bleek het toch een beetje tegen te vallen,maar na het nodige onderzoek hadden ze het toch gefikst!
De voeding hebben ze 24 uur laten testdraaien voordat ze de Magna modificatie gingen toepassen,ditzelfde hebben ze gedaan nadat ze de mod hadden toegepast.

Dus na een paar dagen lag de Sonos Magna hier weer op de stoep.

Gelijk aangesloten op mijn set:classe cp-45,perreaux reference 3400,benchmark dac-1 en mijn zelfbouwspeakers.
Installeren was een makkie,want alle instellingen stonden er gewoon nog in!

Bij het eerste nummer was er gelijk al wat verschil waar te nemen,maar het klonk in het mid/hoog en hoog toch wel wat aan de dunne klank,maar daar was ik al voor gewaarschuwd.

Die nacht de boel maar eens door laten spelen en vol verwachting ben ik gaan zitten,het vergelijk wat ik nu gedaan heb was tussen de Sonos Magna en de Dune hd max,in een later stadium ga ik `m met een standaard Sonos vergelijken.
De standaard Sonos klonk echt een stuk minder als de digitale uitgang van de hd max,dus ik was benieuwd!!

Luisteren:

Bij het luisteren heb ik voor een aantal voor mij zeer bekende nummer gekozen alle met een aantal eigenschappen die voor mij muziek muziek maken.

In de luistersessie kwamen de volgende dingen naar boven:
-betere plaatsing
-een breder en dieper beeld
-de scheiding van de instrumenten was fraaier
-het laag was strakker en meer gelaagd.
-de nagalm van stemmen en instrumenten was beter
-het geheel werd met meer druk/dynamiek geprensteerd
-een meer open weergave.

Het dunne in het mid/hoog en hoog begint trouwens al af te nemen,dit komt de ssss-klanken ook ten goede.
Het geheel wordt iets rustiger geprensteerd als met de hd max,dit heeft vooral met een vollere weergave van het middengebied te maken.

Ik ben benieuwd wat het vergelijk met orginele sonos gaat brengen,dit gaat in twee sets gebeuren.

Nu enkele dagen verder is de Magna duidelijk minder hard gaan klinken,het klinkt een stuk minder opdringerig zonder dat er detail verloren is gegaan.

Op naar het vergelijk.!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.