DSP crossover in Computer/software

Started by whoknows, July 5, 2013, 15:28:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

whoknows

Heren & dames,

Zag laatst een interessant product : http://www.exasound.com/e28DAC/e28DAC.aspx of de e18. Dit ding heeft 8 d/a convertors ingebouwd (je hebt dit al langer met professional Dac's).

Wat me hieraan interessant lijkt is om hiermee een Actief systeem te maken met bepaalde VST plugins in Foobar. Hiermee zou je Digitale DSP op een computer kunnen doen en vervolgens uit kunnen sturen naar 2x4 gescheiden kanalen waarbij je dus sub, laag mid en hoog via 8 aparte eindversterkers naar de verschillende speakers. Soort van minidsp in software


PC -> usb > dac -4x2--> amps --> apart hoog, mid,laag, sub-laag

http://www.computeraudiophile.com/f6-dac-digital-analog-conversion/my-linkwitz-orion-exasound-e18-review-part-1-a-13080/
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

AbZ

#1
Kijk ook eens naar een Motu Ultralite Mk3 Hybrid of Motu 828...

Die kan de digitale XO en EQ en DA conversie ook voor je doen.

whoknows

#2
Aha,

Interessant, ik vraag me alleen af hoe de  kwaliteit verschilt van een MINIDSP, of DEXQ in verhouding met dit soort Pro audio equipment.
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

AbZ

#3
Quote from: whoknows on July  5, 2013, 15:50:14
Aha,

Interessant, ik vraag me alleen af hoe de  kwaliteit verschilt van een MINIDSP, of DEXQ in verhouding me tdit soort Pro audio equipment
Pro Audio is minder gelul want keihard concurrerend op prijs/prestatie.  Je krijgt dus gewoon veel meer waar voor je geld.  DEXQ moet het meer hebben van uitstraling naar consumers die een sjieke ervaring willen hebben.  Zo'n Fourier transformatie blijft natuurlijk voor alle DSP's gelijk.

Duck Twacy


whoknows

#5
thx!odig

Idd interessante links, wat ik ervan begrijp is dat de multichannel dac  kanalen over 1 usb of 1 firewire connectie/kabel  heen gaan. Zover ik het begrijp is het niet mogelijk om meerdere kanalen over 1 digital spdif heen te sturen.

Dat hifizine artikel is precies hetgene wat ik bedoel alleen maakt men daar gebruik van Amarra en een Mac en word een DEXQ of minidsp etc overbodig:


Die Buffalo lijkt me ook een goede optie, maar weet niet hoe de de geluidskwaiteit daarvan is, kan niet direct een vergelijk vinden tussen wat meer bekende Dacs en een buffalo. Dat er een ess 9018 chip inzit zegt op zich niet alles nl. vooral het analoge deel van een dac zal voor een groot deel de geluidkwaliteit bepalen. Uitgebreide link waar het bouwproces beschreven word is ook wat lastig te vinden.

Jammer is dat het altijd moeilijk is om dit soort dacs te vergelijken in je eigen  set...
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

ijscobar

Quote from: whoknows on July  5, 2013, 15:50:14
Aha,

Interessant, ik vraag me alleen af hoe de  kwaliteit verschilt van een MINIDSP, of DEXQ in verhouding met dit soort Pro audio equipment.

Ik kan je in ieder geval vertellen dat MiniDSP sucks big time. Heb zowel de single ended als de gebalanceerde versie geprobeerd en die dingen zuigen alle leven uit de muziek. Krijg je gratis ruis voor teug bij de gebalanceerde versie...

whoknows

Hi,

Op dit moment gebruik ik ook een minidsp 4x10 hd niet gebalanceerd en het lijkt dat ik heb geen last van ruis, ga wel digitaal in en niet analoog.

Lees wel meer dat er veel ruis zou zijn bij minidsp vooral bij de gebalanceerde versie...
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

ijscobar

Dat klopt. Bij beide versies is de inschakel-plop ook gigantisch. En daar waarschuwden ze niet voor. Ik hoop dat ze dat inmiddels wel doen.